متعلقات کف کاذب

 پایه :

پایه ها بخش مهم زیر ساختار در سیستم کف کاذب هستند که شامل اجزا زیر می باشند :

الف) گلدانی یا کلاهک که در قسمت فوقانی پایه بر روی لوله واسط نصب می شود. جنس کلاهک از آلومینیوم بوده و به روش دایکست تولید می شود و به همین دلیل دارای مقاومت بالایی می باشد. بر روی کلاهک ۴ عدد شاخک راهنما وجود دارد که این شاخک ها سرعت و دقت مونتاژ و نصب پانل ها را افزایش داده و از حرکت پانل ها به طرفین جلوگیری می نماید. همچنین در چهار طرف کناری کلاهک ها محلی برای قرار گرفتن استرینگر یا خط کش تعبیه گردیده است که عمل اتصال پایه ها به یکدیگر جهت تثبیت بیشتر در قسمت فوقانی را بر عهده دارد.

ب) مهره قفل کن که از جنس آلومینیوم بوده و به روش دایکست تولید می شود. محل قرارگیری مهره قفل کن در قسمت زیرین کلاهک بوده و بر روی لوله واسط نصب می شود. نقش اصلی مهره قفل کن تنظیم و تثبیت ارتفاع پایه بوده و همچنین در افزایش تحمل فشار نقش مهمی دارد.

پ) لوله واسط استاندارد فولادی که تمامی اجزای پایه بوسیله رزوه هایی که در دو سر آن تعبیه شده است بر روی آن نصب میگردند . لوله های واسط پس از طی مراحل برش و ایجاد رزوه بر روی آن با استفاده از گالوانیزه ی گرم پوشش داده می شوند. از مزیت های لوله واسط ، رزوه های تعبیه شده در قسمت فوقانی لوله واسط می باشد که در هنگام نصب و اجرا امکان تنظیم و تغییر ارتفاع پایه را به میزان ( ۳۰- , ۳۰+ میلی متر ) بوجود می آورد.

این خاصیت باعث تراز ماندن سطح کف کاذب با استفاده از یکه اندازه لوله در محل های نصب که دارای شیب می باشند، می گردد. ارتفاع لوله های واسط بستگی به سفارش مشتری دارد که معمولاً بین ۱۵cm تا ۱۱۰cm انتخاب می گردد.

ت) نشیمنگاه پایه یا کف پایه که از جنس آلومینیوم بوده و به روش دایکست تولید می گردد. کف پایه وظیفه اتصال پایه را بوسیله رولپلاک یا رولبوت به زمین بر عهده دارد.

ث) واشر یا لاستیک که از جنس پلاستیک بوده و جهت جلوگیری از صدای بوجود آمده در اثر برخورد دو سطح فلز پانل و کلاهک پایه تعبیه شده که بر روی کلاهک پایه نصب می گردد.

 استرینگر یا خط کش :

بخش دیگر متعلقات کف کاذب آلومینیومی استرینگر می باشد که از ورق گالوانیزه ساخته می شود. استرینگرها پس از طی مراحل برش ورق، فرم دادن به شکل ناودانی و پانچ سوراخ در دو سر تولید می شوند، سپس دو عدد پین فلزی بر روی دو سوراخ طرفین پرچ می شود. استرینگرها بر روی کلاهک پایه نصب می شوند که این عمل باعث تثبیت پایه ها در قسمت فوقانی و یکپارچگی آنان می گردد.