اپوکسی

 

 

اپوکسی و کف کاذب دو محصول مختلف با کاربردهای متفاوت هستند. برای مثال اپوکسی علاوه بر اجرا روی زمین، روی سقف هم قابل اجراست. اما کف کاذب محصولی نوین و قابل نصب روی زمین است. جهت اطلاع از تفاوت هر یک، بهتر است با هر محصول به طور کامل آشنا شویم.

 

اپوکسی و انواع آن

 

طبق یک تعریف علمی، اپوکسی نوعی پلاستیک گرما سخت است. ساختار اپوکسی متشکل است از دو کربن که به یک اکسیژن وصل شده است. اپوکسی به دلیل وجود رزین، شفاف و درخشان است. اپوکسی در صنعت ساخت و ساز به دو صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سقف اپوکسی

زمین یا کف اپوکسی

 

سقف اپوکسی

 

ماده اصلی در اجرا اپوکسی رزین است. رزین مایعی‌ایست که به جامده تبدیل میشود. این تبدیل هوا به دو صورت انجام میشود.

به وسیله هاردنر

دمای محیط

اپوکسی سقف به دلیل محدودیت‌های رزین، ابتدا روی پانل‌های خاص که معمولا آکوستیک هستند اجرا میشود. بعد از جامد شدن رزین، مراحل نصب سقف اپوکسی آغاز می‌شود.

اندازه پانل ها با توجه به سقف، برش داده میشوند.

یکی از نکات مهم در اجرا اپوکسی جلوگیری از حباب شدن رزین است.

بعد از سخت شدن رزین، پانل‌ها به سقف نصب میشوند. نصب پانل اپوکسی به سقف باید بسیار دقیق انجام شود. زیرا حساسیت پانل‌ها بالا بوده و احتمال شکنندگی زیاد است.

استفاده از سقف اپوکسی دکور تجملی و زیبایی را ایجاد میکند که هزینه اجرا آن بالاست.

 

کف  اپوکسی

 

کف اپوکسی کاربردی‌تر از سقف اپوکسی بوده و معمولا افراد آشنایی بیشتری با آن دارند. کف اپوکسی معمولا ضد خش بوده و تنوع بسیاری در طرح دارد. شما میتوانید طرح مورد نظر خود را ارائه کنید و همان طرح را روی زمین اجرا کنید.

اما علاوه بر این ویژگی‌ها، باید با معایب کف اپوکسی هم آشنا باشید. تا بتوانید دست به انتخاب درستی بزنید.

 

معایب کف اپوکسی چیست؟

 

  • کف اپوکسی بسیار حساس و شکننده است. بنابراین اگر جایی اجرا شود که احتمال ترک خوردن یا فرسوده شدن زمین اصلی وجود داشته باشد. کف اپوکسی آسیب پذیر خواهد بود. به زبان ساده‌تر، اپوکسی دچار ترک و شکستگی میشود.
  • مراحل اجرا اپوکسی کف بسیار حساس بوده و در صورت عدم رعایت نکات، با مشکل مواجه میشویم. با ذکر مثال منظور جمله فوق را مطرح میکنیم.

قبل از اجرا زمین باید کاملا تمیز و خشک باشد.

اگر زمین اصلی مرطوب یا آلوده به مواد روغنی شود، چسبندگی اپوکسی از بین میرود. بنابراین اگر کف ساختمان را به تازگی بتن ریزی کردید، باید حداقل یک ماه صبر کنید. تا بتن‌ها کاملا خشک شوند و رطوبت نداشته باشند.

  • همه ما به این جمله اعتقاد داریم. وقت طلاست! فرض کنید قصد بازسازی منزل یا محل کار خود را دارید. از جمله تغییرات مد نظر شما اپوکسی زمین است. مدت زمانی که برای بازسازی در نظر دارید یک تا سه هفته است. متاسفانه اجرا اپوکسی کف، بسیار زمانبر بوده و دلیل آن لایه لایه بودن مراحل اجراست. بنابراین اجرا هر لایه و خشک شدن آنها مدت زمان زیادی را به خود اختصاص میدهد. به طوری که برای اجرا اپوکسی زمین در یک متراژ نسبتا کوچک، حدود یک تا دو هفته زمان لازم است.
  • زمین اپوکسی برای خانه‌هایی که بچه دارند اصلا گزینه مناسبی نیست. زیرا سطح اپوکسی بسار لغزنده است. پس احتمال لیز خوردن و به دنبال آن آسیب‌های جدی جسمی وجود دارد.
  • سطح اپوکسی زمین خاصیت ضد خش دارد. اما این خاصیت به مرور از بین می‌رود. و اشیا نوک تیز یا کشیده شدن اجسام روی آن، باعث خط و خش و ساییدگی میشود.
  • کف اپوکسی به اشعا‌های خورشید حساس بوده و برای محیط‌های نورگیر و فضای باز گزینه مناسبی نیست. در اثر بر خورد با نور خورشید لایه‌های اپوکسی کف به مرور از بین میروند. و سطح اپوکسی، گچی و کدر میشود.
  • قیمت کف اپوکسی بالاست. با توجه به اینکه اپوکسی کف، تنها دارای زیبایی بوده و هیچ کاربرد دیگری ندارد، قیمت آن زیاد است.
  • کف اپوکسی به آب و مواد شوینده حساس بوده و در اثر مداومت برخورد با موارد گفته شده تجزیه میشود.
  • کف اپوکسی هزینه‌های جانبی دارد. منظور از هزینه جانبی، هزینه برای ترمیم در صورت آسیب دیدگی است. توجه داشته باشید که اپوکسی ترمیم شده زیبایی روز اول خود را نداشته و تنها وقت و هزینه شما از دست رفته.

 

آشنایی با کف کاذب

 

کف کاذب از جمله مصالح اصلی در ساخت و ساز ساختمان به شمار می‌رود. این سازه پس از اتمام ساختمان و آماده شدن زمین، روی سطح نهایی نصب می‌شود. البته با نصب کف کاذب دیگر نیازی به بتن ریزی کف نیست.

کف کاذب کاربردهای مختلفی دارد که یکی از آنها زیباسازی زمین است.

اجزا مختلف کف  کاذب سه بخش را تشکیل میدهند. ساختار کف کاذب اینطور طراحی شده که با اتصال این سه بخش، سازه تکمیل باشد. این سه جز عبارتند از:

  • پانل: پانل بیرونی‌ترین بخش از ساختار کف کاذب محسوب میشود. با توجه به اینکه پانل در تماس با تمام عوامل بیرونی محیط است، باید جنس خوبی داشته باشد. تا دچار آسیب نشده و هزینه روی دست نگذارد.
  • رابط: رابط کف کاذب دومین جز کف کاذب بوده که نقش چهارچوبی دارد. وجود رابط یا استرینگر باعث تووزیع بار وارده به سازه میشود.
  • پایه: پایه مانند ستون، حامل دو جز دیگر، یعنی استرینگر و پانل است. پایه به زیمن پیچ شده و بار وارده به ساختار کف کاذب را متحمل میشود.

 

مراحل اتصال اجزا کف کاذب

 

برای اتصال اجزا کف کاذب به یکدیگر لازم است ابتدا پایه به زمین متصل شود. اتصال پایه به وسیله پیچ و مهره انجام میشود. برای نصب پایه به زمین محیط، نیاز به هموار بودن زمین نیست. زیرا پایه این قابلیت را دارد که روی سطوح شیب دار نصب شود. وجود این ویژگی ناشی از قابل تنظیم بودن ارتفاع پایه‌هاست.

بعد از نصب پایه نوبت به استرینگر میرسد. استرینگر هم با استفاده از پیچ و مهره‌های مخصوص و ضد زنگ به پایه وصل میشود. یکی دیگر از قابلیت‌های استرینگر، جلوگیری از برخورد مستقیم پانل به پایه است. این کار به وسیله فوم نرم و نازک موجود روی استرینگر انجام میشود.

در مرحله پایانی نصب، پانل‌ها که اصطلاحا تایل هم نامیده میشوند، روی استرینگر قرار می‌گیرد. پانل‌های کف کاذب متنوع هستند و جنس هر یک متفاوت است. با توجه به این که یک از انواع کف کاذب از متریال مختلفی ساخته میشود، مقاومت هر کدامشان نیز متفاوت است.

 

انواع کف کاذب بر اساس مواد اولیه ساخت

 

اسم هر نوع کف کاذب از مواد اولیه مورد استفاده آن وام گرفته شده. بنابراین به راحتی و تنها با توجه به اسم آنها میتوان متریال استفاده شده در هر یک را تشخیص دهیم.

کف کاذب فولادی

کف کاذب الومینیومی

کف کاذب سراوینیل

کف کاذب چوبی

کف کاذب شیشه‌ای

کف کاذب لگراند

کف کاذب سنگی

در ادامه توضیحات تکمیلی هر یکک را شرح میدهیم.

 

کف کاذب فولادی

 

کف کاذب فولادی پر فروش‌ترین نوع کف کاذب محسوب میشود. دلیل این محبوبیت، مقاومت بی مانند کف کاذب فولادی است. ساختار ساخته شده از فولاد این سازه، باعث شده تا فشارهای طاقت فرسا را بدون کوچکترین آسیبی تحمل کند.

کف کاذب فولادی خود دارای دو نوع مختلف در بازار است.

نوع اول: کف کاذب فولادی تو پر

نو دوم: کف کاذب فولادی تو خالی

زمانی که تایل کف کاذب ساخته شده از سه لایه باشد، سازه از نوع تو پر به شمار می‌رود. سه لایه کف کاذب فولادی تو پر از دو لایه ورقه فولادی و یک لایه میانی بتن تزریق شده ساخته میشود. اما اگر کف کاذب فاقد لایه بتنی باشد، کف کاذب از نوع تو خالیست.

 

کف کاذب آلومینیومی

 

کف کاذب آلومینیومی پر فروش‌ترین نوع کف کاذب در مناطق مرطوب است. ضد زنگ بودن کف کاذب الومینیومی باعث چنین شهرتی شده.

برای ساخت کف کاذب الومینیومی، به مذاب الومینیوم نیاز است. سپس مذاب‌ها داخل قالب‌های مخصوص ریخته میشوند. پس انجماد سریع مواد مذاب، کف کاذب الومینیومی آماده می‌شود.

 

کف کاذب سراوینیل

 

 کف کاذب سراوینیل یا سرامیکی، کف کاذب ساخته شده از سرامیک است. بدین صورت که سرامیک به یک پانل فولادی چسبیده شده.

اولین و بزرگترین مشکل این سازه، عدم چسبندگی سرامیک به پانل فولادی است. دلیل این اتفاق شیار شیار بودن زیر سرامیک بوده و مدتی بعد از چسباندن از سازه جدا میشود.

شکستن مداوم شرامیک تایل به شدت از کیفیت سازه کاسته، و باعث منسوخ شدن استفاده از آن شده. از دیگر معایب کف کاذب سراوینیل، میتوان به وزن سنگین آن اشاره کرد.

 

کف کاذب چوبی

 

کف کاذب چوبی دارای دو شکل مختلف از تایل بوده که هر یک ویژگی‌های خاصی دارند.

در ساخت کف کاذب چوبی یا تنها از چوب استفاده میشود. یا ترکیبی از چوب و پلاستیک مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع پانل کف کاذب چوبی، دو مورد زیر را شامل میشود.

پانل‌های الواری شکل

پانل‌های مربعی

در مقایسه دو مورد فوق، باید توجه کرد که پانل‌های مربعی ویژگی بیشتری نسبت به پانل الواری دارند.

برای مثال امکان نصب و اجرا انواع تاسیسات زیر پانل‌های الواری وجود ندارد. اما کف کاذب چوبی، با پانل مربعی این قابلیت را دارد.

 

کف کاذب شیشه‌ای

 

این سازه به وسیله‌ی شیشه‌های نسبتا قطور و نشکن ساخته میشود. معمولا کف کاذب شیشه‌ای به صورت عمده و برای متراژ بالا خریداری نمیشود. زیرا بیشتر جنبه فانتزی و تزیینی دارد.

به همین دلیل از کف کاذب شیشه‌ای بیشتر به صورت دونه‌ای و برای دکور محیط استفاده میشود.

 

کف کاذب لگراند

 

کف کاذب طرح لگراند محصولی ساخته شده از نسخه فرانسوی این سازه محسوب میشود. کف کاذب لگراند برای مدتی به کشور وارد میشد. اما پس از توقف واردات این محصول، تولید کنندگان داخلی اقدام به تولید طرح لگراند کردند.

کف کاذب لگراند در رنگ و طرح محدود بوده و آنتی استاتیک نیست. بنابراین در محیط‌های کمتری کاربرد دارد.

 

کف کاذب سنگی

 

کف کاذب سنگی با استفاده از سنگ‌های مختلف، در رنگ‌های متفاوت تولید و به فروش میرسد. بیشتر سنگ‌هایی که در ساخت تایل استفاده میشوند، گرانیت، مرمر و… بوده که مختص صنعت ساخت و ساز است. از مزایای کف کاذب سنگی میتوان به مقاومت در برابر آب و آتش اشاره کرد.

از این رو قابل استفاده در فضاهای باز بوده و تغییرات آب و هوایی آسیبی به آن نمیزند.

 

بررسی مزایا و معایب انواع کف کاذب

 

حالا که با انواع کف کاذب آشنا شدیم باید ویژگی‌ها و کاربردهای اختصاصی هر یک را بدانیم. تا در مقایسه با کف اپوکسی بتوانیم گزینه درست را انتخاب کنیم. لطفا به ادامه مقاله توجه کنید.

مواردی که در این قسمت مطرح میشوند، آزمایش شده و مورد تصدیق مشتریان کف کاذب است.

 

بررسی ویژگی‌های کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی

 

کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی دو نوع از پر فروش‌ترین انواع کف کاذب به شمار میروند. دو سازه فولادی و الومینیومی، ویژگی‌های مشترک بسیاری دارند که در ادامه هر یک را نام برده و توضیح میدهیم.

  • کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی تنها نوع آنتی استاتیک هستند. یعنی الکتریسیته موجود را از خود عبور داده و باعث جلوگیری از خطراتی چون:

آتش سوزی

برق گرفتگی

اتصالات برقی

انفجار

آسیب دیدگی دستگاه‌ها

از بین رفتن اطلاعات موجود در پردازنده‌ها و… میشود

  • آکوستیک هستند. یعنی از اکو شدن صدا در محیط جلوگیری میکنند. همچنین هر دو عایق صدا بوده و از عبور صدا به داخل و بیرون، جلوگیری میکند.

بنابراین برای مکان‌هایی چون، اتاق دوبله و ضبط موسیقی مناسب هستند.

  • دارای نشان استاندارد جهانی هستند. هر دو سازه به دلیل پیروی از اصول ساخت جهانی، خواهان بسیار دارند. زیرا تنها این دو سازه مطابق اصول ساخت جهانی بوده و دارای نماد استاندارد جهانی هستند.

در حالی که دیگر انواع فاقد این نشان‌اند.

  • مقاومت دو سازه بسیار بالاست. کف کاذب فولادی مقاومت بالایی داشته و هزاران کیلو بار را تحمل میکند. کف کاذب الومینیومی هم مقاومت بسیاری داشته و برای مکان‌های مختلف قابل اجراست. جالب است بدانید، کف کاذب آرمان فلور، تست مقاومت شده و بیشترین میزان استحکام و تحمل بار را دارد.
  • استفاده از متریال مرغوب و مستحکم در ساخت دو سازه. کف کاذب فولادی از ورقه‌های محکم فولادی و تزریق یک لایه بتن ساخته میشود.

کف کاذب الومینیومی به روش دایکاست و با ذوب شمش الومینیوم ی ساخته میشود. شمش الومینیوم ی با کیفیت‌ترین متریال ساخت محسوب میشود.

  • دارای استاندارد آتش نشانی. امروزه برای ساخت هر مکان، با هر کاربرد، یکی از مجوز‌های لازم، مجوز سازمان آتش نشانی است.

ضد حریق بودن دو سازه الومینیومی و فولادی، یکی دیگر از ویژگی‌های خاص کف کاذب آرمان فلور بوده. و به سبب همین قابلیت بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

  • ساختار منسجم و مهندسی شده کف کاذب‌های آرمان فلور. کف کاذب آرمان فلور زیر نظر متخصصان حرفه‌ای طراحی و سپس تولید میشود.

انسجام و پیوستگی اجزا کف کاذب به قدری زیاد است که هنگام بروز حوادث اضطراری چون زلزله. سیل یا آتش سوزی،  دچار گسستگی نمیشود.

  • اتصالات اجز کف کاذب به یکدیگر به وسیله پیچ و مهره‌های مخصوص انجام میشود.

اتصالات کف کاذب‌ها معمولا به دو صورت است.

یا با استفاده از چسب

یا به وسیله پیچ و مهره

اتصالاتی که به وسیله چسب انجام میشوند، معمولا بعد از مدتی نیاز به ترمیم پیدا میکنند. زیرا چسب ماده‌ایست که پس از مدتی خاصیت چسبندگی خود را از دست میدهد. بنابراین عوامل بیرونی هم بر این روند تاثیر گذاشته و نیاز به ترمیم زودتر اتفاق می‌افتد.

اما اتصال اجزا به وسیله پیچ و مهره نه تنها باعث پیوستگی و انسجام بیشتر سازه میشوند. بلکه قدرت سازه را تا چندین برابر افزایش میدهند. به همین دلیل است که کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی مقاومت بالایی دارند.

  • پایه های قابل تنظیم کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی. با توجه به هدف شما از خرید کف کاذب، ارتفاع سازه قابل تغییر است. یعنی اگر قصد اجرا تاسیسات زیر سازه را داشته باشید، دچار محدودیت نمیشوید.

همچنین این امکان را دارید تا تجهیزات خاصی مثل سیستم تهویه مطبوع، سیستم گرمایشی، سیستم سرمایشی. دزدگیر یا هر چیز دیگری را زیر کف کاذب نصب کنید.

  • وزن مناسب سازه فولادی و الومینیومی. زمانی که محصول کاملا مطابق با اصول جهانی ساخته شود، از همه نظر استاندارد بوده و احتمال خطا در آن وجود ندارد. یکی از نکات مهم در مهندسی کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی، استاندارد نگه داشتن وزن آنهاست.

بنابراین زمانی که شما تجهیزات یا تاسیسات خاصی زیر سازه‌ها اجرا کرده باشید، میتوانید به آنها دسترسی مجدد داشته باشید. این دسترسی راحت، به وسیله‌ی مکنده مخصوص انجام شده و برداشتن تایل آسیبی به ساختار کف کاذب نمیزند.

  • یکی دیگر از قابلیت‌های کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی، امکان نصب انواع روکش است. شما میتوانید طرح و رنگی مورد نظر را در قالب روکش‌، روی تایل نصب کنید. بهترین نوع روکش برای کف کاذب، روکش پی.وی.سی و روکش اچ.پی.ال است. زیرا هم ظاهر زیبایی دارند، هم ضد خش هستند.
  • با کف کاذب ساختمان خود را بهینه کنید. بهینه کردن ساختمان با رعایت سه نکته امکان پذیر میشود.

نکته اول: کاهش هزینه‌های کلی ساخت

نکته دوم: استفاده از بهترین مصالح

نکته سوم: تلاش برای ایجاد امنیت بالا

کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی نمونه‌ای از مواد اولیه نوین برای ساخت و ساز محسوب میشود. چرا که با خرید کف کاذب هزینه‌های مربوط به بتن ریزی و کاشی کاری از میان برداشته می‌شود. این امر باعث کاهش هزینه ساخت و رعایت نکته اول میشود.

کف کاذب سازه‌ای استاندارد و مقاوم بوده که از عالی‌ترین متریال ساخته شده. در جهان کف کاذب را به عنوان بهترین مصالح ساخت میدانند. میبینیم که نکته دوم هم درباره کف کاذب صدق میکند.

گفتیم کف کاذب ساختار منسجم و مقاومی دارد. همچنین وزن سازه استاندارد است. یکی از کاربردهای کف کاذب، ارتقا امنیت ساختمان به وسیله حذف بار مرده ساختمان بوده که از بروز خطراتی چون. نشست یا ریزش ساختمان جلوگیری میکند.

  • کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی فاقد هزینه نگهداری هستند. به این معنی که بعد از نصب نیاز به مراقب ویژه یا هزینه ترمیم ندارند. و سالیان سال میتوانید از آنها بهره ببرید.

در حالی که دیگر انواع کف کاذب دارای هزینه نگهداری، شامل هزینه تعویض، ترمیم یا جلا دهی دارند.

  • دو سازه الومینیومی و فولادی، به راحتی تمیز میشوند. امکان پاکسازی کف کاذب با آب یا مواد شوینده وجود دارد. و بر خورد مستقیم آب، باعث پوسیدگی یا ورم سطح سازه نمیشوند. همچنین میتوان از تی شست و شو استفاده کرد. کف کاذب آرمان فلور دچار خط و خش ناشی از تی کشی نمیشود.
  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی. کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی، در برابر دما مقاوم اند. یعنی رطوبت بیش از حد، سرما و گرما به سازه‌ها آسیب نمیزند. بارش‌های فصلی باعث آسیب به سازه نشده و از این رو این دو محصول قابل اجرا در فضاهای باز نیز هستند.
  • یکی از دلایل پر فروش بودن کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی آرمان فلور، قیمت مناسب است.

آرمان فلور دارای بیش از بیست و شش سال تجربه حرفه‌ای در زمینه تولید کف کاذب بوده. و به دلیل حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم از کارخانه. محصولات خود را با بهترین قیمت به مشتریان عزیز ارائه میکند.

  • سازمان دهی و مرتب سازی ساختمان. با اجرا سیم کشی‌های برق، کابل‌ها، لوله کشی‌ها زیر کف کاذب از نا مرتب شدن محیط جلوگیری میشود. ضمن اینکه دسترسی به موارد بالا راحت است.
  • کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینومی هر دو کالای سرمایه‌ای هستند. یعنی پول شما با خریدهر یک از سازه‌ها، بی ارزش نشده. و میتوانید هر زمان که خواستید به قیمت روز فولاد و الومینیوم، کف کاذب را بفروشید.

حتی امکان نصب انواع تاسیسات و تجهیزات هم زیر کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی وجود دارد.

  • تضمین کیفیت و ضمانت نامه دوازده ماهه. به جرات میتوان گفت تمام کف کاذب‌های تولید شده در آرمان فلور. با کیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار هستند. زیرا علاوه بر استفاده از بهترین متریال برای ساخت. همه تولیدات مورد آزمایش قرار میگیرند.
  • امکان نصب هر دو سازه روی زمین شیب دار. اگر محیط مورد نظر دارای شیب و ناهمواری است نگران نباشید. زیرا پایه‌های تنظیم شونده کف کاذب فولادی و الومینیومی قابل نصب روی سطوح صاف و شیب دار بوده. و در پایان کار پروژه زمین یکدست آماده تحویل خواهد بود.

برای اطمینان خاطر بیشتر مشتریان عزیز، آرمان فلور پس از اتمام پروژه، خدمات پس از فروش ارائه میکند.

موارد مطرح شده برخی از ویژگی‌های کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی را در بر میگیرد. در ادامه مکان‌هایی که به کف کاذب نیاز دارند نام میبریم.

 

کاربرد کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی در مکان‌های مختلف

 

کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی بدون محدودیت در محیط‌های مختلف و با کاربردهای گوناگون قابل نصب  است.

مهم نیست محی مورد نظر رو باز باشد یا رو بسته، مسطح باشد یا شیب دار، کم تردد یا پر رفت و آمد، در هر صورت میتوانیم کف کاذب را نصب کنیم.

  • نصب در دیتاسنترها، سرور روم‌ها و اتاق باطری. سه مکان نام برده شده دارای دستگاه‌ها و تجهیزات مهم و گران قیمتی هستند. اگر بعد از تخلیه بار الکتریکی دستگاه‌ها، جریان الکتریکی به وجود آمده از بین نرود. خطرات بسیاری محیط مورد نظر را تهدید میکند.

از جمله خطراتی مثل انفجار، برق گرفتگی و پرت شدن افراد سوختن دستگاه ها، از بین رفتن اطلاعات و موارد دیگر. اما آنتی استاتیک بودن کف کاذب آرمان فلور این مشکل را رفع کرده است. کف کاذب با عبور الکتریسیته ساکن از خود، مانع تجمع بار الکتریکی میشود.

همچنین این دستگاه‌ها به سیستم‌های خنک کننده احتیاج دارند. سیستم‌های خنک کننده و تهویه هوا چنین مکان‌هایی به راحتی زیر کف کاذب امکان پذیر است. همچنین دسترسی به این تجهیزات کار دشواری نیست.

  • اتاق کنترل فرودگاه‌ها و اتاق فرمان متروها.

یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که نصب کف کاذب در آن ضرورت دارد، اتاق کنترل فرودگاه و اتاق فرمان است.

افراد حاضر در مکان‌های فوق وظیفه سنگینی بر عهده دارند. و جان هزاران مسافر در دست این کارکنان است. یک خطا باعث به خطر افتادن جان هزاران نفر میشود. وجود رایانه و مانیتور‌های بسیار در این اتاق‌ها موجب ضرورت نصب کف کاذب میشود. زیرا علاوه بر رفع خطرات الکتریسیته ساکن، با پنهان سازی سیم و کابل‌ها زیر کف کاذب. محیط را مرتب و عوامل حواس پرتی را از بین میبرد.

  • روف گاردن‌ها و ساخت مینی گلف. پیشتر اشاره کردیم که کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی قابل نصب در فضاهای رو باز هستند.

از جمله مثال‌های این مورد روف گاردن است. روف گاردن‌ها محیط‌های زیبا و سرسبزی هستند. برای زیبا سازی محیط روف گاردن و هوشمند کردن آبیاری گیاهان آن، میتوان از کف کاذب بهره برد.

همچنین میتوان با کف کاذب، گلف مینیاتوری ساخت و در فضای روف گاردن یا حیاط باغ خود از آن لذت ببرید.

  • ساختمان‌ها و خانه‌های هوشمند. با گسترش تکنولوژی شاهد هوشمند شدن انواع ساختمان‌ها هستیم. معمولا برای اجرا پروژه هوشمند سازی محیط، کف کاذب اولین وسیله مورد نیاز برای شروع کار است. زیرا با پنهان کردن کابل‌ها و سیستم مرکزی از نامرتب جلوه دادن محیط جلوگیری میکند.

نکته‌ای که درباره‌ی سیستم مرکزی هوشمند وجود دارد، در دسترس نبودن آن برای عموم است. کنترل این سیستم باید در دسترس یک یا حداکثر سه شخص باشد.

  • سالن‌ سینما، تئاتر، کنفرانس. کاربرد کف کاذب در سالن سینما از حیث زیبا سازی محیط بوده. و معمولا سینماهای مجهز به صندلی برقی از کف کاذب استفاده میکنند.

همچنین صحنه اجرا تئاتر یا محوطه کنفراس از کف کاذب ساخته میشود.

یکی دیگر از ویژگی‌های کف کاذب آکوستیک بودن آن است. که از اکو صدا یا ورود و خروج صدا به محیط جلوگیری میکند.

  • گلخانه‌های مکانیزه. مکانیزه شدن گلخانه‌ها، میزان تولید محصول را به شدت افزایش داده است. امروزه شاهد تاسیس گلخانه‌های مکانیزه بسیاری هستیم. البته برخی از گلخانه‌های معمولی روند کاری خود را به مکانیزه شدن تغییر دادند.

یکی از شرایط لازم برای راه اندازی گلخانه مکانیزه، نصب کف کاذب است.

زیرا این فضا مجهز به سیستم‌های مختلفی چون

سیستم گرمایشی

سیستم سرمایشی

سیستم تهویه هوا

سیستم آبیاری هوشمند

سیستم‌های کنترل دما و رطوبت

و موارد این چنینی بسیاری هستند که اجرا آنها به وسیله کف کاذب ممکن میشود.

  • اتاق عمل بیمارستان‌ها. اتاق عمل بیمارستان‌ها هم به دلیل وجود دستگاه‌های حساس عمل جراحی و سیستم تهویه هوا، به کف کاذب نیاز دارند.
  • مگامال‌ها، فروشگاه‌ها و انواع مراکز تجاری. تمام مراکز تجاری برای ارتقا امنیت خود میتوانند از کف کاذب استفاده کنند. از آنجا که رفت و آمد در محیط تجاری بیش از حد معمول است. کف کاذب مقاومت کافی را دارد.
  • مراکز اداری. خرید کف کاذب فولادی یا کف کاذب الومینیومی برای مراکز اداری، تاثیر مستقیم بر حفظ سلامت دستگاه‌ها دارد. زیرا تمام مکان‌های اداری مجهز به کامپیوترها، سیستم خنک کننده دستگاه‌ها، پکیج سرمایشی گرمایشی و سیستم‌های تهویه هوا هستند.
  • کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی آرمان فلور مناسب برای صنایع سنگین و کارخانه‌ها و انبارها. با عبور تاسیسات مکان‌های ذکر شده زیر کف کاذب، محیط از نا به سامانی حفظ میشود. اجرا کردن تاسیسات یا عبور سیم کشی‌ها، باعث میشود از دسترس عموم خارج شوند. در این صورت بروز خطرات احتمالی چون برق گرفتگی به حداقل میرسد.

اگر تاسیساتی چون لوله کشی‌ها یا سیم کشی‌های برق در معرض دید باشند، بیمه به دلیل وجود شرایط خطرناک از بیمه کردن محیط، صرف نظر میکند.

همچنین کارخانه‌ها مجهز به دستگاه‌های بسیاری هستند که برای حفظ سلامت آنها از الکتریسیته ساکن، به کف کاذب نیاز دارند.

تمام صنایع سنگین مجهز به سیستم‌های تهویه هوا، خنک کننده و موارد دیگر هستند. از این رو نصب کف کاذب در محیط‌های ذکر شده ضروری است.

پیشتر از مقاومت کف کاذب صحبت کردیم. کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی آرمان فلور، در برابر هزاران کیلو بار، فشار. خط افتادن، فرو رفتگی، شکستن و آتش، مقاومبوده و عاملی برای پیشگیری خطر به شمار میرود.

 

معایب کف کاذب سراوینیل

 

  • وزن بیش از حد کف کاذب سراوینیل
  • تایل‌های حساس و شکننده
  • جدا شدن سرامیک از تایل
  • عدم دسترسی به زیر سازه
  • فاقد استاندارد جهانی
  • قیمت نا مناسب
  • نیاز به هزینه‌های جانبی
  • نصب دشوار
  • کمبود نصاب برای نصب کف کاذب سراوینیل
  • زمانبر بودن نصب

کف کاذب سراوینیل از سرامیک و تایل فولادی ساخته شده. به طوری که سرامیل به تایل فولادی چسبیده. در وهله اول باید بدانید که سرامیک به دلیل شیار دار بودن زیر آن به طور کامل به تایل نمیچسبد.

حتی اگر زیر سرامیک مسطح شود، سازه آنقدر نازک میشود که، در صورت فشار یا ضربه به راحتی میشکند.

به دلیل استاندارد نبودن، وزن کف کاذب سراوینیل بالا بوده و موجب افزایش بار مرده ساختمان میشود.

همچنین سرامیک باعث بسته شدن شیار‌های سطح کف کاذب شده. و از این رو نمیتوان تجهیزاتی مثل، تهویه هوا، سیستم خنک کننده. سیستم سرمایشی و گرمایشی را زیر کف کاذب سراوینیل نصب کرد.

سرد و گرم شدن هوا یا رطوبت به تدریج باعث از بین رفتن اثر چسب شده و سرامیک از تایل جدا میشود.

برداشتن تایل سراوینیل باید با دقت و حساسیت بسیاری انجام شود. در غیر این صورت تایل میشکند یا ترک میخورد.

کف کاذب سراوینیل نه تنها کالایی سرمایه‌ای نیست، بلکه مدام نیاز به تعمیر دارد. اگر تایل دچار ترک یا شکستگی شد، باید عوض شود. اگر یک یا چند سرامیک از تایل جدا شود نیاز به هزینه ترمیم است.

تمام موارد فوق باعث شده تا کف کاذب سراوینیل کم کاربرد و خرید آن منسوخ شود.

 

معایب کف کاذب چوبی

 

  • وزن سبک
  • ایجاد صدا هنگام تردد
  • مستعد کپک و قارچ
  • در معرض موریانه زدگی
  • قابل احتراق
  • آسیب به طبیعت
  • هزینه نگهداری مدتی
  • آنتی استاتیک نبودن
  • آکوستیک نبودن
  • حساس به آب، نم و رطوبت

 

با وجود ظاهر زیبای کف کاذب چوبی، معایب آن قابل توجه است. قرار نیست سازه‌ای تهیه کنید که از خرید آن پشیمان شوید.

راز یک انتخاب هوشمندانه توجه به تمام نکات است.

خطرناک‌ترین ایراد کف کاذب چوبی، قابل احتراق بودن است. این سازه نه تنها در برابر آتش سوزی مقاوم نیست، بلکه به گسترش آتش کمک میکند.

وزن سبک آن باعث میشود هنگام تردد، سر و صدا ایجاد کند که چندان خوشایند نیست.

به دلیل آنتی استاتیک نبودن از کف کاذب چوبی در اکثر محیط‌ها استفاده نمیشود. بنابراین کاربرد آن محدود شده و کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.

 

کف کاذب شیشه‌ای

 

  • حساس به اشیا نوک نیز
  • حساس به کشیده شدن اجسام
  • مقاومت پایین در برابر ضربه و فشار
  • مستعد خط افتادن
  • نصب دشوار
  • قیمت نامناسب
  • نیاز به مراقبت بسیار
  • تمیز کردن سخت

ایده‌هایی که میتوان زیر تایل شیشه‌ای به اجرا در آورد واقعا وسوسه بر انگیز است. اما با توجه به قیمت و حساس بودن تایل شیشه‌ای، بهتر است به صورت تزیینی و برای نما دادن از آن استفاده کرد. ایجاد نور پردازی زیر تایل ششیشه‌ای جلوه خاص و زیبایی به محیط میدهد.

اما نصب آن در تمام محیط، هزینه‌های بسیاری روی دست میگذارد.

 

کف کاذب طرح لگراند

 

  • کم کاربرد
  • نداشتن طرح
  • نداشتن تنوع در رنگ
  • سبک وزن و تولید کننده صدا
  • پایه‌های سست و پلاستیکی
  • آنتی استاتیک نبودن
  • عدم نیاز به پیچ و مهره جهت استحکام
  • آکوستیک نبودن
  • همخوانی نداشتن قیمت خرید و کاربردها

کف کاذب طرح لگراند امکانات محدودتری نسبت به نسخه‌ی اصلی خود دارد. ارتفاع پایه‌ها ماهیتا قابل تغییر نیست. اما نوعی کف کاذب لگراند تولید شده که پایه‌های آن قابل تنظیم است.

در حالت کلی چون استانداردهای خاصی مثل آنتی استاتیک بودن را ندارد، بهتر است از کف کاذب‌های جایگزین استفاده شود.

 

کف کاذب سنگی

 

  • افزایش بار مرده ساختمان
  • وزن سنگین و غیر قابل جا به جایی
  • دسترسی دشوار به تجهیزات زیر سازه
  • عدم رعایت اصول جهانی در ساخت
  • امکان شکستن سنگ تایل

کف کاذب سنگی نمای چشمگیری دارد. در برابر آتش مقاوم است اما ساختار منسجمی ندارد. وزن بالای تایل باعث افزایش وزن کلی ساختمان میشود که این مورد باعث بروز خطرات احتمالی چون، نشت یا ریزش ساختمان میشود.

تایل‌ها به سختی برداشته میشوند که در این صورت دسترسی به زیر سازه کار آسانی نیست.

 

مقایسه کف اپوکسی و کف کاذب

 

حال که درباره کف اپوکسی و کف کاذب اطلاعات لازم را مطرح کردیم، نیاز است به مقایسه دو محصول بپردازیم.

این مقایسه بین کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی با کف اپوکسی صورت میگیرد.

  • هزینه کف اپوکسی نسبت به دو کف کاذب بیشتر است. ضمن اینکه مدت زمان اجرا آن، از مدت زمان نصب کف کاذب خیلی بیشتر میشود.
  • اشعه‌های نور خورشید باعث کدر شدن و به مرور موجب از بین رفتن کف اپوکسی میشود. در حالی که چنی اشعه‌هایی به کف کاذب آرمان فلور آسیبی نمیزنند.
  • سطح کف اپوکسی بسیار سر و لغزنده است. از این رو امکان زمین خوردن افراد و صدمه دیدنشان افزایش میابد. در حالی که کف کاذب سر نبوده و موجب بروز چنین خطراتی نمیشود.
  • امکان نصب یا اجرا تجهیزات یا تاسیسات مختلف زیر کف اپوکسی وجود ندارد. در حالی که این مورد یکی از پر کاربردترین ویژگی‌های کف کاذب ارمان فلور است.
  • کف اپوکسی آنتی استاتیک نیست. بنابراین نمیتوان آن را در مکان‌هایی چون دیتاسنتر‌ها یا ادارات اجرا کرد. در حالی که آنتی استاتیک بودن بخشی از ماهیت کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی محسوب میشود.
  • لایه‌های کف اپوکسی در اثر برخورد با آب و مواد شوینده تجزیه شده و از بین میرود. اما کف کاذب در برابر آب یا مواد شوینده دچار آسیب‌هایی چون. ورم کردن، کدر شدن، پوسیدگی و زنگ زدگی نمیشود.
  • خاصیت ضد خش کف اپوکسی به مرور زمان از بین میرود. و اشیا نوک تیز یا حتی کف پاشنه بلند به کف آسیب میزند. کف اپوکسی قابل ترمیم است. اما بعد از ترمیم مجدد زیبایی روز اول را نداشته و شما را دل زده میکند.

در حالی که هیچ شی نوک تیز به کف کاذب آرمان فلور آسیب نمیزند.

  • کف اپوکسی محصولی سرمایه‌ای نیست. بلکه پر هزینه بوده و نیاز به مراقبت زیادی دارد. کف کاذب کالایی سرمایه‌ای بوده و فاقد هر هزینه برای دوام یا نگهداری است.

 

 

مشاوره و خرید

 

برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت با مشاوران آرمان فلور تماس بگیرید.

آرمان فلور دارای بیش از بیست وشش سال سابقه درخشان بوده و جزو برتین ‌های تولید کننده کف کاذب محسوب میشود.

کیفیت و قیمت تمام کف کاذب‌ها تضمین شده است. تمای کف کاذب‌ها دارای ضمانت نامه پس از فروش هستند. قبل از عرضه، کف کاذب‌ها تست میشوند. تا میزان تحمل و استقامت کف کاذب مشخص شود و محصول هیچ ایرادی نداشته باشد. بنابراین میتوانید با خیال راحت ثبت سفارش کنید.

هدف ما رضایت شماست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *