کف کاذب مورد نیاز در اتاق سرور

در مقاله های گذشته درباره انواع کف کاذب صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی کف کاذب اتاق سرور و تجهیزات مورد استفاده در این قسمت ها بپردازیم. اتاق های سرور و بعضی از مراکز اداری به گونه ای هستند که باید از کف کاذب استفاده کنند. در اتاق سرور ها یا دیتاسنتر ها از تجهیزات بسیاری استفاده می شود. تجهیزاتی که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

اتاق سرور

دیتاسنترها حاوی سرور های بسیاری می باشد. تجهیزات دیگری مانند سوئیچ ها و رک ها و… نیز در این مراکز موجود است. دیتاسنتر ها مراکز بسیار حساسی هستند. داده هایی که در این مراکز وجود دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. حفاظت از این داده ها یک امر بسیار مهم و ضروری می باشد. بنابراین باید از مواردی نظیر آتش سوزی، رسیدن آب و رطوبت فراوان و… به این بخش ها جلوگیری کرد.

تجهیزات دیگری برای سرمایش نیز وجود دارد. این تجهیزات هم در بخش درونی دیتاسنتر نصب می شود و هم در بخش خارجی دیتاسنترها. بخش هایی مانند کندانسور ها در خارج از محیط نصب می شوند. در اتاق های سرور از لوله های مسی و کابل های فیبر نوری بسیاری استفاده می شود که باید آنها را نیز در نظر گرفت.

 

در اتاق های سرور باید توجه ویژه ای به سیستم برق کشی داشت. به طور معمول نیاز است که تعدادی تابلو برق نصب شود. همچنین باید تجهیزاتی را برای هنگامی که سیستم برق کشی دچار مشکل می‌شود یا برق قطع می شود نیز در نظر گرفت. البته در دیتاسنتر های بزرگ این اتفاق به ندرت می افتد ولی بهتر است تجهیزاتی را داشته باشید تا در مواقع ضروری از آنها استفاده کنید.

وجود لوازم اطفا حریق هم بسیار مهم است. نیاز است تا سیستمی مطمئن پیاده سازی کرد تا در مواقع خطر به کمک شما بیاید. از آنجایی که با تجهیزات شبکه و سرور ها و بقیه موارد سروکار داریم، امکان حریق نیز وجود دارد. وجود سیستم های آب پاش، استفاده از تجهیزات ضد حریق و بهره بردن از سیستم های اعلام حریق مواردی است که به شما کمک می‌کند.

کف کاذب اتاق سرور

برای اتصال بین سرور ها و تغذیه سرورها و دیگر وسایل موجود به کابل های زیادی نیاز است. کابل های شبکه و کابلهای الکتریسیته از انواع این نوع کابل ها می باشند. برای حفظ نظم بیشتر و دسترسی راحت به این کابل ها از کف کاذب استفاده می شود. این سازه های کاذب بسیار در اتاق های سرور پرکاربرد هستند. با توجه به ارتفاعی که ایجاد می کنند می توان تمامی تجهیزات را از زیر آن عبور داد. همچنین با توجه به وجود فضای خالی در زیر کف کاذب، می توان تهویه هوای مناسبی نیز ایجاد نمود.

در دیتاسنترها و اتاق های سرور، به دلیل وجود تجهیزات الکترونیکی بسیار، دمای هوای محیط به سرعت افزایش می یابد. به همین دلیل نیاز مبرمی به خنک کننده های هوا وجود دارد. از طریق کف کاذب ها می توان تهویه مناسبی را برقرار کرد. اگر به تصاویر زیر دقت کنید مشاهده خواهید کرد در قسمت های نزدیک به سرورها از کف کاذب های مخصوصی استفاده می شود. سوراخ هایی تعبیه شده است تا بتواند هوای خنک را تهویه کند. سرمایش اتاق های سرور امری ضروری است که در این راستا کف های کاذب کمک شایانی به ما خواهند کرد.

 

 

در این مقاله سعی شد مواردی درباره اتاق سرورها و دیتاسنترها بررسی شود. همچنین تجهیزات اتاق سرور نیز بررسی کردیم. قسمتی را نیز به بیان دلایل استفاده از کف کاذب در اتاق های سرور پرداختیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. هرگونه نظر یا پیشنهادی را می توانید از قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *