قیمت کف کاذب سرامیکی

کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل چیست و چه کاربردی دارد؟

 

کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل یکی از انواع کف کاذب‌های موجود محسوب می‌شود. کاربرد کف کاذب سرامیکی متفاوت است. در ادامه پس از توضیح کف کاذب سرامیکی، کاربرد، معایب و مزیای آن را مطرح می‌کنیم.

 

کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل چیست؟

 

کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل را می‌توان یکی از انواع متفرقه در کف کاذب دانست. طبق دسته بندی‌ای که برای کف کاذب مطرح شده کف کاذب سرامیکی از انواع اصلی کف کاذب محسوب نمی‌شود. به همین دلیل، شاهد خطاها و معایب مهمی در این سازه هستیم.

دسته بندی کف کاذب به شرح زیر است.

کف کاذب اصلی

کف کاذب فرعی

انواع کف کاذب‌های اصلی عبارتند از کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی.

انواع کف کاذب‌های متفرقه عبارتند از کف کاذب‌های، سرامیکی یا سراوینیل، چوبی، سنگی، شیشه‌ای

 

ساختار کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل چیست؟

 

این سازه از قرار گرفتن سرامیک بر روی تایل اصلی به وجود می‌آید. ساختار کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل متشکل از سه بخش کلی است.

اجزا کف کاذب سرامیکی به شرح زیر هستند.

پایه

استرینگر

تایل

این سه قسمت عموما در تمام کف کاذب‌ها مشترک است.

 

پایه کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل: پایه در تمام کف کاذب‌ها از جمه کف کاذب سرامیکی روی زمین نصب می‌شود و نقش ستون سازه را دارد. پایه کف کاذب سرامیکی از فولاد بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد.

 

استرینگر کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل:  استرینگر قوطی‌هایی هستند که با اتصال به پایه، بار وارده به پایه را به طور مساوی تقسیم می‌کند.

 

تایل کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل: تایل آخرین جز، از اجزا کف کاذب سرامیکی بوده و روی استرینگر قرار می‌گیرد. تایل کف کاذب سرامیکی ساخته شده از پلاستیک فشرده، به همراه سرامیک است. وجود چنین متریال سنگین وزن، وزن  کلی سازه را نیز افزایش می‌دهد.

 

کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل چطور ساخته می‌شود؟

 

تایل کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل ساخته شده از پلاستیک فشرده، به عنوان متریال اصلی، و سرامیک است. ممکن است تایل تنها از پلاستیک و سرامیک ساخته شده باشد. یعنی لایه‌های تایل، از پلاستیک باشد و سرامیک روی آن قرار بگیرد.

گفته شده اندازه تایل کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل شصت سانتی متر در شصت سانتی متر است. اما پس از بررسی و آزمایش‌های فراوان مشخص شد که این اندازه دقیق نیست و در تایل‌های مختلف کم و زیاد می‌شود.

همانطور که میدانید، دقیق نبودن اندازه تایل مشکلات زیادی را به همراه دارد. کمتر بودن اندازه تایل از استانداردها باعث می‌شودف کف کاذب مقاومت کافی نداشته باشد.

اتصال اجزا مختلف کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل به وسیله پیچ و مهره انجام می‌شود.

 

کاربرد کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل چیست؟

 

کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل قابل نصب در انواع محیط‌ها است. راهروها، مراکز تجاری و… می‌توانند از کف کاذب سرامیکی استفاده کنند. طرح‌های کف کاذب سرامیکی به بزرگی تمام سرامیک‌های موجود بوده و محدودیتی ندارد. مکان‌های زیر می‌توانند از کف کاذب سرامیکی استفاده کنند.

راهرو

مراکز تجاری

راهرو بیمارستان

سالن کنفرانس

سالن اجتماعات

مجتمع‌های اداری

 

ویژگی کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل چیست؟

 

خصوصیات زیر برای کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل مطرح شده اما صحت آن تایید نشده است.

وجود طرح‌های مختلف برای تایل

مقاوم در برابر رفت و آمد

ضد خط و خش

مقاوم در برابر فشار

اما باید توجه داشت که آیا تنها وجود این ویژگی‌ها کافیست؟

در بررسی ویژگی اول باید بگوییم، طرح و رنگ‌های موجود برای تایل کف کاذب سرامیکی دارای تنوع کمی است  و دارای محدودیت برای انتخاب است . و چون ساختار کف کاذب سرامیکی رو اصول و استاندارد نیست، مستعد شکستن و ترک خوردن خواهد بود. یعنی هنگام برداشتن تایل، سرامیک موجود روی تایل صد در صد ترک برداشته یا خرد می‌شود. در این صورت شما باید هزینه‌ای را برای خرید مجدد در نظر بگیرید. این در صورتی است که طرح مورد نظر شما در موجود باشد.

 

معایب کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل چیست؟

بزرگترین ایراد کف کاذب سراوینیل این است که به هیچ عنوان نمی تواند آنتی استاتیک باشد. این ایراد بزرگ مشکل زیادی در اتاق سرور ایجاد میکند و باعث آسیب دیدن دستگاه سرور و یا از کار افتادن کامل آن می شود.

یکی دیگر از ایراد وارده بر کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل، وزن بیش از حد آن است. این عیب نشان دهنده آن است که این کف کاذب، بار مرده ساختمان را کاهش نمی‌دهد. بلکه آن را چند برابر بیشتر می‌کند.

زیاد بودن وزن کف کاذب سرامیکی، امکان جا به جایی سازه را دشوار می‌کند. همچنین بار گیری ساز از مبدا، و حمل ونقل آن به مقصد سخت میشود و هزینه بیشتری دارد.

توجه داشته باشید، در صورت عدم استفاده از سرامیک با کیفیت، سازه دچار خط و خش میشود و سطح آن از بین می‌رود. زیرا تمام سرامیک‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، تست نمی‌شوند.

یکی از مهمترین استانداردهایی که در ساخت کف کاذب سراوینیل رعایت نشده، مقاومت سازه اصلی زیر سرامیک در برابر آتش است. متاسفانه در ویدیو ها ساخته شده برای فریب مشتری از آتش سوزی در روی سرامیک استفاده می شود.

با توجه به نکات منفی کف کاذب سرامیکی، این سازه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرید.

 

بهترین نوع کف کاذب کدام اند؟

 

هزینه خرید کف کاذب سرامیکی یا سراوینیل نسبت به ارزش مواد اولیه بکار رفته در آن بسیار بالاست. علاوه بر آن، این سازه دارای مراقبت‌های مهمی بعد از نصب هستند.

بهترین نوع کف کاذب آن است که قیمت مناسبی داشته و بعد از نصب هزینه نگهداری و نیاز به مراقبت نداشته باشد. حتی ضمانت پس از فروش داشته باشد تا اصالت و کیفیت کالا تضمین شود.

ویژگی‌های زیر نشان دهنده بهترین نوع کف کاذب است.

خرید با قیمت مناسب

نداشتن هزینه نگهداری و بدون نیاز به مراقبت

مقاومت بالا در برابر فشار

وزن مناسب

مقاومت در برابر رطوبت

عدم عبور صدا از خود

بدون آسیب و ریزش هنگام آتش سوزی

کف کاذبی که همه ویژگی‌های ذکر شده را داشته باشد، قطعا بهترین نوع کف کاذب است.

خصوصیات مطرح شده، تنها در انواع اصلی کف کاذب وجود دارد. بنابراین بهترین نوع کف کاذب، کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی است.

در ادامه دلایل موجود بر این ادعا را مطرح می‌کنیم.

 

کف کاذب فولادی و دلایل برتری آن

 

کف کاذب فولادی از انواع اصلی کف کاذب محسوب می‌شود که مقاوم‌ترین نوع خود به شمار می‌رود.

مواد اولیه‌ای که در ساخت کف کاذب فولادی استفاده می‌شود، فولاد یا فولاد و بتن است. اگر در ساخت کف کاذب فولادی فقط از فولاد استفاده شود محصول نهایی کف کاذب فولادی تو خالی خواهد بود. یعنی دو ورقه فولاد با لایه میانی خالی. اما اگر علاوه بر فولاد از بتن تزریق شده هم استفاده شود، محصول نهایی کف کاذب فولادی تو پر است. در این روش کف کاذب فولادی سه لایه دارد. دولایه ورقه فولاد و یک لایه بتن تزریق شده.

آرمان فلور هر دو نوع کف کاذب فولادی را تولید و عرضه می‌کند.

بیشترین کاربرد کف کاذب فولادی در صنایع سنگین است. زیرا مقاومت بسیاری در برابر تردد یا فشارهای ناشی از اشیا دارد.

 

خصوصیات کف کاذب فولادی آرمان فلور

 

کف کاذب فولادی آرمان فلور دارای ساختاری پیوسته و متشکل از سه بخش است. تایل، استرینگر و پایه ظاهر کلی کف کاذب فولادی را تشکیل می‌دهند.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، این سه بخش در اکثر کف کاذب‌ها مشترک است.

به ترتیب از پایین به بالا، پایه، استرینگر و سپس تایل به هم متصل می‌شوند.

پایه به زمین وصل شده و فشار اصلی روی آن قرار دارد. جنس پایه کف کاذب فولادی از فولاد بوده بنابراین در برابر فشار دچار آسیب نمی‌شود. مهمترین ویژگی پایه، قابلیت تنظیم ارتفاع آن است که اجرا تاسیسات را در زیر سازه ممکن می‌سازد.

استرینگر مثل چهار چوب بوده و وزن وارد ده به یک پایه را، بین تمام پایه‌ها پخش می‌کند. یک لایه فوم نازک و نرم روی استرینگر وجود دارد که مانع از برخورد تایل و پایه می‌شود.

تایل آخرین و بیرونی‌ترین بخش کف کاذب فولادی محسوب می‌شود. روکش تایل فولادی متفاوت است اما بهترین نوع روکش، H.P.L  و روکش P.V.C است.

اندازه تایل کف کاذب فولادی شصت سانتی متر در شصت سانتی متر بوده و کاملا مطابق با استاندارد ساخته شده است.

 

ویژگی‌های کف کاذب فولادی چیست؟

 

کف کاذب فولادی منحصر به فردترین کف کاذب در نوع خود است. کف کاذب فولادی همه جا قابل استفاده بوده و دارای ویژگی‌های خاصی است. موارد زیر ویژگی‌های جامع کف کاذب فولادی را نشان می‌دهد.

البته ویژگی‌ها، مخصوص کف کاذب‌های تولید شده در آرمان فلور هستند.

مقاومت و استحکام عالی در برابر فشارهای زیاد و طولانی

مقاوم در برابر آتش سوزی بدون ریزش ساختار و تولید گاز سمی

عایق صدا بدون عبور کوچکترین صداها از خود

فاقد هزینه نگهداری و بدون نیاز به مراقبت بعد از خرید

دارای ضمانت نامه کالا و ارائه خدمات پس از اتمام پروژه

قیمت مناسب به دلیل تولید و عرضه مستقیم به وسیله

مستحکم در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت

دسترسی بسیار آسان به تجهیزات و تاسیسات موجود در زیر سازه

وزن استاندارد و قابلیت جا به جایی آسان

 

مقاومت و استحکام عالی در برابر فشارهای زیاد و طولانی

 

فولاد به دست آمده از آهن است. آهن عنصری  مقاوم بوده و در سخت‌ترین شرایط هم دچار آسیب نمی‌شود. بنابراین می‌بینیم که کف کاذب فولادی، قدرت و اسحکام بالایی داشته و مناسب‌ترین سازه برای صنایع سنگین محسوب می‌شود. به همین دلیل، ترددهای مداوم یا قرار دادن اشیا سنگین روی کف کاذب فولادی، به سازه صدمه‌ای وارد نمی‌کند.

 

مقاوم در برابر آتش سوزی بدون ریزش ساختار و تولید گاز سمی

 

کف کاذب فولادی آرمان فلور مقاومت بالایی در برابر آتش دارد. متریال به کار برده شده در این سازه، علاوه بر این که سازه را مقاوم کرده. باعث شده در آتش سوزی، اجزا کف کاذب از هم جدا نشوند. همچنین کف کاذب فولادی هنگام آتش سوزی، گاز سمی تولید نمی‌کند و بوی بد نمی‌دهد.

 

عایق صدا بدون عبور کوچکترین صداها از خود

 

کف کاذب فولادی تولید شده آرمان فلور محصول مناسبی برای مکان‌های حساس به صدا است. زیرا کوچکترین صداها را از خود عبور نمی‌دهد و سکوت محیط مورد نظر حفظ می‌شود. بنابراین اگر شما حساس به آلودگی صدا دارید، با خرید کف کاذب فولادی از ورود و خروج هر صدا به محیط، جلوگیری کرده‌اید.

 

فاقد هزینه نگهداری و بدون نیاز به مراقبت بعد از خرید

 

کف کاذبی که از متریال با کیفیت ساخته شده باشد، هرگز نیاز به مراقبت ندارد. کف کاذب با کیفیت فاقد هر هزینه نگهداری است. در غیر این صورت کف کاذب بی ارزش می‌شود. چرا باید محصولی بخریم که هزینه‌ی نگهداری  داشته باشد؟ کف کاذب فولادی آرمان فلور فاقد هر گونه مراقبت و هزینه نگهداری بعد از نصب است.

 

دارای ضمانت نامه کالا و ارائه خدمات پس از اتمام پروژه

 

بر عکس بسیاری از ‌ها که بعد از فروش، با مشتریان خود قطع ارتباط می‌کنند، آرمان فلور همچنان کار شماست.

آرمان فلور برای اثبات کیفیت و اصالت محصول خود، خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. یعنی بعد از خرید و نصب کف کاذب، برای ارائه خدمات در کنار شما خواهد بود.

 

قیمت مناسب به دلیل تولید و عرضه مستقیم به وسیله

 

آرمان فلور به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده کف کاذب در ایران شناخته شده است. تولید کف کاذب با کیفیت با استفاده از برترین مواد اولیه تنها توسط آرمان فلور انجام می‌شود. فروش  بدون حضور واسطه‌ها باعث شده تا آرمان فلور، محصول را با قیمت تمام شده برای خود به فروش برساند.

 

مستحکم در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت

 

کف کاذب فولادی آرمان فلور دارای چنان مقاومتی است که با تغییر دما دچار آسیب نمی‌شود. یعنی در هوای سرد یا در هوای گرم دچار آسیب نشده و همنان محکم باقی می‌ماند. به همین دلیل قابل استفاده در نقاط ختلف با آب و هوای مختلف است.

 

دسترسی بسیار آسان به تجهیزات و تاسیسات موجود در زیر سازه

 

یکی از مهمترین کاربردهای کف کاذب، اجرا تجهیزات یا نصب سیستم‌های خاص زیر آن است. وزن کف کاذب فولادی کاملا طبق استانداردهای جهانی است. بنابراین به راحتی می‌تواند به تجهیزات اجرا شده در زیر سازه دسترسی داشت. برداشتن تایل کف کاذب فولادی به وسیله مکنده برداشته می‌شود. بعد از انجام تعمیرات یا نظارت وضعیت زیر سازه، تایل سر جای خود قرار می‌گیرد.

 

وزن استاندارد و قابلیت جا به جایی آسان

 

کف کاذب فولادی وزن مناسبی دارد. این امر سبب می‌شود، بارگیری محصول دشوار نباشد. همچنین به راحتی می‌توان سازه را جا به جا کرد و از محلی به محل دیگر برد.

 

کف کاذب فولادی در چه مکان‌های قابل نصب است؟

 

کف کاذب فولادی قابل نصب در محیط‌های مختلف با کاربردهای گوناگون است.

صنایع سنگین و کارخانه‌ها

مراکز آموزشی اعم از دانشگاه‌ها

اتاق کنترل فرودگا‌ها

بیمارستان‌ها و مطب پزشکان

اتاق دیتاسنتر

اتاق سرور

گلخانه‌های مدرن و مکانیزه

مجتمع‌های اداری

مجتمع‌های تجاری

سینماها و تئاترها

سالن کنفرانس و سالن اجتماعات

خانه‌ها مدرن و هوشمند

ساختمان‌های هوشمند

فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مگامال‌ها

 

 

کف کاذب آلومینیومی و ویژگی‌های آن

 

بارزترین ویژگی در کف کاذب آلومینیومی، ضد زنگ بودن آن است. این سازه به روش دایکاست تولید می‌شود. در روش دایکاست، آلومینیوم ذوب شده داخل قالب‌های مخصوصی ریخته می‌شوند. سپس در همان حالت در دمای انجماد قرار می‌گیرند و به سرعت شکل می‌گیرند.

کف کاذب آلومینیومی در سازه‌ای کاربردی در مناطق مرطوب کشور به شمار می‌رود. زیرا نه تنها مقاوم است، بلکه دچار اکسیدگی نمی‌شود.

رطوبت هوا نمی‌تواند به کف کاذب آلومینیومی آسیب بزند زیرا آلیاژ آلومینیومی ماهیتا ضد زنگ است.

در ادامه ویژگی‌های کف کاذب آلومینیومی آرمان فلور را مطرح می‌کنیم.

 

ساختار کف کاذب آلومینیومی آرمان فلور

 

کف کاذب آلومینیومی ساختارمقاوم و به هم متصل شده‌ای از تایل،استرینگر و پایه دارد. همانطور که گفته شد، این سه جز از اجزا کلی کف کاذب در اکثر کف کاذب‌ها وجود دارد. کمتر کف کاذبی وجود دارد که یکی از این بخش‌ها را نداشته باشد.

پایه کف کاذب آلومینیومی: پایه کف کاذب آلومینیومی به وسیله پیچ و مهره به زمین متصل می‌شود. تام پایه‌ها قابلیت کم یا زیاد شدن ارتفاع را دارند. زیاد بودن میزان ارتفاع یا کم بودن ارتفاع بستگی به نظر و هدف شما از خرید دارد.

استرینگر کف کاذب آلومینیومی: قوطی‌هایی هستند که به پایه وصل شده و باری که روی کف کاذب قرار می‌گیرد، به طور مساوی پخش می‌کند. رنگ استرینگر کف کاذب آلومینیومی گالوانیزه گرم بوده که خود مقاومت سازه را در برابر رطوبت چند برابر می‌کند.

تایل آلومینیومی: در مرحله آخر تایل آلومینیومی روی سازه قرار می‌گیرد. مقاومت تایل آلومینیومی بالا بوده و در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ویژگی‌های کف کاذب آلومینیومی چیست؟

 

کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی ویژگی‌های مشترک زیادی دارند. در این بخش ویژگی‌های منحصر به فرد و مشترک کف کاذب آلومینیومی را مطرح می‌کنیم.

کف کاذب آلومینیومی سازه‌ای مقاوم در برابر رطوبت است و دچار زنگ زدن نمی‌شود.

وزن کف کاذب آلومینیومی سبک بوده و جا به جایی سازه را آسان کرده است.

حمل و نقل و بارگیری کف کاذب آلومینیومی به راحتی انجام می‌شود.

تنها کف کاذب آلومینیومی آرمان فلور دارای مقاومت در برابر حریق است.

کف کاذب آلومینیومی هیچ صدایی را از خود عبور نمی‌دهد و دارای ویژگی عایق صدا است.

قیمت کف کاذب آلومینیومی آرمان فلور مناسب بوده و کف کاذب تولید شده در این ، فاقد هزینه نگهداری است.

امکان نصب سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و سیستم‌های تهویه مطبوع وجود دارد.

کف کاذب آلومینیومی دچار خط و خش و یا خراشیدگی و سابیده شدن نمی‌شود.

 

کاربرد کف کاذب آلومینیومی چیست؟

 

کف کاذب آلومینومی در تمام مکان‌های زیر نصب شده و کاربرد خاص خود را دارد.

سرور روم

دیتا سنتر

کنترل روم

گلخانه مکانیزه

ساختمان‌های اداری

ساختمان‌های تجاری

خانه‌های هوشمند

سینما‌ها

سالن کنفرانس

سالن اجتماعات

سالن تئاتر

مگامال‌ها

مراکز آموزشی

 

خرید کف کاذب از آرمان فلور

 

در این مقاله به شرح کف کاذب سرامیکی، معایب و مزایای آن پرداختیم. دانستیم که کف کاذب سرامیکی به صرفه نیست و کف کاذب‌های جایگزین را معرفی کردیم.

برای خرید کف کاذب با کیفیت و مقرون به صرفه با مشاوران آرمان فلور تماس بگیرید.

دیدگاه ها:

  1. شاه وردی گفت:

    با عرض سلام و خداقوت. بسیار درست فرمودید. تایل کف کاذب سراوینل به راحتی میشکنه حتی اگر با مکنده مخصوص برداشته بشه.

  2. سعدی گفت:

    بر خلاف ظاهر مقاومش اصلا مقاوم نیست. به شدت شکنندست و احتمال تهیه تایل تقریبا صفره. اصلا از کف کاذب سرامیکی راضی نبودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *