کف کاذب سنگی

کف کاذب سنگی و کاربرد آن در محیط‌های مختلف

 

کف کاذب سنگی از انواع دیگر کف کاذب به شمار می‌آید. کاربرد کف کاذب سنگی در مکان‌های مختلف متفاوت بوده و قابلیت‌های خاصی دارد.

برای آگاهی بیشتر، ابتدا به توضیح کف کاذب سنگی می‌پردازیم سپس کاربرد این سازه را در محیط‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

 

کف کاذب سنگی چیست؟

 

کف کاذب سنگی نوعی مقاوم از کف کاذب محسوب می‌شود. توجه داشته باشید، کف کاذب سنگی دارای روکش سنگ یا سرامیک نبوده و تایل آن، تماما ساخته شد از سنگ است.

کف کاذب ساخته شده از روکش سرامیک، خود یکی دیگر از انواع کف کاذب محسوب می‌شود. در اصل، کف کاذب سرامیکی از قرار گرفتن سرامیک روی تایل فولادی ساخته می‌شود. در حالی که تایل کف کاذب سنگی، کاملا از سنگ ساخته شده است.

استفاده از کف کاذب سرامیکی بنابر دلایل بسیاری از جمله:

عدم رعایت استانداردها در ساخت

وزن بسیار بالا

شکستن سریع تایل

جا به جایی دشوار

عدم دسترسی به تجهیزات زر سازه سرامیکی

هزینه‌های سرسام آور نگهداری

منسوخ شده و طرفدار ندارد.

سنگ‌های مورد استفاده در ساخت کف کاذب سنگی، بیشتر سنگ مرمر، سنگ گرانیت و سنگ تراورتن است.

سنگ مرمر از دگر گون شدن سنگ آهک به وجود می‌آید. عمده کاربرد سنگ مرمر در ساختمان سازی، مجسمه سازی و زینت دادن به مکان‌های مذهبی خلاصه می‌شود. بزرگترین قابلیت سنگ مرمر عبور نور از خود است که باعث میشود فضا دلباز و پر نور باشد. به همین دلیل یکی از سنگ‌های مورد استفاده در ساخت کف کاذب سنگی، سنگ مرمر است.

سنگ گرانیت، سنگ‌های آتشفشانی هستند که از سرد شدن مواد مذاب به وجود آمده‌اند. از ویژگی‌های سنگ گرانیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مقاومت بالا و تحمل بار سنگین

جلا پذیری

جذب آب

سه ویژگی مطرح شده این سنگ را برای استفاده در ساخت و ساز، مواد اولیه مناسب قرار داده است.

سنگ گرانیت در کشورهای مختلفی مثل ایتالیا، برزیل، ایران و هند دارای معادن بزرگ و قابل استخراج است. موارد زیر، انواع سنگ گرانیت ایرانی با طرفداران فراوان هستند.

سنگ گرانیت آبی ایرانی

سنگ گرانیت نارنجی

سنگ گرانیت دونه اناری

سنگ گرانیت مشکی

سنگ گرانیت سفید

سنگ گرانیت سبز

سنگ گرانیت قرمز ایرانی

زیبایی سنگ‌های گرانیت ایرانی دارای شهرت جهانی بوده. به همین دلیل در صنعت‌های مختلف، خصوصا صنعت کف کاذب مورد استفاده هستند.

سنگ تراورتن سنگ جذاب و چشم نوازی است که در اثر رسوب سنگ‌های آهکی در رودخانه‌ها به وجود آمده است. این سنگ ساختار لایه‌ای داشته و مقاومت بالایی دارد. به همین دلیل از سنگ تراورتن در ساخت نمای مجتمع‌ها، کف حیاط، پله‌ها و کف کاذب استفاده می‌شود.

این سنگ زیبا دارای رنگ‌های مختلف زیر بوده که هریک جلوه خاصی دارند.

قرمز رنگ

لیمویی رنگ

کرم رنگ

گردویی رنگ

 

 

ساختار کف کاذب سنگی به چه صورت است؟

 

کف کاذب سنگی متشکل از سه قسمت است. تایل سنگی، استرینگر و پایه به یکدیگر وصل می‌شوند و ساختار اصلی کف کاذب سنگی را شکل می‌دهند.

تایل کف کاذب سنگی:

سنگ‌هایی که پیشتر خدمت شما معرفی کردیم، ابتدا توسط دستگاه‌های سنگبر، برش داده می‌شوند. اندازه و ضخامت تایل سنگی متفاوت بوده و نباید از حد استاندارد بیشتر شود. بیشتر بودن اندازه و ضخامت تایل کف کاذب سنگی، سازه را از حالت استاندارد خارج می‌کند.

استرینگر کف کاذب سنگی:

استرینگر مانند چهار چوب است. تایل کف کاذب روی استرینگر قرار می‌گیرد. استرینگر باعث می‌شود  تا وزن وارد شده به پایه، به طور یکسان بین تمام پایه‌ها پخش شود. استرینگر به وسیله پیچ و مهره‌های مخصوص به پایه وصل می‌شود.

پایه کف کاذب سنگی:

پایه‌ها باید مقاوم و ضد زنگ باشند. مقاوم از آن جهت که،  بتوانند وزن تایل سنگی را تحمل کنند. ضد زنگ از ان جهت که در برابر رطوبت و یا برخورد آب با کف کاذب، دچار اکسیدگی نشود. ارتفاع پایه کف کاذب سنگی از دو و نیم سانتی متر تا چهل سانتی متر متغییر و قابل تنظیم است.

با به هم پیوستن بخش‌های بیان شده، کف کاذب سنگی ساخته می‌شود. به طور کلی، زمانی که کف کاذب روی زمین نصب می‌شود، فضای خالی بین زمین و سازه پدید می‌آید. علت شکل گیری این فضای خالی، وجود پایه به عنوان یکی از بخش‌های اصلی کف کاذب است. معمولا از فضای ایجاد شده برای عبور تاسیسات ساختمانی مثل، سیم و کابل و لوله کشی مناسب است. همچنین امکان راه اندازی تجهیزات خاص مانند تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، یا تجهیزات تهویه هوا در زیر سازه مهیا می‌شود.

 

کف کاذب سنگی کجا کربرد دارد؟

 

کف کاذب سنگی به دلیل طرح‌هایی که داراست، بیشتر مناسب فضاهای زیر است.

کف کاذب سنگی در فضای رو باز

نصب کف کاذب سنگی در روف گاردن

 

کف کاذب سنگی در فضای رو باز

 

کف کاذب سنگی به دلیل دارا بودن طرح‌ طبیعی چون سنگ، بیشترین کاربرد را در فضاهای رو باز دارد. منظور از فضای رو باز، مکان‌هایی چون ورودی مگامال‌ها، محل بیرونی عبور و مرور افراد است. بهتر از کف کاذب سنگی روی زمین اصلی ( نه زمین ساختمان ) نصب شود. در این صورت نه تنها فضای تردد را جذاب و دلپذیر می‌کنیم، بلکه بار اضافه‌ای را به ساختمان اضافه نکردیم.

 

نصب کف کاذب سنگی در روف گاردن

 

از دیگر موارد استفاده از کف کاذب سنگی، نصب ان در روف گاردن است. در کل استفاده از کف کاذب سنگی در ساختمان، به دلیل وزن زیاد آن توصیه نمی‌شود. زیرا در صورت استفاده دو استاندارد مهم را نقض کرده‌ایم. این دو عبارت هستند از:

نقض اصل سبک سازی ساختمان

نقض اصل بهینه سازی ساختمان

در ادامه مطلب توضیحات بیشتری از هر یک ارائه میکنیم تا هدف از بیان ملموس‌تر شود.

 

اصل سبک سازی ساختمان

 

در توضیح این اصل باید بگوییم، وزن ساختمان ارتباط مستقیم با حفظ جان و امنیت ساکنین دارد. یکی از اصول مهم در ساخت ساختمانی نو یا بازسازی ساختمان چند سال ساخت، رعایت استاندارد سبک سازی است. منظور از سبک سازی ساختمان، سر هم کردن یک ساختمان سست و ضعیف نیست. بلکه ساختمانی محکم و مقاوم با وزن استاندارد مد نظر قرار دارد.

ساختمانی که در برابر حوادث ناگهانی چون زلزله دچار آسیب نشود. یا در اثر وزن زیاد، ساختمان نشست یا ریزش نکند.

راه حل رسیدن به چنین ساختمان مطلوبی، استفاده از مصالح مدرن و ساخته شده از تکنولوژی‌های به روز است. یکی از مصالح نوین جهت رعایت اصل سبک سازی، استفاده از کف کاذب است. زیرا استفاده از کف کاذب، ضرورت سیمان ریزی کف ساختمان را از بین می‌برد. در نتیجه بار مرده ساختمان کاهش پیدا کرده و وزن استاندارد حفظ می‌شود.

 

اصل بهینه سازی ساختمان

 

بهینه سازی ساختمان معنی مشخص و واحدی دارد. بهینه سازی یعنی، کاهش مصالح مورد استفاده در ساخت، ارتقا امنیت ساختمان و در نهایت ساخت ساختمانی مقاوم.

در این بخش منظور از کاهش مصالح، صرفا کمی نیست. بلکه استفاده از مصالحی است که مقاومت بیشتری نسبت به مصالح سنتی دارند. مثلا قبل‌تر مطرح کردیم که استفاده از کف کاذب، ضرورت سیمان ریزی ساختمان را از بین می‌برد. بنابراین علاوه بر اینکه مصالح اضافی در ساخت وجود ندارد، هزینه‌ها هم کاهش می‌یابند.

این در صورتی است که کف کاذب ایمنی و مقاومت ساختمان را تامین کرده و وزن ساختمان در حالت استاندارد باقی می‌ماند.

 

 

مزیت‌های کف کاذب سنگی چیست؟

 

– کف کاذب سنگی این امکان را برای دوستداران طبیعت به همراه دارد که می‌توانند از سنگ در دکور محیط مورد نظر بهره‌مند شوند.

– کف کاذب سنگی دارای طرح و رنگ‌های زیبا و متفاوتی هستند.

– کف کاذب سنگی سازه‌ای مقاوم محسوب می‌شود.

– شیارهای منظم و موجود روی تایل کف کاذب سنگی، غبار را به زیر سازه هدایت می‌کند.

– همچنین شیارهای گفته شده جریان آب، مثل آب حاصل از بارش باران یا برف را نیز به زیر عبور می‌دهد.

– چون پایه‌ها قابل تنظیم هستند، پس به راحتی میتوان تاسیسات و تجهیزات متفاوت را زیر کف کاذب راه اندازی کرد.

– با نصب کف کاذب روی زمین، دیگر نیازی به سیمان کشی زمین نیست.

 

معایب کف کاذب سنگی چیست؟

 

کف کاذب سنگی سازه‌ای بسیار زیبا و چشم نواز است، اما متاسفانه وزن آن بیشتر از حد مجاز است. دلیل این امر سنگین بودن سنگ به طور ذاتی بوده و چاره‌ای نیست.

از طرفی هنگام برداشتن تایل و بررسی زیر سازه، امکان شکستن تایل وجود دارد.

بنابراین میبینیم که جا به جایی سازه و نیز دسترسی به تاسیسات یا تجهیزات زیرین، دشوار و هزینه بر خواهد بود.

نصب کف کاذب سنگی نسبت به دیگر کف کاذب‌ها سخت‌تر بوده و دلیل آن حساس بودن تایل‌های سنگی است.

کف کاذب سنگی آنتی استاتیک نیست. از این رو در مکان‌هایی مثل دیتاسنتر، سرور روم و کنترل روم قابل اجرا نخواهد بود.

متاسفانه هزینه خرید کف کاذب سنگی نسبت به کف کاذب‌های دیگر با قابلیت‌های بیشتر، بالا است.

 

بهترین نوع کف کاذب کدام است؟

 

کف کاذب بر اساس جنس آن دارای انواع مختلف و قابلیت‌های متفاوت بوده که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند.

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب سنگی

کف کاذب چوبی

کف کاذب فولادی

کف کاذب  لگراند

کف کاذب شیشه‌ای

کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی، علاوه بر مقاومت بالا و قابلیت‌های بیشتر، قیمت مناسب‌تری هم دارند. در ادامه مقاله توضیحات کامل‌تری را مطرح میکنیم.‌

 

کف کاذب الومینیومی

 

کف کاذب الومینیومی برند آرمان فلور، سازه‌ای مقاوم با ساختاری هماهنگ است. کف کاذب الومینیومی روی زمین ساختمان نصب می‌شود. بعد از نصب کف کاذب روی زمین، سیمان ریزی ضرورت ندارد. در واقع عمل سیمان ریزی کامل حذف شده که این امر، به سبک سازی ساختمان کمک می‌کند.

برای نصب کف کاذب، نیازی نیست که زمین مسطح و هموار باشد. کف کاذب روی زمین ناهموار قابل اجرا بوده و در پایان پروژه، زمین یکدست و مسطح خواهد بود.

 

مشخصه‌های کف کاذب الومینیومی

 

کف کاذب الومینیومی از سه بخش مختلف اما هماهنگ با یکدیگر ساخته شده است. این سه بخش شامل پایه، استرینگر و تایل الومینیومی است. سه بخش مشترک در کف کاذب!

پایه کف کاذب الومینیومی از جنس فولاد و الومینیوم ساخته شده و مقاومت بالایی دارد. پایه به وسیله ابزار مخصوص به زمین پیچ می‌شود. تمام وزن و فشار وارده حاصل از تردد یا فشاور وسایل، به پایه کف کاذب متحمل می‌شود.

استرینگر، برای جلوگیری از جمع شدن فشار روی یک پایه و پخش کردن بار، به پایه پیچ می‌شود. استرینگر در مقاوم سازی نقش مهمی بر عهده دارد.

تایل الومینیومی، در اندازه شصت سانتی متر در شصت سانتی متر تولید می‌شود. پس از نصب پایه به زمین و استرینگر به پایه، تایل کف کاذب الومینیومی روی استرینگر گذاشته می‌شود.

تایل محکم و مقاوم بوده و تحمل بار سنگین را دارد.

 

ویژگی‌های کف کاذب الومینیومی چیست؟

 

  • طراحی و ساخت حرفه‌ای و تخصصی
  • بهرمندی از برترین مواد اولیه موجود
  • استفاده از آخرین تکنولوژی جهانی در ساخت
  • ضد زنگ و مقاوم در مناطق مرطوب
  • قابلیت تحمل فشارهای متفاوت
  • مقاوم در برابر جانوران موذی
  • امکان نصب انواع روکش‌های ضد خش
  • راه اندازی تجهیزات مختلف زیر کف کاذب
  • استفاده به عنوان نوعی پوشش برای پنهان کردن تاسیسات
  • قابل جا به جایی از محلی به محل دیگر

به توضیحات ویژگی‌های  مربوط به کف کاذب الومینیومی توجه کنید.

 

طراحی و ساخت حرفه‌ای و تخصصی

 

کف کاذب الومینیومی سازه‌ای جهانی است و در تمام دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنین سازه‌ای باید توسط مهندسان و متخصصان حرفه‌ای طراحی شده و مراحل ساخت آن کاملا مشخص باشد. چون کف کاذب در مکان‌های مختلف کاربرد دارد، بنابراین باید قابلیت‌های مورد نیاز را داشته باشد.

مثلا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کف کاذب الومینیومی وزن استاندارد آن است. به همین دلیل استفاده از کف کاذب الومینیومی، بار ساختمان را افزایش می‌دهد.

 

بهرمندی از برترین مواد اولیه موجود

 

ارمان فلور به عنوان اولین  بزرگترین شناخته شده در ساخت کف کاذب، از برترین متریل استفاده می‌کند. این در حالی است که اکثر ‌ها، از متریال دست دو استفاده می‌کنند.

مثلا آرمان فلور برای رنگ کردن تایل‌ها، از رنگ پودری کوره‌ای آکوستیک تازه بهره می‌برد. به همین دلیل در پایان کار شما شاهد تایل با رنگ طوسی براق و درخشنده خواهید بود. اما بیشتر ‌ها، از رنگ دست دو و بی کیفیت استفاده می‌کنند. حاصل انجام چنین کاری، تایل با رنگ خاکستری کدر است. فراموش نکنید که رنگ بی کیفیت و دسته دو، به مرور زمان از روی تایل کنده می‌شود.

 

استفاده از اخرین تکنولوزی جهانی در ساخت

 

تحقیقات انجام شده در حوزه ساخت محصول، ثابت کرده. هر چقدر در تولید محصول از نیروی انسانی کمتری استفاده شود، محصول نهایی با کیفیت‌تر خواهد بود. با ذکر یک مثال، هدف از گفتن چنین جمله‌ای را شفاف سازی می‌کنیم.

ارمان فلور، برای رنگ کردن تایل‌ها از دستگاه‌های مدرن استفاده می‌کند. یعنی تایل‌ها داخل دستگاه قرار می‌گیرند سپس با قرار گرفتن در مراحل مشخص، رنگ می‌شوند. در نتیجه علاوه بر صرفه جویی در وقت، کیفیت انجام کار هم بالاتر می‌رود.

به همین دلیل آرمان فلور در تمام مراحل ساخت کف کاذب، از برترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کند.

 

ضد زنگ و مقاوم در مناطق مرطوب

 

از جمله عنصرهای موجود در طبیعت، که خاصیت ضد اکسیدگی دارد، عنصر شیمیایی آلومینیوم است. زمانی که الومینیوم در ارتباط با اکسیژن قرار می‌گیرد، یک لایه اکسید محافظ روی آن تشکیل می‌شود. لایه تشکیل شده باعث می‌شود، الومینیوم در نگاه اول شبیه به نقره باشد. این ویژگی دلیل علمی بر ضد اکسید بودن الومینیوم است.

به همین دلیل کف کاذب الومینیومی، ضد زنگ بوده و در مناطق مرطوب کاربرد دارد.

 

قابلیت تحمل فشارهای متفاوت

 

الومینیوم دو ویژگی ذاتی دارد.

چگالی کم

استحکام زیاد

وجود این دو خاصیت در الومینیوم سبب شده تا مقاومت کف کاذب الومینیومیف بالا رود. استحکام و مقاومت بالا کف کاذب الومینیومی باعث شده تا در مکان‌های متعدد مورد استفاده قرار گیرد. بدون اینکه رفت و آمدهای مکرر یا قرار گرفتن اشیا با وزن کم و زیاد، به سازه آسیب بزند.

 

مقاوم در برابر جانوران موذی

 

مقاومت و استحکام کف کاذب الومینیومی تنها به تردد و فشار محدود نمی‌شود. این سازه در برابر جانوارانی چون موش مقاوم و نفوذ ناپذیر است.

ساختار کف کاذب دارای چنان استحکامی‌ست که در برابر تمام جانوران موذی نفوذ ناپذیر است. یعنی هیچ جانور زنده نمی‌تواند با جویدن یا خراشیدن کف کاذب الومینیومی به زیر سازه نفوذ کند.

جویدن یا خراش انداختن با پنجه به کف کاذب الومینیومی آسیب نمی‌زند.

 

امکان نصب انوع روکش ضد خش

 

روکش روی تایل انواع کف کاذب وجود دارد. قرار گرفتن روکش روی تایل کف کاذب، به دلیل محافظت و افزایش عمر محصول است.

روکش کف کاذب الومینیومی انواع مختلفی دارد.

لمینت

HPL

گرانیت

PVC

پارکت

و دیگر موارد، همگی انواع روکش برای کف کاذب را تشکیل می‌دهند.

اما بهترین نوع روکش برای کف کاذب، روکش HPL و روکش PVC

هستند.

 

راه اندازی تجهیزات مختف زیر کف کاذب

 

وجود پایه قابل تنظیم در ساختار کف کاذب، کاربرد خاصی را برای محیط‌های خاص ایجاد کرده.

مثلا یکی از موارد استفاده و نصب کف کاذب الومینیومی در اتاق‌ سرور است. اتاق‌های سرور مجهز به دستگاه‌های ردازنده و نگهدارنده اطلاعات هستند. برای حفظ سلامت این دستگاه‌های گران قیمت، وجود تجهیزات خنک کننده برای دستگاه‌ها امری ضروری تلقی می‌شود.

زمان نصب کف کاذب روی زمین مورد نظر، ارتفاع پایه بر اساس نیاز تنظیم و به زمین متصل می‌شود. فضای ایجاد شده بین زمین و تایل کف کاذب، همان محل کاربردی جهت نصب انواع تجهیزات خواهد بود.

دسترسی به تجهیزات زیر کف کاذب الومینیومی، آسان بوده و با برداشتن تایل توسط مکنده انجام می‌شود.

 

استفاده به عنوان نوعی پوشش برای پنهان کردن تاسیسات

 

از دیگر کاربردهای کف کاذب در تمام مکان‌ها، پنهان کردن تاسیسات ساختمانی زیر سازه است. این قابلیت بخاطر وجود پایه‌ها با امکان تنظیم ارتفاع است.

از کاربرد کف کاذب در پوشاندن تاسیساتی می‌توان موارد زیر را نام برد.

لوله کشی ساختمان

برق کشی ساختمان

پکیج‌های ساختمان

کابل‌های ساختمان

 

قابل جا به جایی از محلی به محل دیگر

 

کف کاذب الومینیومی وزن مناسبی دارد از این رو جا به جایی آن کار ناممکنی نیست.

فرض کنید شما برای محیط مشخصی کف کاذب خریده و نصب کرده بودید. پس از مدتی مجبور به نقل مکان از محیط فعلی به محیط جدید می‌شوید. در چنین حالتی می‌توانید کف کاذب را از مکان قبلی به مکان جدید انتقال داده و مجددا سازه را نصب کنید. بدون اینکه در جا به جایی و نصب مجدد آن مشکلی پیش آید.

 

کف کاذب فولادی

 

فولاد یا پولاد، الیاژ قوی و به دست آمده از آهن بوده که بسیار با استحکام است. کف کاذب فولادی روی زمین نصب شده و هموار بودن یا نبودن زمین در نصب تفاوتی ایجاد نمی‌کند. حتی اگر زمین مورد نظر شیب داشته باشد، میتوان کف کاذب فولادی را به راحتی روی آن نصب کرد.

بعد از نصب و پایان پروژه، میبینیم که زمین، تمام مسطح، صاف و بدون شیب خواهد بود.

برای نصب کف کاذب فولادی روی زمین، نیاز به سیمان کشی، جهت آماده سازی زیر ساخت نیست. کف کاذب فولادی خود زیر ساختی برای کاربردهای مختلف تلقی می‌شود.

 

ساختار کف کاذب فولادی و مراحل نصب آن

 

ساختار کف کاذب فولادی را تایل فولادی، قوطی‌های استرینگر و پایه فولادی تشکیل می‌دهد.

مراحل نصب کف کاذب فولادی به شرح زیر هستند.

مرحله اول: در قدم اول، قرار گرفتن و محکم شدن پایه‌ها به زمین انجام می‌شود. ارتفاع پایه باید از قبل توسط شما مشخص شده، و روز نصب تنظیم شوند تا زمان تحویل پروژه، عقب نیفتد.

در مشخص کردن ارتفاع پایه دقت کنید. از همان ابتدا معین کنید که آیا قصد راه اندازی تجهیزات خاصی را دارید یا خیر؟ آیا می‌خواهید تاسیسات ساختمانی را از زیر سازه عبور دهید؟

در کل، هدف خود ر کامل مشخص کنید تا در انجام پروژه خلل وارد نشود.

فرض کنید با در نظر گرفتن همه نکات، ارتفاعی را برای نصاب مشخص کردید. بعد از مدتی قصد میکنید، ارتفاع پایه را کم یا بیشتر کنید. از آنجا که پایه کف کاذب فولادی قابلیت تنظیم ارتفاع دارد، تغییر آن در هر زمان ممکن است.

مرحله دوم: پس از قرار گرفتن پایه‌ها به زمین، قوطی‌های استرینگر به وسیله ابزار و پیچ‌ها و مهره‌های مخصوص به پایه متصل می‌شوند. روی هر دو پایه، یک قوطی استرینگر قرار می‌گیرد. قوطی‌های استرینگر قبل از نصب اندازه گرفته می‌شوند و در اندازه مشخص به پایه وصل می‌شوند. با نصب قوطی‌های استرینگر روی پایه، استحکام و ثبات کف کاذب بیشتر می‌شود.

مرحله سوم: آخرین مرحله پروژه نصب، گذاشتن تایل‌های فولادی روی ستون و چهار چوب ( پایه و استرینگر) است. تایل کف کاذب فولادی مقاوم بوده و میتواند عبور و مرور مداوم یا فشارهای مختلف را متحمل شود. بعد از جاگذاری  تمام تایل‌های پروژه آماده تحویل است.

زمینی هموار و مقاوم!

 

ویژگی‌های کف کاذب فولادی چیست؟

 

برخی ویژگی‌های کف کاذب الومینیومی و کف کاذب فولادی مشترک است بنابراین تنها این موارد را نام میبریم.

  • مقاوم در برابر حیوانات موذی
  • طراحی و ساخت مهندسی شده
  • استفاده از تکنولوژی
  • ضد زنگ و مقاومت در رطوبت
  • قابلیت نصب انواع روکش
  • قابلیت استفاده از زیر سازه
  • آنتی استاتیک
  • جلوگیری از عبور آلودگی صوتی
  • ضد حریق بدون فرو ریختن اجزا

ویژگی‌های مختص کف کاذب فولادی به شرح زیر هستند.

  • دارای دو نوع خاص
  • مقاوم‌ترین کف کاذب در مقایسه با انواع دیگر
  • قابلیت نصب و حمل و نقل آسان
  • ضد حریق بدون فرو ریختن اجزا
  • دارای قابلیت آنتی استاتیک

 

دارای دو نوع خاص

 

کف کاذب فولادی دارای دو نوع بوده که هر کدام به شیوه خاصی تولید می‌شود. مقاومت دو نوع متفاوت بوده و کاربردشان نیز مختلف است.

کف کاذب تو پر و کف کاذب تو خالی، انواع خاص کف کاذب فوادی محسوب می‌شوند. کف کاذب تو پر سه لایه مواد اولیه بوده و کف کاذب تو خالی دو لایه مواد اولیه است.

 

مقاوم‌ترین کف کاذب در مقایسه با انواع دیگر

 

وجود فولاد همراه با بتن، چنان مقاومتی در سازه ایجاد می‌کند که ساعت‌ها تردد آسیبی به آن نمی‌زند. امکان قرار دادن دستگاه‌های بزرگ و سنگین روی کف کاذب فولادی وجود دارد. کف کاذب فولادی می‌تواند بار و فشار زیادی متحمل شود.

 

قابلیت نصب و حمل و نقل آسان

 

کف کاذب فولادی دارای مراحل ساخت اصولی و وزن استاندارد است. زمانی که وزن یک محصول اصولی باشد حمل و نقل آن آسان شده و نصب آن دشوار نیست. شما می‌توانید برای مشاوره و استعلام قیمت با کارشناسان آرمان فلور تماس بگیرید.

 

ضد حریق بدون فرو ریختن اجزا

 

پیشتر گفتیم که کف کاذب فولادی دارای ساختار به هم پیوسته و منسجم است. این اجزا بعد از اتصال به یکدیگر مقاومت بالایی پیدا می‌کنند. انسجام بین اجزا کف کاذب فولادی به قدری زیاد است که اگر محیط آتش بگیرد، کف کاذب آسیب نمی‌بیند.

البته  این تنها مختص حادثه آتش سوزی نیست. حتی زلزله هم به کف کاذب فولادی آسیب وارد نمی‌کند.

 

دارای قابلیت آنتی استاتیک

 

آنتی استاتیک بوده به معنی جذب و عبور الکتریسیته ساکن است. زمانی که یک سازه دارای قابلیت عبور الکتریسیته ساکن باشد، کاربرد منحصر ب فردی برای مکان‌های مهم خواهد داشت.

مراکز اطلاعات، دیتاسنترها، سرور روم و کنترل روم‌ها، مکان‌هایی هستند که به کف کاذب آنتی استاتیک نیاز دارند.

میزان الکتریسیته ساکن در زمین مکان‌های گفته شده بسیار بالاست. دفع نشدن این میزان، خطرات سهمگین و جبران ناپذیری به وجود می‌آورد.

برای رفع مشکل الکتریسیته ساکن استفاده از کف کاذب آنتی استاتیک ضروریست.

 

خرید کف کاذب

 

در این مقاله درباره کف کاذب سنگی صحبت کردیم. کف کاذب سنگی با وجود ظاهر زیبا کاربردهای کمتری نسبت به کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی دارد. این درحالی است که قیمت کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی با توجه به کارآیی‌هایشان، مقرون به صرفه‌تر است.

شما می‌توانید برای مشاوره و خرید کف کاذب با کارشناسان آرمان فلور تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *