کف کاذب و پارکت

کف کاذب و پارکت چه تفاوت‌هایی دارند؟

کف کاذب و پارکت دو محصول متفاوت بوده و هر یک کاربردها و موارد استفاده خاص خود را دارند.
بهترین راه برای توضیح تفاوت‌های کف کاذب و پارکت، باید ابتدا چیستی و کاربردهای هر یک را بدانیم.
با درک کامل از مشخصه‌های هر محصول، می‌توان تفاوت‌ها را راحت‌تر دریافت.
ابتدا باید بدانید، هم کف کاذب و هم پارکت روی زمین نصب می‌شوند.
همچنین باید اطلاعات دقیق‌تری از مشخصات، جنس، نحوه نصب، کاربرد و قیمت هر محصول داشته باشید.
در ادامه مقاله تمام موارد نام برده شده را تعریف و تفاوت‌های دو محصول را بررسی می‌کنیم.

پارکت چیست؟

پارکت یکی از انواع کفپوش‌ها به شمار می‌رود که جنس آن از چوب است. چوب‌های مورد استفاده در ساخت پارکت، افرا، بامبو، زبان گنجشک، کاج و بلوط هستند.
رنگ چوب افرا، روشن است و بیشترین کاربرد آنها در ساخت ابزارهای موسیقی است. البته از چوب افرا در صنعت ساخت و تولید پارکت هم استفاده می‌شود.
چوب درخت بلوط بهترین نوع چوب برای ساخت پارکت محسوب می‌شود. زیرا علاوه بر زیبایی خاص، مقاومت و دوام بسیاری دارد.
علاوه بر موارد گفته شده چوب درخت گردو، راش و گیلاس هم در ساخت پارکت استفاده می‌شود.
در گذشته از پارکت به عنوان عایقی برای جلوگیری از ورود سرما استفاده می‌شد. اما امروزه این سازه، در زیبا سازی زمین خانه، اداره، ساختمان و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برای نصب پارکت لازم است زمین مسطح و آماده سازی شده باشد. در غیر این صورت نصب با مشکل مواجه می‌شود.
زیرا پارکت تنها روی سطح صاف نصب شده و زمین باید تمیز و آماده شده باشد.
از طرفی پارکت فاقد هر گونه پایه یا متعلقات بوده و اتصال آن به وسیله چسب‌های مخصوص انجام می‌شود.

تست استحکام پارکت

جنس پارکت از چوب‌های مختلفی بوده و بنابراین هر نوع آن دارای مقاومت متفاوتی است.
بعد از تولید پارکت، سازه‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرند. این تست که برینل نام دارد با وارد کردن فشار به قسمت‌های مختلف، استحکام سازه را تعیین می‌کند.
مسلما چوب درخت گردو و بلوط که استحکام بیشتری نسبت به بقیه دارند، در تست استحکام، موفق‌تر هستند.

پارکت چگونه نصب می‌شود؟

هر سازه‌ای نصب خاص خود را دارد. نصب پارکت کار پیچیده‌ای نیست اما باید با دقت و مهارت بالایی نصب شود. نصاب پارکت باید در کار خود حرفه‌ای باشد تا بعدها مشکلی برای سازه به وجود نیاید.
نکات زیر، موارد مهمی هستند که نصاب‌های حرفه‌ای در کار خود رعایت می‌کنند.

مرحله اول آماده سازی

پیش‌تر گفتیم، پارکت روی سطح صاف نصب می‌شود و نصب آن روی زمین ناهموار ممکن نیست. در صورتی که زمین عملیات هموار نباشد ابتدا باید فرایند ترمیم زمین انجام شود.
با توجه به میزان خرابی، روش انجام ترمیم متفاوت بوده و در صورت نیاز، برخی یا تمام قسمت‌ها سیمان می‌شوند.

مرحله دوم فوم گذاری

بعد از اینکه زمین آماده برای شروع کار شد، فوم گذاری انجام می‌شود. فوم دو خاصیت مهم در پارکت گذاری دارد. اولا فوم باعث چسبندگی و استحکام بیشتر پارکت‌ها شده و مقاومت آنها را بالا می‌برد. دومین ویژگی فوم،عایق سازی پارکت‌ است که از ورود و خروج صدا و دما جلوگیری می‌کند.
برخی از ‌ها فوم گذاری نمی‌کنند. بنابراین این مرحله، برای برخی نصاب‌ها وجود دارد. زیرا معتقد هستند که فوم به سرعت فرسوده شده و باعث ایجاد سر و صدا و لغزندگی می‌شود.

مرحله سوم نصب پارکت

به ترتیب بعد از انجام مرحله اول و دوم، پارکت‌ها برای نصب آماده می‌شوند. نصب پارکت‌، به دو صورت انجام می‌شود.
نصب پارکت به وسیله چسب
قفل کردن پارکت‌ها در هم
نصب پارکت به وسیله چسب
در این روش پارکت‌ها به وسیله چسب‌های مخصوصی به زمین چسبانده می‌شوند. این روش که سنتی استنیاز به ترمیم بعد از هر مدت زمان مشخص دارد. زیرا چسب‌ها به مرور خاصیت خود را از دست داده و باعث جدا شدن پارکت از زمین می‌شود.

قفل کردن پارکت‌ها در هم

در این روش پارکت‌ها به صورت نر و ماده در هم قفل می‌شوند. نصب پارکت‌های قفلی، باید با دقت بالایی انجام شود. زیرا عدم رعایت دقت باعث جا نرفتن، لغزیدن و در نهایت در آمدن پارکت می‌شود.
مرحله چهارم درز گیری پارکت‌ها
درزگیری توسط لاک‌های مخصوص انجام می‌شود.این مرحله، مختص پارکت‌های چسبی و برخی پارکت‌های قفلی است.
پارکت‌های چسبی حتما درزگیری می‌شوند. اما درباره‌ی پارکت‌های قفلی، درزگیری، بستگی‌به نوع سازه دارد.
اگر پارکت‌ها جوری کنار هم قرار بگیرند که کاملا در هم قفل شوند، نیازی به درزگیری نیست. اما در غیر این صورت درز گیری انجام می‌شود.

مزایا پارکت چیست؟

مناسب برای دکوراسیون منازل
تنوع رنگ
وزن سبک
مراحل نصب آسان
عایق دمای محیط
عایق صوتی
دارای مقاومت نسبی در برابر رطوبت
موارد بالا، مزایایی پارکت را پوشش می‌دهند اما باید توجه داشت که این سازه معایب خاص خود را د ارد.

معایب پارکت چیست؟

غیر قابل استفاده در محیط‌های پر رفت و آمد
مستعد خط و خش
نامناسب برای صنایع و ‌ها
مستعد اتش گرفتگی و کمک به گسترش آتش
مقاومت پایین نسبت به رطوبت
حساس به برخورد آب به سازه
دارای هزینه نگهداری جهت دوام بیشتر
نیازمند مراقبت و دقت در نگهداری

انواع پارکت

یک نکته مهم و قابل توجه در مورد پارکت، انواع زمینی و دیواری آن است.
در کل پارکت‌ها دو نوع هستند. نوع اول پارکت‌های زمینی هستند که روی زمین نصب شده و برای زیبا سازی کف ساختمان استفاده می‌شود.
نوع دوم، پارکت دیواری است که برای دیزاین داخلی خانه‌ها، ادارات یا دیوار سالن‌ها از آن استفاده می‌شود.

سه نکته مهم در نگهداری پارکت زمینی

اولا
نور خورشید به پارکت آسیب می‌زند، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از تابش نور خورشید از موکت استفاده کنید.
دوما
اشیا نوک تیز یا کشیده شدن اجسام به سازه آسیب می‌زند. حد الامکان از تردد با کفش پاشنه بلند خودداری کنید.
سوما
تمیز کردن پارکت بسیار حساس بوده و نباید با آب برخورد مستقیم داشته باشد.
تا این بخش از مقاله با پارکت، مراحل نصب، ویژگی‌ها و معایب آن، انواع پارکت و دیگر موارد آشنا شدید. در ادامه به توضیح کف کاذب، انواع آن، ویژگی‌ها و کاربردشان، مراحل نصب و برخی موارد دیگر را مطرح می‌کنیم. سپس تفاوت‌های هر سازه را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

کف کاذب چیست؟

کف کاذب روی زمین مکان مورد نظر نصب می‌شود. این سازه با سقف کاذب و دیوار کاذب متفاوت بوده و کاربرد ویژه خود را دارد. کف کاذب بر خلاف پارکت که فقط از چوب ساخته می‌شود، از متریال متنوعی تولید می‌شود. گوناگونی مواد اولیه در ساخت کف کاذب، انواع مختلفی از این سازه را به وجود می‌آورد. کف کاذب دارای ساختار خاصی بوده و شامل بخش‌های مختلفی می‌شود.
کف کاذب، در مکان‌های مختلف کاربردهای متفاوتی دارد و در مکان‌های مختلف قابل اجراست.

ساختار کف کاذب چگونه است؟

کف کاذب از اتصال سه بخش مختلف پدید می‌آید. هر یک از این بخش‌ها وظیفه‌ای مهم در ساختار کلی کف کاذب دارند. تمام قسمت‌های موجود در سازه مهندسی شده و موجب استحکام بیشتر سازه می‌شود.
پایه
پایه اولین قسمت کف کاذب بوده که مانند ستون روی زمین نصب می‌شود. پایه حامل تمام فشارهای ثابت و متغییر وارده بر کف کاذب است. بنابراین باید بسیار مقاوم باشد تا ساختار کلی سازه، دچار مشکل نشود. برای نصب پایه لازم است این بخش به وسیله پیچ و مهره به زمین متصل شود. جنس پایه، با توجه به نوع کف کاذب مختلف بوده و درجه مقاومت آن نیز بالا پایین می‌شود.

استرینگر
استرینگر، در ساختار کلی کف کاذب مانند چهار چوب عمل می‌کند. یعنی قوطی‌های مربع شکلی هستند که روی پایه نصب می‌شوند. نصب استرینگر به پایه، مانند اتصال پایه به زمین، به وسیله پیچ و مهره انجام می‌شود. انتخاب پیچ و مهره به عنوان وسیله اتصال، بنابر دو هدف مهم است.
هدف اول: پیچ و مهره کردن اجزا به یکدیگر اتصال قوی‌تری را به وجود می‌آورد. در این روش اجزا چنان قدرتمند به یکدیگر متصل شده‌اند که، سازه تحت هیچ شرایطی، دچار ریزش نمی‌شود.
هدف دوم: پیچ و مهره‌های مورد استفاده در ساختار کف کاذب در برابر دما و رطوبت مقاوم است. یعنی دچار هرز شدگی و اکسیدگی نمی‌شوند. در حالی که اتصال به وسیله چسب، به مرور زمان از هم جدا شده و نیاز به ترمیم و هزینه دارد.
روی استرینگر یک لایه نازک به زخامت یک میلی متر، فوم نرم قرار می‌گیرد. وجود فوم به منظور جلوگیری از برخورد مستقیم تایل و همچنین جلوگیری از ایجاد صدا است.
تایل
تایل اخرین بخش از ساختار کف کاذب محسوب می‌شود. جنس و اندازه تایل، با توجه به نو کف کاذب متفاوت است. این تفاوت و تنوع در انواع کف کاذب باعث شده که استحکام هر یک با هم فرق داشته باشد. تفاوت در قدرت کف کاذب، باعث شده تا هر نوع برای محیط خاصی به کار برده شود.

انواع کف کاذب و کاربردهای مختلف آنها

تفاوت در انواع کف کاذب به دلیل استفاده از مواد اولیه و متریال مختلف در ساخت این سازه است. نامگذاری هر نوع هم برگرفته از اصلی‌ترین ماده ساخت آن است. بنابراین انواع کف کاذب به شرح زیر هستند:
کف کاذب فولادی
کف کاذب آلومینیومی
کف کاذب سنگی
کف کاذب شیشه‌ای
کف کاذب لگراند
کف کاذب چوبی
کف کاذب سرامیکی
در ادامه کاربردها و میزان استقامت هر یک را شرح می‌دهیم.

کف کاذب فولادی و انواع آن

کف کاذب فولادی بیشترین مقاومت را میان انواع خود دارد. ماده اولیه در ساخت این نوع کف کاذب، یعنی فولاد، این استقامت و استحکام را ممکن می‌سازد. فولاد آلیاژی استخراج شده از آهن است به همین دلیل مقاومت آهنین دارد. در ساختار کف کاذب فولادی، جنس تایل و پایه از فولاد بوده و این ساختار فولادی مقاومت بینظیر سازه را نمایان می‌سازد.
کف کاذب فولادی دو نوع مختلف داشته که استحکام هر یک متفاوت است.
نوع اصلی کف کاذب فولادی
نوع فرعی کف کاذب فولادی
کف کاذب اصلی، داراری تایل سه لایه‌ایست. به ترتیب لایه‌ها از بالا به پایین ورقه فولاد، بتن تزریق شده و مجددا ورقه فولاد را شامل می‌شود. کف کاذب فولادی در اصل از سه لایه ساخته شده و مقاومت بالایی دارد. کف کاذب فولادی، کاربردهای بسیاری داشته و در مکان‌های مختلف قابل نصب است.
در نوع فرعی، کف کاذب فاقد لایه بتنی بوده و مقاومت نسبتا کمتری در برابر نوع اصلی خود دارد. اما این نوع از کف کاذب کاربردهای خاص خود را دارد.
آرمان فلور هر دو نوع را تولید می‌کند زیرا هر یک مشتری خاص خود را دارند.

چرا کف کاذب فولادی بهترین نوع کف کاذب است؟

کف کاذب فولادی به عنوان پرکاربردترین نوع کف کاذب شناخته شده است. زیرا این سازه ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد بسیاری داشته که در دیگر انواع وجود ندارد. از جمله مزایای منحصر به فرد کف کاذب میتوان موارد زیر را مطرح کرد.
– کف کاذب فولادی ضد ضربه است. در صورت برخورد شدید وسایل و اجسام نوک تیز، آسیب نمی‌بیند و دچار فرو رفتگی نمی‌شود.
– این سازه قابل شست و شوست. امکان تمیز کردن با تی را داشته و در برابر مواد شوینده مقاوم است. همچنین در صورت برخورد مستقیم آب صدمه نمی‌بیند.
– کف کاذب فولادی سازه‌ای مدرن و آنتی استاتیک محسوب می‌شود. از این رو قابل نصب در مکان‌هایی چون دیتاسنترهاست.
– فاقد هر گونه هزینه نگهداری است. در حالی که برخی از کف کاذب‌ها از جمله کف کاذب چوبی و شیشه دارای هزینه‌های سنگین مراقبت و نگهداری هستند.
– رعایت تمام اصول و استانداردهای جهانی در ساخت. کف کاذب فولادی محصولی کاربردی در تمام جهان بوده و مهندسی ساخت دقیقی دارد.
– قیمت مناسب نسبت به انواع دیگر. کف کاذب قیمت مناسبی داشته و فاقد هزینه‌های نگهداری است. از طرفی آرمان فلور مستقیما به عرضه محصول می‌پردازد. بنابراین هزینه‌های واسطه گری از بین برداشته می‌شود.
– امکان نصب و اجرا هر گونه تجهیزات یا تاسیسات زیر کف کاذب وجود دارد. به دلیل وجود پایه و ایجاد فضایی خالی بین زمین و سازه. این امکان فراهم شده تا به راحی بتوان از فضای ایجاد شده استفاده کرد. بنابراین میتوان تاسیسات ساختمانی مثل سیم کشی برق یا لوله کشی ساختمان را در زیر سازه اجرا کرد. همچینی امکان نصب انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی یا دستگاه‌های تهویه هوا وجود دارد.
– قابل نصب در فضاهای رو باز و روبسته. کف کاذب فولادی به دلیل ساختار ویژه‌ خود، قابل نصب در فضاهای روباز بوده و در برابر دما مقاوم است. برف، باران، سرما و گرما شدید به سازه هیچ آسیبی نمی‌رساند.
– دسترسی به زیر کف کاذب فولادی با مکنده مخصوص ممکن خواهد بود. گاهی تاسیسات زیر سازه نیاز به بازرسی یا تعمیر خواهند داشت. بنابراین تایل کف کاذب فولادی به گونه‌ای ساخته شده تا قابل جا به جایی باشد.
– مقاوم در برابر حشراتی چون موریانه و موش. بعد از نصب کف کاذب فولادی جانوران نمی‌توانند به زیر سازه نفوذ کنند. همچنین سازه فولادی هرگز دچار پوسیدگی ناشی از حملات موریانه و دیگر حشرات نمی‌شود.
– وزن مناسب سازه فولادی. به منظور راحتی در نصب و جا به جایی، کف کاذب فولادی به گونه‌ای مهندسی و ساخته شده که حمل و نقل آن دشوار نباشد.
– مقاومت بالا در برابر آتش سوزی بدون ایجاد بوی بد یا ریزش اجزا. همچنین در برابر حوادث طبیعی چون سیل و زلزله مقاومت بالایی دارد.
– کف کاذب فولادی بار مرده ساختمان را کاهش می‌دهد. با توجه به پیشرفت بشریت در ارتقا امنیت ساختمان. کف کاذب از جمله مصالح ایمنی در ساخت انواع ساختمان محسوب می‌شود.
– زیرا با نصب کف کاذب دیگر احتیاجی به بتن ریزی پایه‌ای و کاشی کاری نیست.
– امکان نصب کف کاذب روی زمین شیب دار و ناهموار. زمین شیب دار یا ناهموار محدودیتی در نصب کف کاذب فولادی ایجاد نمی‌کند. بعد از نصب کف کاذب در چنین زمینی، کف، کاملا مسطح و هموار خواهد شد. وجود چنین ویژگی منحصر به فردی، به دلیل قابل تنظیم بودن پایه‌های کف کاذب فولادی است.

کف کاذب فولادی در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

کف کاذب فولادی مختص محیط خاصی نبوده و همه جا قابل اجراست. از جمله کاربردی‌ترین محیط‌ها در خرید و نصب کف کاذب عبارتند از:

اتاق کنترل فرودگاه‌ها
باشگاه‌های بدنسازی
شهربازی‌های سر پوشیده
کتابخانه‌های بزرگ
تمام فروشگاه‌ها و مراکز خرید
مگامال‌ها و هایپر مارکت‌ها
سالن‌های سینما و تئاتر
گلخانه‌های مکانیزه
تونل‌های مترو
دیتاسنترها
اتاق سرورها
صنایع سنگین
کارخانه‌ها
آموزشگاه‌ها
دانشگاه‌ها و مدارس
ساختمان‌های هوشمند
خانه‌های هوشمند

کف کاذب آلومینیومی و روش ساخت آن

کف کاذب آلومینیومی محصولی به دست آمده از آلیاژ آلومینیوم، که با گذراندن مراحل مخصوص به کف کاذب تبدیل می‌شود. در ساخت کف کاذب آلومینیومی ابتدا آلومینیوم، به مواد مذاب تبدیل می‌شود. سپس قالب‌های از پیش ساخته شده که مخصوص تایل‌های آلومینیومی هستند آماده سازی می‌شوند. در این مرحله آلومینیوم مذاب داخل قالب‌های مخصوص ریخته می‌شود.
قالب‌ها در همان حالت که حامل مواد مذاب هستند، در نقطه انجماد قرار می‌گیرند. پس از طی شدن این فرایند کف کاذب آلومینیومی آماده می‌شود. این روش ساخت، دایکاست نام دارد که در ساخت کف کاذب آلومینیومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کف کاذب الومینیومی بهترین نوع کف کاذب برای نصب در مناطق مرطوب کشور است. چرا که هرگز دچار اکسیدگی نمی‌شود.

مزایای کف کاذب الومینیومی چیست؟

کف کاذب الومینیومی دومین و پرطرفدارترین کف کاذب مورد تقاضای مشتریان است. این سازه ویژگی‌های خاصی دارد که باعث تمایز این محصول از سایرین می‌شود. در ادامه خصوصیت‌های کف کاذب الومینیومی را مطرح میکنیم.
– مقاوم در برابر رطوبت و دما. کف کاذب الومینیومی به دلیل وجود الومینیوم به عنوان ماده اصلی در ساخت، خاصیت ضد اکسیدگی دارد. بنابراین این سازه انتخاب هوشمندانه‌ای برای نواحی مرطوب است.
– آنتی استاتیک بوده و الکتریسیته ساکن را از خود عبور می‌دهد. آنتی استاتیک بودن کف کاذب الومینیومی باعث شده در محیط‌هایی چون اتاق کنترل، قابل استفاده باشد.
– نصب و اجرا انواع تاسیسات و سیستم‌ها زیر سازه. پایه‌های قابل تنظیم، این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوان انواع تاسیسات مثل برق کشی را زیر سازه اعمال کرد.
– دسترسی راحت به زیر سازه. تایل‌های الومینیومی به وسیله مکنده مخصوص برداشته می‌شوند. بنابراین در صورت بررسی و نظارت، تعمیر یا تعویض با شمکل رو به رو نخواهید شد.
– تمیز کردن آسان. برخلاف برخی از انواع کف کاذب که مراحل پاک سازی دشواری دارند، کف کاذب الومینیومی به راحتی قابل شست و شو است. استفاده از مواد شوینده یا تی موجب بروز خط و خش یا پوسیدگی سازه نمی‌شود.
– مقاوم در برابر جانوران و حشرات. کف کاذب الومینیومی بعد از نصب، تمام راه‌های نفوذ جانوران موذی چون موش را می‌بندد. از طرفی هرگز دچار آفت زدگی نمی‌شود.
– هیچگونه هزینه نگهداری ندارد. کف کاذب الومینیومی دومین نوع کف کاذب است که فاقد هزینه‌های مراقبت بعد از نصب است.
– مقاوم در برابر حوادثی چون آتش سوزی، زلزله یا سیل. بدون آنکه ساختار آن از هم جدا شود.
– دارای قیمت مناسب. با توجه به کاربردهای متنوع کف کاذب الومینیومی، این سازه قیمت فوق العاده‌ای دارد. آرمان فلور بعد از تولید خود اقدام به فروش مستقیم سازه می‌کند. که در این صورت واسطه و سود واسطه گری حذف می‌شود.
– وزن استاندار مطابق با اصول جهانی. ساخت کف کاذب الومینیومی ارمان فلور کاملا با اصول جهانی مطابق بوده و به همین دلیل شهرت جهانی دارد. استفاده از به روزترین تکنولوژی‌های ساخت، باعث شده تا کیفیت محصولات آرمان فلور چند برابر شود.

 

کف کاذب الومینیومی در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

 

کف کاذب الومینیومی و کف کاذب فولادی برتری‌های مشترکی دارند. بنابراین هر دو قابل نصب در محیط‌های مشترک هستند. در ادامه نمونه‌ای محیط‌های قابل اجرا را نام میبریم.
روف گاردن‌ها و محیط‌های روباز
فروشگاه‌ها و مگامال‌ها
مراکز آموزشی
محیط‌های هوشمند
ادارات و ‌ها
اتاق سرورها
اتاق کنترل‌ها
اتاق دیتاسنتر
سالن‌های کنفرانس و تئاتر
سالن سینما
گلخانه‌های هوشمند
کتابختنه‌های مرکزی
شهربازی‌های رو بسته

کف کاذب سنگی و خصوصیات آن

کف کاذب سنگی در دو نوع دسته بندی میشود.
کف کاذب ساخته شده با سنگ مصنوعی:
این تایل از سنگ طبیعی و ترکیب مواد دیگری چون، سیمان و افزودنی‌های پلیمری ساخته می‌شود. وزن تایل‌های مصنوعی کمتر از تایل‌های با سنگ طبیعی است.

کف کاذب ساخته شده با سنگ طبیعی:

در ساخت تایل از سنگ طبیعی چون مرمر، گرانیت، تراورتن، که عمده کاربرد انها در ساختمان سازیست استفاده می‌شود.
کف کاذب سنگی استقامت بالایی دارد و برای محیط‌های رو باز و پر تردد گزینه مناسبی خواهد بود. کف کاذب سنگی شامل رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی چون
گرانیت دانه اناری
تراورتن قرمز
گرانیت آبی ایرانی
تراورتن لیمویی
گرانیت قرمز ایرانی
گرانیت مشکی
تراورتن کرم
و انواع دیگر می‌شود.

مزایای کف کاذب سنگی چیست؟

– کف کاذب سنگی مقاومت خوبی دارد و از این نظر با کف کاذب فولادی هم تراز است.
– سازه‌ای مناسب برای علاقمندان به طبیعت.
– طرح‌ها و رنگ‌های کف کاذب سنگ متنوع است.
– امکان نصب انواع تاسیسات زیر سازه وجود دارد.
– مقاوم در برابر دما و بارش

معایب کف کاذب سنگی چیست؟

– وزن بسیار بالا
– عدم رعایت استانداردهای جهانی
– جا به جایی دشوار
– نصب دشوار
– امکان شکستن تایل هنگام برداشتن
– دسترسی دشوار به زیر سازه
– قیمت بالا
– دارای هزینه‌های جانبی بعد از نصب
– به خطر انداختن امنیت ساختمان با افزایش وزن آن

کف کاذب شیشه‌ای و کاربرد آن

کف کاذب شیشه‌ای از شیشه‌های نسبتا قطور و نشکن ساخته می‌شود. البته این نوع بیشتر وارداتی هستند اما با توقف واردات آنها به کشور، تولید کنندگان داخلی اقدام به ساخت سازه کرده‌اند.
بعد از قرار دادن تایل شیشه‌ای روی سازه، طرف دیگر قابل رویت است. این امر از جهاتی خوب و در برخی مواقع مشکل ساز است. مثلا برخی زیر سازه را با گیاهان یا دیگر اشیا تزیین می‌کنند. در حالی که دیگر نمی‌توانند تاسیسات را از زیر سازه عبور دهند. زیرا جلوه محیط را زشت می‌کند.

ویژگی‌های کف کاذب شیشه‌ای چیست؟

– امکان اجرای ایده و خلاقیت زیر تایل
– مقاوم در برابر تردد
– سر نبودن شیشه‌ها
– دارای تایل‌های رنگی
– امکان استفاده از شیشه‌های مات
– امکان استفاده از شیشه‌های طرح دار
– امکان اجرای طرح‌های اپوکسی زیر تایل‌ها

معایب کف کاذب شیشه‌ای کدام‌اند؟

– تایل‌ها به خط و خش حساس هستند
– سازه نیاز به مراقبت و هزینه نگهداری دارد
– امکان شکستن تایل وجود دارد
– نصب سازه شیشه‌ای بسیار حساس است
– قیمت خرید اولیه و هزینه نصاب به صرفه نیست
– دسترسی به زیر سازه دشوار است

 

کف کاذب طرح لگراند

 

کف کاذب لگراند محصولی از کشور فرانسه بوده و اصل این محصول در ایران موجود نیست.
در واقع این سازه در ایران، توسط ‌های داخلی ساخته و طرحی از اصل لگراند فرانسه را تولید کردند.
کف کاذب لگراند تنها نوع کف کاذب است که در طرح و رنگ تنوع ندارد. پایه‌های کف کاذب طرح لگراند قابل تنظیم بوده و گفته شده امکان اجرا تاسیسات زیر سازه وجود دارد.
تایل‌ها سبک وزن بوده و هنگام تردد سر و صدا ایجاد می‌کند.

 

ویژگی کف کاذب طرح لگراند

 

– وزن سبک
– پایه‌های قابل تنظیم
– امکان نصب تاسیسات و تجهیزات
– دسترسی به زیر سازه

 

معایب کف کاذب طرح لگراند

 

– آنتی استاتیک نبودن
– نداشتن طرح‌های متنوع
– فاقد استرینگر
– نامناسب برای محیط‌های اداری و پر رفت و آمد
– پایه‌های سست
– عدم استفاده از پیچ و مهره در نصب
– نداشتن اصول برای نصب سازه
– قیمت نامناسب
– کاربردهای محدود

 

کف کاذب چوبی و انواع آن

 

چوب به عنوان ماده اصلی در ساخت این سازه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. چوب‌های مختلفی چون، ترمود، بلوط، گردو، راش و انجیر در ساخت کف کاذب چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر چه چوب مورد استفاده در ساخت تایل چوبی مقاوم‌تر باشد، قیمت سازه بیشتر می‌شود.
شکل تایل‌های کف کاذب چوبی به دو صورت است.

تایل‌های مربعی:

هر تایل مربعی، روی چهار پایه قرار می‌گیرد. بنابراین دسترسی به تجهیزات زیر سازه راحت‌تر خواهد بود.

تایل‌های الواری:

الوارها در اندازه و ضخامت مختلف تولید می‌شوند. سپس هر الوار روی پایه‌های خطی شکل نصب می‌شود. به دلیل شکل مستطیلی، امکان اجرا تاسیسات زیر تایل الواری وجود ندارد.

ویژگی‌های کف کاذب چوبی

– وزن سبک و قابل حمل و نقل
– دارای طرح‌های مختلف
– دارای دو رنگ چوب تیره یا روشن
– مناسب برای دکوراسیون داخلی مدرن
– قابل اجرا در منازل
– انتخاب دوست‌داران طبیعت

معایب کف کاذب چوبی چیست؟

– قیمت نسبتا بالا
– شرایط مناسب برای رشد انواع قارچ و کپک
– تولید صدا به دلیل وزن بسیار سبک
– دارای هزینه نگهداری سالانه
– مستعد آتش سوزی و گسترش آتش
– مستعد حشره زدگی
– امکان خط و خش افتادن روی آن
– آنتی استاتیک نبودن
– حساس به آب و رطوبت
– نداشتن استاندارد سازمان آتش نشانی
کف کاذب سرامیکی و مشخصات آن

کف کاذب سرامیکی جدیدترین نوع کف کاذب بوده که در چند سال اخیر اختراع شده است. این سازه از قرار گرفتن سرامیک روی تایل فولادی به وجود می‌آید. کف کاذب فولادی مقاومت بینظیری داشته و نیاز به سرامیک ندارد.
درواقع کف کاذب سرامیکی، کاربرد جدیدی نداشته و تنها وزن سازه و به دنبال آن وزن کلی ساختمان را افزایش می‌دهد. بدین ترتیب امنیت ساختمان در پی افزایش بار مرده، به خطر می‌افتد.
در ساخت این محصول اصل ایمن سازی اصلا رعایت نشده.
ایمن سازی یعنی ضمن کاهش بار مرده ساختمان، هزینه‌های ساخت و ساز را نیز کاهش دهیم. وزن بالای کف کاذب سرامیکی وهزینه‌های جانبی بعدی نشان از عدم رعایت این اصل خواهد بود.

ویژگی‌های کف کاذب سرامیکیس یا سراوینیل

– دارای طرح‌های مختلف
– دارای طیف وسیعی از رنگ‌ها
– مقاوم در برابر تردد

نکات منفی کف کاذب سرامیکی سا سراوینیل

– افزایش بار مرده ساختمان
– مستعد ریزش
– نداشتن مراحل ساخت اصولی
– تایل‌های حساس
– عدم دسترسی آسان به زیر سازه
– امکان شکستن تایل
– امکان ترک خوردن تایل
– نداشتن نشان استاندارد جهانی
– کاربردهای محدود

روکش کف کاذب چیست؟

کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی این قابلیت را دارند که جهت حفاظت از تایل، روکش روی آنها نصب شود. روکش‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از آنها روکش پارکت است.

انواع روکش‌های کف کاذب عبارتند از:

پی.وی.سی
اچ.پی.ال
پارکت
لمینت
کامپوزیت
چمن مصنوعی
طرح چوب
طرح سنگ
بهترین نوع روکش برای کف کاذب، روکش اچ.پی.ال و پی.وی.سی است. چرا که برخلاف دیگر روکش‌ها ضد خش بوده و دچار آتش سوزی نمی‌شوند. همچنین این روکش‌ها طراحی بسیار مدرنی داشته و با انواع دکوراسیون به راحتی ست می‌شوند.

کف کاذب و پارکت چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله توضیح مفصلی از پارکت و کف کاذب را مطرح کردیم. انواع پارکت و ویژگی‌های آن، و انواع کف کاذب و مزایا و معایب هر یک را شرح دادیم. دی این بخش قصد داریم تا مواردی که موجب تمایز کف کاذب و پارکت می‌شود را نام ببریم.
– مقاومت کف کاذب نسبت به پارکت بسیار بیشتر است.
– پارکت نوعی روکش برای کف کاذب محسوب می‌شود.
– پارکت‌ها دارای هزینه جانبی و نگهداری هستند. اما کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی فاقد هر هزینه نگهداری هستند.
– کف کاذب فولادی و الومینیومی کاربردهای بسیاری دارند که پارکت فاقد آنهاست. برای شرح خلاصه‌ای از کاربردهای این دو سازه به موارد زیر توجه کنید.
قیمت مناسب بدون هزینه نگهداری
امکان اجرا تاسیسات ساختمانی زیر سازه
امکان نصب تجهیزات مختلف زیر سازه
مقاومت بسیار بالا در برابر ضرفه و فشار
ضد خط و خش، ساییدگی و سوراخ شدن
قابلیت انعطاف پذیری در دما‌های مختلف
امکان استفاده در فضاهای رو باز و رو بسته
وزن مناسب و قابل حمل و نقل
عایق صدا بدون عبور کوچکترین صدا
ضد حشره زدگی
اتصال قوی به وسیله پیچ و مهره
دارای ضمانت دوازده ماهه
موارد بالا نمونه‌هایی از کاربرد کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی بوده که سبب شهرت این سازه شده است.
برای انتخاب هوشمندانه، لازم است نکاتی مثل قیمت، دوام و طول عمر، مقاومت و سرسختی، کاربردها و معایب هر یک را بسنجید.

خرید کف کاذب آرمان فلور

آرمان فلور نخستین تولید کننده کف کاذب محسوب می‌شود. که بیش از بیست و هفت سال سابقه حرفه‌ای در ساخت کف کاذب دارد. آرمان فلور به دلیل استفاده از بهترین متریال، با کیفیت‌ترین کالا را تولید و به خریداران عرضه می‌کند.
کسب جوایز داخلی و بین المللی
صادرات کف کاذب به دیگر کشورها
انجام پروژه‌های مهم
فروش محصول به بهترین قیمت
از جمله افتخارات آرمان فلور به شمار می‌رود.
تمام کف کاذب‌های آرمان فلور، بعد از ساخت مورد آزمایش قرار می‌گیرند. این آزمایش‌ها میزان مقاومت کف کاذب را در برابر شرایط مختلف می‌سنجد. پس از طی شدن آزمایشات لازم و در صورت نبود هیچ مشکلی، کف کاذب به فروش می‌رسد.
توجه داشته باشید که کف کاذب‌های چینی موجود در بازار، استانداردهای لازم را ندارند. کف کاذب‌های بی کیفیت خطرات و زیان‌های جبران نشدنی، در پی خواهند داشت.
برای نصب کف کاذب دو را وجود دارد.
راه اول:
درخواست نصاب حرفه‌ای از آرمان فلور
راه دوم:
آوردن نصاب توسط خریدار
باید توجه داشته باشید که نصاب، باید در کار خود بسیار حرفه‌ای باشد. در غیر این صورت نه تنها به سازه آسیب می‌زند، بلکه زیان مالی هم به وجود می‌آورد.
کف کاذب‌های آرمان فلور ضمانت نامه دوازده ماهه داشته و بعد از پروژه همچنان در خدمت خواهیم ماند.
برای مشاوره و استعلام قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.
اعتماد شما افتخار ماست.

دیدگاه ها:

  1. مطلا گفت:

    بدون اغراق کف کاذب بهتر از تمام کفپوش هاست. از شما بخاطر تولید محصولات با کیفیت، قیمت مناسبتون و همینطور خدمات دهی سریع سپاسگزاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *