کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی چیست؟ خصوصیات، مزایا، کاربردها و خرید کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی سازه ای است که بر روی زمین اصلی ساختمان نصب شده و یک فضای خالی ایجاد میکند. کف کاذب می تواند با متریال های مختلفی ساخته شود که یکی از بهترین این متریال ها فولاد است. کف کاذب فولادی، از جمله محصولاتی است که می توانید برای ایجاد شرایط خاص در ساختمان مورد استفاده قرار دهید.

شاید تا به حال نام کف کاذب را شنیده باشید، اما در مورد کف کاذب فولادی، ویژگی های این کف فولادی و جزئیات آن اطلاعاتی ندارید. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد مزایای انواع کف کاذب فولادی و جزئیات آن بیشتر صحبت کنیم.

کف کاذب چیست؟

کف کاذب بر اساس کاربری ساختمان و هدف شما، بر روی زمین اصلی ساختمان ها نصب می شود. کف کاذب فولادی، برای ساختمان هایی که نیاز به سرویس بالا و نصب کابل های مختلف دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

کف کاذب شامل یک اسکلت فلزی است که دارای پایه های فلزی می باشند. پایه های فلزی کف کاذب می توانند ارتفاع متغیری داشته باشند. اندازه کف کاذب می تواند بر اساس نظر مشتری تعیین شود. ارتفاع پایه های کف کاذب نیز بر اساس نظر مشتری تعیین می شود.

اندازه پانل کف کاذب استاندارد و رایج 60 در 60 سانتی متر است. پانل های کف کاذب معمولا از روکش فولادی یا خرده چوب تشکیل می شوند. همچنین، ارتفاع کف های کاذب به صورت رایج 15 سانتی متر می باشد. همانطور که اشاره کردیم این کف ها در شرایط خاصی و بر اساس نظر مشتری در انواع ساختمان ها قابل نصب می باشند.

لزوم استفاده از کف های کاذب

ممکن است در یک ساختمان نیاز به رد کردن لوله ها و کابل های مختلفی از زیر کف وجود داشته باشد؛ اما به هر حال بر اساس شرایط خاصی که در ساختمان وجود دارد، امکان رد کردن لوله ها، کابل ها و سیستم های مختلف وجود ندارد. این موضوع می تواند برای ساختمان های مختلف شرایط بدی ایجاد کند، چون برای نظم دهی به ساختمان و تجهیزات موجود در آن، نیاز به یک بخش جداگانه برای رد کردن سیستم های مختلف است.

کف کاذب برای رفع این مشکل روی کار آمده است. کف کاذب یک نوع کف است که در برخی از ساختمان هایی که نیاز به رد کردن سیم ها و کابل های مختلف از زیر زمین را دارند، نصب می شود. می توان در زیر کف کاذب از سیستم های مختلفی استفاده کرد. به طور مثال، لوله های سیستم های گرمایشی و سرمایشی، لوله های سیستم تهویه مطبوع و … از جمله سیستم هایی اند که در کف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی

کف یا کف کاذب چیست؟

استفاده از کف کاذب برای ایجاد سیستم خنک کننده

در برخی از مراکز تجاری و دفاتر کار، سیستم های کامپیوتری مختلفی فعال اند که هر کدام کارایی خاص خودشان را در زمان گرم و داغ شدن بیش از حد از دست می دهند. در بسیاری از موارد نیاز به سیستم خنک کننده قوی در زیر این سیستم ها می باشد. کف کاذب می تواند با ایجاد یک فضای اضافه در زیر زمین، امکان راه اندازی یک سیستم خنک کننده را فراهم کند.

سیستم خنک کننده ای که با کمک کف کاذب فولادی راه اندازی می شود، می تواند تمامی بخش های یک اتاق را به صورت منظم و یکنواخت کمک کند. هوای خنک شده در زیر کف کاذب جریان پیدا می کند و از طریق کاشی ها و سرامیک های پخش کننده هوای مطبوع، به تمامی بخش های مختلف اتاق هدایت می شوند.

بنابراین، به غیر از اینکه کف کاذب برای ایجاد یک فضای اضافه در زیر زمین جهت هدایت کردن سیم ها، کابل ها و لوله های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند برای ایجاد یک سیستم خنک کننده یکنواخت در زیر زمین هم استفاده شوند.

کف کاذب فولادی چیست؟

حال که با کف کاذب و ویژگی های آن آشنا شدیم، باید در مورد کف فولادی کاذب که موضوع اصلی این مقاله است صحبت کنیم. کف کاذب فولادی، یک نوع کف کاذب است که با تزریق یک لایه بتن، با استحکام بالا و از دو لایه ورق فولادی مرغوب تشکیل شده است.

کف های کاذب فولادی در دو نوع توپر و توخالی طراحی می شوند. در نوع توپر، مابین ورق های فولادی که با جوش نقطه ای به هم جوش داده شده اند، بتن استفاده می شود. کف کاذب فولادی توخالی، یکی دیگر از انواع کف های کاذب است که در آن لایه بتن میانی وجود ندارد.

کف کاذب فولادی به دلیل داشتن استحکام بالا، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کف های کاذب باشد. به خصوص اگر نیاز به کف های با کیفیت و ضد آب باشد.

کف های کاذب فولادی چه کاربردهایی دارند؟

با توجه به اینکه در کف کاذب فولادی در ساختمان، یک لایه فولاد به عنوان روکش مورد استفاده قرار می گیرد، این کف های کاذب می توانند کارایی های مختلفی هم داشته باشند. به طور کلی، در هر یک از فضاهایی که نیاز به کف کاذب می باشد، می توان از کف کاذب فولادی استفاده کرد؛ اما باید در نظر داشت که این کف های کاذب دارای چه ویژگی هایی هستند و آیا مناسب با آن مکان می باشند یا خیر؟

از جمله کاربردهای متنوع و رایج کف کاذب فولادی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابل استفاده برای مکان هایی که نیاز به یک کف جامد و با استحکام بالاست.
  • این کف های کاذب به دلیل داشتن خاصیت ضد آب و ضد رطوبت، می توانند گزینه خوبی برای فضاهای مختلف باشند.
  • کف کاذب فولادی بهترین کف کاذب برای اتاق کامپیوتر و سرور که نیاز به سیستم خنک کننده دارند، است.
  • قابل استفاده به عنوان کف کاذب در اتاق داده و اطلاعات و مانیتورینگ مراکز تجاری و اداری مختلف

 

اجزای مختلف انواع کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی مانند هر نوع کف کاذبی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که بهتر است در مورد آن ها اطلاعات کسب کنید. به طور کلی، دو بخش بسیار مهم در کف کاذب فولادی، شامل پایه ها و پانل ها هستند که در ادامه توضیح مختصری در مورد آن ها بیان می کنیم.

  • پانل های کف کاذب

پانل های کف کاذب، از جمله بخش های مهم این کف های کاذب است. پانل کف کاذب فولادی از یک لایه فولاد تشکیل شده است که وظیفه افزایش کارایی و خواص کف های کاذب را برعهده دارد. پانل های کف کاذب، بر روی پایه ها نصب می شوند و دقیقا همان بخشی اند که تجهیزات روی آن ها قرار می گیرند.

پانل های کف کاذب، می توانند از متریال های مختلفی از جمله فولاد، استیل، آلومینیوم و … تشکیل شده باشند.

  • پایه های کف کاذب

پایه های کف کاذب، یکی از بخش های کف کاذب فولادی شناخته می شود که وظیفه نگه داشتن پانل ها را برعهده دارد. پایه های کف کاذب دارای کیفیت بالایی اند و می توانند به دلیل داشتن مقاومت بالا، وزن زیادی را تحمل کنند. پایه های کف کاذب به دلیل داشتن ارتفاع قابل تنظیم، ساختار انعطاف پذیری را برای کف کاذب فولادی ارائه می کنند.

کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی

مواد، ساختار، اجزاء و ویژگی های پانل های کف تمام فولادی

یکی از مهم ترین بخش های کف کاذب فولادی پانل های آن ها هستند. پانل ها که بر روی پایه های کف کاذب نصب می شوند، دارای دو ورق فولاد هستند. ورق فولادی مورد استفاده قرار گرفته برای ساخت کف کاذب فولادی، از نوع نورد سرد آلیاژی است و کیفیت بسیار بالایی دارد. این دو ورق فولادی به صورت نقطه ای به همديگر جوش داده مي شوند. ورق فولادی در واقع، بخش بیرونی پانل را تشکیل می دهد؛ اما پانل های کف کاذب فولادی دارای بخش های دیگری هم هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

بخش داخلی پانل توپر، از سیمان خالص استاندارد تشکیل شده است که خود این سیمان دارای یک پوشش از پی وی سی می باشد. استفاده از پی وی سی و یا هر نوع پلاستیک دیگر بر روی پانل کف کاذب فولادی باعث می شود که پانل در برابر سایش و آتش سوزی مقاومت بیشتری پیدا کند.

ساختار مکانیکی کف کاذب فولادی باید به گونه ای باشد که بتواند ضربه های وارد شده بر روی کف را به راحتی تحمل کند. کیفیت بالا و همچنین، زیبایی از جمله موضوعاتی هستند که در ساختار کف کاذب فولادی رعایت می شوند. در صورتی که یک کف کاذب فولادی با بهترین متریال ها و با لایه های خاص طراحی شده باشد، می تواند حدود 30 درصد بیشتر از کف های غیر کاذب وزن را تحمل کند.

 

مزایا کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی در تهران به دلیل داشتن مزایای مختلف بسیار محبوب شده است. بسیاری از ساختمان ها، اتاق های سرور و … با کمک کف فولادی کاذب، راه اندازی می شوند. به دلیل اینکه کف کاذب فولادی در ساختمان می تواند با تحمل بسیار بالا، در ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد، محبوبیت بسیار زیادی دارد.

کف کاذب فولادی در اتاق برق و ساختمان، دوام بسیار بالایی دارد و به دلیل ساختار سبکی که دارد، کاربردهای متنوعی نیز از آن خودش کرده است. داشتن مقاومت بالا در برابر آتش و رطوبت، از جمله ویژگی ها و مزایا خرید کف کاذب فولادی و استفاده از آن برای ساختمان هاست.

کف کاذب فولادی در اتاق سرور، به دلیل اینکه ارتفاع مناسبی دارد، می تواند کاربرد بسیار خوبی نیز داشته باشد. کف کاذب فولادی در ساختمان تجاری، به ساختمان تجاری و سیستم های مختلف آن نظم می دهد. به همین خاطر، می تواند در هزینه های نهایی ساختمان سازی صرفه جویی کند.

با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که اقدام به خرید کف کاذب فولادی در تهران کرده اند، از خرید خودشان رضایت دارند، می توان کیفیت این کف های کاذب را تضمین کرد. خوشبختانه، مزایا کف کاذب فولادی آنقدر زیادی هستند که می توان با خیلی راحت آن ها را خریداری نمود.

خصوصیات کف های کاذب فولادی خوب

اکثر کف های کاذب فولادی که در بازار کشور ایران وجود دارند، دارای کیفیت مطلوبی اند. اما باز هم باید در انتخاب فروشگاه و ارائه دهنده این سقف های کاذب توجه زیادی شود. از جمله خصوصیات کف های کاذب فولادی خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فولاد جوش داده شده بر روی پانل با کیفیت بسیار بالا
  • داشتن دوام خوب
  • نصب و نگهداری آسان کف های کاذب فولادی
  • تولید شده با مواد سبک وزن
  • غیر قابل احتراق
  • تحمل بار بسیار خوب
  • دارای رنگ پودری برای محافظت در برابر خوردگی
  • هدایت الکتریکی جامد
  • ایجاد محیطی عاری از گرد و غبار
  • مقاومت عالی در برابر آتش
  • دارای درجه پخش شعله کلاس A
  • یکی از بهترین راه حل های سفارشی برای صرفه جویی در هزینه
  • دارای قیمت کاملا رقابتی
  • طراحی زیبا و برجسته
  • راحتی در استفاده

خرید کف فولادی کاذب در تهران

کف کاذب فولادی می تواند در چه مکان هایی نصب شود؟

کف کاذب فولادی در تهران محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. از این رو، در مکان های مختلفی این کف های کاذب مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مکان هایی که معمولا نیاز به کف فولادی کاذب دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اتاق های کامپیوتر
  • مراکز داده
  • ارائه دهندگان خدمات اینترنتی
  • مراکز سوئیچ مخابراتی
  • اتاق برق / مخابرات
  • مراکز کنترل موتور سکوی حفاری دریایی
  • اتاق های کنترل صنعتی

قیمت کف کاذب فولادی چقدر است؟

قیمت کف فولادی کاذب به عوامل مختلفی از جمله متراژ مورد نیاز برای پیاده سازی کف کاذب، کیفیت کف فولادی و … بستگی دارد. مهم است که افراد برای خرید کف کاذب فولادی در تهران، تحقیق بیشتری بکنند و قیمت های موجود در بازار را بررسی نمایند. در صورتی که در مورد قیمت کف کاذب فولادی و جزئیات این کف های کاذب اطلاعات نیاز دارید، می توانید با کارشناسان مجموعه آرمان فلور در ارتباط باشید.

جمع بندی نهایی

در این مقاله در مورد مزایا انواع کف فولادی کاذب، ویژگی های این پانل فولادی و کاربردهای این کف کاذب صحبت کنیم. در صورتی که به دلیل شرایط خاص ساختمان تجاری و یا اداری خودتان، نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره سازی کابل ها، سیم ها، لوله ها و … دارید، می توانید از کف فولادی کاذب آرمان فلور کمک بگیرید که با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *