کاربرد کف کاذب

کاربرد کف کاذب در محیط‌های مختلف، گوناگون است. کف کاذب در محیط‌هایی چون، دفاتر و مراکز داده کاربردهای خاص خود را دارد. این سازه یک طبقه ساختاری مرتفع را، بالای سطح اصلی ساختمان فراهم میکند.

چنین کاری، فضای خالی بین کف کاذب و سطح اصلی به وجود می‌آورد. این فضای خالی و پنهان محل مناسبی برای نصب و اجرا انواع تاسیسات الکتریکی و تجهیزات مختلف است.

کاربرد کف کاذب متفاوت بوده و افراد با اهداف مختلفی سازه را میخرند. در این مقاله از آرمان فلور قصد داریم کاربرد کف کاذب را در محل‌های مختلف بررسی کنیم.

 

نکاتی که قبل از خرید کف کاذب باید بدانید!

 

به عنوان قدم اول، لازم است، کیفیت و دوام مواد اولیه‌ای در فرایند تولید را به دقت ارزیابی کنید. با توجه به این مورد میتوانید به میزان مقاومت کف کاذب مورد نظر پی ببرید.

همچنین کاربرد کف کاذب و استحکام آن در برابر عواملی چون، سایش و عوامل محیطی که ممکن است رخ دهد. به وضوح مشخص میشود.

علاوه به ارزیابی مواد اولیه، سازگاری کف کاذب با محل مورد نظر باید مورد توجه قرار گیرد. اگر تولید کننده سازه را مطابق استانداردها و الگوهای جهانی بسازد. نیازهی شما از خرید، رفع شده و بیشترین کاربرد کف کاذب مورد استفاده قرار میگیرد.

بنابراین میتوانید از محصول خود نهایت استفاده را برده و از فضای خالی بهره ببرید.

اما نکته مهم سوم مربوط به تولید کننده و ارائه دهنده خدمات است. شما باید از شهرت و تخصص تولید کننده در بازار اطمینان حاصل کنید.

ی که دارای سابقه حرفه‌ای و مشهور در صنعت کف کاذب، سازه‌های باکیفت عرضه میکند. چنین ی بینش وسیعی داشته و در فروش و انجام خدمات، راهنمایی‌های ارزشمندی به مشتریان خود ارائه میدهد.

با مد نظر قرار دادن سه نکته فوق، میتوانید تصمیمات آگاهانه بگیرید. و سازه‌ای مناسب اتخاب کنید.

 

ساختار و اجزا تشکیل دهنده کف کاذب

 

برای آشنایی با ساختار کف کاذب به تعاریف زیر توجه کنید.

پایه

پایه‌ تکیه گاه تمام اجزا به شمار میرود. ویژگی قابل توجه این بخش، قابل تنظیم بودن ارتفاع پایه از سطح اصلی است. تمام فشار اجزا کف کاذب و اجسام روی آن به پایه وارد میشود. بنابراین میزان مقاومت این بخش اهمیت بسیاری دارد.

استرینگر

برای توزیع فشار بین تمام پایه‌ها، از استرینگر استفاده میشود. استرینگرها قوطی‌های ضد زنگی هستند که به پایه متصل میشوند. زمانی که جسم سنگین روی کف کاذب قرار بگیرد. استرینگر بار وارده را به طور مسوی بین پایه‌ها تقسیم میکند.

تایل

تایل موجب افزایش کاربرد کف کاذب، در محل‌های مختلف میشود. هر چقدر میزان مقاومت این بخش بیشتر باشد، در محیط‌های بیشتری نصب میشود. و نیازهای بیشتری را رفع میکند.

سه بخش فوق، ساختار کلی کف کاذب را تشکیل میدهد. این اجزا در اکثر کف کاذب‌ها وجود دارد. اما ممکن است برخی از انواع فاقد یک بخش باشند.

 

کف کاذب در محل‌های مختلف

 

کف کاذب در محل‌های مختلف با کاربردهای متنوع قابل نصب است. موارد زیر نمونه‌ای از محیط‌های قابل اجرا است.

کاربرد کف کاذب در کتابخانه

کاربرد کف کاذب در دیتاسنتر

کاربرد کف کاذب در اتاق کنترل

کاربرد کف کاذب در اتاق باتری

کاربرد کف کاذب در روف گاردن

کاربرد کف کاذب در گلخانه

کاربرد کف کاذب در خانه‌های هوشمند

کاربرد کف کاذب در ساخت گلف مینیاتوری

کاربرد کف کاذب در بیمارستان

کاربرد کف کاذب در سالن اجتماعات

کاربرد کف کاذب در گیمنت

کاربرد کف کاذب در شهربازی

کاربرد کف کاذب در باشگاه‌ها

کاربرد کف کاذب در انبارها

کاربرد کف کاذب در مراکز تماس

کاربرد کف کاذب در مگامال‌ها

کاربرد کف کاذب در اتاق تدوین

کاربرد کف کاذب در مراکز آموزشی

در ادامه مقاله مفصل‌تر به بررسی موارد فوق خواهیم پرداخت.

 

کاربرد کف کاذب در کتابخانه

 

کتابخانه‌ها محیط‌های پر رفت و آمد در تمام فصول هستند. اکثر دانش آموزان، مخصوصا دانش آموزان کنکوری، محل‌های ساکت و دارای کتاب‌های مرجع را برای مطالعه انتخاب میکنند. همچنین افراد بسیاری علاقمند به مطالعه در محیط‌ کتابخانه هستند.

بنابر موارد گفته شده باید محیط آرامش بخش و مناسبی برای کتابخانه طراحی و اجرا شود.

مهم ترین کاربرد کف کاذب در کتابخانه‌ها فراهم کردن فضای بیشتر است. هر چقدر تاسیسات و تجهیزات به دور از چشم و سالن کتابخانه تعبیه شوند، محل مورد نظر بزرگتر میشود. مثلا میتوان، سیستم‌های تهویه هوا را زیر کف کاذب نصب کرد. همچنین سیم‌های برق و لوله کشی‌ها، در فضای خالی قابل نصب هستند.

 

کاربرد کف کاذب در دیتاسنتر

 

با نصب کف کاذب در دیتاسنترها یا سرور روم‌ها، برای نصب سیستم خنک کننده، به دیوار کاذب یا اتاق‌های جداگانه نیازی نیست. نصب کف کاذب باعث میشود تا دستگاه‌ها با حداقل تعداد فن‌ها یا سیستم‌های سرمایشی، خنک شوند. زیرا دما سرد را در خود نگه میدارد.

این ویژگی مصرف انرژی را به حداقل رسانده و هزینه‌ها را به صورت چشمگیر کاهش میدهد.

از آنجا که تایل‌ها قابل جا به جایی هستند، میتوان به زیر کف کاذب دسترسی داشت. یعنی اگر به اضافه کردن فن یا بررسی سلامت تجهیزات نیاز باشد، با برداشتن تایل این هدف محقق میشود.

کف کاذب از اختلالات میدان مغناطیسی و الکترواستاتیکی جلوگیری میکند. همچنین، ایمنی و دوام بهتری را برای دستگاه‌ها فراهم میکند.

 

کاربرد کف کاذب در اتاق کنترل

 

در هر حوزه کاری مهمی یک اتاق کنترل وجود دارد. حتما تا به حال درباره اتاق کنترل فرودگاه‌ها یا اتاق کنترل مترو چیزهایی شنیده‌اید. از آنجا که فعالیت مکان‌های گفته شده نقش حیاتی دارد، بهتر است محل مناسبی برای آن طراحی شود.

با اجرا سیم‌های برق موجود در اتاق کنترل از به هم ریخته بودن محیط جلوگیری میشود. که این مورد عوامل حواس پرتی را کاهش میدهد. از آنجایی که چنین محیط حساسی نیاز به دستگاه‌های تهویه هوا دارد. میتوان تجهیزات ضروری را بدون دغدغه، در فضای خالی بین سازه و سطح اصلی اجرا کرد.

عایق دما بودن کف کاذب دما محیط را معتدل و استاندارد نگه میدارد. بدین ترتیب افراد مشغول، دچار حواس پرتی ناشی از گرما یا سرما نمیشوند.

 

کاربرد کف کاذب در اتاق باتری

 

اتاق باتری حاوی تعداد زیادی باتری به منظور تامین برق اضطراری است. نیروی برق ذخیره شده در این باتری‌ها میتوانند برق لازم را برای مدتی محدود و مشخص تامین کنند.

اتاق‌های باتری در سازمان‌ها و محیط‌هایی مانند، مخابرات، نیروگاه برق، کشتی‌ها و اداره پست وجود دارند.

باتری‌ها بعد از شارژ شدن، گازهای خطرناک و اسیدی تولید و در محیط منتشر میکنند. کف کاذب در برابر چنین گازهایی مقاوم بوده و آسیب نمیبیند.

خاصیت ضد اکسیدگی کف کاذب، ویژگی مهم دیگری است که مقاومت سازه را در برابر دما نشان میدهد.

وجود جریان برق در اتاق باتری اصل مهمی است که باید به آن توجه داشت. کف کاذب با خاصیت نارسانا بودن خود مانع اختلال و اتصال میشود. این ویژگی، امنیت محیط اتاق باتری را ارتقا میدهد.

 

کاربرد کف کاذب در روف گاردن

 

علاوه بر نقشی که کف کاذب در زیبا سازی محیط دارد، برای اجرای دستگاه‌های آبیاری گیاهان. به کف کاذب احتیاج است. معمولا سیستم آبیاری گیاهان روف گاردن هوشمند بوده و برای اجرای آن از فضای خالی زیر کف کاذب بهره میگیرند.

نصب روف گاردن به جای دیگر مصالح ساخت باعث میشود وزن ساختمان استاندارد بماند. کف کاذب با کاهش بار مرده ساختمان، به سبک سازی کمک شایانی میکند.

 

کاربرد کف کاذب در گلخانه

 

کف کاذب امروزه به عنوان یکی از زیر ساخت‌های ضروری برای احداث گلخانه مکانیزه محسوب میشود. گلخانه‌های مکانیزه مزایای بسیاری نسبت به کاشت سنتی دارند. زیرا باعث افزایش بهربرداری، صرفه جویی در مصرف آب و حفظ منابع طبیعی میشوند.

تجهیزات استفده در گلخانه عبارتند از:

دستگاه‌های تهویه هوا، سیستم‌های سرمایشی و گرمایش،

سیستم آبیاری هوشمند، دستگاه مه پاش، دماسنج هوشمند، و…

هر یک از این دستگاه‌ها به فضای مناسب برای راه اندازی احتیاج دارند. تا ضمن دسترسی راحت برای بررسی، از دسترس عموم خارج باشد.

زیر کف کاذب محل مناسبی برای نصب همه تجهیزات است. ضد زنگ بودن کف کاذب محدودیت‌های پیش آمده برای نصب در محیط‌های مرطوب را برداشته.

 

کاربرد کف کاذب در خانه‌های هوشمند

 

یکی از ابداعات بشر، وارد کردن تکنولوژی به حوزه ساخت و ساز است. بسیاری از خانه‌هایی که در کشورهای پیشرفته ساخته میشود، هوشمند هستند. سیسیتم‌های روشنایی، دما، سرما یا گرما تمام هوشمند هستند.

تمام داده‌های لازم در یک مرکز داده ثبت میشود و افراد محدودی مانند اعضای خانواده به آنها دسترسی خواهند داشت. بدین تریب حتی با حضور نداشتن هیچ یک از اعضای خانواده، گل و گیاهان تشنه نخواهند ماند.

بنابراین میبینیم که کاربرد کف کاذب در هوشمند سازی خانه‌ها کم نیست.

 

کاربرد کف کاذب در ساخت گلف مینیاتوری

 

از آنجا که کاربرد کف کاذب متعدد است، از این سازه تنها برای اجرا سیستم‌ها و تجهیزات استفاده نمیشود. فرض کنید قصد راه اندازی زمین گلف در حیاط منزل خود دارید. یا میخواهید بخشی از فضای روف گاردن را به زمین گلف تبدیل کنید.

البته زمین گلف به مساحت زیادی احتیاج دارد ولی گلف مینیاتوری، در مساحت کوچک قابل اجراست.

برای ایجاد زمین مینی گلف کف کاذب ارزان قیمت‌ترین راه ممکن است.

همچنین میتوان برای ایجاد هیجان بیشتر و سخت‌تر کردن کار از موانع جالب استفاده کرد.

 

کاربرد کف کاذب در بیمارستان

 

بیمارستان‌ها محیط‌های حیاتی هستند که بخش‌های مختلفی دارند. نصب کف کاذب در بخش‌هایی که دارای تجهیزات خاص هستند ضروری است. چرا که کف کاذب با خاصیت الکترواستاتیک، مانع از تجمع الکتریسیته ساکن میشود.

بنابراین از آسیب به دستگاه‌ها و افراد و خطرات احتمالی دیگر جلوگیری میشود. حتی میتوان تمام سیم‌های برق و لوله کشی‌ها را زیر کف کاذب اجرا کرد.

از آنجا که بیمارستان محیطی مستعد آلودگیست، کف کاذب راحت تمیز و ضد عفونی میشود. مواد شوینده و آب به کف کاذب آسیب نمیزنند.

 

کاربرد کف کاذب در سالن اجتماعات

 

صحنه سالن اجتماعات از کف کاذب ساخته میشود. زیرا ارتفاع ایجاد شده باعث میشود حضار به راحتی به صحنه اشراف داشته باشند. دیگر کاربرد کف کاذب در سالن اجتماعات میتوان به تعبیه پریز اشاره کرد. بدین ترتیب اگر حین کنفرانس شارژ لپ تاپ شما تمام شد نگران نشوی.

نه تنها سالن اجتماعات و سالن کنفرانس از کف کاذب استفاده میکنند. بلکه صحنه اجرا سالن تئاتر، از کف کاذب ساخته می‌شود. که موجب اشراف کامل تماشاگران به  صحنه میشود.

دیگر کاربرد کف کاذب در سینماهاست. از آنجایی که کف کاذب آکوستیک است، در سینماها مورد استفاده قرار میگیرد. زیرا جلوی ورود و خروج صدا و همچنین اکو شدن صدا را میگیرد.

 

کاربرد کف کاذب در گیمنت

 

گیمنت‌ها محبوبیت بسیاری بین افراد جامعه مخصوصا نوجوانان و جوانان دارد. تمام ما خاطرات بازی‌های ویدئویی خود را به یاد داریم. با توجه به این حجم از تقاضا، افرادی اقدام به تاسیس گیمنت کرده‌اند. گیمنت‌ها به دستگاه‌هایی چون، ایکس باکس، پلیستیشن و کامپیوترهای گیم مجهز هستند.

برای جلوگیری از به هم ریختگی و شلوغی ناشی از سیم‌ها، بهتر است سیم‌ها را از زیر کف کاذب عبور دهیم. در این صورت نه تنها محل کسب مرتبط میشود بلکه سلامت دستگاه‌ها تضمین میشود. زیر دست و پا نبودن سیم‌ها به طول عمر و کاهش استهلاک کمک میکند.

از طرف دیگر ممکن است گیمنت در زیر زمین ساختمان یا محیطی فاقد پنجره قرار داشته باشد.  بنابراین برای تهویه هوا، به دستگاه‌های تهویه مطبوع نیاز است تا جریان هوا متعادل شود.

 

کاربرد کف کاذب در شهربازی

 

احداث شهربازی‌های سر پوشیده، باعث شد تا علاقمندان، در همه فصل‌های سال بتوانند سرگرم شوند.

برای تامین ایمنی افراد حاضر شهربازی‌های سر پوشیده و حفظ سلامت دستگاه‌ها از نصب کف کاذب بهره میبرند.

زیرا تخلیه بار الکتریکی دستگاه‌ها را از خود عبور داده و مانع از اختلال در روند دستگاه‌ها میشود. همچنین وزن ساختمان را به طور کلی استاندارد نگه میدارد. چون دیگر نیازی به بتن ریزی کف ساختمان و کاشی کاری نیست. به همین دلیل هزینه‌های ساخت را نیز به صورت چشمگیر کاهش میدهد.

 

کاربرد کف کاذب در باشگاه‌ها

 

کاربرد کف کاذب، در این محیط متنوع است. باشگاه‌های بدنسازی محیط‌های پر رفت و آمدی هستند که تقریبا همه روزه عده‌ی زیادی ورزشکار جذب میکند.

تعریق ورزشکاران حین تمرین امری طبیعی‌ست. اما تهویه نشدن هوا، نشان دهنده بی توجهی مدیران به شمار میرود. بهتر است از دستگاه‌های تهویه هوا استفاده شود. برای نصب هم فضای زیر کف کاذب در اختیار شماست.

معمولا باشگاه‌های بدنسازی به دوربین‌های مدار بسته و دزدگی مجهز هستند. برای دور از دسترس قرار دادن دستگاه دزدگیر فضای کاربردی زیر کف کاذب را پیشنها میکنیم. زیرا از آسیب و دستکاری شدن دور میماند و تنها با برداشتن تایل میتوان به آن دسترسی داشت.

برای برداشتن تایل هم به مکنه‌ای مخصوص احتیاج است که با خرید کف کاذب میتوانید این قطعه را نیز خریداری کنید.

 

کاربرد کف کاذب در انبارها

 

حتما شنیده‌اید که میگویند دستگاه‌های الکتریکی نباید روی زمین قرار بگیرند. زیرا رطوبت را جذب کرده و بعد از اتصال به پریز برق میسوزند. برای جلوگیری از این اتفاق کف کاذب نصب میکنند. همچنین کف کاذب در برابر نفوذ جوندگان مقاوم بوده و راه را بر دسترسی آنها میبندد.

بنابراین کارتن‌ها یا کیسه‌های برنج در امان میمانند.

 

کاربرد کف کاذب در مراکز تماس

 

مرکز تماس یک بخش متمرکز است که تماس‌های ورودی و خروجی مشتریان فعلی و بالقوه را مدیریت می‌کند. مراکز تماس یا داخل یک سازمان قرار دارند. یا به دیگری که در رسیدگی به تماس‌ها تخصص دارد، برون سپاری می‌شوند.

تجار آنلاین، های بازاریابی تلفنی، میزهای کمک، سازمان های پستی، خدمات نظرسنجی، خیریه ها و هر سازمان بزرگی که از تلفن برای فروش محصولات یا ارائه خدمات استفاده می کند از مراکز تماس استفاده می کنند.

وجود رایانه و دیگر سیستم‌ها بخش جدا نشدنی چنین محیط‌هایی است. همچنین دستگاه‌های تهویه هوا حتما در چنین محیطی وجود دارند. تا عواملی چون هوای نامطبوع، بر کیفیت فعالیت کارکنان اثر نگذارد.

دیگر کاربرد کف کاذب، علاوه بر موارد فوق، مقاومت در برابر تردد است.

 

کاربرد کف کاذب در مگامال‌ها

 

مگامال‌ها دارای طبقات و بخش‌های متنوعی هستند. رفت و آمد به هر طبقه بالا بوده و هر بخش تجهیزات خاص خود را دارد. بنابراین برای استاندارد سازی وزن ساختمان از کف کاذب به جای بتن و سرامیک استفاده میشود.

دیگر کاربرد کف کاذب در مگامال‌ها ایجاد نور پردازی زمینی است. همچنین دستگاه‌های تهویه از دید خارج میشوند و ظاهر محیط آراسته میماند.

 

کاربرد کف کاذب در اتاق تدوین

 

ویدئوهایی که هر روزه در صفحات مجازی منتشر میشوند، پروسه طولانی را پشت سر گذاشته‌اند. مخصوصا ویدئوهایی که در محیط بسته گرفته میشوند سختی‌های خاص خود را دارند. برای مثال هنگام ضبط یک فیلم یا پادکست در فضای بسته باید به اکو نشدن صدا دقت کنیم.

اصطلاحا برای عایق سازی اتاق ضبط و تدوین، از کف کاذب استفاده میشود. کاربرد کف کاذب آکوستیک در چنین مکان‌هایی مشخص میشود. کف کاذب با خاصیت آکوستیکی، از اکو شدن، ورود و خروج صدا جلوگیری میکند.

 

کاربرد کف کاذب در مراکز آموزشی

 

اکثر مراکز آموزشی مجهز به کلاس‌های هوشمند هستند. مثلا کلاس‌های مجهز به کامپیوتر در دانشگاه‌ها بسیار به چشم میخورد. زیرا جزو واحدهای الزامی برای دانشجویان به شمار میرود.

زیر دست و پا بودن سیم‌ها نه تنها به دستگاه آسیب میزند. بلکه ممکن است باعث زمین خوردن دانشجویان یا اساتید شود. برای از طرف دیگر کلاس‌ها باید عایق صوتی باشند. مورد دیگر که در تمام کلاس‌ها دیده میشود، وجود دستگاه‌های سرمایشی، گرمایشی و تهویه هواست.

بنابراین نصب کف کاذب این امکان را فراهم میکند. که با سامان دادن به ظاهر کلاس‌ها، فضای مناسب برای تجهیزات دیگر را فراهم کرده. و ایمنی محیط را افزایش دهد.

 

انواع مختلف کف کاذب

 

زمانی که در ساخت محصولی از مواد اولیه مختلف استفاده کنند، انواع مختلفی از آن محصول تولید میشود.

وجود انواع مختلف برای کف کاذب هم به همین علت است.

  • کف کاذب فولادی
  • کف کاذب آلومینیومی
  • کف کاذب سرامیکی
  • کف کاذب لگراند
  • کف کاذب چوب
  • کف کاذب سنگ
  • کف کاذب شیشه

 

کاربرد کف کاذب فولادی

 

کف کاذب فولادی را دو لایه ورقه فولادی و یک لایه میانی بتن تشکیل داده است. به این نوع کف کاذب فولادی، تو پر میگوییم. اما اگر در ساخت کف کاذب فولادی از لایه بتن استفاده نشود، سازه تو خالی نامیده میشود.

کاربرد کف کاذب تو پر و تو خالی متفاوت است. هر دو نوع در مکان‌های مختلف استفاده میشوند و کاربردهای خاص خود را دارند.

پایه‌های کف کاذب فولادی از فولاد ساخته شده و مقاومت خوبی در برابر تحمل فشار دارد. قابلیت تنظیم ارتفاع پایه، باعث شده تا کاربرد کف کاذب فولادی بیشتر از دیگر انواع باشد. زیرا قابل اجرا در همه جاست. حتی میتوان این سازه را در فضاهای روباز نصب کرد.

تفاوت اصلی کف کاذب فولادی تو پر، که نوع اصلی آن به شمار میرود. با نوع تو خالی، در میزان مقاومتشان است. هر یک کاربردها و مشتریان خاص خود را دارند.

نصب در محل‌های پر رفت و امد، صنایع سنگی، مراکز و سازمان‌ها، مگامال‌ها و… نمونه‌هایی از کاربرد کف کاذب فولادی به شمار میروند.

کف کاذب فولادی در تمام محل‌هایی که پیشتر در مقاله توضیح دادیم کاربرد دارد.

 

کاربرد کف کاذب آلومینیومی

 

دو نوع کف کاذب آلومینیومی وجود دارد. کف کاذبی که با شمش ی ساخته میشود. و کف کاذب آلومینیومی که با شمش‌های متفرقه تولید میشود.

بهترین نوع شمش، شمش ی است. زیرا ناخالصی ندارد. اما شمش‌های متفرقه که قیمت کمتری دارند، ناخالص بوده و محصول به دست آمده، بی کیفیت خواهد بود.

آرمان فلور در ساخت کف کاذب آلومینیومی از شمش ی استفاده کرده. و کیفیت کار را تضمین میکند.

از آنجا که آلومینیوم در برابر رطوبت هوا مقاوم است، کف کاذب آلومینیومی ضد اکسیدگی بوده و پوسیده نمیشود.

کف کاذب آلومینیومی در تمام نقاطی که در قبل‌تر نام بردیم نصب میشود.

 

کاربرد کف کاذب سرامیکی

 

برای ساخت کف کاذب سرامیکی کافیست یک سرامیک بخرید و آن را به وسیله چسب، به تایل فولادی بچسبانید.

این سازه به همین راحتی ساخته میشود. مهمترین اصلی که در ساخت سرامیکی رعایت نشده اصول استاندارد جهانی است. اولین اصل نقض شده، مربوط به وزن کف کاذب سرامیکی بوده که باعث افزایش بار مرده میشود.

تایل فولادی به تنهاییوزن قابل قبولی دارد. اما زمانی که وزن سرامیک به آن اضافه میشود، همه چیز تغییر میکند.

به همین دلیل کف کاذب سرامیکی فاقد نشان استاندار بین المللی است. از طرف دیگه استفاده از چسب به عنوان ماده اتصال، ایمنی سازه را کاهش میدهد. زیرا سطح نامسطح، به وسیله چسب به جایی نمیچسبد.

حتی اگر شیارها تراش داده شوند، سرامیک ضعیف شده و میشکند.

از دیگر معایب کف کاذب سرامیکی ، آنتی استاتیک نبودن آن است که موارد استفاده از آن را کاهش میدهد.

 

کاربرد کف کاذب طرح لگراند

 

کف کاذب طرح لگراند، دارای دو بخش پایه و تایل فلزی است. این سازه فاقد استرینگر بوده و مقاومت چندانی ندارد. اتصال کف کاذب لگراند به سیله‌ی قفل شونده‌های نر و ماده انجام میشود و ساختار مستحکمی ندارد.

نبود استرینگر در ساختار سازه باعث میشود فشار بر یک نقطه متمرکز باشد. از طرف دیگر کف کاذب لگراند طرح و رنگ خاصی ندارد. بنابراین دایره انتخاب شما را بسیار کوچک میکند.

پایه‌های این سازه پلاستیکی بوده و مقاومت لازم را ندارد.

 

کاربرد کف کاذب چوبی

 

کف کاذب چوبی، دارای دو نوع تایل است. تایل‌های الواری و تایل‌های مربعی شکل. مهمترین تفاوت این دو نوع در قابلیت‌های آنهاست. مثلا نمیتوان زیر تایل الواری تجهیزات یا تاسیسات ساختمانی نصب کرد.

در حالی که این قابلیت را تایل‌های مربعی دارند.

خطرناک‌ترین ایراد کف کاذب چوبی، سوختنی بودن آن است.

همچنین برای بهره بری از کف کاذب چوبی درختان زیادی باید قطع شوند. بنابراین بخش بزرگی از پوشش گیاهی از بین رفته و کره زمین به سوی گرم شدن میرود.

حتی کف کاذب چوب پلاست هم نتوانست این مشکل را بر طرف کند. چوب پلاست ترکیبی از چوب و پلاستیک است که بازیافت آن غیر ممکن و تجزیه ناپذیر هستند.

کپک زدگی، حشره زدگی، کدر شدن رنگ چوب از دیگر معایب کف کاذب چوبی به شمار میرود.

 

کاربرد کف کاذب سنگی

 

گرانیت، مرمر، تراورتن نمونه‌هایی از سنگ‌های مورد استفاده در کف کاذب سنگی هستند.

کف کاذب سنگی قابل استفاده در فضاهای رو باز بوده و در برابر دما مقاوم است. اما نصب آن در بالکن یا روف گاردن توصیه نمیشود. زیرا وزن کلی ساختما را شدیدا افزایش میدهد.

این افزایش بار، ایمنی ساختمان را کاهش میدهد. از دیگر معایب کف کاذب سنگی میتوان به آنتی استاتیک نبودن آن اشاره کرد. در چنین شرایطی نمیتوان از کف کاذب سنگی برای محل‌های مستعد الکتریسیته ساکن استفاده کرد.

 

کاربرد کف کاذب شیشه‌ای

 

شیشه‌های نشکن ایرانی مواد اولیه در ساخت کف کاذب شیشه‌ای هستند. شیشه‌ها در دو نوع شفاف و مات قابل استفاده‌اند. کف کاذب شیشه برای تزیین استفاده میشود. منظور از تزیین، نورپردازی‌های زمینی یا ایده‌های دیگر هستند.

شیشه‌های این سازه از جمله کالاهای وارداتی بود که اکنون وارد نمیشوند. اما تولید کنندگان توانستند تایل‌های مشابه را تولید کنند.

کف کاذب شیشه‌ای مستعد خش افتادن است. اشیا نوک تیز مانند کفش پاشنه بلند به سازه آسیب میزند. این یعنی حتی اگر کف کاذب در محل کم رفت و آمدی نصب شود، از آسیب در امان نیست.

 

کف کاذب و کفپوش چه تفاوت‌هایی دارند؟

 

کف پوش‌ها بخشی از کف کاذب محسوب میشوند. مثلا برای حفظ سلامت تایل، کفپوش رویه آن قرار میگیرد. انواع کفپوش‌های کف کاذب موارد زیر را در بر میگیرند.

  • کفپوش اچ.پی.ال
  • کفپوش پی.وی.سی
  • کفپوش لمینت
  • کفپوش پارکت
  • کفپوش چمن
  • کفپوش چوب
  • کفپوش سنگ

کفپوش‌ها در مقایسه با کف کاذب دارای معایبی هستند که در ادامه به آنها میپردازیم.

کفپوش‌های مورد استفاده در ساختار کف کاذب با کفپوش‌های معمولی تفاوت زیادی دارند.

اولین تفاوت کف کاذب با کفپوش‌هایی که به تنهایی روی زمین نصب میشوند، قیمتشان است. خرید کفپوش‌هایی چون اپوکسی، هزینه‌های سنگینی دارد.

همچنین مدت زمان اجرا کفپوش‌ها بسیار بیشتر از کف کاذب است. نصب کفپوش‌ها، فضایی خالی برای اجرا تاسیسات یا تجهیزات را ندارد.

کفپوش‌ها هزینه نگهداری دارند که هرسال بیشتر میشود. اما کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی فاقد هزینه نگهداری هستند.

کف کاذب قابل جا یه جایی است اما کفپوش بعد از نصب، جا به جایی آن دشوار میشود.

 

ویژگی‌های کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی

 

در توضیحات انواع کف کاذب، معایب هر یک را مطرح کردیم. دیدیم که تنها کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی فاقد عیب بودند. دلیل این امر ساخت اصولی آنهاست. در این بخش، که آخرین تیتر مقاله است، ویژگی‌های دو سازه را نام میبریم.

  • مواد اولیه مرغوب

همانطور که مشاهده کردید، فولاد و آلومینیومی دو ماده مقاوم و استثنائی بودند که سازه حاصل از آنها مقاوم‌ترین هستند. بنابراین در مکان‌های مختلف قابل اجرا بوده و عوامل بیرونی و فشار آسیبی به آنها نمیزند.

  • قیمت رقابتی

بعد از تولید کف کاذب تمام سازه‌ها، از طریق سایت رسمی آرمان فلور به فروش میرسند. بنابراین واسطه‌ای که پی سود خود باشد وجود ندارد. و کف کاذب‌ها با نازل‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت به فروش میرسند.

  • ایجاد فضای کاربردی

چون پایه‌ها ارتفاع قابل تنظیم دارند، به راحتی میتوان تاسیسات ساختمانی را از زیر آنها عبور داد. حتی اگر نیاز به جایی برای راه اندازی سیستم‌های سرماشی یا گرمایشی داشتید، فضای زیر کف کاذب فراهم است.

از طرف دیگر دسترسی به زیر سازه کار دشواری نیست.

  • بدون هزینه نگهداری

کف کاذب چوبی، سرامیکی و شیشه‌ای برای افزایش عمر مفیدشان، نیاز به هزینه‌های مدتی دارند. مثلا برای کف کاذب چوبی باید محلول ضد کپک گرفت و در مدت زمان مشخص استفاده کرد.

کف کاذب سرامیکی تایل شکننده داشته و دائما تایل آسیب میبیند. بنابراین به تایل‌های زاپاس نیاز دارد.

کف کاذب شیشه‌ای به راحتی تمیز نمیشود و برای جلوگیری از کدر شدن آن باید از محلول خاصی استفاده کرد.

  • آکوستیک هستند

بنابراین میتوان به عنوان ابزاری برای عایق سازی از آنها استفاده کرد. کف کاذب از اکو شدن صدا جلوگیری میکند. پس گزینه مناسبی برای اتاق یا محیط‌های ضبط است.

همچنین مانع از ورود سر و صدای بیرون، و خروج سر و صدا از محیط میشود.

  • خاصیت آنتی استاتیکی دارند

الکترواستاتیک بودن سطح کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی باعث شده تا بار الکتریکی ساکن نمانند. یعنی الکتریسیته ساکن ناشی از تخلیه بار الکتریکی دستگاه‌ها، عبور داده شوند.

بنابراین هیچ کس دچار برق گرفتگی نشده و دستگاه‌ها آسیب نمیبینند.

  • آتش نمیگیرند

در حالی که کف کاذب چوبی موجب گسترش آتش میشود. کف کاذب فولادی و آلومینیومی آتش نگرفته و فاقد مواد آتش زا هستند. به همین دلیل گاز یا بوی سمی تولید نمیکنند.

از آنجایی که اتصال اجزا کف کاذب آرمان فلور با پیچ و مهره است. اجزا آن هنگام بروز هر حادثه از هم جدا نمیشوند.

  • مقاوم در برابر آب و دما

دو سازه فولادی و آلومینیومی در پی بر خورد مستقیم یا غیر مستقیم آب مقاوم هستند. و سطح آنها دچار ورم یا پوسیدگی نمیشود.

اما کف کاذب چوبی نباید هیچ تماسی با آب داشته باشد. چه مستقیم چه غیر مستقیم! زیرا به مرور زمان سطح آن ورم کرده و پوسیده میشود.

کف کاذب فولادی و آلومینیومی در رطوبت، گرما، سرما و بارش آسیب نمیبیند.

اما کف کاذب سرامیکی ، با گذشت زمان خاصیت چسبندگی خود را از دست داده و از سازه دا میشود.

  • آسان تمیز میشوند

شما میتوانید سطح کف کاذب را هر طور راحتید تمیز کنید. با مواد شوینده شیمیایی یا تی کشیدن! سطح سازه‌ها خراشیده یا کدر نمیشود. همچنین سازه لک نمیشود و گرد و غبار یا هر کثیفی دیگری به راحتی از سطح آن پاک میشود.

  • نصب راحت و سریع

کف کاذب فولادی و آلومینیومی در کوتاه‌ترین زمان و به سرعت قابل نصب هستند. بنابراین مهم نیست که در حال ساخت باشید یا بازسازی. هر زمان که اراده کنید پروژه نصب شروع میشود.

دقیقا بر عکس کف کاذب سرامیکی! شکننده بودن تایل‌ها حین بارگیری، انتقال به مقصد و نصب آنقدر زیاد است که نصاب‌ها از قبول پروژه خود داری میکنند.

  • بهینه سازی ساختمان

زمانی که سازه‌ای طبق استاندارد جهانی ساخته شده و دارای ایمنی لازم باشد. به بهینه کردن پروسه ساخت و ساز کمک شایانی میکند.

از آنجا که وزن کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی سبک و مناسب است، بار مرده ساختمان را کاهش میدهد. زیرا عمل بتن ریزی و سرامیک کاری و هزینه‌های مربوط به هر یک حذف میشود.

  • کالای سرمایه‌ای به شمار میروند

فولاد و آلومینیوم بسیار ارزشمند هستند. بنابراین هر وقت قصد نقل و انتقال داشتید و نمیخواستید در محل جدید از کف کاذی استفاده کنید. میتوانید سازه را به قیمت روز فولاد و آلومینیوم بفروشید.

این ویژگی فقط مختص کف کاذب فولادی و آلومینیومی بوده و هیچ یک از انواع دیگر این مزیت را ندارند.

  • در برابر حشرات و جوندگان مقاوم هستند

فولاد و آلومینیوم مصالحی نیستند که دچار آفت زدگی شوند. یا موش بتواند آنها را بجود و به زیر سازه نفوذ کند. بنابراین با خیال راحت میتوانید خرید کنید.

  • نصب روی سطح شیبدار

تنظیم ارتفاع پایه‌ها کاربرد کف کاذب را چندین برابر کرده است. به طوری که هر دو سازه روی سطح شیب دار قابل نصب هستند. در پایان زمین مسطح و هموار میشود.

این مزیت هم تنها سازه آرمان فلور داراست.

 

نحوه تشخیص کف کاذب مرغوب از کف کاذب بی کیفیت

 

متاسفانه عده‌ای سود جو سازه‌های بی کیفیت و چینی به فروش میرسانند. برای جلوگیری از این دام و تشخیص کف کاذب با اصالت به نکات زیر توجه کنید.

یک: از مطمئن و سر شناس خرید کنید

دو: ضمانت طولانی مدت و تضمینی از بخواهید

سه: رنگ کف کاذب مرغوب طوسی روشن و براق است. اما کف کاذب بی کیفیت با رنگ درجه دو، خاکستری و کدر رنگ شده.

چهار: اندازه کف کاذب استاندارد به شرح زیر است.

اندازه تایل فولادی و آلومینیومی:

60 سانتی متر در 60 سانتی متر

ضخامت تایل فولادی:

36 میلی متر

ضخامت تایل آلومینیومی:

40 متر

 

مشاوره و خرید

 

جهت مشاوره و خرید همین حالا تماس بگیرید. اعتماد شما اعتبار ماست. آرمان فلور با بیسترین سابقه کار در صنعت کف کاذب از اولین تولید کنندگان محسوب میشود. کیفیت بینظیر محصولات آرمان فلور شهرت جهانی داشته، و سازه‌ها به دیگر کشورها صادر میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *