کف کاذب در معماری داخلی

یک معمار فضاهای داخلی در ذهن خود ترفندهای دکوراسیون بسیاری را می داند. طراح دکوراسیون داخلی با مشاهده فضاهای مختلف منزل اقدام به طرح ریزی برای پیاده سازی ایده های خود می نماید. آنها در ذهن خود چک لیست هایی را درباره بخش های مختلف و ابزارهایی که می شود در آن بخش ها استفاده کرد دارند. یکی از بخش هایی که در ذهن آنها وجود دارد، بخش کف ساختمان می باشد. با کمک کف کاذب یا کفپوش های مختلف می توانند ظاهر زیبایی به منزل شما ارائه کنند. در ادامه این پست قصد داریم به نحوه استفاده از کف کاذب در معماری داخلی یک ساختمان اشاره کنیم.

کف کاذب در معماری داخلی و کفپوش های مدرن

کفپوش یا کف کاذب

شما با کف کاذب می توانید ارتفاع برخی از قسمت های منزل خود را تغییر دهید. می توانید با کمک کف کاذب یک سکو که دارای ارتفاع بالاتری از کف ساختمان می باشد را ایجاد کنید. چون کف کاذب یک فضای خالی در زیر خود را برای شما ایجاد می کند، شما می توانید تاسیسات خود را از زیر آن عبور بدهید. همچنین می توانید با سیم کشی و قرار دادن لامپ های ال ای دی فضایی دلنشین تر ایجاد کنید. همچنین به دلیل وجود انواع مختلف کف کاذب، نظیر کف کاذب چوبی، کف کاذب سرامیکی، کف کاذب سنگی و… شما انتخاب های بسیاری خواهید داشت.

برای استفاده از کفپوش، شما می توانید طرح دلخواه خود را انتخاب کنید. سپس به کمک نصاب های حرفه ای اقدام به نصب آن کنید. از نظر ظاهری شاید استفاده از کف کاذب و کفپوش ظاهری یکسان را برای شما به ارمغان بیاورد. برای دیگر موارد نیز می توانید به بررسی ویژگی های استفاده از هرکدام بپردازید. باید بررسی داشته باشید که دوست دارید در کف ساختمان خود چه ویژگی هایی را داشته باشید. پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر با یک طراح داخلی فعال و برجسته مشورت داشته باشید.

کف کاذب در معماری داخلی

کف کاذب مناسب فضاهای صنعتی است یا مسکونی؟

بیشتر کاربرد کف کاذب در فضاهای بزرگ ی و صنعتی می باشد. در این فضاها از به دلیل اینکه تاسیسات بسیاری از کف ساختمان عبور داده می شود و همچنین به دلیل کاهش بار مرده ساختمان از کف کاذب های فولادی یا آلومینیومی استفاده می شود. اما در مکان های مسکونی می توان از انواع دیگر کف کاذب ها که هم دارای زیبایی و ظرافت بیشتری هستند استفاده کرد. کف کاذب های چوبی، کف کاذب های سرامیکی، کف کاذب های سنگی، کف کاذب های شیشه ای و… از انواع مختلف کف کاذب هایی می باشند که در منازل مسکونی پرکاربرد هستند. شما می توانید از بین طرح های بسیاری که برای انواع مختلف کف کاذب ها موجود است، مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

کف کاذب در معماری داخلی؛ کلام آخر

قطعا انتخاب بین کف کاذب ویا کفپوش کار راحتی نمی باشد. حتما برای اینکار با یک طراح داخلی مشورت کنید. شاید منزل شما ویژگی هایی داشته باشد که فقط بتوان از کف کاذب استفاده کرد. همچنین امکان اینکه استفاده از کفپوش برای شما مفیدتر باشد نیز وجود دارد. بنابراین سعی کنید به سرعت تصمیم نگیرید. پس از مشورت های لازم شما می توانید طرح دلخواه خود را پیاده سازی کنید. همچنین اگر ایده ای در ذهن خود دارید و یا از قبل طرحی را پیاده سازی کرده اید می توانید در قسمت نظرات با دیگر کاربران و ما در میان بگذارید. اگر سوال و ابهامی نیز دارید می توانید از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *