کف کاذب

همانطور که می دانید کف کاذب یکی از وسایل جالب برای طراحی داخلی یک ساختمان ، اتاق و یا مجتمع تجاری است. در نصب کف کاذب، اغلب نیاز به برش تایل های کف کاذب هست زیرا اکثر محیط هایی که نیاز به نصب کف کاذب دارند با تایل های کامل، ممکن است پر نشوند، برای مثال حالاتی که ستونی وجود داشته باشد و یا دیوارها کاملا برهم عمود نباشند و… .

بنابراین باید تایل ها را متناسب با فضایی که داریم طوری برش بزنیم که کف را پر کنند. یعنی باید همه ی کف با تایل ها پوشیده بشود. برای این کار ابتدا قسمت هایی از تایل که باید برش بخورند را خط کشی می کنند. سپس با دستگاه برش آنها را برش می دهند. در این مرحله از نصب کف کاذب باید از مهارت بالایی در استفاده از دستگاه برش برخوردار باشید.

زمانی که از کف کاذب استفاده می شود، نگرانی برای اکثر افراد وجود دارد که آیا برش دادن این کف ها خطراتی دارد یا خیر؟ باید بگوییم دستگاهی که به طور معمول برای برش به کار می رود فرز نام دارد. این دستگاه بسیار خطرناک است و باید کار با آن را بلد باشید. در بسیاری از مواقع عدم اطلاع درست از دستگاه های مشابه با خطرات کمتر سبب می شود که از فرز استفاده شود. در این جا قصد داریم دستگاه دیگری را معرفی کنیم. این دستگاه جدید خطرات بسیار کمی را متوجه شخص می کند.

استفاه از اره عمود برای برش کف کاذب

اره عمود می تواند جایگزین مناسبی برای فرز باشد. ویژگی هایی مانند دقیق بودن، منطقی بودن، قوی و همینطور قابل حمل بودن را با هم دارد. این ویژگی ها موجب شده کارایی بسیار بالایی داشته باشد. ویژگی دیگر اره عمود این است که میتوان از آن برای برش تایل های چوبی، فولادی، سولفات کلسیم و همینطور لوله ها استفاده کرد. علاوه بر آن طراحی این اره به صورتی است که ایمنی را درکنار دقت بالا به خوبی فراهم کرده است.

تفاوت دستگا فرز و اره عمود

تفاوت مهمی که اره عمود با دستگاه فرز دارد در نحوه استفاده از آن هست. هنگام کار با اره عمود باید آن را بر روی یک میز مخصوص قرار دهید. این کار باعث می شود که کار برش هم ایمن تر پیش برود و هم دقت آن بیشتر باشد. در صورتی که در هنگام استفاده از فرز تایل ها را بر روی زمین می گذارید. این کار ایمنی و دقت کافی را ندارد. همچنین ممکن است در برش خطا پیش بیاید و کاملا هم طبیعی است. چون تایل ها به جایی فیکس نشدند و امکان لغزش بالا است. زمانی که برای استفاده از دستگاه فرز تایل ها بر روی زمین قرار می گیرند، خطرناک ترین قسمت استفاده از این دستگاه است، علاوه بر خطری که برای استفاده کننده از دستگاه وجود دارد ممکن است تایل ها شکسته شود و ضرر مالی هم پیش بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *