استفاده از کف کاذب برای تهویه ساختمان ها در اروپا

در کشور های اروپایی استفاده از کف کاذب برای تهویه ساختمان ها مرسوم است. به عبارت دیگر توزیع هوا از مسیر زیر کف ساختمان (UFAD) به وسیله ی کف کاذب انجام می شود. امروز قصد داریم با تشریح این مکانیززم با این روش آشنا شویم.

در ایالات متحده آمریکا، توزیع هوای کف از رایج ترین روش برای خنک کردن ساختمان با استفاده از خلا یا سوراخ هایی زیر کف کاذب به عنوان محفظه پلنوم برای توزیع هوای مطبوع است،که از دهه 1970 در اروپا انجام می شود.

توزیع هوا از مسیر زیر کف ساختمان (UFAD) به وسیله ی کف کاذب

در دیتا سنتر ها، مناطق تهویه مطبوع جداگانه اغلب با استفاده از کف کاذب ایجاد می شود. کف های کاذب حفره دار یا خلا دار طوری در زیر سیستم های رایانه ای قرار می گیرند تا هوای مطبوع را مستقیماً به سمت آنها هدایت کنند.
یک سری تجهیزات (فن) وجود دارد که هوای خنک شده ای که کف تولید می شود را مکش کند به خارج از داخل اتاقی که با کف کاذب طراحی شده است. روش عملکرد این سیستم با استفاده از چگالی هوا هستش که هوای سرد همیشه در زیر هوای گرم قرار دارد، دوباره با دمیدن هوای تازه و خنک از زیر ( از خلا های کف کاذب ) به داخل اتاق این چرخه به وجود می آید.

از مزایای این کار می توان گفت که در یکسری از اتاق ها مثل دیتا سنتر ها یا اتاق های برق و حتی اتاق کامپیوتر ها ما نیاز داریم تا دستگاه ها خنک شود. که هم از بروز حادثه مثل گرم شدن ناگهانی دستگاه ها که منجر به سوختن و پریدن اطلاعات می شود. و جلوگیری از بروز آتش سوزی با کاهش دمای اتاق اتفاق می افتد. و مهمترین مزیت آن افزایش راندمان و طول عمر دستگاه ها هست. ساختمان‌ها و مکان های مهمی که در ایالات متحده آمریکا  از این سیستم: توزیع هوا از مسیر زیر کف ساختمان (UFAD) استفاده می‌نمایند شامل ساختمان بانک برج آمریکا، نیویورک تایمز و ساختمان فدرال سانفرانسیسکو هستند.

کلام آخر

به پایان استفاده از کف کاذب برای تهویه ساختمان ها رسیدیم. امیدوارم مورد توجه شما باشید. در مقاله های بعدی به صورت تخصصی تری به این حوزه خواهیم پرداخت. شما می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر پیشنهادی درباره موضاعات خاص دارید می توانید در قسمت نظرات بیان کنید. در صورت وجود هر گونه ابهام یا پرسشی نیز می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید. در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهیم بود.

آرمان فلور با سابقه درخشان در زمینه تولید کف کاذب می باشد. آرمان فلور تولیدکننده انواع کف کاذب های آلومینیومی و فولادی می باشد. هدف ما همواره ایجاد بهترین و مرغوب ترین جنس بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *