دکوراسیون خانه

برای داشتن دکوراسیون خانه‌ای زیبا، چه المان‌هایی را باید رعایت کنیم؟

 

داشتن خانه‌ای دلنشین و جذاب، آرزوی همه ما است. زیبایی خانه اهمیت زیادی دارد. زیرا بعد از گذراندن یک روز شلوغ، به خانه پناه می‌بریم. زمانی که خانه‌ای شیک و مرتب داشته باشیم، آرامش سراسر وجودمان را فرا می‌گیرد. از طرفی خستگی‌هایمان هم رفع می‌شود.

برای داشتن خانه جذاب ملزم به رعایت نکات خاصی هستیم.

اما برای داشتن خانه‌ای مرتب باید روزهایی را مشخص، و به تمیز کاری بپردازیم.

بنابراین نباید دو مورد فوق را با هم اشتباه بگیریم!

 

رعایت چه نکاتی در جذابیت خانه به ما کمک می‌کند؟

 

نکات ریز و درشت بسیاری برای داشتن خانه‌ای شیک، جذاب و امروزی وجود دارد. شاید رعایت همه نکات مقدور نباشد اما سعی کردیم تمام نکات را مطرح کنیم.

رعایت نکردن چند مورد، صرفا به معنی کاهش جذابیت خانه نیست. از طرفی به ازای هر فرد در دنیا، یک سلیقه خاص وجود دارد. بنابراین ممکن است با تغییر یا رعایت نکردن چند مورد، خانه از نظر شما، همچنان دلنشین باشد.

 

طراحی و دکوراسیون خانه مورد نظر خود را مشخص کنید!

 

همانطور که می‌دانید، طراحی داخلی متفاوتی وجود دارد. مثلا از جمله دکورهای داخلی می‌توان دکوراسیون خانه مدرن، سنتی، سلطنتی، صنعتی، ایرانی، یونانی، فرانسوی و غیره را نام برد. مشخص بودن نوع طراحی داخلی، کمک شایانی به  المان‌های مناسب می‌کند.

 

طراحی داخلی مدرن

 

ساده اما زیبا…! این روزها دکوراسیون داخلی مدرن طرفداران زیادی دارد. زیرا با استفاده از ساده‌ترین و کمترین وسایل، محیط خانه را شیک و جذاب می‌کند. استفاده از رنگ در این دکور بسسیار منحصر به فرد است. یعنی یک رنگ به عنوان رنگ زمینه انتخاب می‌شود که معمولا سفید است. سپس یک یا دو رنگ به دلخواه انتخاب می‌شود. رنگ‌های دوم سوم بدون محدودیت بوده و میتوان هر رنگی را برگزید.

بدین ترتیب دیر وسایل و اکسسوری‌ها براساس رنگ‌های حاکم بر خانه یا به عنوان مکمل آنها استفاده می‌شود.

 

دکوراسیون خانه داخلی سنتی

 

در طراحی سنتی ممکن است تنها شاهد رنگ‌های خنثی باشیم! در بعضی موارد وجود چند رنگ که از بقیه پر رنگ‌تر باشد هم، به چشم می‌خورد. انتخاب اکسسوری‌ها در این سبک، برگرفته از طرح‌های سنتی در قرن هجده و نوزده و کشورهای انگلیس و فرانسه است.

یکی از ویژگی‌های اصلی این سبک، استفاده از پارچه‌های گل گلی و طرحدار، و در یک کلام شلوغ خواهد بود. وجود چنین پارچه‌های شلوغی در مبلمان، رو تختی و رومیزی دیده می‌شود.

 

دکوراسیون خانه سلطنتی

 

دکور سلطنتی، اولین انتخاب کمال گرایان است. لوسترهای بزرگ، مجسمه‌های بزرگ، تابلوهای نقاشی گران ، اکسسوری‌های زرق و برقی، همه از ویژگی‌های این سبک به شمار می‌رود.

رنگ طلایی مهمترین رنگ موجود در این دکوراسیون محسوب می‌شود. به عنوان رنگ‌ مکمل، می‌توان سفید را نام برد.

سبک سلطنتی به دلیل وجود اکسسوری‌های بزرگ برای خانه‌های بزرگ مناسب بوده و برای خانه‌های کوچک توصیه نمی‌شود.

 

دکوراسیون خانه داخلی صنعتی

 

سبک صنعتی بر گرفته از کارخانه‌هاست. نمایان بودن آجرهای ساختمان و لوله‌کشی‌ها، بخش جدا نشدنی از دکور این سبک به شمار می‌رود. رنگ بیس در دکور داخلی صنعتی، بیشتر رنگ‌های آجری، مشکی و رنگ‌های خنثی بوده و چوب و فلز، عنصرهای اصلی این سبک هستند.

حتی وسایل تزیینی و اکسسوری‌های سبک صنعتی اکثا ساخته شده از فلز و چوب است.

این سبک بیشتر در کافه‌ها یا رستوران‌ها مرسوم بوده. و در منازل مسکونی به صورت محدود، و در حد یک بخش، مورد انتخاب قرار می‌گیرد.

 

دکوراسیون داخلی خانه به سبک ایران باستان

 

دکور ایران باستان به دلیل داشتن ستون‌های بلند، مجسمه‌ی سربازان هخامنش و گلدان‌های بزرگ، مناسب خانه‌های متراژ بالا، با سقف بلند است. رنگ اصلی در این دکوراسیون، طلایی، زرشکی ایرانی، آبی ایرانی، پرشین سبز، قرمز و بنفش ایرانی هستند.

برای آشنایی با این رنگ‌ها، کافی است اسم آنها را د اینترنت سرچ کنید.

وجود فرش دست بافت ایرانی مهمترین جزو دکوراسیون خانه ایران باستان است.

پارچه‌های طرح ترمه، نقاشی‌های مینیاتوری، آینه‌کاری و کاشی‌کاری دیوار و سقف، موارد جدا نشدنی از سبک ایرانی است.

 

 

طراحی داخلی به سبک یونان باستان

 

دکوراسیون خانه یونانی بسیار شبیه به سبک ایران باستان است.

رنگ‌های آبی، کرم، سبز، طلایی و… در این سبک بسیار به چشم می‌خورد.

اکسسوری‌های سبک یونانی شامل، شمایل انسان، گلدان‌های بزرگ با برگ‌های پهن و لوسترهای عظیم و پر زرق و برق است.

یکی از ویژگی‌های سبک یونانی، تزیین سقف، با نقش و نگارهای یونانی است.

 

دکوراسیون خانه سبک فرانسوی

 

سبک فرانسوی، سبکی تزیینی و اشرافی است.

وسایل تزیینی ساده و گران، تابلوهای نقاشی با قاب‌های طلا و نقره، کریستال و بلورهای گران، پارچه‌های مخمل و ابریشمی. و گچ کاری برجسته روی دیوار همه از ویژگی‌های دکور فرانسوی محسوب می‌شود.

در طراحی فرانسوی باید هزینه‌ی زیادی صرف شود تا همه چیز تجملاتی بوده و به چشم بیاید. علاوه بر هزینه برای خرید وسایل موجود در این سبک، بودجه‌ای برای انجام گچ کاری برجسته باید در نظر گرفته شود.

رنگ‌های سبک فرانسوی بیشتر سفید و کرم یا سفید و طلایی است.

البته در مواردی ترکیب رنگ‌های خنثی هم به چشم خورده و مانعی نداشته.

 

تا اینجا با دکوراسیون داخلی‌های پر طرفدار در سراسر جهان آشنا شدیم. البته دکورهای بیشمار دیگری چون، روستیک، ساحلی، مدیترانه‌ای، بوهمی و غیره هم وجود دارد.

با توجه به توضیحات گفته شده، شما ابتدا باید طراحی داخلی مورد نظر خود را بدانید. این آگاهی سبب می‌شود تا در انتخاب رنگ و اکسسوری و حتی نوع چیدمان درست عمل کنید.

 

انتخاب رنگ اصلی و فرعی

 

بعد از انتخاب نوع طراحی داخلی، نوبت به انتخاب رنگ اصلی و رنگ فرعی خانه است. این رنگ می‌تواند با توجه به دکوراسیون‌های مطرح شده، یا طبق سلیقه شخصی انتخاب شود. رنگ اصلی به عنوان رنگ قالب بر محیط انتخاب می‌شود و رنگ فرعی در کنار آن قرار می‌گیرد. اتخاب رنگ‌ها می‌تواند دو یا بشتر از دو مورد باشد.

مثلا در دکوراسیون مدرن می‌توان از رنگ سفید به عنوان رنگ قالب، و طیف سبز را به عنوان رنگ‌های فرعی برگزینیم. رنگ کاغذ دیواری یا رنگ دیوار هم از بین رنگ‌های اصلی و فرعی انتخاب می‌شود.

 

خرید مبلمان مناسب با متراژ و نوع خانه  

 

برای انتخاب مبل مناسب باید به دو نکته مهم توجه کنید.

متراژ خانه

نوع ساخت خانه

متراژ خانه: متراژ خانه ارتباط مستقیمی با خریدن یا نخریدن مبل دارد. البته امروزه تنوع بسیار در مدل مبل‌ها باعث شده تا برای خانه کوچک هم، مبل مناسب پیدا شود.

اما هر چه متراژ خانه بزرگ‌تر باشد، تنوع بیشتر و هم چنین مبل‌های بزرگ‌تر قابل استفاده می‌شود.

مثلا انتخاب مبل‌های چستر بزرگ برای خانه‌های کوچک مناسب نیست.

نوع ساخت خانه: پذیرایی منازل، معمولا به دو صورت مربع شکل یا مستطیلی شکل، ساخته می‌شود.

اصولا معماری خانه‌های ایرانی مستطیلی شکل است. اما خانه‌های مربعی هم به چشم می‌خورد. مبلمان مناسب برای هر فضا، متفاوت خواهد بود. مثلا برای خانه‌های مربعی مبل ال بیشتر انتخاب می‌شود و برای خانه‌های مستطیلی، مبلمان استیل یا سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین موقع انتخاب مدل مبلمان خود، حتما به دو مورد گفته شده توجه کنید.

 

نور پردازی خانه

 

نور پردازی خانه در زیبایی نقش بسیار مهمی دارد. به گونه‌ای که نور پردازی اصولی، خانه‌های کوچک را بزرگ، و نور پردازی غیر اصولی خانه‌های بزرگ را کوچک نمایان می‌کند. راهکارهای بسیاری برای نورپردازی وجود دارد که در ادامه مطرح می‌کنیم. حتی اگر منزل دوست داشتنی شما از نور طبیعی محروم باشد، با استفاده از این راه حل‌ها روشنایی را به خانه برگردانید.

از چراغ‌های خط شکل استفاده کنید تا فضای خانه بزرگتر دیده شود

سعی کنید از لوسترهای بزرگ در خانه‌های کوچک و سقف کوتاه استفاده نکنید

به جای لوسترهای بزرگ از هالوژن‌های سقفی بهره ببرید. همچنین می‌توانید از لوسترهای ساده و مدرن استفاده کنید

استفاده از نورهای خطی مخفی، در جزیره آشپزخانه، قفسه‌های دکور، آینه سرویس بهداشتی، دور میز کار و … علاوه بر زیبایی فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌کند

 

اکسسوری‌های ساده و زیبا بخرید

 

وسایل تزیینی خانه باید در عین سادگی و زیبایی، باعث شلوغ شدن خانه نشود. استفاده از اکسسوری‌های ساده، علاوه بر اینکه موجب جذابیت می‌شود، از شلوغی‌های ناشی از وسایل تزیینی هم می‌کاهد.

شلوغی بیش از حد، خانه را نامرتب و کوچک نشان می‌دهد.

توجه داشته باشید که خرید هر وسیله غیر ضروری، جلوه خانه را از بین می‌برد.

 

خرید گل و گیاه فراموش نشود

 

یکی از راه‌های ساده و به صرفه برای دلنشین کردن فضای خانه، استفاده از گل و گیاهان اپارتمانی است. البته اگر فضای کافی برای نگهداری ندارید، نباید در خرید گل و گیاه افراط کنید.

استفاده از گیاهان بزرگ با برگ‌های پهن برای خانه‌های بزرگ با نور طبیعی بسیار جلوه دارد.

برای خانه‌های نسبتا کوچک‌تر کاکتوس‌های تزیینی، گیاه حسن یوسف، بن سای‌های کوچک، موارد مناسب و زیبا هستند.

 

استفاده از پرده مناسب

 

پرده یکی از المان‌های مهم دردکوراسیون خانه بوده که در کوچک یا بزرگ نشان دادن خانه نقش دارد.

ترجیحا برای پذیرایی خانه‌های کوچک، پرده‌های ساده و سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد. یا می‌توان از پرده‌های ساده اما تک رنگ استفاده کرد. اگر شما از طرفداران پرده والون دار هستید، می‌توانید از نوع ساده آن استفاده کنید.

 

هر چیزی در جای خودش زیباست!

 

قفسه‌های کتابخانه، شلوزها و ویترین و آینه و شمعدان را در جای مناسب قرار دهید. حواستان باشد با کنار هم قرار داد آنها یا استفاده بیش از حد از قفسه‌ها موجب نامرتب شدن دکور نشوید.

اکسسوری‌ قفسه‌ها نباید کل قفسه را پر کنند.

 

برای جلوه بیشتر زمین، کف کاذب بخرید!

 

کف کاذب محصولی مدرن بوده که به خانه‌های امروزی و مدرن تعلق دارد. این سازه یکی از زیر ساخت‌های مهم برای خانه‌های هوشمند است.

طرح‌های متنوع و زیبا در این سازه، باعث شده تا متناسب با انواع دکوراسیون باشد.

از دیگر کاربردهای کف کاذب، استفاده از آن در روف گاردن یا ایجاد گلف مینیاتوری است. اگر در خانه‌ای سکونت دارید که دارای روف گاردن است حتما با کف کاذب هم آشنایی دارید.

اگر در خانه حیاط بزرگی دارید یا در باغ شخصیتان قصد دارید مکانی را برای تفریح آماده کنید، پیشنهاد ما گلف مینیاتوریسیت.

همانطور که می‌دانید، ورزش‌های هدفمند و مفرح فواید بسیاری برای جسم و روح انسان دارد. از بهترین ورزش‌ها گلف است که علاوه بر حفظ سلامت جسم، موجب آرامش روح هم می‌شود.

 

کف کاذب برای خانه

 

کف کاذب سازه‌ای آنتی استاتیک و زیبا بوده که از جمله زیر ساخت‌های اصلی برای خانه‌های هوشمند محسوب می‌شود. در خانه‌های هوشمند، با یک بار دست زدن می‌توان چراغ‌ها را خاموش یا روشن کرد.

تمام وسایل خانه‌های هوشمند به یک مرکز داده متصل هستند که امکان کنترل از راه دور دارد. یعنی شما می‌توانید حتی در نبودتان، گل‌ها را آب بدهید.

نکته مهم در خانه‌های هوشمند سیم کشی آنهاست. سیم کشی خانه‌های هوشمند متفاوت از خانه‌های معمولی بوده و همین امر وجود کف کاذب را ضروری می‌کند. زیرا نصب کف کاذب فضای مناسب برای اجرای سیم کشی را فراهم می‌کند. این در حالی است که دسترسی به تجهیزات هم امکان پذیر است.

 

خرید کف کاذب برای روف گاردن

 

روف گاردن‌ها محیطی زیبا اما در معرض دماهای  مختلف هستند. به همین دلیل متریال استفاده شده در ساخت آنها باید بسیار مقاوم باشد. نکته مهم دیگر ک در ساخت روف گاردن اهمیت دارد، وزن کلی ساختمان است.

یعنی هنگام ساخت، نباید از مواد اولیه‌ای استفاده کنیم که وزن کل ساختمان را افزایش دهد. یکی از موارد خطرناک بتن ریزی و کاشی کاری زمین روف گاردن است. راه حل این مشکل استفاده از که کاذب بوده که علاوه بر وزن کمتر نسبت به بتن و کاشی، در برابر دماهای مختلف مقاوم است.

 

فروش گلف مینیاتوری ساخته شده از کف کاذب

 

در حقیقت ورزش گلف نیاز ب زمین گشترده‌ای برای بازی دارد. اما امروزه شاهد زمین‌های گلف کوچکتر از اندازه واقعی آن هستیم. گلف مینیاتوری یا مینی گلف، برای محیط‌هایی مثل حیاط خانه یا باغ، یا حتی فضای اضافه در خانه طراحی شده است.

مینی گلف زمین بازی مفرحی بوده که برای همه افراد خانواده مناسب بوده و همه می‌توانند از آن بهرمند شوند.

زمین بازی مینی گلف، پوشیده شده از چمن مصنوعی است.

برای خرید زمین مینی گلف آماده با مشاوران آرمان فلور تماس بگیرید.

 

آشنایی با آرمان فلور

 

آرمان فلور یک تولید کننده کف کاذب بوده که بیش از بیست و شش سال در این صنعت فعالیت دارد. ساخت کف کاذب از صفر تا صد در انجام می‌شود و متریال مورد استفاده بهترین مواد اولیه موجود است. فروش کف کاذب مستقیما توسط انجام می‌شود و هیچ واسطه‌ای وجود ندارد.

کف کاذب آرمان فلور برند مطرح و محبوب در صنعت تولید کف کاذب بوده و جوایز بسیاری دریافت کرده است. تمام فرایند ساخت کف کاذب آرمان فلور طبق اصول بوده و استاندارهای جهانی را داراست. از این رو کف کاذب برند آرمان فلور، علاوه بر فروش داخلی به دیگر کشورها صادر می‌شود.

جهت مشاوره و خرید با کارشناسان آرمان فلور تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *