سوله دارای کاربردهای بسیار بالایی در صنایع گوناگون است و می‌توان از آن به‌عنوان انبار کارخانه، مرغداری، کارگاه تولیدی، گلخانه، سالن پذیرایی، بیمارستان صحرایی و… استفاده کرد.

امروزه تمامی کارخانه‌های بزرگ واحدهای تولیدی خود را در سوله‌ها برپا می‌کنند چراکه به این‌صورت امکان توسعه یا ایجاد تغییر در واحدهای تولیدی فراهم است، همچنین استحکام بالای سوله‌ها در برابر عوامل محیطی باعث می‌شود تا در صورت ایجاد زلزله، طوفان و سیل خسارت بالایی به سوله وارد نشود.

اما اگر قصد دارید تا با سوله سازی واحد تولیدی خود را راه‌اندازی کنید بهتر است تا پیش از هرکاری با بهترین نوع سوله آشنا شوید.

در سوله سازی چطور بهترین سوله را انتخاب کنیم؟

اگر قصد دارید بهترین سوله را انتخاب کنید که کاملاً مناسب فعالیت مورد نظر شما باشد ابتدا باید نوع فعالیت را مشخص نمایید و محل ساخت سوله را تعیین کنید. در واقع عوامل مختلفی در سوله سازی اهمیت دارند که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

محل احداث سوله

اگر به محل احداث سوله توجه نداشته باشید ممکن است سوله نامناسبی را انتخاب کنید و ناخواسته باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری سوله شوید. به همین دلیل بهتر است تا منطقه مورد نظرتان را از نظر شرایط جوی مورد بررسی قرار دهید؛ برای مثال در شمال کشور بارش برف و باران بسیار زیاد است و احتمال ایجاد زنگ‌زدگی در قطعات آهنی وجود دارد.

کاربرد سوله

همان‌طورکه گفته شد انواع سوله دارای کاربردهای مختلفی می‌باشند. در واقع برخی از سوله‌ها به صورت موقتی در محلی خاص برپا شده و پس از گذشت چند روز یا چند ماه به محل دیگری منتقل می‌شوند. در این موارد بهتر است تا از سوله سبک استفاده شود که امکان جابه‌جایی آن راحت‌تر می‌باشد. بنابراین اگر قصد برپایی بیمارستان صحرایی، اردوگاه نظامی، نمایشگاه و… را دارید بهتر است تا حتماً سوله‌ای را انتخاب کنید که قابلیت نصب آسان داشته باشد، اما اگر قصد برپایی سوله به‌عنوان انبار کارخانه، مرغداری، واحد تولیدی، گلخانه و… را دارید بهتر است تا ابتدا به استحکام بسیار بالای سوله توجه داشته باشید و سوله‌ای را انتخاب کنید که در طولانی‌مدت کاربردی باشد، بارهای وارده را تحمل کند و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن در طول سال‌ها افزایش چندان زیادی پیدا نکند.

امکانات موجود در سوله

بسته به نوع فعالیت جاری در سوله می‌توان امکانات مختلفی را برای آن درنظر گرفت. برای مثال لازم است تا برخی از سوله‌ها به‌صورت دوطبقه طراحی شوند یا در برخی از موارد نیاز به استفاده از جرثقیل می‌باشد. بنابراین بهتر است تا حتماً امکانات مورد نظرتان را دسته‌بندی کنید و سپس نوع سوله را انتخاب نمایید؛ چراکه برای مثال در سوله UBM امکان استفاده از جرثقیل وجود ندارد.

بهترین سوله از نظر متخصصین سوله سازی

با وجود عواملی که در تعیین بهترین سوله تاثیرگذارند متخصصین سوله سازی سوله خرپایی یا سبک را به‌عنوان بهترین نوع سوله در نظر می‌گیرند. در واقع یک سوله را می‌توان به اشکال مختلفی از جمله سوله تیرورقی، سوله خرپایی و سوله یوبی‌ام ساخت که هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند؛ اما دلیل انتخاب سوله خرپایی به‌عنوان بهترین گزینه در ادامه شرح داده می‌شود:

قیمت ارزان سوله خرپایی

سوله خرپایی که با نام سوله سبک نیز شناخته می‌شود دارای قیمت کمتری نسبت به دیگر سوله‌ها می‌باشد و با انتخاب این نوع سوله می‌توان هزینه‌های لازم را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش داد. توجه داشته باشید که دلیل عمده ارزان بودن سوله خرپایی استفاده کم‌تر از فولاد می‎باشد.

کاربری بالای سوله خرپایی

سوله خرپایی دارای طبقه‌بندی‌های مختلفی است و به همین دلیل می‌توان این نوع سوله را در استانداردهای مختلف و به‌عنوان بیمارستان صحرایی، سالن کنسرت، نمایشگاه، اردوگاه موقت نظامی، استخر، کارخانه، گاوداری، مرغداری و… ساخت.

نصب آسان و سریع سوله خرپایی

با توجه به وزن نسبتاً سبک مصالح به‌کاررفته در سوله خرپایی می‌توان در مدت‌زمان کوتاه‌تری آن را نصب نمود. همچنین جالب است بدانید که امکان جابه‌جایی یا توسعه سوله خرپایی نیز فراهم می‌باشد که این مسئله برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذارانی که علاقمند به توسعه کسب و کار خود هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع به این‌صورت می‌توان واحد تولیدی خود را پس از گذشت مدت‌زمان مشخصی توسعه داد؛ بدون این‌که نیاز به تخریب سوله اولیه وجود داشته باشد.

مقاومت بالای سوله خرپایی

سوله خرپایی با وجود وزن سبک از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است بنابراین در برابر نیروهای کششی و فشاری دچار آسیب نخواهد شد. به این‌ترتیب امکان نصب جرثقیل در این نوع سوله فراهم است، می‌توان سوله خرپایی را به صورت دوطبقه طراحی کرد و مهم‎تر از آن در صورت وقوع زلزله آسیب‌های وارده بسیار کمتر خواهد شد.

هزینه تعمیر و نگهداری سوله خرپایی

افراد آینده‌نگر همیشه چشم‌انداز پیش‌رو را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند و تنها به حال حاضر فکر نمی‌کنند. بنابراین برای این افراد هزینه‌های تعمیر و نگهداری سوله خرپایی جای سوال دارد! خوشبختانه این نوع سوله از استحکام خوبی برخوردار بوده و در طولانی‌مدت دچار آسیب‌های جدی نخواهد شد. بنابراین هزینه تعمیر و نگهداری آن در مدت‌زمان طولانی نسبتاً کم بوده و همچنین در صورتی‌که نیاز به اعمال تغییرات در سوله باشد می‌توان این‌کار را در ‌زمان کوتاه‌تری انجام داد.

معرفی بهترین سوله سازی در ایران

سوله سازی نیاز به تخصص و تجربه دارد در غیر این‌صورت بنای ساخته شده با مشکلات زیادی از جمله عدم عایق‌بندی، مقاومت پایین، طراحی نادرست، هزینه ساخت بالا و… روبه‌رو می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا برای ساخت سوله از متخصصین این حوزه کمک بگیرید و به این ترتیب از ایجاد مشکلات بعدی پیش‌گیری کنید.

اعتمادسازه به‌عنوان یکی از برترین ‌های سوله سازی در ایران شناخته می‌شود که در طول فعالیت ۱۰ ساله خود پروژه‌های بسیار زیادی را در شهرهای مختلف ایران به سرانجام رسانده است. در این امکان طراحی، محاسبات و ساخت سوله خرپایی؛ ساخت جرثقیل خرپایی و ساخت پل عابر پیاده فراهم می‌باشد. بنابراین می‌توانید صفر تا صد ساخت سوله مورد نظر خود را به ما بسپارید و با صرف هزینه مناسب سوله‌ای مستحکم و کارآمد را تحویل بگیرید.

بنابراین اگر قصد ساخت سوله برای کاربری‌های گوناگون را دارید پیشنهاد می‌دهیم تا ابتدا با شماره ۰۹۱۳۵۸۳۰۵۸۷ تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان بهره‌مند شوید. به این‌ترتیب می‌توانید دید روشنی در رابطه با فرایند ساخت سوله، زمان مورد نیاز و هزینه‌های لازم به دست بیاورید؛ در رابطه با طراحی داخلی و امکانات مورد نظر با کارشناسان مشورت کنید و سپس همه چیز را به مهندسین فعال در اعتمادسازه بسپارید.

مطمئن باشید که اعتماد شما بی‌جواب نمانده و تجربه همکاری با اعتمادسازه همیشه در ذهن‌تان باقی خواهد ماند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *