خدمات کف کاذب

کف کاذب ها در طول زمان طولانی و استفاده مداوم دچار آسیب شده و نیازمند خدمات و تعمیرات می باشد. این خدمات در قسمت پایین به طور کامل شرح داده شده و معرفی شده اند. شرکت آرمان عمران هوشمند در طی سالیان گذشته همیشه به عنوان یکی از بهترین شرکت ها در امر خدمات پس از فروش مورد توجه سازمان ها و ارگان های بزرگ کشوری بوده است. خدمات نصب کف کاذب ما با دقت بالایی صورت می گیرد و ضمانت 10 ساله اطمینان خوبی به کارفرمایان می دهد تا شرکت مارا برای نصب انواع کف کاذب ها انتخاب کنند. جهت مشاوره و تخمین هزینه نصب با مشاوران ما تماس بگیرید . قابل تاکید است که مشاوره کاملا رایگان می باشد.

برای نصب صحیح و مناسب سیستم کف کاذب نیاز به انجام یک سری اقدامات است تا اطمینان یابیم سیستم کف کاذب کاملا یکپارچه و منسجم اجرا شده است. برای رسیدن به این هدف لیست کارهایی که بطور معمول دنبال شوند براساس اولویت انجام آن بصورت زیر طبقه بندی میشوند:

در ابتدا موقعیت و ابعاد اتاق و وضعیت آن براساس نقشه های موجود (نقشه ارائه شده از طرف کارفرما) مورد بررسی قرار می گیرد تا تفاوت ها و اختلاف ها مدنظر قرار بگیرند و در نقشه مشخص شوند. سپس با استفاده از دوربین ، خط تراز سطح تمام شده کف کاذب نشانه گذاری می شود تا مقدار تلورانس سطح اتاقی که قرار است کف کاذب روی آن اجرا شود ، مشخص گردد. این اندازه گیری مخصوصا در نقاطی ثابت و کلیدی مانند لبه های در ، ستون ها ، گوشه های انتهای بتن ، اطراف درب های آسانسور و … بسیار مهم است.

در صورتی که نتوان کف کاذب را براساس نقشه های موجود اجرا کرد موضوع را می بایست با سرپرست پروژه مطرح نمود تا نسبت به اقدامات اصلاحی اقدام گردد و در صورت وجود تغییرات ، امور لازم انجام گردد. سپس بصورت زیر مراحل اصلی را آغاز می کنیم:

نقطه آغازین را براساس نقشه های موجود تعیین می کنیم. نقطه آغازین تعریف شده در نقشه می تواند تغییر کند اگر در مرحله قبل اندازه ها تغییر کرده باشند و یا پانل هایی که در محیط کار میبایست اجرا شوند قطعه های بسیار کوچک باشند بطوری که اجرای صحیح این قطعات میسر نباشند. کمترین مقدار برای پانل های برش خورده بمنظور اجرای صحیح ساپورت های عرضی را 15cm پیشنهاد می کنیم.

بعد از مشخص کردن نقشه شروع مناسب از دو ریسمان در دو محور عمود بر هم استفاده می کنیم تا به کمک آنها یک زاویه قائمه ایجاد کنیم. ریسمان ها بعنوان شاخص های اصلی در تمام مدت نصب کف کاذب باید ثابت باشند و همواره مرجع اصلی اندازه گیری ها و تعیین فاصله ها محسوب می شوند. دلیل واقعی اینکه چرا به جای دیوار ها از ریسمان استفاده می کنیم این است که دیوار ها همیشه صاف نیستند و ممکن است دارای برجستگی ها و فرورفتگی هایی باشند که عمل اندازه گیری را مختل می کند. بعلاوه دیوار ها نسبت به همدیگر همیشه عمود نیستند. استفاده از سیستم ریسمان همیشه یک نقطه مرجع بهمراه زاویه دقیق 90 درجه را منجر می شود. همیشه بخاطر داشته باشید که کف کاذب در حال نصب باید در هر حال به صورت منظم و قائم بر همدیگر مونتاژ شود.

نکته : هرگاه از گوشه یک اتاق شروع به نصب می کنید فاصله خطوط ریسمان های شاخص را نسبت به دیوار ها چک کنید. اگر فاصله ریسمان ها در نقطه ای نسبت به دیوار بیش از 60 سانتی متر بود ریسمان را به سمت دیوار آنقدر حرکت دهید تا با این کار حداکثر فاصله ریسمان از دیوار مساوی یا کمتر از 60 سانتی متر باشد.

بعد از مشخص کردن محور های کنترلی ، پایه های کف کاذب را در محیط اتاق پخش کنید. اطمینان حاصل کنید که از نقطه تائید شده شروع به کار کرده اید.

 

با استفاده از خط تراز ارتفاع مناسب با کف تمام شده را هر سه متر یکبار در هر دو جهت بر روی پایه های موجود در محیط معین و مشخص کنید.

با تراز کردن دو پایه کف کاذب که نسبت به هم سه متر فاصله دارند و در ارتفاع درست تنظیم شده اند و با کمک تراز ارتفاع بقیه پایه های مابین را نیز بگونه ای تنظیم می کنیم تا سطح زیرین بدنه ی تراز مماس شود. بعد از اینکه ارتفاع پایه ها تنظیم شد آنها را در وسط نشانه هایی که روی بدنه تراز با فاصله 60 سانتی متری از همدیگر هستند قرار می دهیم.

بیس پلیت پایه ها را توسط چسب به سطح زمین محکم می کنیم. بدین منظور پایه ها را بدون تغییر دادن محل استقرارشان از زمین بلند کرده و چسب را به سطح زیرین بیس پلیت بمالید.

نکته : در صورتیکه بخواهید پایه های کف کاذب را توسط پیچ بر روی زمین محکم کنید ، ابتدا باید پایه ها را چسب زده و سپس استرینگر ها را نصب کنید و بعد اقدام به پیچ کردن پایه ها نمائید. از پیچ در مواقعی استفاده می شود که نیاز باشد پانل های کف کاذبی که نصب شده اند برچیده شوند و دوباره نصب شوند. با این کار و با استفاده از پیچ محل پایه ها نمی کند و شاقول بودن آنها را تضمین می کند.

باید اطمینان حاصل شود تا مقدار مناسبی چسب مورد استفاده قرار گرفته است. این امر مخصوصا در پروژه هایی که حرکات جنبشی زیاد دارند حائز اهمیت است.

اگر استرینگر ها جزء سیستم کف کاذب در حال نصب هستند از نقطه آغازین شروع به نصب آنها روی کلاهک ها نمائید.

 

دوباره به نقطه شروع برگردید و چهار ردیف از پانل های کف کاذب را در امتداد دیوار بلندتر بچنید ، مطمئن شوید که بر اساس محور های کنترلی کار کرده اید و پانل ها منطبق با این خطوط چیده شده اند. سپس پانل های کف کاذب را بررسی کنید تا مطمئن شوید آنها تراز هستند و هیچکدام لق نمی زنند.

 

بعد از اینکه چهار ردیف از پانل های کف کاذب را در امتداد دیوار بلند چیدیم دوباره به نقطه شروع برمیگردیم و این بار شروع به نصب چهار ردیف دیگر از پانل های کف کاذب می کنیم. اما این بار پانل ها را عمود بر ردیف های قبلی می چینیم. مرحله 8 را دوباره تکرار میکنیم و دوباره از محور های کنترلی استفاده می کنیم. اگر در این مرحله به محور های کنترلی توجه نکنید کار شما چهارگوش و منظم در نخواهد آمد و خطوط بندهای کف کاذب مستقیم نخواهند بود و نامنظم به نظر خواهند رسید. هرگاه مطمئن شدید که کف کاذب چیده شده تا این مرحله کاملا چهارگوش و منظم است کار نصب را تا چهار ردیف دیگر ادامه دهید تا به این ترتیب کف کاذب کل اتاق کامل شود. در هنگام نصب کف کاذب همواره به یک نفر بعنوان نیروی کمکی برای پخش کردن پانل ها ، کمک به تراز کردن سطح کف کاذب و تمیز کردن سطح اتاق برای مراحل بعدی نیاز است.

 

در صورتیکه مشاهده کردید بندهای پانل های کف کاذب با همدیگر در یک خط نیستند شما می توانید با استفاده از ضربه زدن ملایم به ردیف چیده شده آنها را مرتب کنید. اگر این کار موثر نبود به ازای هر سه یا چهار پانل یکی را بردارید تا قادر باشید بقیه پانل ها را حرکت دهید. تمامی بندها باید با هم همخوانی داشته باشند قبل از اینکه پانل های محیطی برای نصب آماده و بریده شوند.

نکته : همواره سعی کنید هیچ نقطه مسئله داری که باعث سخت تر شدن کارتان و یا منجر به برچیدن و دوباره نضب کردن پانل ها شود نداشته باشید.

بعد از اینکه مرحله ابتدایی نصب کف کاذب تمام شد ، فقط به ریسمانی که در امتداد دیوار بلند است برای بقیه کار نیاز خواهد بود. چون ردیف های کف کاذبی که در مرحله ابتدایی عمود بر هم نصب شده اند خود به خود چهارگوش بودن و موقعیت بقیه پانل ها را دیکته می کنند.

اگر پانل کف کاذب در حال نصب شما در محل خود بصورت مورب لق زد آنرا 90 درجه بچرخانید و دوباره سرجای خود قرار دهید. اگر پانل همچنان حتی بعد از چرخش لق زد احتمالا جسمی خرد بین سطوح زیرین پانل و کلاهک یا استرینگر گیر کرده است. چک کنید که آیا استرینگرها بطور درست سر جای خود قرار گرفته اند؟ مطمئن شوید که پایه ها کج نشده باشند و یا گوشه های پانل پریدگی و یا نقصی نداشته باشند. اگر باز هم پانل لرزید آن را به کنار گذاشته و از پانل دیگری استفاده کنید. از پانل کنار گذاشته شده در جایی مثل محیط کار یا گوشه ها که پانل ها باید بریده شوند میتوان استفاده کرد. ارتفاع پایه ها نباید تغییر پیدا کند مگر اینکه سه یا چهر پانلی که بر روی آن اتکا می کنند همگی در حال لق زدن باشند. در این حالت کم کم ارتفاع پایه را تغییر دهید تا تنظیم دقیق انجام پذیرد.

کف کاذب فولادی

اگر از کف کاذب طرح دار (کفپوش طرح دار) استفاده می کنید همواره کنترل کنید تا جهت طرح ها یکی باشد. بنابراین در صورتیکه پانل طرح داری لق بزند مجاز به چرخاندن آن نیستیم. میتوان با کمی میزان کردن پایه ، لقی آن را گرفت. در هر ردیف شاید مجبور باشیم 2 یا 3 را مجددا تنظیم کنیم.

دنبال خدمات نصب کف کاذبی؟

برای سفارش کف کاذب و یا خدمات نصب می توانید از طریق شماره تماس مستقیم 02156713153 اقدام نمایید. همچنین برای مشاوره بصورت چت نیز می توانید با شماره 02156713153 در پیامرسان واتساپ در تماس باشید.