کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب آلومینیومی چیست؟

کف کاذب آلومینیومی به کفی می گوییم که برای افزایش ارتفاع بر روی زمین نصب می شود.

با نصب کف کاذب آلومینیومی این مزیت برای ما فراهم می شود که سیم ها، کابل ها، لوله ها و کانال ها را دور از چشم نگه داریم و محیط کار خود را از آشفتگی ناشی از پخش سیم ها و غیره از روی زمین دور کنیم.

همچنین با نصب کف کاذب میتوانیم به سادگی از سیستم‌های خنک کننده استفاده کنیم که بدون نصب کف کاذب باید هزینه های بسیار زیادی را برای راه اندازی سیستم های خنک کننده صرف کنیم.

مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم اهمیت نصب کف کاذب در اتاق های سرور است. یکی از مولفه های مهم در دریافت نماد استاندارد برای اتاق های سرور، نصب کف کاذب است.

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب آلومینیومی

نحوه ساخت کف کاذب آلومینیومی

 

با استفاده از آلیاژ آلومینیوم کف کاذب آلومینیومی ساخته می شود. روشی که در ساخت این نوع کف کاذب استفاده می شود ریخته گری دایکاست است که برای ساخت قطعات صنعتی مورد قرار می گیرد. یعنی آلومینیوم ذوب شده در قالب های از پیش ساخته شده با فشار زیادی تزریق می شود و همان طور که تحت فشار هستن منجمد می شوند.

محصول نهایی این فرایند کف کاذب آلومینیومی مرغوب با استحکام بسیار بالاست.

 

قسمت های مختلف کف کاذب آلومینیومی

 

کف های کاذب آلومینیومی از سه بخش اصلی تشکیل می شوند

• تایل
• پایه
• استرنگر

توضیحات سه بخش اصلی کف کاذب

 تایل:

اولین و مهم ترین بخش کف کاذب آلومینیومی تایل یا کف است. تایل ها ابعاد متفاوتی دارند و بنابر کاربردشان ساختار تشکیل دهنده ی آن ها با هم متفاوت اند. برای زیبا سازی و حفظ کیفیت و دوام بالای تایل ها از روکش های PVC و HPL می توان بهره برد

پایه:

دومین و مهم ترین بخش از کف های کاذب آلومینیومی پایه است که وزن حاصل از تایل ها را متحمل شده و به سطح زیرین منتقل میکند.

استرینگر:

سومین بخش از اجزای کف کاذب استرینگر است که تایل (کف) را به پایه وصل کرده و سبب مقاومت بالا و توزیع بار وارد شده به سازه می شود و مانند یک چارچوب عمل می کند.

نکاتی که هنگام انتخاب کف کاذب آلومینیومی باید به آن ها توجه کرد

• مالکیت مکان
•کاربری مکان مورد نظر
• توجه به رطوبت فضا
• گرما و سرما محیط
• میزان سنگینی بار وارده بر کف های کاذب
• ارتفاع کف کاذب

توضیح هر یک از موارد بالا می پردازیم

مالکیت مکان

پایه های کف کاذب آلومینیومی باید به کف اصلی سازه پیچ و رولپلاک شوند که در پی این امر کف اصلی در اثر پیچ شدن سوراخ می شود.
اگر مکانی که در اختیار دارید استیجاره‌ است استفاده از کف کاذب گالوانیزه برای شما گزینه ی مناسب تری خواهد بود. زیرا این کف نیاز به پیچ شدن و رولپلاک و سایر مواردی که به سازه ی اصلی آسیب می زند را ندارد.

کاربری مکان مورد نظر

ممکن است شما صاحب یک رستوران یا یک موسسه ‌ی آموزش زبان باشید و تنها برای زیبا سازی محیط قصد استفاده از کف های کاذب را داشته باشید. بنابراین کف کاذب مورد نیاز شما متفاوت از کف کاذبی است که برای اتاق های سرور استفاده می شود. پس توجه به مکان در انتخاب کف کاذب مناسب برای شما امری ضروری است.

توجه به رطوبت فضا

کف کاذب آلومینیومی گزینه ی بسیار مناسب برای مکان هایی با رطوبت بالاست. با توجه به مواد اولیه به کار برده شده در ساخت کف کاذب آلومینیومی مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت داشته و کمترین استهلاک را دارند.

گرما و سرما محیط

توجه داشته باشید که گرم بودن یا سرد بودن محیط در انتخاب کف کاذب عامل مهمی هستند. زیرا اگر کف کاذب بدون توجه به گرما و سرما نصب شود ممکن است در گرمای بیش از حد (۳۰ درجه سانتیگراد) شاهد جدا شدن روکش های کف کاذب از تایل ها باشیم و یا در سرمای بیش از حد کف کاذب دچار ترک خوردگی شود.

میزان سنگینی بار وارده بر کف های کاذب

اگر یکی از اهداف شما در تهیه ی کف کاذب، تحمل بار با وزن سنگین است، کف کاذب فولادی مناسب ترین و بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

ارتفاع کف کاذب

ارتفاع کف های کاذب با یکدیگر متفاوت است و حتی برخی از آن ها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. انتخاب کف کاذب با ارتفاع مناسب حائز اهمیت است.

مراحل نصب کف کاذب آلومینیومی

بدون شک نصب و اجرای کف کاذب دارای مراحل و رعایت مواردی مهمی است که انجام صحیح آن باعث طول عمر و حفظ کیفیت بیشتر می شود.
این مراحل عبارت اند از:

• اندازه گیری محل مورد نظر جهت نصب کف کاذب
• مشخص نمودن میزان ارتفاع کف های کاذب در پروژه ی مورد نظر
• تمیز کردن سطح اجرای محل نصب
• آهن کشی محیط پروژه
• مشخص کردن نقطه ی ابتدایی برای شروع و انجام نصب
• نصب پایه های کف کاذب
• نصب رابط ها (استرینگر ها)
• نصب تایل ها (کف ها)
• تراز کردن کف ها (تایل ها)
• منظم سازی شبکه کف
• رفع ایرادات احتمالی
• تحویل پروژه
• خدمات پس از اتمام پروژه جهت تضمین کار

تمایز بین کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی

مواد اولیه استفاده شده در ساخت کف کاذب آلومینیومی به گونه ای است که مقاومت بیشتری نسبت به کف کاذب فولادی در برابر رطوبت هوا دارد و در هوای مرطوب دچار اکسیده شدن (زنگ زدگی) نمی شود. بنابراین کف کاذب آلومینیومی گزینه ی مناسبی برای مناطقی با رطوبت بالا خواهد بود. با این که کف کاذب فولادی تحمل بار های سنگین را دارد و تا حدودی در برابر رطوبت مقاوم است ولی کف کاذب آلومینیومی در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارد و اگر در معرض هوای مرطوب قرار گیرد دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شود. طبق مطالب بیان شده کف کاذب فولادی برای محیط های دور از رطوبت (محیط های خشک) گزینه ی خوبی هستند.

تفاوت دیگر بین این دو نوع کف کاذب در قیمت آن ها است. کف کاذب فولادی نسبت به کف کاذب آلومینیومی قیمت پایین تری دارد اما باید توجه داشت که بر مبنای مواردی که قبل تر به آن اشاره شد باید کف کاذبی را تهیه کنیم که برای ما کارآ بوده و بعد ها از تهیه آن پشیمان نشده و متحمل ضرر مالی نیز نشویم.
مورد بعدی مربوط به وزن کف کاذب است. کف کاذب آلومینیومی نسبت به کف کاذب فولادی سبک تر است و این امر سبب می شود که بعد از نصب کف کاذب آلومینیومی وزن ساختمان چندان افزایش نیابد.

کف کاذب فولادی در برابر تحمل بار های سنگین مقاومت بالایی دارد در حالی که کف کاذب آلومینیومی برای محل هایی با فشار بار سنگین مناسب نیست.
ویژگی دیگر کف کاذب آلومینیومی این است که در صورتی که برای سیم کشی زیر کف های کاذب مشکلی پیش آمد که نیاز به تعمیر داشت، می توان تایل آن را برداشته و مشکل را بر طرف نمود.

کلام آخر

شما عزیزان میتوانید جهت مشاوره و خرید کف کاذب آلومینیومی با مشاوران آرمان فلور تماس بگیرید. یادتان باشد که آرمان فلور تنها تولید و نصب کف کاذب است که دوازده ماه ضمانت کار داشته و بالای بیست و پنج سال سابقه ی کار حرفه ای در این زمینه دارد. ما اینجاییم تا دغدغه ی خرید کف کاذب را برای شما عزیزان رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *