کف کاذب در محیط اداری

 

محیط‌های اداری، پر رفت و آمد هستند. تعدا کامپیوترها و دیگر تجهیزات در اداره‌ها نسبت به دیگر محل‌ها بیشتر است. اگر برای سامان دادن سیم‌ها و تجهیزات فکری نشود.

علاوه بر نامرتب بودن فضا، خسارت‌های زیادی تحمیل میشود. کف کاذب یکی از راه حل‌هایی است که برای محیط اداری پیشنهاد می‌شود.

استفاده از این نوع کف می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. کف کاذب در مقایسه با کف‌های سنتی، مانند، پارکت یا لمینت از قابلیت‌هایی چون، مقاومت در برابر خراش. ضد آب بودن و عایق صوتی هنگام راه رفتن افراد در محیط است. علاوه براین استفاده از کف کاذب در ادارات و محیط‌های کاری.

به دلیل کاهش نویز و صداهای اضافه موجب تمرکز بیشتر کارکنان و بهبود راندمان کاری میشود. در این مقاله قصد داریم به معرفی مزایای استفاده از کف کاذب در محیط اداری بپردازیم. و راهنمایی‌هایی برای خرید و فروش کف کاذب با کیفیت را ارائه دهیم.

۱. چرا کاربرد کف کاذب در محیط اداری نمونه‌ای از جلوه زیبایی است؟

در طراحی داخلی محیط اداری، استفاده از کف کاذب می‌تواند یکی از راهکارهای مناسب برای بهبود جلوه زیبایی باشد. تایل کف کاذب، دارای روکش PVC یا HPL بوده که ضد خش هستند. با توجه به این که افراد بسیاری به ادارات رفت و آمد دارند، کف کاذب مقاوم عمل میکند.

از دیگر مزایا و کاربرد کف کاذب می‌توان به پوشش دادن ناهمواری‌ها و تغییرات سطحی زمین اشاره کرد. همچنین، نصب آسان، مقاومت در برابر حرارت، رطوبت و قابلیت شستشوی آسان از دیگر مزایای کف کاذب به شمار میروند.

محیط اداری باید همواره چشم نواز باشد تا مشتری‌های قدیمی دلسرد نشوند و مراجعین جدید جذب شوند. استفاده از کف کاذب می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای بازسازی و تغییر دکوراسیون باشد. همچنین، تنوع رنگی و طرحی کف کاذب، امکان ایجاد دکوری زیبا و مطلوب را در محیط اداری فراهم می‌کند.

در کل، استفاده از کف کاذب در محیط اداری می‌تواند بهبود جلوه ظاهری و افزایش کیفیت محیط کاری را به همراه داشته باشد. با انتخاب رنگ‌ها و طرح‌های مناسب، می‌توان به نحو احسن از کف کاذب و کاربردهای آن استفاده کرد.

۲. خرید کف کاذب اداری: نکاتی که قبل از خرید باید بدانید

کف کاذب یکی از راه حل‌هایی است که برای پوشش دادن به کف محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مزایای استفاده از کف کاذب، افزایش زیبایی و شکوفایی محیط اداری است. این نوع کف‌پوش به دلیل داشتن طرح‌های متنوع و جذاب، از لحاظ ظاهری محیط اداری را متنوع و زیباتر می‌کند.

کف کاذب در محیط اداری

از دیگر مزایای استفاده از کف کاذب در محیط اداری، کاهش نویز و صدا است. این نوع کف‌پوش باعث کاهش صدای تردد پرسنل، مراجعین و همچنین صدای صندلی‌ها و میزهای اداری می‌شود.

کف کاذب دارای خصوصیات عایق حرارتی است که به حفظ دمای مناسب در محیط اداری کمک می‌کند.

قبل از خرید کف کاذب اداری، باید به نکاتی دیگر نیز توجه کنید.

  • یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید، تو جه به کیفیت کف کاذب است. بنابراین بهتره که از ‌های صاحب نام و معتبر خرید کنید.
  • در انتخاب کف کاذب برای محیط اداری، باید به ضریب اصطکاک محصول توجه کنید. بعضی از انواع کف کاذب، مانند کف کاذب چوبی اصطکاک بالایی دارند و خرید آنها به صرفه نیست.
  • به میزان لغزندگی کف کاذب توجه کنید. کف کاذب‌هایی چون کف کاذب سراوینل، سطح لغزنده‌ای داشته و باعث زمین خورد افراد میشود. از طرف دیگر این نوع کف کاذب مستعد خط و خش بوده و کوچکترین چیز ظاهر سازه را خط می‌اندازد.
  • در انتخاب کف کاذب برای محیط اداری، باید به وزن محصول توجه کنید. محصول با وزن کمتر، تردید کمتری دارد و به راحتی می‌توانید آن را نصب کنید.
  • در نهایت، قبل از خرید کف کاذب اداری، باید به میزان رطوبت‌ موجود در محیط اداری توجه کنید. اگر محیط اداری شما دارای تعداد زیادی رطوبت است، باید از محصولی با خصوصیات ضد آب استفاده کنید.
  • کف کاذب با کیفیت و پر کاربرد لزوما قیمت هنگفتی ندارد. شما میتوانید سازه‌هایی چون کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی را انتخاب کنید. این دو سازه علاوه بر کاربردهای متنوع و کیفیت بالا، قیمت مناسبی هم دارند.
  • چون ادارات به کامپیوتر مجهز شده لازم است، برای سامان دادن به سیم‌ها فکری شود. بعد از نصب کف کاذب میتوان سیم‌ها و کابل‌ها را از زیر سازه عبور داد. که در این صورت نامرتبی سیم‌ها پوشش داده میشوند.

در نتیجه، استفاده از کف کاذب در محیط اداری، باعث افزایش زیبایی و شکوفایی محیط می‌شود. کاهش نویز و صدا را به همراه دارد و دارای خصوصیات عایق حرارتی است. برای خرید کف کاذب، باید به کیفیت، قیمت، ضریب اصطکاک، وزن محصول و مقاومت در برابر رطوبت‌های محیط توجه کنید.

۳. چگونه با استفاده از کف کاذب، آلودگی صوتی را در محیط اداری کاهش دهیم؟

مزایای استفاده از کف کاذب در محیط اداری بسیار زیاد است. با استفاده از این نوع کفپوش، می‌توان آلودگی‌های صوتی را کاهش داد. صداهایی چون رفت و آمد مراجعین، اکو صدای صحبت کارمندان و دیگر نویزها با نصب کف کاذب به حداقل میرسند.

بنابراین اداراتی که تماس تلفنی بسیاری دارند دیگر از اکو شدن صدای تلفن، آزار نمیبینند.

به علاوه، کف کاذب دارای مزایای دیگری هم هست. یکی از این مزایا، سهولت در نصب و نگهداری این سازه است. اگر در حال بازسازی اداره خود هستید. نگران تلف شدن وقت نباشید.

زیرا کف کاذب نصب آسان و سریعی دارد. از طرف دیگه نصب این سازه هزینه‌های جانبی ندارد. یعنی نیاز به هیچ هزینه نگهداری نیست. کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی تنها نوع کف کاذب هستند که این مزیت را دارند.

به همین دلیل، استفاده از کف کاذب فولادی و آلومینیومی در محیط اداری، بسیار پرکاربرد و مقرون به صرفه است.

همچنین، بسته به نوع کف کاذب استفاده شده، می‌توان از خصوصیاتی مانند مقاومت در برابر خراشیدگی. پوسته شدن و سایش بهره برد. در نتیجه، با استفاده از کف کاذب در محیط اداری می‌توان هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را کاهش داد.

بنابراین، استفاده از کف کاذب در محیط اداری از مزایای بسیاری برخوردار است. و می‌تواند به خوبی به بهبود وضعیت اداری و کاهش صداها که در این محیط شنیده می‌شود کمک کند.

۴. قیمت کف کاذب اداری: شناخت انواع مختلف آن برای انتخاب بهترین گزینه

در محیط اداری، کف کاذب یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای پوشش دادن به تجهیزات است. تقریبا تمام ادارات به تجهیزاتی چون، سیستم تهویه و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مجهز هستند.

از آنجا که بین کف کاذب و زمین فضای خالی و کاربردی وجود دارد. میتوان تمام این سیستم‌ها را زیر کف کاذب نصب و راه اندازی کرد.

ساختار این سازه به گونه‌ای طراحی شده که بعد از استفاده از فضای زیرین. میتوان با برداشتن تایل آن به سیستم‌ها دسترسی داشت.

این سازه، از موادی مانند فولاد و آلومینیوم ساخته می‌شود و به دلیل داشتن خصوصیاتی همچون. مقاومت در برابر آب، ضد آتش بودن و قابل شست‌وشو بودن، بسیار محبوب است. اما قبل از انتخاب کف کاذب، باید با انواع مختلف آن آشنا شویم تا بتوانیم بهترین گزینه را برای محیط اداری خود انتخاب کنیم.

۱. کف کاذب فولادی: این سازه از فولاد و تزریق بتن ساخته میشود. کف کاذب فولادی، بسیار مقاوم بوده و قابل شست‌وشو است. برای محیط‌هایی که تردد بالایی دارند، مثل دفاتر و فروشگاه‌ها، گزینه مناسبی محسوب میشود.

۲. کف کاذب آلومینیومی: کف کاذب الومینیومی به روش ریخته گری دایکاست تولید میشود. این سازه در برابر خط و خش بسیار مقاوم است. و معمولا در محیط‌هایی که نیاز به پوشش دائمی و مقاوم دارند، مانند دفاتر و مراکز تجاری، استفاده می‌شود.

۳. کف کاذب سراوینل: این نوع سازه از سرامیک و تایل فولادی ساخته میشود. یعنی طرح مورد نظر شما از سرامیک انتخاب میشود. و سپس با چسب، به تایل کف کاذب فولادی میچسبد. این روش ساخت اصولی نبوده و بی دلیل وزن سازه را افزایش میدهد.

  1. کف کاذب چوبی: دو نوع کف کاذب چوبی داریم. یا سازه تنها تایل چوبی دارد. یا ترکیبی از چوب و پلاستیک است. هر دو نوع کف کاذب چوبی به طبیعت آسیب زده و معایب دیگری نیز دارد.
  2. کف کاذب لگراند: محصولی ساخته شده از سازه‌ی فرانسوی است و واردات آن به کشور متوقف شده. عدم تنوع در رنگ، پایه‌های نسبتا ضعیف و کاربرد محدود از معایب این نوع کف کاذب محسوب میشود.
  3. کف کاذب سنگی: در ساخت این سازه از سنگ‌های صنعت ساخت و ساز، مانند سنگ مرمر و گرانیت استفاده میشود. عمده کاربرد کفکاذب سنگی در فضاهای رو باز است. اما نه روف گاردن یا بالکن‌ها. زیرا وزن آن بالا بوده و وزن کلی محیط را افزایش میدهد.
  4. کف کاذب شیشه: شیشه‌ها مات و شفاف برای ساخت این سازه مورد استفاده قرار میگیرند. اولین ویژگی شیشه مود نیاز نشکن بودن آن است. اما بزرگترین عیب کف کاذب شیشه‌ای عدم سهولت در تمیزی و خط افتادن آن است.

در نهایت، باید به این نکته توجه کرد که قیمت کف کاذب بستگی به نوع آن دارد و باید با توجه به نیاز محیط اداری، بهترین گزینه را انتخاب کرد.

کف کاذب نامناسب را بشناسید

  • کف کاذب‌هایی که ایمنی را به خطر می‌اندازند: کف کاذب سراوینل، کف کاذب چوبی، کف کاذب سنگی، کف کاذب شیشه‌ای. کف کاذب سراوینل و سنگی وزن استانداری ندارند و بار مرده را افزایش میدهند. کف کاذب چوبی آتش میگیرد و کف کاذب شیشه، هنگام بروز حوادثی چون زلزله میشکند.
  • کف کاذب‌هایی که هزینه جانبی دارند: کف کاذب سراوینل، کف کاذب چوبی. کف کاذب سراوینل میشکند و چسبندگی خود را از دست میدهد. بنابراین تایل آن باید عوض شود. کف کاذب چوبی دچار کپک یا حمله حشرات شده و به محلول خاصی برای دوام نیاز دارد.
  • کف کاذب‌هایی که مقاوم نیستند: کف کاذب شیشه، کف کاذب چوب، کف کاذب سراوینل.

شیشه به مرور خط خطی میشود و ظاهر خود را از دست میدهد. چوب در دمای مرطوب ورم میکند. فشار باعث ترک خوردن تایل کف کاذب سراوینل میشود.

نتیجه گیری

با توجه به مزایای فراوانی که کف کاذب در محیط اداری دارد، استفاده از آن یکی از بهترین راهکارها برای بهبود دکور، ارتقا ایمنی و صداگیری مناسب است. اما قبل از خرید، باید به نکاتی مانند نوع کف کاذب، قیمت و خصوصیات آن توجه کرد.

با استفاده از کف کاذب، می‌توان به راحتی میزان و تن صداها را کاهش داد. و دمای مناسبی را در محیط اداری حفظ کرد. به همین دلیل، استفاده از کف کاذب در محیط اداری. به عنوان یکی از بهترین و پر کاربردترین راهکار برای سامان دادن به محیط اداری است.

کارشنسان آرمان فلور آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و فروش کف کاذب کیفی به شما عزیزان هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *