اتاق گیمینگ

 

اتاق گیمینگ و ۲ تکنولوژی جدید و بصرفه

 

یک نوستالژی شیرین…!

 

یکی از نوستالژی‌های فراموش نشدنی دهه شصت و دهه هفتاد، بازی‌های ویدئویی بوده. حتما به یاد دارید که برای خرید بازی جدید، زنگ تفریح‌ها رو گرسنه می‌ماندیم تا پول کافی برای خرید داشته باشیم. گاهی انقدر سرگرم بازی بودیم که ساعت از دستمان در می‌رفت و همه تکالیف انجام نداده، مانند خوره به جانمان می‌افتاد! البته این قسمت خوب ماجرا بود. وای به روزی که امتحان فردا را فراموش می‌کردیم!!

رفته رفته بزرگ شدیم و خیلی‌ها راه بازی‌های ویدئویی رو پیش گرفتن.

یعنی برای بازی جون و دل گذاشتن و اوستای کار خودشون شدن. جوری که محل کارشون اتاق گیمینگ شد!

 

اتاق گیمینگ چیست؟

 

کم کم با گذشت زمان، علاوه بر کنسول‌های بازی، کامپیوترهای گیمینگ هم روانه بازار شد. کنسول‌های بازی و کامپیوترهای گیمینگ جدید، قیمت‌های متفاوتی داشتند. اما جمع کردن یک سیستم گیمینگ متوسط، که امکان اجرا بازی، با کیفیت نسبتا خوب را داشته باشد، کم نبود.

از طرفی در صورتی که سیستم دچار آسیب می‌شد، هزینه تعمیر یا تعویض در بسیاری از مواقع دشوار و حتی غیر ممکن بود. بنابراین گیمرها به فکر ایجاد و تجهیز مکانی افتادن تا سیستم خود را از هر گونه آسیب احتمالی دور کنند. این مکان صرفا محیط خاص مثل یک دفتر اداری نبود، بلکه اتاق شخصی‌شان بود. به اتاق مجهز به سیستم‌های بازی، اتاق گیمینگ گفته می‌شود.

اتاق گیمینگ محلی است که گیمرها به بازی‌های ویدئویی می‌پردازند.

متراژ اتاق گیمینگ متفاوت است. ممکن است یک اتاق گیمینگ صد متر، و یک اتاق گیمینگ دیگر ده متر باشد.

امروزه گیمری شغل تلقی شده و درآمد خوبی هم دارد.

گیمرها با بازی کردن و تحلیل بازی و یا انجام دادن چالش‌های گیمی، می‌توانند ویدئو تهیه کنند. با انتشار ویدئوهای ساخته شده در فضای مجازی، و رسیدن به جایگاه و استانداردهای مد نظر، صاحب درآمد خواهند شد.

تجهیزات موجود در اتاق گیمینگ تنها به کنسول‌های بازی و سیستم کامپیوتر گیمینگ مختصر نمی‌شود. وجود لامپ‌های نئونی، مجسمه‌های مربوط به بازی و بسیاری دیر از وسایل تزیینی، جزو تجهیزات اتاق به شمار می‌روند.

در ادامه هر یک از تجهیزات اصلی اتاق گیمینگ را نام می‌بریم.

سیستم‌های اصلی اتاق گیمینگ عبارتند از:

کنسول‌های ایکس باکس یا پی اس

مانیتور و کیس

کیبورد و موس

موس پد گیمینگ

میز و صندلی گیمینگ

هدفون گیمینگ

نورپردازی

استفاده از مجسمه و اکسسوری

 

مانیتور و کیس

 

یکی مهمترین تجهیزات اتاق گیمینگ پی سی پلیر های حرفه ای مانیتور و کیس حرفه ای است. استفاده از مانیتور و کیس گیمینگ علاوه بر اینکه موجب جذابیت اتاق می‌شود، بازی را در مقایسه با کنسول ها با  کیفیت خیلی بهتری پردازش و پخش می‌کند البته که قیمت بسیار بالاتری هم دارد. امروزه از کیس‌های شفاف و شیشه‌ای و مجهز به نورپردازی ار جی بی رواج یافته است.

 

کیبورد و موس

 

استفاده از کیبور و موس گیمینگ اهمیت زیادی برای کسانی که گیم شوتر یا موبا بازی می‌کنند دارد. موس‌های گیمینگ سرعت مناسبی داشته و کیبورد گیمینگ معمولا مکانیکی است. استفاده از موس و کیبورد مجهز به نورپردازی، جذابیت اتاق گیمینگ را چند برابر می‌کند.

 

موس پد

 

ابعاد موس پد گیمینگ متفاوت است. اما گیمرها موس پد بزرگ را به عنوان بهترین نوع موس پد معرفی می‌کنند. زیرا فضای بیشتری برای حرکت فراهم می‌کند. شما می توانید موس پد های ار جی بی یا همان چراغ های رنگی نیز برای زیبایی بیشتر تهیه کنید.

 

میز و صندلی گیمینگ

 

صندلی گیمینگ باید راحت باشد و به ستون فقرات گیمر آسیب نزند. میز گیمنگ هم باید دارای اندازه مناسب باشد تا بتوان تمام تجهیزات لازم را روی آن قرار داد. بنابر سلیقه میتوان از میز گیمینگ ار جی وی، استفاده کرد.

 

هدفون گیمینگ

 

استفاده از هدست گیمینگ باعث می‌شود که، گیمر صدای بازی را  به وضوح بشنود. بدون اینکه کسی متوجه صدای بازی وی شود. استفاده از هدست‌های میکروفون دار، باعث می‌‌شود تا علاوه بر صحبت با دیگر گیمرها، هزینه‌ای برای خرید میکروفون نکنیم.

 

نورپردازی اتاق گیمینگ

 

نورپردازی جلوه خاصی به اتاق گیمینگ می‌دهد. گیمرها معمولا برای زیبایی اتاق کا خود، از نور‌های نئونی یا ریسه‌های شلنگی استفاده می‌کنند. رنگ نور اتاق به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد و انتتخاب هر رنگی ممکن است.

 

استفاده از مجسمه و اکسسوری گیمینگ

 

استفاده از مجسمه‌ی شخصیت‌های بازی یا اکسسوری‌هایی مثل شمشیر، کلاه سرباز و  … از دیگر جلوه‌های اتاق گیم، به شمار می‌‌رود.

 

نکات مهم برای داشتن اتاق گیمینگ خوب

 

توجه به نکات مهم باعث می‌شود، بهترین انتخاب‌ها برای داشتن یک اتاق گیمینگ خوب مد نظر قرار گیرد.

برای مثال باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

اگر اتاق گیمینگ کوچکی دارید، آن را با اکسسوری‌های بیش از حد پر نکنید. حتی اگر اتاق گیمینگ شما بزرگ است، طبق اصل، سادگی در عین زیبایی عمل کنید.

اگر از بیش از دو رنگ در دکوراسیون استفاده کردید، حتما رنگ‌های مکمل را انتخاب کنید. البته پیشنهاد می‌شود حداکثر از دو رنگ استفاده کنید.

دکور مینیمال با نورپردازی سیاه و سفید یا طوسی و سفید را حتما امتحان کنید.

اگر قصد استفاده از پوستر گیم مورد علاقه‌تان را داشتید، در تعداد محدود روی دیوار بچسبانید. استفاده بیش از حد از پوستر، علاوه بر شلوغ کردن دیوار، جذابیت محیط را هم از بین می‌برد.

برای حفاظت از سیستم‌های گیمینگ خود، حتما کف کاذب نصب کنید!

 

کف کاذب اتاق گیمینگ چیست؟

 

کف کاذب با خاصیت عبور الکتریسیته از خود، به سلامت سیستم و دیگر تجهیزات الکترونیکی عمر آنها کمک می‌کند.

کف کاذب روی زمین نصب می‌شود و طرح آن به دلخواه قابل تغییر است. کف کاذب دارای پایه بوده و با نصب آن روی زمین، فضای کاربردی و مرتفعی به وجود می‌آید.

از این فضای خالی می‌توان به عنوان محلی برای پنهان کردن سیم‌ها استفاده کرد. در این صورت علاوه بر مرتب سازی اتاق گیمینگ، سیم‌ها و کابل‌های موجود، از هر آسیبی دور می‌شوند.

کف کاذب به قدری مقاوم است که قرار دادن اشیا، رفت و آمدهای پیاپی و کشیده شدن وسایل روی آن، هیچ آسیبی به سازه نمی‌زند.

این سازه مقاوم در طرح‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از کف کاذب به ادامه مقاله توجه کنید.

 

ساختار کف کاذب اتاق گیمینگ آرمان فلور

 

کف کاذب آرمان فلور، از یک رویه با عنوان تایل یک رابط به نام استرینگر و یک ستون با ارتفاع متغییر و با نام فنی پایه تشکیل شده است. تایل قسمتی از کف کاذب است که روی آن راه می‌رویم، اشیا قرار می‌دهیم و به طور کلی بیرونی‌ترین قسمت است. پایه به زمین متصل می‌شود و استرینگر، رابط تایل و پایه است. همچنین وزن وارده به تایل، توسط استرینگر بین پایه‌های سازه پخش می‌شود.

 

جنس کف کاذب اتاق گیمینگ چیست؟

 

به طور کلی کف کاذب در انواع مختلفی وجود دارد. اما تجربه ثابت کرده بهترین نوع کف کاذب برای اتاق گیمینگ از جنس فولاد یا آلومینیوم است. بنابراین توصیه ما به شما، خرید کف کاذب فولادی یا کف کاذب آلومینیومی است.

آنتی استاتیک بودن این دو کف کاذب، باعث شده تا با عبور جریان الکتریسته از خود، به بقای بیشتر تجهیزات کمک کند.

زیرا وجود الکتریسیته ساکن خطرناک بوده و علاوه بر آسیب به تجهیزات، ممکن است جان انسان را به خطر بیاندارد.

 

ویژگی کف کاذب آرمان فلور چیست؟

 

آرمان فلور، با در نظر گرفتن فضای اتاق گیمینگ و راحتی گیمرها، کف کاذب‌های خود را با ویژگی‌های بخصوصی تولید کرده است.

اصلی‌ترین ویژگی، آنتی استاتیک بودن کف کاذب آرمان فلور است. کف کاذب آرمان فلور با عبور الکتریسیته ساکن، سلامت و ماندگاری تجهیزات گیمینگ را تضمین می‌کند.

همچنین کف کاذب‌های تولید شده در آرمان فلور عایق صدا هستند. وجود این ویژگی باعث می‌شود گیمر هنگام بازی، تمرکزخود را از دست ندهد. ضمن اینکه  صدای وی نیز از محیط خارج نمی‌شود.

پایه‌ها با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند. یعنی به راحتی می‌توان ارتفاع پایه را افزایش یا کاهش داد. این مورد کاربردی، بنابر هدف گیمر متغییر است.

کف کاذب آرمان فلور قابل جا به جایی بوده و هنگام نقل مکان، می‌توانید سازه را به محیط جدید منتقل کنید. جا به جایی آسان این سازه به خاطر وزن مناسب آن است. بنابراین نگران جا به جایی یا نقل مکان نباشید.

شاید این سوال براتون پیش آید: اگر سیم‌ها یا کابل‌های موجود در زیر کف کاذب دچار قطعی، پوسیدگی، آسیب یا هر مشکل دیگری شد چه می‌شود؟ یا اصلا مشکلی پیش نیامده و صرفا برای بازرسی نیاز به بررسی زیر کف کاذب بود؟ آیا دسترسی به فضای زیر کف کاذب ممکن است؟

در جواب باید بگوییم بله. دسترسی به زیر کف کاذب، به راحتی و بدون مشکل ممکن است. فقط کافیست تایل کف کاذب را بردارید تا دسترسی ممکن شود.

امکان تمیز کردن کف کاذب هم وجود دارد. کف کاذب در برابر مواد شوینده شیمیایی مقاوم بوده و دچار کمترین آسیب نمی‌شود.

تایل کف کاذب مقاوم بوده و با کشیده شدن وسایل روی آن آسیب نمی‌بیند. دلیل این مقاومت وجود روکش است. با قرار گرفتن روکش روی تایل، علاوه بر حفاظت از آن موجب مقاومت در برابر خط و خش و سابیدگی هم می‌شود.

این سازه، فاقد هزینه‌ مراقب است. بنابراین بدون نگرانی بابت هزینه‌های جانبی میتوانید اقدام به خرید نمایید.

قیمت کف کاذب آرمان فلور بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. آرمان فلور اولین و قدیمی‌ترین تولید کننده کف کاذب در ایران بوده و سال‌های بسیاری در این صنعت فعالیت داشته.

قیمت مناسب کف کاذب‌های آرمان فلور به دلیل تولید و عرضه محصول بدون واسطه است.

بنابراین با خرید کف کاذب آرمان فلور، صاحب محصولی باکیفیت و مقرون به صرفه شده‌اید. یک تیر و دو نشان!

این دارای سوابق بیست و شش ساله بوده و به واسطه پروژه‌های موفق، جوایز بسیاری دریافت کرده است.

خوش نامی آرمان فلور شهرت جهانی داشته و باعث شده این ، کف کاذب‌های خود را به کشورهای دیگر صادر کند.

 

خرید کف کاذب

 

برای خرید کف کاذب به متراژ محیط مورد نظر توجه کنید. آگاهی از مراژ محیط اهمیت زیادی دارد. توجه به متراژ سبب می‌شود هنگام سفارش کف کاذب، دچار اشتباه نشوید. همچنین در انتخاب نوع کف کاذب باید دقت کنید. مثلا اگرشمال یا جنوب کشور، که هوای مرطوبی دارد، ساکن هستید، کف کاذب آلومینیومی را سفارش دهید.

بنابراین برای خرید هوشمندانه با ما تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *