کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات

کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات

کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات از جمله زیر ساخت‌های مهم محسوب می‌شود.

اتاق‌های مخابراتی، اتاق‌هایی ویژه هستند. این محل تجهیزات و سیم‌ کشی‌های مخابراتی را در خود جای داده و شرایط محیطی خاصی لازم دارند. در این اتاق‌ها، سیستم‌های مخابراتی و سیستم‌های حمایت محیطی آن‌ها به‌ طور کامل مجهز می‌شوند.

همچنین، برای حفظ شرایط محیطی مناسب، این اتاق‌ها دارای سیستم‌های کنترل دما و رطوبت در محدوده مشخصی هستند.

در این میان، کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات نیز به عنوان یکی از اجزای مهم، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات به منظور ایجاد یک محیط استاندارد و ایمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله این ویژگی‌ها:

– پایه مستحکم

– محل مناسب برای تجهیزات

– جلوگیری از انتقال صدا

– و موارد دیگر را می‌توان نام برد.

با استفاده از کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات، می‌توان به بهتر شدن عملکرد و ایمنی این محل کمک کرد.

اصول طراحی اتاق‌های مخابراتی

طراحی اتاق‌های مخابراتی بر اساس ۱۲ اصل اساسی انجام می‌شود. این اصول، تضاد، تعادل، تاکید، تناسب، سلسله مراتب، تکرار. ریتم، الگو، فضای سفید، حرکت، تنوع و یکپارچگی را شامل می‌شود.

تضاد یکی از اصول مهمی است که برای طراحی مخابراتی باید در نظر گرفته شود. این اصل به طرح ارزش بالاتری می‌دهد و تعادل در طرح مخابراتی باعث ایجاد حس تعادل در مشاهده‌ کننده می‌شود.

تاکید نیز به بخش‌های مهم طراحی توجه می‌کند. و تناسب نشان‌ دهنده تعادل در اندازه و محل عناصر در طراحی است. این دو اصل باعث می‌شوند طرح مخابراتی زیبا و هماهنگ به نظر برسد.

سلسله مراتب نیز به اهمیت عناصر در طراحی اشاره می‌کند. هر عنصر در طراحی مخابراتی باید منطبق با سایر عناصر باشد. و تکرار عناصر یکسان در طرح به اصل تکرار اشاره دارد.

ریتم به ایجاد حس ریتم و جریان در طرح کمک می‌کند و الگو به تکرار عناصر طراحی اشاره دارد. این دو اصل باعث می‌شوند طراحی مخابراتی دارای جذابیت و هماهنگی باشد.

فضای سفید، یا فضای خالی، نیز به ایجاد تعادل در طراحی کمک می‌کند. این فضاهای خالی به چشم مشاهده ‌کننده اجازه می‌دهند به راحتی عناصر را مشاهده کند. و به جا به جایی چشم در طرح توجه کند.

تنوع نیز به ایجاد جذابیت بصری در طرح کمک می‌کند. استفاده از عناصر مختلف و متنوع در طراحی مخابراتی باعث می‌شود طرح جذاب و جالب به نظر برسد. همچنین، یکپارچگی به ارتباط روشن و قابل فهم، بین عناصر طراحی اشاره دارد.

تجهیزات مورد نیاز برای اتاق‌های مخابراتی

اتاق‌های مخابراتی برای برای تحقق عملکردی، باید دارای تجهیزات خاصی باشند. که به ‌طور انحصاری برای مخابرات استفاده شوند. تجهیزاتی که غیرمرتبط با مخابرات باشند نباید در این اتاق‌ها نصب شوند.

برای اتصال اتاق‌های مخابراتی به سایر اتاق‌ها. از کانال یا مسیری با حداقل قطر ۷۸ میلی متر یا ۳ اینچ استفاده میشود.

در طبقه ‌بندی کف اتاق‌های مخابراتی باید تحمل فشار حداقل ۲.۴ کیلو پاسکال. (۵۰ پوند فشار در فوت مربع) را داشته باشند. همچنین، برق باید از طریق دو مدار جداگانه به اتاق‌های مخابراتی متصل شود. و حداقل یک پریز برق در این اتاق‌ها نصب شود.

برای ایجاد دسترسی به سیستم زمین مخابراتی، باید اقدامات لازم صورت گیرد. به همین منظور نصب کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات اقدام مهمی به شمار می‌رود.

همچنین، دمای اتاق‌های مخابراتی باید با اتاق‌های مجاور یکسان باشد و فشار مثبت را تضمین کنند.

به منظور ارائه خدمات مخابراتی مناسب، حداقل یک اتاق‌ مخابراتی برای هر طبقه لازم است. این اتاق‌ها باید به صورت حداکثری به مرکز ناحیه کاری نزدیک باشند.

منابع نور با شدت حداقل ۵۰۰ لوکس باید در ارتفاع ۲.۶ متر بالای کف کاذب نصب شوند. تا به راحتی کاربران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

در طراحی اتاق‌های مخابراتی، سقف کاذب نباید استفاده شود. همچنین، درب اتاق‌های مخابراتی باید قابل قفل باشد. و اندازه آن باید حداقل ۲ متر در ۰.۹۱ متر (۳۶ در ۸۰ اینچ) باشد. و به سمت بیرون باز شود.

تجهیزاتی که در اتاق‌های مخابراتی قرار می‌گیرند. شامل چارچوب توزیع اصلی، سیستم‌های تلفنی، حفاظت برق. منابع تامین برق بی‌قطع، تجهیزات شبکه محلی LAN، سرورهای فایل و تجهیزات پردازش داده است.

اهمیت امنیت محیطی اتاق سوئیچینگ

امنیت محیطی اتاق سوئیچینگ یکی از موارد حیاتی برای حفظ امنیت است.

زیرا اطلات بسیار مهمی در این محل نگهداری و پردازش می‌شوند. به همین دلیل شرایط ایمنی و محیطی باید در شرایط استانداردی قرار گیرند. نصب کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات علاوه بر اینکه مدیریت بهتر فضا را فراهم می‌کند. نقش مهمی در ارتقا امنیت محیط ایفا می‌کند.

تجهیزات موجود در این محل زیر کف کاذب اجرا می‌شوند. همچنین در بر قراری ارتباط با اتاق مرکز به نصب کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات نیاز است. با نصب کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات میتوانیم سیم کشی‌ها را از زیر سازه عبور دهیم. همچنین سیستم‌های تهویه هم نیز زیر سازه قرار می‌گیرند.

از طرف دیگر کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات از بروز خطراتی چون، احتراق جلوگیری می‌کند.

کنترل دمای اتاق سوئیچینگ اهمیت زیادی دارد. زیرا تغیرات ناگهانی به تجهیزات داخلی آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

کاربرد کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات

کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات

اتاق سوئیچینگ به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراکز کنترل مخابراتی. نیاز به طراحی مناسب و استفاده از تجهیزات مطمئن دارد. یکی از این تجهیزات که در اتاق سوئیچینگ استفاده می‌شود، کف کاذب است. این کف کاذب‌ها با توجه به نیازهای سرمایش و جریان هوا برای کامپیوترها و تجهیزات دیگر طراحی شده‌اند.

استفاده از کف کاذب در اتاق سوئیچینگ بسیار حائز اهمیت است. در واقع، استفاده از کف کاذب استاندارد برای کاهش خطر از کار افتادگی در این مراکز بسیار مهم است. کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات استانداردهای لازم از جمله وزن سبک، مقاومت بالا و… را درد. در عین حال امکان توزیع منظم کابل را فراهم می‌کنند. توزیع و راه اندازی تاسیسات و جهیزات، علاوه بر مدیریت بهتر فضا، دسترسی‌های بعدی را راحت‌تر می‌کند.

  • کف کاذب‌هایی با ارتفاع متغییر طراحی شده‌اند. که امکان توزیع منظم کابل را فراهم می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود که کابل‌ها به راحتی و بدون شلوغی در محیط کار قرار بگیرند. همچنین، کف کاذب‌ به افزایش انعطاف ‌پذیری در توسعه اتاق کنترل کمک می‌کنند.
  • استفاده از کف کاذب قابل تنظیم نیز از دیگر مزایای استفاده از این تجهیزات است. با استفاده از این نوع کف کاذب، کاربران می‌توانند. قسمت‌هایی از کف را اضافه یا حذف کنند و بر اساس نیاز خود تنظیمات لازم را انجام دهند.
  • استفاده از کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات با سیستم مدیریت کابل منظم. امکان اتصال تجهیزات جدید به اتاق کنترل را بدون نیاز به بازسازی گسترده فراهم می‌کند. این به معنای صرفه‌ جویی در هزینه و قابلیت استفاده مجدد از تجهیزات است.

به‌ طور کلی، کف کاذب در اتاق سوئیچینگ باعث کاهش شلوغی کابل در محیط کار می‌شود. و امکان توزیع منظم و مدیریت آسان تاسیسات را فراهم می‌کند. همچنین، با استفاده از این تجهیزات، انعطاف ‌پذیری در توسعه اتاق کنترل بهبود می‌یابد. و امکان اتصال تجهیزات جدید بدون نیاز به بازسازی گسترده فراهم می‌شود.

راهنمایی برای علامت‌ گذاری کابل‌ها و بلوک‌ها در اتاق مخابراتی

علامت ‌گذاری کابل‌ها و بلوک‌ها در اتاق مخابراتی. یکی از موارد حیاتی در نصب خدمات ارتباطی برای خدمات صوتی. تصویری و داده در ساختمان‌های جدید یا بازسازی ‌شده ‌است. استانداردهای مشخص‌ شده ‌در این مستند اجباری هستند. و هر گونه انحراف باید توسط مرکز مخابراتی تایید شود.

همچنین تمام کابل‌های مربوط به شبکه‌های مخابراتی دانشگاه. باید توسط مرکز مخابراتی یا نماینده آن متصل و قطع شوند.

ورود تمام کابل‌ها به ساختمان باید بر روی بلوک‌های حفاظتی پایان یابد. و باید از محافظ‌های گازی و جامد استفاده شود. همچنین یک بلوک باید در تابلوی مخابراتی فراهم ‌شده ‌و به زمین برق اصلی ساختمان متصل شود.

تمام کابل‌ها در هر چاه مردمک باید با شماره کابل، نوع کابل، تعداد جفت و نقطه پایان مشخص شوند. نصب سیم ‌کشی هوایی در داخل دانشگاه مجاز نیست. مگر اینکه توسط مرکز مخابراتی، برنامه ‌ریزی تسهیلات و مدیریت تسهیلات تایید شود.

تمام امکانات جدید یا بازسازی‌ شده. ‌باید حداقل نیازهای مربوطه برای صدا، داده و تصویر را برآورده کنند. کانویت و بانک‌های کانویت باید به سمت چاه‌ها جهت زدایی و دور از ورودی‌های ساختمان شیب داده شوند. همچنین تمامی کانویت‌ها و لوله‌های درونی باید محکم‌ شده. ‌و نصب ‌شده ‌باشند تا از رسوب خاک، گچ یا زباله جلوگیری شود.

کلمه مخابرات، باید بر روی چاه‌ها حک شود و عمق حداکثر ۱۰ فوت داشته باشند. اتاق‌های مخابراتی باید به اندازه کافی بزرگ باشند. تا سیم ‌کشی و تجهیزات را جای دهند و فضای اضافی برای رشد فراهم کنند.

نکات مهم نصب کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات

نصب کف کاذب در اتاق سوئیچینگ می‌تواند به کارآیی و تمیزی اتاق کمک کند. این سازه مهندسی شده، باعث می‌شود تا سیستم برقی مخفی شود. همچنین، نصب کف کاذب می‌تواند کاربردهای بیشتری برای نور پردازی در اتاق ایجاد کند. به عنوان مثال، نورهای محیطی و نورهای ریسه‌ای که به تساوی پراکندن نور در فضا کمک می‌کنند.

از دیگر مزایای نصب کف کاذب، کاهش قیمت قبض‌های برق است. هوای محبوس بین کف کاذب و کف واقعی به عنوان یک عایق عمل کرده. و دمای اتاق را کاهش می‌دهد. این باعث می‌شود تا مصرف برق کمتری صورت بگیرد و در نتیجه صورتحساب برق کاهش یابد.

کف کاذب می‌تواند حتی در مناطق مرطوب نصب شود. به شرطی که از نوع آلومینیومی یا فولادی استفاده شود. به این ترتیب، مشکلاتی نظیر خرابی و تغییر شکل کف کاذب در اثر رطوبت جلوگیری می‌شود.

در صورت نیاز به تغییر سیم‌ کشی برق یا اضافه کردن نقاط نور دیگر. معمولا لازم نیست کف کاذب را کامل بردارید. آنتی استاتیک بودن این سیستم، باعث پیشگیری از آسیب و اختلالات احتمالی می‌شود. این ویژگی، هزینه‌های تعمیر را به شدت زیادی کاهش می‌دهد.

کف کاذب در برابر نفوذ حشرات و جانوران موذی، مقاومت بینظیری دارد. به همین دلیل سیم‌ها از آسیب‌های چون جویده شدن، در امان می‌ماند.

کف کاذب فولادی و آلومینیومی گزینه مناسب برای اتاق سوئیچینگ

کف کاذب فولادی و آلومینیومی یک سیستم کف بالابر است. که به عنوان گزینه‌ای مناسب برای اتاق سوئیچینگ استفاده می‌شود. این نوع کف کاذب بر روی کف سیمانی ساختمان قرار می‌گیرد. و فضای خالی میان دو کف را برای قرار دادن سیم و تجهیزات خنک ‌کننده فراهم می‌کند.

اجزای اصلی این سیستم شامل پنل‌های کف، تمامیات، استوانه‌ها، صفحه‌های سر، مهره‌های شش‌ ضلعی. صفحه‌های پایه با سوراخ برای اتصال به زمین، و نوارهای افقی است. این اجزا با همکاری و اتصال به یکدیگر، ساختار محکم و پایداری را برای کف کاذب فراهم می‌کنند.

این سیستم‌ها با اتصال قطعات به یکدیگر، قابلیت تنظیم و تعویض آسان را به کاربران ارائه می‌دهند. روش اتصال پیچ و مهره‌ای، بهترین راه برای اتصال اجزا به هم محسوب می‌شود. چرا که مقاومت سازه را در برابر زلزله بالا می‌برد و از فرو ریختن جلوگیری می‌کند.

استفاده از کف کاذب فولادی و آلومینیومی دارای مزایا و امتیازات زیادی است. این نوع کف کاذب به آسانی قابل دسترسی است. و باعث صرفه ‌جویی در انرژی و هزینه‌ها می‌شود. همچنین، این سیستم محیط کاری ایمن و راحتی را فراهم می‌کند. و امکان تنظیم طراحی و سفارشی‌ سازی را نیز داراست.

نوع فولادی و آلومینیومی کف کاذب در اتاق‌های سوئیچینگ مخابرات، دفاتر، مراکز داده. اتاق‌های کامپیوتر، مراکز تماس، کتابخانه‌ها، سالن‌های کنترل صنعتی. اتاق‌های سرور و مکان‌های دیگر استفاده می‌شود. این نوع کف کاذب بر اساس نیازهای مکان و برنامه کاربردی آن، طراحی و انتخاب می‌شود.

برای نصب و نگهداری کف کاذب فولادی و آلومینیومی نیز باید مواردی را رعایت کرد. شرایط سطح زیر کف، استفاده از مهارت نصاب مخصص و حرفه‌ای. و احتیاط‌های لازم هنگام نصب از جمله نکاتی هستند که باید مد نظر قرار گیرند.

نتیجه گیری

می‌توان نتیجه گرفت که طراحی اتاق‌های مخابراتی باید بر اساس اصول طراحی انجام شود. تا تعادل، تناسب و تکرار در طراحی به وجود آید. و امنیت محیطی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

استفاده از کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات می‌تواند به بهبود مدیریت کابل‌ها و توزیع منظم آن‌ها کمک کند. و همچنین نصب کف کاذب فولادی و آلومینیومی به عنوان گزینه‌ای مناسب برای اتاق سوئیچینگ در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر این، علامت ‌گذاری صحیح کابل‌ها و بلوک‌ها نیز در نصب خدمات ارتباطی بسیار حیاتی است. با اعمال نکات مهم نصب کف کاذب مطابق راهنمایی‌ها و استفاده از تجهیزات مطمئن. اتاق سوئیچینگ می‌تواند به شکلی کارا و ایمن طراحی شود و امنیت محیطی آن تضمین شود.

برای خرید کف کاذب اتاق سوئیچینگ مخابرات، ابتدا باید با مشاوران آرمان فلور تماس بگیرید.

متخصصان ما ضمن معرفی بهترین نوع سازه، تفاوت‌های هر یک از کف کاذب‌ها را به شما توضیح می‌دهند. بنابراین شما می‌توانید با آگاهی بیشتر تصمیم گیری کنید. قیمت سازه‌های آرمان فلور رقابتی است. همچنین کیفیت تمام محصولات نسبت به نمونه‌های موجود در بازار تضمین شده هستند. ارتباط ما با مشترین عزیز محدود به دوره خرید و نصب نبوده و خدمات و ضمانت پس از فروش ارائه می‌شود.

کف کاذب فولادی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *