موکت تایل

شاید بسیاری از ما در خانه های خود از موکت استفاده کرده ایم. موکت های رولی که از مغازه های فرش فروشی تهیه می کردیم. سپس به ابعاد مورد نیاز ما، از رول موکت برش داده و به ما تحویل می دادند. موکت تایل محصول جالبی است که در ادامه قصد داریم آن را بررسی کنیم.

موکت تایل

بعضی از آنها دارای نقش های بسیاری بودند و بعضی هم ساده بودند که ما از آنها استفاده می کردیم. سبک جدید از موکت ها ایجاد و طراحی شده است که موکت های تایل یا مدولار نامیده می شوند.

مدولار

هنر پیمانه ای یا مدولار سبکی است که از بهم پیوستن قطعات جزئی بهم یک طرح زیبا به شما تحویل می دهد. قسمت های جزئی تر و کوچتر پس از اتصال به یکدیگر یک طرح پیچیده ای را تکمیل خواهند کرد. موکت های تایل یا مدولار نیز از قطعات مستطیل یا مربع یا مثلث شکلی تولید می شوند که با در کنار هم قرار گرفتن آن ها شاهد طرح کامل این محصول خواهیم بود.

موکت تایل

موکت تایل

همانطور که گفتیم تکه های کوچک همانند قطعه های یک پازل در کنار هم قرار می گیرند. در نهایت هم نقش موکت تایل را نمایان می کنند. جنس این نوع موکت ها از پشم، پلی پروپیلن، پلی آمید و پلی استر می باشد. طراح های دکوراسیون داخلی علاقه زیادی به این نوع موکت ها دارند. زیرا به راحتی می توانند طرحی که در ذهن خود دارند را پیاده سازی کنند. موکت های رولی یک تکه بودند و نقشی که بر روی آنها بود غیر قابل تغییر بود ولی این محصول چون از اجزای مختلف تشکیل شده است می توانند با تغییرات آن طرح مورد نظر را اجرایی کنند.

فقط در بعضی موارد امکان افتادن فاصله بین تکه های موکت تایل وجود دارد که باید طراحان و نصابان عزیز به خوبی مدولارها را نصب کنند. در موکت های تایل چون ابعاد کوچکتر می باشد نسبت به موکت های رولی قابلیت حمل و نقل راحتتری دارد و اگر یکی از قسمت های آن دچار آسیب دیدگی شد یا برای اون موادی ریخت که قابل پاک شدن نبود می توانید آن تایل را تعویض کنید ولی در موکت های رولی شما باید تمام موکت را تعویض کرده و موکت جدیدی را جاگزین کنید.

موکت تایل

موارد استفاده از موکت تایل

از موکت های تایل در مناطق پر تردد استفاده های زیادی می شود. زیرا نسبت به موکت های معمولی از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. بنابراین در فضاهای اداری، هتل ها، ورزشگاه ها، مراکز خرید و … استفاده های فراوانی از آنها می شود.

طرح های مدولار

این محصول در کتابخانه ها هم محبوبیت بسیاری دارد. زیرا با نصب آن به اکوستیک کردن فضا کمک می کنیم. یعنی باعث کاهش سروصدا های ناشی از گام برداشتن و یا سروصداهای ناشی از جابه جایی صندلی ها و میز ها می شود به دلیل نرمی موکت های تایل نسبت به موکت های معمولی پاهای افراد احساس راحتتر و بهتری خواهد داشت.

فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که از نظر هزینه ای، هزینه موکت های تایل بیشتر از موکت های معمولی و رولی خواهد بود و در هنگام نصب موکت های تایل نیز دقت داشته باشید که درز ها پوشیده شده باشد و نمای کار خراب نشود.

کلام آخر

در انتها شما باید یکسری نکات که مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی می باشد را بدانید. به طور مثال موکت های تایل را به شیوه های مختلفی می توانید در کنار هم بچینید. یکپارچه، چرخشی، آجری، چپ و راست و … که در آینده درباره نصب هر شیوه توضیحاتی خواهیم داد. مواردی مانند انتخاب نوع رنگ و میزان روشنی یا تیره بودن طرح نیز در انتخاب موکت تایل شما تاثیر پذیر است. حتما قبل از انتخاب این موارد تمام جوانب و میزان نور منزل خود را در نظر بگیرید. با رعایت این موارد انتخابی مناسب خواهید داشت. بعضا طراحان دکوراسیون داخلی در انتخاب رنگ موکت ها وسواس های زیادی به خرج می دهند و سعی می کنند با توجه به شریط محیطی و میزان فضای منزلتان بهترین گزینه ها را انتخاب کنند که می توانید از آنها کمک بگیرید.

هدف این مقاله بررسی اجمالی اجمالی این محصول بود. مواردی مانند نوع چینش یا دیگر ویژگی های موکت های مدولار را در مقاله های آینده بررسی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *