افزایش امنیت ساختمان با کف کاذب و سقف کاذب

امروزه با پیشرفت تکنولوژی پای تکنولوژی ها و مصالح جدید به حوزه معماری نیز باز شده است. البته استفاده از سقف کاذب و کف کاذب چیز بسیار نویی نیست و در گذشته نیاکان ما نیز از  این تکنولوژی استفاده میکردند. یکی از راهکار های جدید معماران برای افزایش امنیت ساختمان استفاده از سقف کاذب و کف کاذب است.

افزایش امنیت ساختمان با سقف کاذب

سقف های کاذب این روزها بیش از پیش مورد استقبال سازندگان و افراد مختلف قرار دارد. به طوری که این روزها شاهد تعداد افراد بیشتری هستیم که برای زیبا سازی و دکوراسیون منزل و یا محل کار خود به استفاده از این نوع سقف ها روی آورده اند. این سقف ها از سقف اصلی فاصله دارد. در واقع جایگزینی برای گچ کاری ها و رابیتس کاری های مرسوم گذشته هستند. این سازه ها از قبل ساخته می شوند و با حمل و نقلی راحت به مکان مورد استفاده آورده می شوند، و پس از آن هیچ گونه از خرابکاری های موادی همچون گچ را ندارند و بسیار تمیز تر است. جنس سقف کاذب می تواند از گچ، چوب، مواد معدنی، پی وی سی، آلومینیوم و …. انتخاب شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، سقف کاذب دارای خرابکاری در محیط نیست. این سازه به سرعت در زیر سقف نصب خواهد شد. به علاوه اینکه این نوع سقف ها در برابر رطوبت مقاوم هستند. همچنین دیگر در سقف شاهد ترک های گوناگون نخواهید بود.

از دیگر مزایای سقف های کاذب می توان به کاهش تعداد نیروی کار در پروژه، هزینه پایین نسبت به دیگر سقف های کاذب ( گچ ورابیتس ، چوب و … )، دقت بالا، کاهش مصرف انرژی در ساختمان، مقاوم دربرابر زلزله به دلیل ساختار مفصلی، پوشش تأسیسات زیر سقف اصلی ساختمان، دسترسی آسان به تأسیسات در مواقع نیاز به تعمیر و باز سازی، سبک سازی در ساختمان بخصوص در برج ها، قابلیت اجرای انواع پوشش روی سقف تمام شده ( بلکا ، رنگ ، کاغذ دیواری و … )، امکان اجرا به صورت دکوراتیو ( اشکال دایره ، منحنی و غیره )، قابل استفاده بودن فضا بلافاصله پس از تمام شدن کار اشاره کرد.

ساختمانی با کف مستحکم

از ویژگی های کف کاذب که برای کاهش خطرات است، میتوان به خاصیت آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد. برای محل هایی مانند اتاق سرور، ادارات، کارگاه ها و هر محلی که دارای کابل های فراوانی هستند، پرکاربرد است. ویژگی دیگر افزایش امنیت ساختمان با کف کاذب است که در ادامه بررسی خواهیم کرد.  بخاطر وجود این خاصیت در کف کاذب، خطرات آتش سوزی ناشی از اتصالی برق کاهش می یابد.

"<yoastmark

 

افزایش امنیت ساختمان با کف کاذب

از طرفی باید بدانید که اگر پایه و تایل های کف کاذب را با رنگ اپوکسی بپوشانیم، به راحتی در برابر آتش سوزی مقاوم شده و دیگر نگران خطرات احتمالی نخواهیم بود. این مزیت برای ساختمان های حیاتی بسیار مهم و حائز اهمیت است. در این بخش لازم به ذکر است که کاهش خطرات ساختمانی به کمک کف کاذب شامل همین موارد نمی شود. کف کاذب با کاهش وزن سازه می تواند از جهت دیگری هم برای امنیت ساختمان مفید باشد.

اگر در رابطه با کاهش وزن سازه اطلاعاتی داشته باشید، حتما می دانید زمانی که سازه وزن مناسبی داشته باشد می تواند در برابر زلزله مقاومت بسیار بالایی از خود بروز دهد. در بعضی از محل ها میزان دمای ثابتی نیاز است. یعنی باید محیط دارای دمای بکنواختی باشد.به همین جهت می توان از کف کاذب استفاده کرده و دمای محیط را به شکل یکنواختی حفظ کرد. این موضوع برای دیتا سنترها، ساختمان های کنترل کننده، اتاق سرورها و…. بسیار مناسب بوده و کاربردی است.

در نهایت باید بدانید که استفاده از کف کاذب مناسب کارآیی خود، برای افزایش امنیت ساختمان گزینه بسیار خوبی خواهد بود. شما باید انواع کف کاذب ها را بشناسید. سپس باتوجه به نیاز خود نمونه مناسب را انتخاب و خریداری کنید. با خرید مناسب ترین کف کاذب از مزایای بی شمار آن بهره مند شوید. در این مقاله سعی شد تا اظلاعات جامعی را به شما بدهیم. در مقاله های آینده یا مطالب بروزتر در خدمتتان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *