پشت بام سبز

شاید عنوان این مقاله براتون عجیب باشد. امروزه با وجود آپارتمان های بلند و زندگی آپارتمان نشینی مواردی مثل گل و گیاه و باغچه اهمیت خودشان را از دست داده اند. در کمتر خانه ای مشاهده می شود که باغچه داشته باشند. طراحان زیادی اهمیت فضای سبز را درک کرده اند. امروز قصد داریم طراحی هایی با عنوان پشت بام های سبز را بررسی کنیم.

روف گاردن چیست؟

در پشت بام منازل دو طبقه یا آپارتمان ها می توان فضایی را در نظر گرفت و در آن از گل ها و درختچه های مناسب استفاده کرد. ایجاد فضای سبز در پشت بام تاثیرات زیادی دارد. شما می توانید با احداث این فضا طراوت خاصی به زندگی خود بدهید.

مراحل اجرا

برای داشتن پشت بام های سبز باید مراحلی را طی کنید. در ابتدا باید زیرسازی و کف سازی مناسب اعمال کنید. نمی توانید بر روی بستری از سیمان یا ایزوگام روف گاردنی را احداث کنید. لازم است شما مراحلی را که طراحتان ذکر می کند را پیاده سازی کنید. کف سازی مهمترین بخش است. شما برای اینکه فضای سبزتان شاداب و تازه بماند نیاز است که آن فضا را آبیاری کنید. اگر کف سازی مناسبی صورت نپذیرد، در آینده احتمال اینکه دچار مشکلات فراوانی بشوید وجود دارد. مراحل بعدی شیب دار کردن و استفاده از خاک مناسب می باشد. اقدامات دیگری نیز باید صورت بگیرد که بهتر است با مشورت طراحان آنها را عملی کنید.

مزایای پشت بام سبز

در پشت بام های سبز فضای خوبی در اختیار دارید تا وقت خود را بگذرانید. یک فضای سبز مناسب و اختصاصی که خود و فرزندانتان می توانند از آن استفاده کنند. شما می توانید با قرار دادن میزهای مناسب و مبلمان راحتی اوقات خوشی را در پشت بام سپری کنید. نیاز نیست فضای سبز بسیار گسترده ای همچون پارک ها ایجاد کنید. با قرار دادن تعدادی گلدان بزرگ و کوچک می توانید این فضای دلنشین را برای خود ایجاد کنید. کافیست با مشورت طراح خود و به اندازه ی متراژ مورد نیاز خود، چمن مصنوعی مرغوبی بخرید و در کف پشت بام و زیر گلدان ها قرار بدهید. رنگ سبز بسیار آرامش بخش می باشد و می تواند برای شما آرامش خاصی ارمغان بیاورد.

شما می توانید بعد از گذراندن یک روز کاری سخت به این فضای سبز خصوصی خود بروید. با مطالعه کتاب و نوشیدن چای می توانید لحظات خوبی را سپری کنید. مطمئنا خستگی روز سخت شما در این بخش به سرعت از بدنتان خارج می شود. اگر کودک خردسال دارید نیز می توانید از روف گاردن خود استفاده های بسیاری بکنید. فضای بازی بسیار خوبی که می تواند لحظات فوق العاده ای را برای فزرند شما ایجاد کند. برای ایجاد روف گاردن مناسب خود و مورد علاقه خودتان می توانید از طراحان بسیاری کمک بگیرید. برای کف سازی هم می توانید از کف کاذب های مناسب پشت بام استفاده کنید. کف پوش های مناسب پشت بام هم وجود دارند که می توانید با بررسی آنها اقدام به خرید بنمایید.

در مقاله های آینده سعی می کنیم تا بیشتر درباره تزئیناتی که می توان در روف گاردن استفاده کرد صحبت می کنیم. همچنین درباره چینش وسایلی همچون تخت یا مبل ویا باربیکیو صحبت میکنیم. در صورت داشتن هرگونه نظر و پیشنهاد، شما می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید. همچنین اگر ایده های طراحی نوینی به ذهنتان رسیده است یا می خواهید درباره برخی از سبک ها برای شما مقاله تهیه کنیم در قسمت نظرات با ما در میان بگذراید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *