کف کاذب آلومینیومی

یکی  از انواع کف کاذب، کف کاذب آلومینیومی است. کف کاذب آلومینیومی در بازار کف کاذب، متقاضیان زیادی دارد. یکی از کف کاذب‌های محبوب در شرکت آرمان فلور، کف کاذب آلومینیومی را می‌توان نام برد. دلیل محبوبیت این کف کاذب، قیمت مناسب و کیفیت بالا بوده که مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته.

کف کاذب آلومینیومی، به دلیل نشست آزاد پانل‌ها بر روی زمین و قفل نشدن آنها ، قابلیت دسترسی بسیار سریع به زیر سازه را برای کاربر مهیا می‌کند.  این نوع کف کاذب برای اتاق‌های سرور ، دیتاسنتر ، اتاق‌های کنترل ، سالن‌های صنعتی، مناطق مرطوب و دیگر محیط‌ها با کاربری متفاوت مناسب خواهد بود.

طراحی، ساخت و تولید تمام قطعات کف کاذب الومینیومی توسط شرکت آرمان عمران هوشمند انجام می‌شود. استفاده از بهترین مواد اولیه و بهرمندی از نیروی کار ایرانی ، دلیل برتری ما است.

روش تولید کف کاذب آلومینیومی، ریخته‌گری دایکاست یا ریخته‌گری تحت فشار بوده که مقاومت کف کاذب را چند برابر می‌کند.

تراکم بالای محصول و مقاومت بینظیر آن، سبب شده تا فشار بالا را به راحتی تحمل کند.

آلومینیوم آلیاژی سبک در طبیعت است. به دلیل استفاده از آلومینیوم به عنوان عنصر اصلی در ساخت کف کاذب الومینیومی، این سازه وزن سبکی دارد.

مشاوره رایگان

برای خرید به مشاوره نیاز دارید؟ نمی دانید کدام نوع را باید سفارش دهید؟ همین الان تماس بگیرید.

اجزای تشکیل دهنده در کف کاذب

اکثر کف‌های کاذب و از جمله آنها کف کاذب آلومینیومی، دارای ساختار سه بخشی است. به این معنا که، از به متصل شدن سه بخش کف کاذب ساخته می‌شود. سه بخش مشترک در بیشتر کف کاذب‌ها، تایل، استرینگر و پایه نام دارد.

البته هر یک از این اجزا با نام‌های دیگر هم شناخته شده هستند که در ادامه مطرح می‌شود.

پانل

 Raised Floor Panel

تایل بخش خارجی کف کاذب محسوب می‌شود. یعنی بیشترین تماس محیط و عوامل خارجی با تایل خواهد بود. این امر به خوبی نشان می‌دهد که تایل متحمل فشار قابل توجهی خواهد بود. برای جلوگیری از هر گونه آسیب به تایل کف کاذب آلومینیومی، کفپوش روی آن قرار می‌گیرد.

کفپوش کف کاذب نیز اسم‌های مختلفی چون رویه، کفی و محافظ تایل دارد که بهتر است با آنها آشنا باشید.

تایل با نام‌هایی چون کف و پانل هم شناخته می‌شود. تایل‌های کف کاذب آلومینیومی، از جنس Al413 است.

 

استرینگر

 Raised Floor Stringers

استرینگر یا رابط برای افزایش ثبات سازه استفاده شده و دور تا دور تایل را در بر می‌گیرد. رنگ استرینگر، گالوانیزه از نوع گرم است. این عمل به قدری استاندارد و درست انجام میشود که رنگ وارد لایه‌های عمیق استرینگر می‌شود. به طوری که اگر سطح استرینگر را تراش دهیم، لایه‌های زیرین، دارای رنگ هستند.

 

پایه

 Raised Floor Pedestal

پایه کف کاذب آلومینیومی که نام دیگر آن ستون است، از سه جز تشکیل می‌شود.این سه جز شامل کفی، گلدانی و میله رابط است. کفی و گلدانی ساخته شده از آلومینیوم و میله رابط از فولاد آب کاری ساخته شده است.

ارتفاع پایه کف کاذب آلومینیومی، قابل تغییر بوده و در  صورت نیاز میتوان ارتفاع پایه را تغییر داد.

مراحل ساخت کف کاذب الومینیومی

 

پیشتر گفتیم روش ساخت کف کاذب الومینیومی دایکاست است.

دایکاست روشی مرسوم برای ساخت قطعات صنعتی مقاوم محسوب می‌شود.

حال هریک از مراحل ساخت کف کاذب الومینیومی را مطرح می‌کنیم.

مرحله اول: ابتدا آلیاژ آلومینیوم ذوب می‌شود.

مرحله دوم: قالب‌های کف کاذب الومینیومی -این قالب‌ها پیش ساخته هستند- آماده می‌شوند.

مرحله سوم: الومینیوم ذوب شده با شدت بالا در قالب‌ها  تزریق می‌شود.

مرحله چهارم: قالب‌ها در دمای انجماد قرار می‌گیرند.

مرحله نهایی: در پایان محصول را از قالب ها خرج می‌کنیم.

 

ارسال به سراسر کشور

خرید انواع کف کاذب از شرکت آرمان فلور تنها با یک زنگ! همین الان امتحان کن 🙂

کفپوش کف کاذب آلومینیومی

 

روی پایه‌ها و استرینگر کف کاذب، تایل قرار می‌گیرد. وجود تایل باعث می‌شود که امکان تردد و قرار دادن اشیا  وسایل گوناگون روی کف کاذب مهیا شود. بنابرای برای حفظ این بخش کف کاذب کف پوش روی آن نصب می‌شود.

کف پوش کف کاذب علاوه بر حفاظت از تایل، دارای تنوع بسیاری در شکل است. از این رو برای دکوراسیون‌های مختلف مناسب است.

کف پوش از متریال مختلفی ساخته می‌شود. نمونه از انواع کف پوش برای کف کاذب عبارت هستند از:

لمینیت

PVC

پارکت

چوب

چمن

HPL

و موارد  دیگر

لازم به ذکر است که کف پوشPVC  و HPL بهترین نوع کف پوش شناخته شده اند. زیرا علاوه بر قیمت مناسب و طرح و رنگ مدرن، بالاترین مقاومت را دارند.

مهمترین ویژگی این رویه‌ها سرسختی و مقاومت بالا در برابر خش افتادگی و ساییدگی است.

کف کاذب آلومینیومی برای چه جاهایی مناسب و قابل نصب است؟

 

کف کذب الومینیومی برای جاهای مختلف استفاده می‌شود و محدودیت نصب ندارد. قابلیت‌های موجود در کف کاذب سبب شده در جاهای مختلف مثل:

اتاق باتری

اتاق کنترل

اتاق مخابرات

دیتاسنترها

اتاق مانیتورینگ

فرودگاه‌ها

مراکز مختلف آموزشی

گلخانه‌ها

ادارت

ساختمان‌های تجاری و مسکونی

و مکان‌های متنوع دیگر قابل اجرا باشد. کاربرد کف کاذب در جاهای مختلف، متفاوت است. مثلا در منازل مسکونی برای زیبایی و پوشاندن سیم‌های برق یا لوله کشی و پکیج‌های ساختمانن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه قابلیت‌هایی باعث شده تا کف کاذب در همه جا قابل اجرا باشد؟

 

پیش‌تر گفتیم کف کاذب الومینیومی از الومینیوم ساخته شده است. الومینیوم دارای قابلیت و ویژگی‌های بسیاری است که تمام این ویژگی‌ها  در کف کاذب الومینیومی منعکس شده است.

از جمله خاص‌ترین ویژگی‌های کف کاذب آلومینیومی میتوان موارد زیر را نام برد. البته باید توجه کنید که کف کاذب آلومینیومی که تولید شده در شرکت آرمان فلور باشد، این قابلیت‌ها را داراست. وجود این قابلیت‌ها درباره کف کاذب‌های الومینیومی که در شرکت‌های دیگر تولید شده باشد، تایید و تضمین نمی‌شود.

اولین و مهمترین مزیت منحصر به فرد کف کاذب آلومینیومی، قابلیت نصب در محیط‌هایی با رطوبت بالا است. زیرا کف کاذب الومینیومی خاصیت ضد اکسیدگی داشته و این ویژگی جزو ماهیت اصلی آلومینیوم است. کف کاذب آلومینیومی از پر فروش‌ترین محصولات، برای مناطق شمالی و جنوبی کشور به شمار می‌رود.

وجود رطوبت بالا در این مناطق منجر به زنگ زدن یا پوسیده شدن کف کاذب‌هایی چون سرامیکی، چوبی، لگراند و… می‌شود.

کف کاذب  الومینیومی  سازه‌ایست عایق صدا و دما، از این رو برای مکان‌هایی چون اتاق عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از دلایلی که کف کاذب الومینیومی را سازه‌ای مناسب برای صنایع سنگین و کارخانه‌های می‌دانند، مقاومت در برابر فشار است. ساختار کف کاذب آرمان فلور به گونه‌ای طراحی شده که بار وارده، روی یک بخش نباشد. یعنی وزن متحمل شده در کل سازه پخش می‌شود. در این صورت هیچ کدام از اجزا سازه تحت فشار  قرار نمی‌گیرند.

آنتی استاتیک بودن و عبور الکتریسیته ساکن به وسیله کف کاذب، باعث شده تا کف کاذب سازه‌ای استاندارد برای اتاق‌های

دیتاسنتر، کنترل، مخابرات، مانیتورینگ، گیمینگ، اتاق عمل و… باشد.

یکی از ویژگی‌های کاربردی کف کاذب آلومینیومی، برای انواع ساختمان‌ها، امکان عبور تاسیسات ساختمانی از زیر کف کاذب است. این قابلیت علاوه بر پنهان کردن تاسیسات دسترسی به تجهیزات زیر کف کاذب را آسان‌تر می‌کند. 

یکی از قوانین ساخت و ساز ساختمان، رعایت اصل استاندارد سازی ساختمان است. یعنی علاوه بر استفاده از بهترین مصالح ساختمان با بهترین قیمت، وزن ساختمان استاندارد باشد و از حد مجاز، بیشتر نشود.

استفاده از کف کاذب به جای بتن ریزی و کاشی کاری زمین ساختمان، امروزه رواج زیادی یافته است. زیرا علاوه بر مدرن بودن و صرفه جویی در هزینه‌ها، به استاندارد سازی ساختمان کمک می‌کند.

کف کاذب الومینیومی وزن ایده‌آل داشته و مقاومت ساختمان را چند برابر بیشتر می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مصالح مدرن، آتش نگرفتن است. کف کاذب ساخته شده از مواد اولیه مرغوبی است. این سازه در برابر آتش مقاومت داشته و اگر ساختمان دچار حادثه آتش سوزی شود، هرگز هوای محیط را سمی و آلوده نمی‌کند.

تمیز کردن خانه بخش جدا نشدنی از کارهای روزمره انسان‌هاست. همچنین پاکیزه بودن محیط کار باعث می‌شود که کارمندها دچار آشفتگی و حس بد نشوند. پس کف کاذب هم مستثنی از شست و شو نیست. کف کاذب آلومینیومی قابل شست و شو بوده و در برابر مواد شوینده دچار آسیب نمی‌شود.

کف کاذب آلومینیومی یکی از مصالح ضروری برای ساخت روف گاردن محسوب می‌شود. روف گاردن‌ها محیط‌های رو بازی هستند که با عوامل طبیعی و آب و هوایی مختلف در ارتباط هستند. مقاومت کف کاذب سبب شده تا در برابر بارش باران، بارش برف و یا دماهای سرد و گرم مختلف آسیب ناپذیر باشد.

امروزه برای داشتن خانه هوشمند، نصب کف کاذب ضروری است. زیرا پنهان کردن سیم‌ها و البته دسترسی آسان به این تجهیزات یکی دیگر از قابلیت‌های کف کاذب به شمار می‌رود. کاربرد این سازه آلومینیومی تنها مختص خانه‌های هوشمند نیست.

وجود تنوع در رویه‌های کف کاذب آلومینیومی، سبب شده تا با دکورهای مختلف وفق داده شود. این در حالی است که تمام تاسیسات اعم از لوله کشی، کابل و سیم کشی، اجرا سیستم‌های مختلف گرمایشی و سرمایشی، زیر سازه نصب می‌شود.

تمام این قابلیت‌ها و کاربردهای بسیار دیگر، باعث شده کف کاذب سازه‌ای قابل نصب در مکان‌های مختلف باشد. مهم نیست که محیط مورد نظر شما رو باز یا رو بسته باشد. کف کاذب الومینیومی تولید شده در شرکت آرمان فلور مستحکم و مقاوم بوده و دچار آسیب نمی‌شود.

استعلام قیمت و خرید کف کاذب آلومینیومی شرکت آرمان فلور

 

شرکت آرمان عمران هوشمند، بیست و شش سال مشغول به فعالیت حرفه‌ای در زمینه تولید و فروش کف کاذب است. تولیدات شرکت آرمان فلور، ساخته شده از بهترین و مرغوب‌ترن مواد اولیه ساخته شده است. استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و متریال عالی، آرمان فلور بزرگ‌ترین صادر کننده کف کاذب به دیگر کشورها است. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت کف کاذب الومینیومی آرمان فلور با ما تماس بگیرید.