کف کاذب

کف کاذب اتاق برق چیست؟

کف کاذب اتاق برق

از جمله موارد ضروری جهت استاندارد کردن اتاق برق است. اما بهتر است ابتدا با اتاق برق آشنا شویم. اتاق برق به یک فضا یا اتاقی گفته می شود که تمام تجهیزات الکتریکی یک ساختمان در این اتاق قرار می گیرد. همه ی ساختمانها، کارخانه ها، مدارس و بیمارستانها دارای اتاق برق هستند. به دلیل اهمیت و خطرات احتمالی که اتاق برق دارد باید کلیه ی تجهیزات این اتاق استاندارد باشد. یکی از تجهیزاتی که این اتاق نیاز دارد کف کاذب استاندارد است. در ادامه ی مطلب به معرفی کف کاذب اتاق برق و اهمیت این کف می پردازیم با ما همراه باشید.

اهمیت کف کاذب اتاق برق

یکی از ویژگی های کف کاذب اتاق برق آنتی استاتیک بودن آن است. آنتی استاتیک مانع به وجود آمدن بار الکتریکی برای تجهیزات برق و افراد می شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که فقط با استفاده از کف کاذب آنتی استاتیک نمی توان از برق گرفتگی جلوگیری کرد به همین دلیل، علاوه بر به کار بردن کف کاذب  آنتی استاتیک باید از سیم ارت نیز استفاده کرد. از طریق (سیم ارت) جریان برق به چاه ارت انتقال داده می شود. به دلیل مزیت های زیاد کف های کاذب بهتر است هنگام خرید کف کاذب نوع استاندارد و مرغوب آن را تهیه کرد.

ویژگی کف های کاذب فولادی چگونه است؟

یکی از انواع کف های کاذب اتاق برق کف کاذب فولادی است. اگر مایل به استفاده از بهترین نوع کف کاذب اتاق برق هستید انتخاب نوع فولادی بهترین انتخاب است. کف کاذب فولادی روکش های مختلفی دارند و متناسب با هر پروژه ای می توان یکی از روکش ها را انتخاب کرد. از مزایای کف کاذب فولادی مقاومت زیاد آن در مقابل فشار، ضربه و آتش سوزی است. به همین دلیل می توان از کف کاذب فولادی برای اتاق برق با خیال راحت استفاده کرد.

کف های فولادی در دو نوع توخالی و توپر ساخته می شوند. کف های کاذب فولادی به گونه ای طراحی می شوند که یک فضای خالی مابین ورق فرم دار زیرین و ورق رویه به وجود می آید. در کف کاذب فولادی تو پر فضای خالی بین ورق فرم دار زیرین و ورق رویه را با پلی اتیلن و یا سیمان پر می کنند. این پر کردن سبب بیشتر شدن وزن کف می شود. اما در نوع کف کاذب فولادی توخالی فضای خالی نیازی به پر شدن ندارد و به همین دلیل وزن کمتری دارد. البته باید به این نکته توجه کرد که در کف کاذب فولادی تو خالی از ضخامت ورق بیشتری استفاده می شود .

ارتفاعی که برای کف کاذب در نظر گرفته می شود بر اساس فضایی که از آن جهت اتاق برق استفاده می شود و میزان لوله ی عبوری و کابل متفاوت است. حداقل ارتفاعی که برای زیر اتاق در نظر گرفته می شود  10سانتی متر و حداکثر 200 سانتی متر است. در صورتی که سیستم سرمایشی برای اتاق در نظر گرفته شود میزان ارتفاع به حدود 40 سانتی متر می رسد.

کف کاذب فولادی آرمان فلور چگونه است؟

از ویژگی های کف کاذب فولادی آرمان فلور می توان به تحمل وزن بالا در این نوع کف کاذب اشاره کرد. معمولا در اتاق برق هایی که در آنها رفت و آمد زیاد و تجهیزات سنگینی وجود داشته باشد از نوع کف کاذب فولادی برای این نوع اتاق ها استفاده می شود. از دیگر مزایای کف کاذب فولادی، ایمنی بالای این کف کاذب است. همچنین  کف کاذب فولادی به دلیل جنسی که دارد عمر و دوام بیشتری نسبت به سایر کف های کاذب دارد. از دیگر ویژگی های انواع کف کاذب آرمان فلور می توان به سهولت در استفاده، دسترسی راحت به تاسیسات و مقرون به صرفه بودن این محصول اشاره کرد.

نکاتی که باید در هنگام نصب کف های کاذب در نظر گرفته شود

در هنگام نصب کف کاذب اتاق برق باید مواردی در نظر گرفته شود. اولین اقدام در هنگام نصب کف توجه به شرایط محیط است. ممکن است فضایی که در آن قصد اجرای کف کاذب را دارید یک سری محدودیت داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است یکی از محدودیت ها نداشتن ارتفاع استاندارد محیط باشد.

دومین اقدام، انتخاب نوع کف کاذب با توجه به شرایط محیط است اگر اجرای کف کاذب در یک محیط مرطوب است بهتر است از نوع ضد زنگ این کف استفاده شود. مرحله ی بعد تعیین ارتفاع است. چون از کف کاذب برای قرار دادن تعداد زیادی سیم وکابل برق استفاده می شود باید حتما یک ارتفاع مناسب از زمین در نظر گرفته شود. نکته ی دیگری که باید در نظر گرفته شود توجه به میزان وزنی است که قرار است روی کف باشد.

به عنوان مثال اگر کف کاذب اتاق برق مربوط به یک دفتر اداری یا یک است که تجهیزات سنگین ندارد می توان یک کف با تحمل کم را اجرا کرد. اما در محیط هایی مانند محیط صنعتی که محیط های شلوغ تری هستند بهتر است از یک کف بادوام که تحمل وزن زیاد را داشته باشد استفاده کرد. چون مسلما میزان تجهیزات برقی این محیط ها بیشتر از یک معمولی یا یک ساختمان است. به عنوان مثال استفاده از کف کاذب فولادی آرمان فلور تحمل وزن زیاد را دارد و انتخاب مناسبی برای مراکز حساس است.

انتخاب نوع پنل از دیگر مواردی است که در نصب کف کاذب باید در نظر گرفته شود.

انتخاب پنل نیز به محیط و فضای اتاق برق بستگی دارد.

در اتاق هایی که وزن وسایل و تجهیزات آن زیاد باشد بهتر است از پنل هایی با مقاومت بالا استفاده شود.

هر چه اتاق برق تعداد بیشتری کابل و سیم داشته باشد باید پایه هایی که استفاده می شود ارتفاع بیشتری داشته باشند.

آرمان فلور در زمینه فروش کف کاذب و اجرای آن دارای سابقه ی کاری زیادی است. اگر اجرای یک کف استاندارد را در نظر دارید بهتر است به متخصصان این مراجعه بفرمایید.

دیدگاه ها:

  1. پارس گفت:

    قیمت پایین و کیفیت بالا. ممنون که انقدر حلال کار میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *