اتاق برق

کف کاذب اتاق باتری

قبل از پرداختن به کف کاذب اتاق باتری بهتر است بدانیم اتاق باتری چیست.

اتاق باتری اتاقی است که در آن تعداد زیادی باتری قرار داده شده است. این باتری ها به منظور تامین برق اضطراری استفاده می شوند. با توجه به طراحی صورت گرفته در این باتری ها انرژی ذخیره شده ی آنها به مدت چند روز، چند ساعت و یا چند دقیقه می توانند نیروی برق را تامین کنند. اتاق های باتری برای مراکزی مانند پست ها و نیروگاه های برق، مخابرات، کشتی ها و … طراحی می شوند.

 

ویژگیهای کف کاذب اتاق باتری

جهت استاندارد کردن اتاق باتری تجهیزات زیادی نیاز است، یکی از این تجهیزات کف کاذب اتاق باتری است. کف کاذبی که در این اتاق استفاده می شود باید ویژگیهای را داشته باشد. این ویژگیها شامل مواردی است که به آنها در ادامه ی مطلب اشاره می شود.

* یکی از این ویژگیها داشتن تحمل وزن کف کاذب است. کف کاذبی که در این اتاق به کار می رود باید تحمل وزن باتری ها، رفت و آمد زیاد و سایر تجهیزاتی که در این اتاق وجود دارد را داشته باشد.

* ویژگی دیگر کف کاذب اتاق باتری ضد اسید بودن آن است. باتری ها هنگامی که شارژ می شوند اسید و گاز زیادی از آنها منتشر می شود. به همین دلیل استفاده از یک کف کاذب ضد اسید ضرورت پیدا می کند.

 

* کف کاذبی که در اتاق باتری اجرا می شود باید در مقابل خوردگی بسیار مقاوم باشد و به مرور زمان اکسیده نشود.

 

* یکی دیگر از ویژگیهای کف کاذب اتاق باتری داشتن مقاومت در برابر مواد شوینده است.

 

* جنس کف کاذب باید به گونه ای باشد که به مرور زمان دچار تغییر رنگ و پوسیدگی نشود.

 

* از دیگر ویژگیهای کف کاذب اتاق باتری مقاومت آن در برابر آتش سوزی است. چون در این محیط احتمال انفجار و آتش سوزی وجود دارد باید کفی در نظر گرفته شود که در مقابل آتش سوزی مقاومت زیادی داشته باشد.

 

* از دیگر ویژگیهای کف کاذب اتاق باتری که اهمیت بسیار زیادی نیز دارد نارسانا بودن کف است. چون در این اتاق جریان برق وجود دارد. نارسا بودن از هر نوع اتصال احتمالی جلوگیری می کند. همچنین نارسا بودن کف، امنیت اتاق، تجهیزات موجود در اتاق و کاربر را نیز تامین می کند. چون کف کاذب دارای اهمیت زیادی در اتاق باتری است بهتر است هنگام خرید کف کاذب یک جنس مرغوب و استاندارد که تمام ویژگیهای ذکر شده را داشته باشد تهیه کرد.

 

نحوه ی کار گذاشتن تایل ها در کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب آلومینیومی و مزایای این کف

کف کاذب آلومینیومی یکی از انواع کفپوش هایی است که امروزه در مکانهای زیادی استفاده می شود. به دلیل مزایایی که این نوع کف کاذب دارد استفاده از آن امروزه بیشتر از سایر کفپوش ها است. مزایای کف کاذب آلومینیومی شامل مواردی است که در ادامه به آنها می پردازیم.

* یکی از مزایای کف کاذب آلومینیومی مقاومت بالای آن در برابر رطوبت است. به همین دلیل این کف کاذب  دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شود.

 

* داشتن تحمل وزن بالا یکی دیگر از ویژگیهای این نوع کف کاذب است. کف کاذب باید به نحوی باشد که در صورت قرار گرفتن تجهیزات و وسایل سنگین ضربه ای به کف وارد نشود و دچار فرورفتگی نشود.

 

* یکی دیگر از ویژگی های کف آلومینیومی داشتن مقاومت زیاد در برابر اشعه است.

 

* یکی از مزیت های مهم این کف نارسانا بودن جنس آلومینیوم است. به همین دلیل مناسب مکانهایی است که باید یک کف نارسا در آنها اجرا شود.

 

* سبک بودن از دیگر مزیت های این نوع کف کاذب، است. کف آلومینیومی در مقایسه با دیگر انواع کف های کاذب وزن بسیار کمی دارد.

 

* از دیگر مزایای مهم این کف این است که در هنگام تعویض کف کاذب کاذب آلومینیومی می توان آن را بازیافت کرد.

 

* در کف کاذب آلومینیومی در صورت نیاز تایل ها برداشته می شود و کاربر دسترسی راحتی به زیر کف دارد.

 

* نوعی از کف های کاذب آلومینیومی به صورت درزدار و مشبک طراحی می شوند. مزایای این نوع کف این است که امکان تهویه هوا برای زیر کف فراهم می شود. در مکانهای حساسی که باید دمای آنها پایین باشد استفاده از این نوع کف آلومینیومی توصیه می شود.

 

* از دیگر مزیت های کف کاذب آلومینیومی مقاومت آن در برابر آتش سوزی است. به همین دلیل با اجرای این نوع کف، ایمنی بیشتری وجود دارد.

با توجه به ویژگی هایی که در مورد کف کاذب اتاق باتری و کف کاذب آلومینیومی گفته شد به این نتیجه میرسیم که استفاده از کف کاذب آلومینیومی برای اتاق باتری از هر نظر یک انتخاب مناسب است.

 

 

 

استفاده از کف کاذب آلومینیومی درزدار جهت تهویه ی هوا

 

ویژگیهای کف کاذب آرمان فلور

 

گروه تولیدی آرمان فلور تولید کننده ی انواع کف های کاذب است. یکی از کفپوش های تولیدی این گروه کف کاذب آلومینیومی است. کف کاذب آرمان فلور تمام ویژگی هایی را که یک کف کاذب باید داشته باشد دارد و به همین دلیل انتخاب مناسبی است.

 

از دیگر ویژگیهای انواع کف کاذب آرمان فلور مقرون به صرفه بودن، سهولت در اجرای کف و راحتی دسترسی به تاسیسات زیر کف است. این گروه تولیدی علاوه بر فروش کف کاذب اجرای آن را نیز توسط افراد متخصص و ماهر انجام می دهد.

 

کف های کاذب بعد از استفاده ی مداوم و در طول زمان زیادی کیفیت اولیه ی خود را از دست می دهند. به همین دلیل باید کار تعمیر این کف ها انجام شود. کار تعمیر کف کاذب نیز توسط آرمان فلور انجام می شود. این به دلیل داشتن تجربه ی کاری زیادی که دارد کار نصب و اجرای کف های کاذب را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن انجام می دهد.

 

دسترسی راحت به زیر کف کاذب

 

کف کاذب از چه اجزایی تشکیل شده است

 

کف کاذب شامل سه قسمت تایل، پایه و استرینگر است.

* تایل

همان قطعات رویی کار است که قابل مشاهده است و سطح را می پوشاند

* پایه

به وسیله ی پایه ارتفاع کف کاذب از سطح زمین مشخص می شود و تایل ها روی پایه قرار داده می شوند.

* استرینگر

از استرینگر جهت اتصال پایه ها استفاده می شود.

 

نکاتی در رابطه با نصب کف کاذب در اتاق باتری

 

جهت اجرای کف کاذب اتاق باتری باید نکاتی در نظر گرفته شود. یکی از این نکات توجه به میزان ارتفاع کف است. ارتفاع کف باید به نحوی باشد که فضای کافی برای عبور سیم کشی و تاسیسات در زیر آن وجود داشته باشد.

البته باید میزان ارتفاع را با توجه به سقف اتاق نیز در نظر گرفت. اگر از پایه های خیلی بلند استفاده شود سقف کوتاه می شود در نتیجه فضای کافی از نظر ارتفاع برای قرار دادن تجهیزات اتاق باقی نمی ماند. به همین دلیل ارتفاع پایه هایی که در کف کاذب به کار میروند باید با دقت زیادی انجام شود که، هم فضای کافی در زیر کف برای تاسیسات وجود داشته باشد و هم سقف اتاق کوتاه نشود.

در مکانی مانند اتاق باتری که تجهیزات سنگینی دارد باید از تایل هایی استفاده شود که هم سایز و جنس آنها مناسب این محیط باشد. چون اجرای کف کاذب در مکان هایی مانند اتاق باتری اهمیت زیادی دارد بهتر است که اجرای آن را به افراد متخصص و با تجربه در این حوزه سپرده شود. گروه تولیدی آرمان فلور یکی از مطرح ترین ها در حوزه ی فروش و نصب کف های کاذب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *