کف کاذب در باشگاه بدنسازی

کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی

 

کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی متنوع و مهم بوده، طوری که سرمایه گذاران باید از آن آگاه باشند.

بدنسازی از جمله رشته ورزشی‌های محبوب، بین تمام افراد جامعه است. به طوری که ورزشکاران رشته‌های ورزشی دیگر، برای عضله سازی، به بدنسازی هم می‌پردازد.

یعنی در کنار ورزش تخصصی خود، در جلسات بدنسازی هم می‌کنند.

برای بیان کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی، ابتدا توضیح کوتاهی از باشگاه مطرح میکنیم.

سپس کاربرد کف کاذب را در این محیط بررسی می‌کنیم.

 

باشگاه بدنسازی

 

همان طور که پیشتر گفته شد، باشگاه بدنسازی یکی از ورزش‌های همه پسند و مفید برای بدن است. این رشته ورزشی طرفداران بسیاری دارد، بنابراین افراد زیادی به باشگاه‌های بدنسازی مراجعه می‌کنند.

بدنسازی رشته ورزشی جدیدی نیست و از گذشته‌های بسیار دور همراه انسان بوده است.

مثلا یکی از تفریحات مردم مصر باستان بلند کردن سنگ‌های عظیم و سنگین بوده. البته در آن زمان تناسب اندام مطرح نبوده و بیشتر زور آزمایی مد نظر بود.

رفته رفته، بدنسازی گسترش یافت و به شکل امروزی در آمد.

بدنسازی فقط مختص عضله سازی نیست. هر سه هدف زیر در ورزش بدنسازی، محقق می‌شود.

لاغری اندام‌های مختلف بدن

حجیم شدن اندام‌ها

ثابت نگه داشتن وزن و شکل عضلات

هدف از مراجعه به بدنسازی متفاوت است. برخی برای کاهش وزن و سوزاندن چربی‌های اضافی خود، در جلسات بدنسازی ثبت نام و میکنند. افرادی برا حجم آوردن که اصطلاحا به آن عضله سازی میگوییم، قدم به باشگاه می‌گذارند.

عده‌ای دیگر برای ثبات وزن و حفظ ظاهر عضلات خود، به بدنسازی مراجعه می‌کنند.

برای ساخت و احداث یک باشگاه بدنسازی عالی باید به نکات مهمی توجه کرد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

نکات مهم در تاسیس باشگاه بدنسازی

 

متراژ مناسب برای باشگاه

لوکیشن قابل دسترسی آسان

تهیه دستگاه‌های مناسب

ایمنی ساختمان

 

متراژ باشگاه بدنسازی

 

باید توجه داشته باشید متراز مناسبی برای محیط باشگاه خود در نظر بگیرید. باشگاه بدنسازی نباید کوچک باشد. زیرا دستگاه‌های موجود به فضای قابل قبولی احتیاج دارند.

جوری که دستگاه‌ها نزدیک به هم نباشند. در غیر این صورت افراد حاضر در باشگاه با یکدیگر برخورد می‌کنند و احتمال آسیب یک نفر یا چند نفر بیشتر می‌شود.

همچنین فضا باید به گونه‌ای باشد تا افراد هنگام تردد، با یکدیگر برخورد نکنند.

بنابراین در اختیار داشتن سرمایه کافی جهت راه اندازی یک باشگاه مناسب، امری ضروری محسوب می‌شود.

هرچه متراز باشگاه بیشتر باشد و شما فضای بیشتری در اختیار داشته باشید، امکان ساخت فضاهایی چون

بوفه: برای فروش کالاهایی چون، آب آشامیدنی یا آب معدنی، خوراکی‌های مقوی و غذاهای رژیمی

حمام: جهت استحمام ورزشکاران بعد از تمرین

دستشویی: برای مواقع مورد نیاز

و رختکن: برای تعویض لباس قبل و بعد از تمرین

راحت‌تر فراهم می‌شود.

 

لوکیشن قابل دسترسی

 

موقعیت مکانی باشگاه از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت. اگر قصد احداث باشگاه در محله خود هستید، این مسئله، چندان مشکل ایجاد نمی‌کند. اما اگر باشگاه شما منطقه‌ای است، باید راه‌های ارتباطی آن آسان و در دسترس باشد.

چرا که تمام مشتریان شما وسیله نقلیه شخصی ندارند. به همین دلیل باید دسترسی به وسیله‌های نقلیه عمومی راحت باشد.

 

تجهیزات باشگاه بدنسازی

 

نکته مهم و قابل توجه، دستگاه‌های موجود در باشگاه است. تمام وسایل باید به گونه‌ای تهیه شوند که به هر سه نیاز پاسخ دهند. نمونه‌هایی از تجهیزات باشگاه بدنسازی را نام میبریم تا با آگاهی بیشتر دست به انتخاب بزنید.

دنبل‌های دستی

وزنه دیسکی

اسمیت

انواع هالتر

دستگاه‌های پشت پا

دستگاه‌های سیم کش

نیمکت‌های چند کاره

دوچرخه ثابت

تردمیل

توپ‌های مخصوص بدنسازی

دستگاه‌های اسکات

دستگاه‌های مخصوص سینه

تی بار

دستگاه مسگری

دستگاه خلبانی

فلای

کراس اور

صفحات هالتر

موارد فوق، برخی از دستگاه‌های مورد نیاز برای باشگاه محسوب می‌شود.

تعداد هر یک از این تجهیزات، با توجه به مساحت باشگاه متفاوت است.

 

ایمنی ساختمان

 

اگر قصد خرید یک ملک آماده یا ساخت یک فضا جدید دارید، باید به نکات ایمنی ساختمان توجه داشته باشید.

حتی اگر قصد اجاره محیطی جهت راه اندازی باشگاه بدنسازی دارید، توجه به این نکات ضروری است.

خرید ملک از پیش ساخته شده:

توجه به سال ساخت

سالم بودن تاسیسات

استفاده از متریال مرغوب در ساخت

رعایت اصول سبک سازی در ساختمان

سند معتبر و قرار داد قابل استناد

در رهن بانک نبودن ملک

ساخت ملک جدید:

توجه به لوکیشن و دسترسی به مراکز اضطراری

رعایت اصول ساخت

رعایت اصل بهینه سازی

سبک سازی ساختمان

اجاره ملک:

سالم بودن تاسیسات و اسکلت ساختمان

عقد قرارد داد با رهن و اجاره مشخص

 

دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی

 

روزانه افراد زیادی  در محیط باشگاه رفت و آمد داشته و ساعت‌های زیادی از هفته در باشگاه به سر می‌برند. بنابراین لازم است تا دکوراسیون داخلی و به طور کلی محیط باشگاه از هر نظر عالی به نظر برسد. یعنی دکور باشگاه بدنسازی به گونه‌ای طراحی و اجرا شده باشد که، اعضا نسبت به محیط احساس رضایت داشته باشند.

اهمیت دکور باشگاه به قدری مهم است که بر جذب ورزشکار جدید تاثیر مستقیم می‌گذارد. زیرا افراد در مراجعه اول، ظاهر باشگاه و دستگاه‌های موجود را دیده، سپس اقدام به ثبت نام می‌نمایند. که این موضوع تاثیر مستقیم بر، سود دهی سرمایه گذاری شما دارد.

 

نکات اصولی و مهم در طراحی دکور باشگاه

 

برای راه اندازی یک باشگاه بدنسازی ایده‌آل و سود آور لازم است به نکات زیر توجه کنید.

 

رعایت نکات ایمنی

 

تضمین امنیت و سلامت ورزشکاران اولین و مهم‌ترین وظیفه‌ای است که شما بر عهده دارید. برای مثال هیچ سیم و کابلی نباید در دسترس باشد. زیرا افراد گوناگون در رده سنی مختلف عضو باشگاه هستند. بنابراین ممکنه افراد کم سن‌تر، از خطرات برق گرفتگی آگاهی نداشته باشند و سهوا به خود یا دیگران آسیب بزنند.

از طرفی اجرا سیم کشی‌ها و کابل کشی‌ها به صورت توکار معایب خاص خود را دارند. منظور از تو کار بودن سیم و کابل، اجرا سیم کشی‌ها و کابل کشی‌ها داخل دیوار است.

توکار بودن برق کشی ساختمان از آن جهت دردسر ساز است که در صورت بروز خرابی، باید دیوارها شکافته شوند. پس از شکافتن دیوار و انجام تعمیرات، مجددا باید دیوار ترمیم شود. که این کار هزینه‌ی جداگانه‌ای برای شما ایجاد می‌کند.

بنابراین بهتر است، برق کشی و دیگر کارهای تاسیساتی، زیر کف کاذب اجرا شوند.

 

نور پردازی باشگاه بدنسازی

 

بهتر است بیشتر از نور طبیعی استفاده شود. اما اگر محوطه‌ای که در اختیار دارید نور گیر نیست، نور پردازی اصولی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از لامپ‌هایی با رنگ طبیعی سفید و زرد، روشنایی یکنواختی را ایجاد می‌کند. البته استفادهاز رنگ‌های دیگر، مانند نورهای شب رنگ مرسوم هستند.

انتخاب نور شب رنگ دقت بسیاری می‌خواهد. زیرا باید توجه داشته باشید که نور محیط نباید چشم را بزند. یا دید افراد را مختل کند.

برای نور پردازی محیط باشگاه خود بهتر است از افراد ماهر و متخصص کمک بگیرید.

 

استفاده از سیستم‌های صوتی

 

یکی از لوازم جانبی برای باشگاه بدنسازی، تهیه و نصب سیستم صوتی مناسب است. موزیک‌های انرژی بخش، به عنوان یک محرک قوی برای ورزشکاران شناخته شده است. به همین دلیل در تمام باشگاه‌های ورزشی مخصوصا بدنسازی‌ها، شاهد سیستم‌های صوتی قوی و پخش موزیک‌های شاد و انرژی بخش هستیم.

 

در نظر گرفتن بخشی از محیط برای استراحت

 

طبیعی است که ورزشکاران بعد از تمرین یا بین تمرین، دچار خستگی شوند و قصد استراحت داشته باشند. پس باید بخشی از محیط باشگاه، به محلی مناسب و مجهز به وسایل مورد نیاز برای استراحت تبدیل شود.

 

تهیه سیستم‌های تهویه هوا

 

تهویه هوا نکته مهمی است که باید به آن توجه داشت. به طور کلی فعالیت‌هایی که موجب افزایش ضربان قلب می‌شوند باعث تعریق هم می‌شوند. از این رو تهویه هوا در مکان‌هایی که هر فرد به فعالیت ورزشی خاصی مشغول است امری ضروری تلقی می‌شود.

سیستم‌های تهویه هوا انواع مختلفی دارند. یکی از بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم‌های قابل نصب زیر کف کاذب هستند. زیرا علاوه بر دسترسی آسان، نصب آسانتری دارند. روش دسترسی به زیر کف کاذب با برداشتن تایل سازه امکان پذیر می‌شود.

 

نصب دزدگیر و دوربین‌های مدار بسته

 

یکی از خطراتی که ممکنه باشگاه شما را تهدید کند، دست برد به محیط و تحمیل زیان مالی است. برای جلوگیری از تحمیل هر زیان بعد از بیمه، نصب دزدگیر و قرار دادن آن در محلی امن است.

همچنین وجود دوربین‌های مدار بسته اطمینان خاطر بیشتری به شما می‌دهد. یکی از راه‌های پنهان کردن سیستم دزدگیر، قرار دادن آن زیر کف کاذب است.

در ادمه توضیحات بیشتری از کف کاذب ارائه می‌دهیم تا کاملا با آن آشنا شوید.

 

کف کاذب چیست؟

 

کف کاذب سازه‌ای مدرن و نوین در صنعت ساخت و ساز محسوب می‌شود. پیشینه استفاده از کف کاذب برای ارتقا ساختمان، به زمان‌های بسیار دور باز می‌گردد. منابع معتبر تاریخی گواه می‌دهند که قدمت استفاده از این سازه به زمان هخامنشیان باز می‌گردد. البته شمایل کف کاذب از هزاران سال پیش تا کنون دست خوش تغییرات بسیاری بوده.

این محصول روی زمین اجرا می‌شود و به دلیل ساختار منحصر به فرد خود، امکانات ویژ‌ه‌ای فراهم می‌آورد. کاربرد کف کاذب متفاوت بوده که در انواع آن متفاوت است.

متریال مورد استفاده در تولید کف کاذب مختلف بوده و این تفاوت، موجب تنوع در انواع کف کاذب می‌شود. مثلا کف کاذب فولادی، کف کاذب آلومینیومی، کف کاذب چوبی و… نمونه‌هایی از انواع کف کاذب به شمار می‌روند.

در ادامه، پس از توضیح ساختار استثنایی کف کاذب، انواع آن و کاربردهای این سازه را در باشگاه مطرح میکنیم.

 

 اجزا و ساختار کلی کف کاذب به چه صورت است؟

 

درسته که کف کاذب انواع مختلفی دارد. اما اجزا تشکیل دهنده آنها اکثرا شبیه به هم‌انن مگر در یک یا دو مورد.

برای نصب کف کاذب روی زمین، ابتدا اولین جز ساختار که پایه نام دارد، روی زمین نصب می‌شود.

قبل از نصب پایه لازم است زمین محوطه تمیز شده باشد. پایه‌های کف کاذب به دو صورت نصب می‌شوند. بنابراین یا پایه‌ها توسط چسب‌های مخصوص به زمین چسبانده می‌شوند یا به وسیله پیچ و مهره به زمین متصل می‌شوند. اتصال پایه‌ها توسط پیچ و مهره راه بهتری است. زیرا کاملا بر اساس استاندارد جهانی بوده و سازه را مقاوم‌تر می‌سازد.

بعد از پایه نوبت به بخش دوم که، استرینگر نام دارد، می‌رسد. استرینگر قوطی‌های چهار خونه شکلی هستند که، به پایه وصل می‌شوند. اتصال تمام استرینگرها به وسیله پیچ و مهره‌های خاصی انجام می‌شود. هر مربع استرینگر روی چهار پایه نصب می‌شوند. وظیفه اصلی استرینگر، تقسیم کردن میزان بار وارده به  تمام پایه‌هاست تا همه‌ی فشار روی یک پایه نباشد. همچنین با نصب استرینگر، تایل که سومین و آخرین جز از اجزا کف کاذب است، راحت‌تر روی ساختار قرار می‌گیرد. تایل می‌تواند از مواد اولیه متفاوتی ساخته شود. بنابراین استقاومت و کاربرد هر یک متفاوت خواهد بود.

 

انواع کف کاذب بر اساس جنس آنها

 

در ساخت کف کاذب مواد مختلف متعددی می‌توانند دخیل شوند. نامگذاری انواع کف کاذب بر اساس متریالی که در ساخت، مورد استفاده بوده انجام می‌شود. بنابراین انواع کف کاذب شامل موارد زیر می‌شوند.

کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب چوبی

کف کاذب سنگی

کف کاذب شیشه

کف کاذب لگراند

کف کاذب سرامیکی

در این مقاله ما هر یک از موارد بالا را شرح داده و کف کاذب مورد نیاز برای باشگاه را معرفی می‌کنیم.

 

کف کاذب فولادی

 

این کف کاذب مقاوم‌ترین سازه در بین دیگر انواع خود است. بارهای سنگین، وسایل نوک تیز و رفت و آمد، صدمه‌ای به این محصول نمی‌زند. کف کاذب فولادی سه لایه‌ایست. لایه‌های بیرونی که در تماس با محیط‌‌ هستند،  از ورقه فولاد ساخته شده است. برای افزایش استقامت سازه، لایه میانی از بتن تشکیل شده و لایه سوم هم از ورقه فولادی ساخته شده است.

فولاد و بتن متریال مقاوم و محکمی هستند که وجود آنها، استقامت بی نظیر کف کاذب فولادی را نشان میدهند.

پایه‌های این سازه از فولاد ساخته شده و استرینگرها گالوانیزه شده هستند.

از جمله کاربردهای کف کاذب فولادی می‌توان موارد زیر را نام برد.

بیشترین حد مقاومت

ضد فرو رفتگی

ضد ساییدگی

ضد خش افتادگی

قابل شست و شو

قابل حمل و نقل

نصب آسان

قیمت مناسب

ضد حشره زدگی

قابلیت عبور الکتریسیته ساکن

مقاوم در برابر جویدگی

مطابق استاندارد جهانی

ضد رطوبت

فاقد هزینه نگهداری

طراحی و ساخت منحصر به فرد

متریال مرغوب

عایق صدا

وزن استاندارد

مقاوم در برابر تردد

قابل اجرا در فضا باز

امکان نصب در فضای بسته

کاهش بار مرده ساختمان

کمک به ارتقا ایمنی

دسترسی به زیر سازه

امکان عبور تاسیسات و تجهیزات زیر سازه

قابلیت تنظیم ارتفاع پایه طبق نظر شما

ایجاد فضای خالی و کاربردی

امکان نصب در محیط‌های مختلف

 

کف کاذب آلومینیومی

 

کف کاذب بهترین انتخاب برای نصب در نواحی مرطوب محسوب می‌شود. الومینیوم مقاومت چشمگیری در برابر دمای مرطوب داشته و تحت هیچ شرایطی اکسیده نمی‌شود.

دایکاست روشی است که در ساخت کف کاذب الومینیومی استفاده می‌شود. ابتدا الومینیوم به مواد مذاب تبدیل می‌شود. سپس  در همان حالت داخل قالب ریخته شده و در دمای انجماد قرار می‌گیرد.

پایه‌های این سازه ساخته شده از فولاد و الومینیوم بوده و استرینگر آن، گالوانیزه گرم شده است.

از مزایای کف  کاذب الومینیومی میتوان به نمونه‌های ذیل اشاره کرد.

وزن سبک

ضد زنگ زدگی

قابلیت تحمل بار و فشار

قابل شست و شو

عایق صدا

قیمت مناسب

کمک به ایمن سازی

ساخته شده مطابق تکنیک‌های جهانی

نصب اسان

حمل و نقل اسان

آنتی استاتیک

دسترسی راحت به زیر تایل

قابلیت نصب و اجرا انواع تاسیسات زیر سازه

پایه‌های قابل تنظیم

بدون هزینه نگهداری

مقاوم در برابر جانوران و حشرات

 

 کف کاذب چوبی

 

در ساخت کف کاذب چوبی از چوب درختان مختلفی استفاده می‌شود. برای مثال به چوب درخت گردو، راش، چنار و دیگر درختان می‌توان اشاره کرد.

البته علاوه بر چوب درختان، نئوپان، ترمود و چوب پلاست هم از انواع کف کاذب چوبی به حساب می‌آیند.

علاقمندان به دکورهای چوبی شکل، معمولا از کف کاذب چوبی استفاده می‌کنند. البته باید به مزایا و معایب کف کاذب چوبی توجه داشت.

 

مزایا کف کاذب چوبی

 

کف کاذب چوبی، یکی از عناصر طبیعت است بنابراین، انتخاب علاقمندان به طبیعت خواهد بود. از جمله ویژگی‌ها و دلایل خرید کف کاذب چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دارای طرح‌های زیبا از چوب

وزن سبک

امکان نصب در فضای رو باز و رو بسته

قابلیت نصب تجهیزات و تاسیسات مختلف زیر سازه

 

معایب کف کاذب چوبی چیست؟

 

کف کاذب چوبی علاوه بر تمام زیبایی‌ها و مزایایی که داراست، معایب و دردسرهای خاص خود را دارد.

این معایب ذاتا با کف کاذب چوبی همراه بوده و راه حلی برای رفع مشکل ندارد.

مهمترین معایب کف کاذب چوبی عبارتند از:

قیمت نسبتا گران با توجه به کاربردهای محدود

عدم مقاومت در برابر حمله حشراتی چون موریانه

مستعد آتش سوزی

عدم مقاومت در برابر جوندگانی چون موش

فاقد قابلیت آنتی استاتیک

عدم مقاومت در برابر رطوبت

غیر قابل شست و شو

امکان برآمده شدن تایل هنگام برخورد با آب

نیاز به هزینه مجزا برای نگهداری و دوام

عدم مقاومت کافی در برابر فشار و تردد

این معایب مختص نوع خاصی از کف کاذب چوبی نبوده و انواع آنها را شامل می‌شود.

 

کف کاذب سنگی چیست؟

 

کف کاذب سنگی ساخته شده از تایل‌های سنگی زیبایی هستند. البته تایل این سازه تماما سنگ نیست. تایل کف کاذب سنگی از دولایه سنگ و یک لایه چوب ام.دی.اف ما بین دو لایه دیگر ساخته می‌شود. سنگ مورد استفاده در ساخت ممکن است یکی از موارد زیر باشد.

تراونتن

گرانیت

مرمر

سنگ مصنوعی

این سازه ساختار خاص خود را دارد. بنابراین ویژگی‌های منحصر به فردی هم داراست که در ادامه شرح می‌دهیم.

 

ویژگی‌های کف کاذب سنگی

 

به طور کلی ویژگی‌های زیر را می‌توان برای این سازه بر شمرد.

زیبایی خاص

قابل شست و شو

مقاوم و تحمل فشار

امکان نصب در فضاهای رو باز یا رو بسته

ضد حشره زدگی

امکان نصب تاسیسات زیر سازه

ضد خط و خش و جویدگی

 

نقص کف کاذب سنگی در چیست؟

 

کف کاذب سنگی زیبایی دلنشین و ویژگی‌های خاصی دارد. اما این سازه مستثنی از معایب مهم نیست. دانستن نقص‌های کف کاذب سنگی تاثیر مهمی در تصمیم‌گیری شما خواهد داشت.

به موارد زیر توجه کنید.

گران قیمت با هزینه نصب بالا

کاربردهای محدودتر نسبت به کف کاذب فولادی یا الومینیومی

وزن بسیار سنگین

به خطر انداختن امنیت ساختمان

افزایش بار مرده ساختمان

جا به جایی سخت

بارگیری دشوار

دسترسی دشوار به زیر سازه

امکان شکستن تایل

فاقد خاصیت آنتی استاتیک

 

کف کاذب شیشه‌ای

 

کف کاذب شیشه‌ای یک محصول وارداتی بود. اما با متوقف شدن واردات این کالا به کشور، تولید کنندگان به ساخت کف کاذب شیشه‌ای با استفاده از شیشه نشکن اقدام کردند.

تایل‌های وارداتی از جنس نوع خاصی از شیشه بودند اما تایل‌های ایرانی توانست مانند نمونه خارجی خود باشد.

یکی ز زیباترین کاربرد کف کاذب‌های شیشه‌ای، اجرای طرح‌های خاص، یا کاشتن گیاهان زینتی زیر سازه بود. برای آشنایی بیشتر با کف کاذب شیشه‌ای به ویژگی‌های زیر توجه کنید.

 

خصوصیت‌های کف کاذب شیشه

 

پیشتر گفتیم ساختار کف کاذب به گونه‌ای است که بعد نصب، فضای خالی و کاربردی برای ما به وجود می‌آورد. در خصوص کف کاذب شیشه، از این فضا بیشتر برای زیبا سازی استفاده می‌شود. از ویژگی‌های کف کاذب شیشه موارد زیر را میتوان نام برد.

امکان کاشت گیاهان زینتی زیر سازه

امکان اجرا نور پردازی

امکان ارا صفحات آر.جی.بی

امکان عبور تاسیسات

قابل شست و شو

 

معایب کف کاذب شیشه

 

تایل‌های بسیار حساس

قیمت بالا

هزینه نگهداری

عدم تحمل بار

حساس به خط و خش

تمیز کردن دشوار

حمل و نقل سخت

احتمال شکستن تایل

 

کف کاذب لگراند

 

یکی دیگر از انواع کف کاذب‌های وارداتی، کف کاذب لگراند، محصول کشور فرانسه است. در حال حاضر این محصول به کشور وارد نمی‌شود اما تولید کنندگان داخلی، طرحی از لگراند فرانسه را ساخته اند. این محصول به نوبه خود توانسته کاربرد طرح اصلی خود را داشته باشد. اما نباید از معایب آن قافل شد.

 

مزایا طرح لگراند داخلی

 

وزن سبک

قابل جا به جایی

قیمت نسبتا مناسب

پایه‌های قابل تنظیم

 

معایب کف کاذب طرح لگراند

 

عدم تنوع در تایل

عدم قابلیت نصب کف پوش روی تایل

فاقد خاصیت آنتی استاتیک

دارای پایه‌های پلاستیکی و سست

تحمل کم در برابر فشار

 

کف کاذب سراوینیل یا سرامیکی

 

آخرین نوع از انواع کف کاذب محسوب می‌شود. شیوه ساخت این نوع کف کاذب، قرار دادن سرامیک روی تایل فولادی است.

به دلیل وجود سرامیک به عنوان یکی از اولین مواد اولیه، این نوع، دارای طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی است. زیرا سرامیک، محصولی است که در انواع رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود.

اما این محصول خالی از معایب نبوده و نباید تنها طرح‌های آن را برای خرید، هدف قرار داد.

 

ویژگی‌های کف کاذب سرامیکی چیست؟

 

دارای طرح‌های متنوع

مقاوم و مستحکم

قابل شست و شو

نصب در فضا باز و بسته

 

معایب کف کاذب سرامیکی چیست؟

 

وزن بسیار بالا

جا به جایی نه چندان آسان

افزایش بار مرده ساختمان

به خطر انداختن امنیت ساختمان

عدم دسترسی راحت به زیر سازه

قیمت بالا و دارای هزینه نگهداری

احتمال زیاد شکستن سرامیک تایل

عدم دسترسی همیشگی به سرامیک مشابه

برداشتن تایل مساوی است با شکستن حتمی سرامیک

ترک خورد سرامیک در صورت برخورد یا ضربه شدید

عدم رعایت استانداردهای جهانی در ساخت سازه

 

کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی

 

با توجه به آگاهی کامل شما از انواع کف کاذب، اکنون باید بهترین کف کاذب برای باشگاه بدنسازی را به شما معرفی کنیم.

سپس کاربردهایی که کف کاذب می‌تواند داشته باشد را توضیح می‌دهیم.

معیارهای مورد نظر برای انتخاب بهترین نوع کف کاذب به شرح زیر هستند:

مقاومت بالا به دلیل متحمل شدن وزن سنگین روی آنها

دارای قیمت مناسب برای خرید، بارگیری و نصب

فاقد هزینه‌های اضافی مراقبت جهت دوام بیشتر

دارای کاربردهای متنوع و رفع انواع نیازها و اهداف مشتری

ساخته شده مطابق استانداردهای جهانی

کمک به رعایت اصل بهینه سازی ساختمان

با توجه به موارد بالا، تنها انواع کف کاذب که دارای تمام ویژگی‌های گفته شده هستند عبارتند از:

کف کاذب فولادی

کف کاذب الومینیومی

در ادامه مقاله، منظور از هر یک از موارد بالا را شرح می‌دهیم.

 

مقاومت بالا به دلیل متحمل شدن وزن سنگین روی آنها

 

کف کاذب نوع فولادی و الومینیومی بالاترین مقاومت را دارا هستند. مهمترین دلیل سر سختی این دو نوع، مواد اولیه مقاوم و منحصر به فردی چون، الومینیوم، فولاد و بتن هستند.

سازه‌های مذکور، نه تنها تایل‌های قوی و محمکی دارند، بلکه پایه‌ها و استرینگر مقاومی هم دارند.

قرار دادن تجهیزات سنگین یا رفت و آمد به آنها آسیبی نمی‌زند.

 

دارای قیمت مناسب برای خرید، بارگیری و نصب

 

کف کاذب فولادی والومینیومی، کاربردهای بینظر وبسیاری دارند. با توجه به کاربردهایشان، قیمت بسیار مناسبی نسبت به دیگر انواع کف کاذب دارند.

وزن استاندارد دو نوع فولادی و الومینیومی باعث شده تا بارگیری آنها راحت‌تر انجام شود.

همچنین دارای راحت‌ترین مراحل نصب هستند و نصاب هنگام کار دچار مشکل نمی‌شود.

 

فاقد هزینه‌های اضافی مراقبت جهت دوام بیشتر

 

یکی از اصلی‌ترین مشخصه و ویژگی کف کاذب با کیفیت، نداشتن هزینه مراقبت است. زیرا در نظر گرفتن بودجه‌ای جدا بعد از پرداخت جهت خرید، باعث فشار مالی به خریدار می‌شود. از طرفی ممکن است با وجود صرف هزینه نگهداری، محصول دوام زیادی نداشته و عمر مفید آن کم باشد. در صورت وجود چنین احتمالی خریدار دو بار متحمل ضرر مالی شده است.

ضرر اول هنگام خرید و ضرر دوم پرداخت‌های مربوط به هزینه نگهداری خواهد بود.

بهترین راه برای جلوگیری از هر زیان مالی، خرید کف کاذب فاقد هزینه اضافی است.

کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی، تنها نوع بدون هزینه اضافی بوده که نیاز به مراقبت ندارند.

 

دارای کاربردهای متنوع و رفع نیازها و اهداف مشتری

 

برخی از انواع کف کاذب کاربردهای محدودی دارند. مثلا کف کاذب سرامیکی و کف کاذب سنگی، دو نوعی هستند که در دیتاسنترها قابل اجرا نیستند. که دلیل آن محروم بودن از ویژگی آنتی استاتیک بودن محصول است.

از طرفی تایل هر دو سازه بسیار سنگین و شکننده هستند. بنابراین امکان اجرا تاسیسات و دسترسی آسان به آنها دشوار و در مواردی غیر ممکن خواهد بود.

اما کف کاذب فولادی و الومینیومی کاربردهای بسایری دارد که در ادامه نام میبریم.

آنتی استاتیک

وزن مناسب

قابل جا به جایی

دسترسی آسان به زیر سازه

عایق دما و صدا

مقاوم در برابر رطوبت

و موارد دیگر که پیشتر به آنها پرداختیم.

 

ساخته شده مطابق استانداردهای جهانی

 

رعایت اصول و استانداردهای جهانی برای متخصصان آرمان فلور اهمیت بسیاری دارد. از این رو تمام کف کاذب‌های تولید شده در این کاملا مطابق استاندارد جهانی بوده و به دیگر کشورها صادر می‌شود.

برای ساخت کف کاذب از برترین متخصصان این صنعت و به روزترین تکنولوژی‌های ساخت استفاده شده است.

 

کمک به رعایت اصل بهینه سازی ساختمان

 

یکی از بزرگترین چالش‌های مهندسان ساخت و ساز، چگونگی رعایت اصل بهینه سازی است.

بهینه سازی به معنی ساخت ساختمان با کمترین هزینه، استفاده از بهترین متریال و رعایت و ارتقا ایمنی ساختمان است.

مثلا یکی از مواردی که به ایمن بودن ساختمان کمک می‌کند، وزن استاندارد سازه است.

تجاوز از وزن استاندارد، خطراتی چون نشت یا تخریب ساختمان را به همراه دارد.

کاربرد کف کاذب در این زمینه، کمک به ایمن سازی با نازل‌ترین قیمت است.

مثلا ساخت زمین یا کف ساختمان با بتن ریزی و سپس کاشی کاری انجام می‌شود. که باعث افزایش چشم گیر وزن ساختمان می‌شود.

اما با خرید کف کاذب فولادی یا الومینیومی، دیگر نیاز به بتن ریزی و کاشی کاری نیست. این کار دو پیامد مهم دارد.

اول: کاهش هزینه ساخت

دوم: کاهش وزن ساختمان

همانطور که میبینید، کف کاذب سازه استانداردی است که بهینه سازی ساختمان را محقق می‌کند.

 

کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی

 

با توجه به موارد و توضیحات ذکر شده، اکنون کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی را بیان می‌کنیم.

اولین کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی:

توجه داشته باشید تنها کف کاذب فولادی یا کف کاذب الومینیومی برای نصب در باشگاه بدنسازی مناسب هستند.

دومین کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی:

بار الکتریکی وسایلی چون تردمیل و پله، توسط کف کاذب کنترل و عبور داده می‌شوند. قابلیت آنتی استاتیک، این هدف را محقق می‌سازد.

سومین کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی:

امکان نصب سیستم‌های تهویه هوا و دزدگیر محیط به راحتی زیر سازه امکان پذیر است.

چهارمین کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی: دسترسی به زیر کف کاذب با مکنده مخصوص به راحتی انجام می‌شود.

پنجمین کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی: قابلیت پاکسازی تایل‌ها وجود دارد.

ششمین کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی: قرار دادن دستگاه‌های سنگین، وزنه‌ها و تردد ورزشکاران به سازه آسیب نمی‌زند

هفتمین کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی: کف کاذب الومینیومی بهترین انتخاب برای مناطق مرطوب است.

هشتمین کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی: کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی، در برابر دما، رطوبت و آب مقاوم اند

نهمین کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی: این سازه دارای نماد استاندارد جهانی و دارای مجوز سازمان آتش نشانی است.

دهمین کاربرد کف کاذب در باشگاه بدنسازی: کاملا ضد حریق بوده بو بوی بد یا گاز سمی تولید نمی‌کند.

 

 خرید کف کاذب برای باشگاه بدنسازی

 

تولید کنندگان و فروشنگان بسیاری در بازار فروش کف کاذب مشغول هستند. هر یک از این افراد یا ‌ها روند و روش کاری مختص خود را دارند. به همین دلیل ممکن است تمام ویژگی‌های ذکر شده یا کاربردهای نام برده شده، در محصول تولید آنها موجود نباشد.

آرمان فلور تنها تولید کننده‌ای است که وجود تک تک ویژگی‌ها و کاربردهای گفته شده را تضمین می‌کند. آرمان فلور محصولات خود را بی واسطه و مستقیما به مشتریان عرضه داشته که باعث حذف هزینه‌های واسطه‌گری می‌شود. قیمت مناسب و ضمانت کیفیت محور اصلی بوده و بعد از اتمام پروژه، خدمات پس از فروش ارائه می‌شود.

جهت خرید و استعلام قیمت با کارشناسان آرمان فلور تماس بگیرید.

 

هشدار

 

برخی افراد و ‌های سودجو، اقدام به تولید و عرضه کف کاذب‌های چینی با بدترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت کرده‌اند.

خرید چنین محصولی نه تنها زیان‌های مالی بسیاری در پی دارد بلکه خطر ساز هم هستند. برای جلوگیری از هر پیامد ناگوار ابتدا با مشاوران ما تماس گرفته و سپس به خرید از ‌های معتبر اقدام کنید.

آرمان فلور ی با بیست و شش سال تجربه حرفه‌ای است. که جوایز داخلی و بین المللی بسیاری را، به دلیل برترین خدمات و کیفیت و نازل‌ترین قیمت، از آن خود کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *