اتاق خواب به سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

در مقاله های گذشته درباره سبک های مختلف طراحی دکوراسیون صحبت کرده ایم. برخی از سبک های طراحی نام آشنا وجود دارد که اغلب مردم نام آنها را شنیده اند. سبک هایی همچون مینیمال، مدرن، امروزی، روستیک و… برخی از سبک های شناخته شده می باشند. در این نوشته بیشتر سراغ بررسی سبک دکوراسیون مینیمال می رویم.

آشنایی با سبک دکوراسیون مینیمال

این سبک از نظر ساده بودن شباهت بسیار زیادی به سبک دکوراسیون مدرن دارد. طراحان بسیاری هستند که تصمیم می گیرند از این سبک در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنند. پرکاربردترین رنگی که در این دکوراسیون وجود دارد رنگ سفید است. سبک مینیمال به استفاده زیاد از رنگ های خنثی مشهور است. این یکی از ویژگی های بارز این سبک طراحی دکوراسیون می باشد. در این سبک استفاده زیاد از وسایل اضافی  و دکوری های بیش از حد توصیه نمی شود. به همین جهت می توان یکی دیگر از ویژگی های سبک دکوراسیون مینیمال را خلوت بودن محیط و فضای داخلی دانست. این خلوت بودن باعث بروز یک آرامش خاص در فضا می شود.

سبک دکوراسیون طراحی داخلی مینیمال

آشنایی با لغت مینیمال

کلمه مینیمال یک واژه لاتین به معنی حداقل می باشد. سبک مینیمالیسم نیز یک سبک هنری می باشد. در این سبک هنرمند طرح یا اثر خود را با ساده ترین و حداقل ترین ویژگی ها و جزئیات خلق می کند. به همین جهت مینیمالیست ها دارای یک شهرت مخصوص به خود می باشند. این افراد به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند. این افراد برای هر بخش از خانه خود دارای ایده های ساده ای هستند. بخش های مختلفی مثل آشپزخانه، اتاق های خواب، سالن پذیرایی، اتاق کار و… دکوراسیون وسایل در این بخش ها باید به گونه ای چیده شود که سبک مینیمال را حفظ نماید.

دکوراسیون مینیمال در اتاق خواب ها

همانطور که پیشتر گفتیم استفاده از رنگ های روشن یکی از بارزترین ویژگی های سبک دکوراسیون مینیمال می باشد. در این سبک از رنگ سفید استفاده زیادی می شود. وجود دیوارهای ساده و بدون پترن یا الگو هم از دیگر ویژگی های سبک مینیمال است. دیوارها با رنگ های ساده و روشن رنگ آمیزی شده اند. فقط دقت ویژه ای باید داشته باشید تا هماهنگی بین اجزای خانه و دیوارها برهم نخورد. یعنی باید از وسایل و اجزایی با رنگ های متناسب با سبک مینیمال استفاده نمود. برای دیزاین یک اتاق خواب به سبک مینیمال، می توان از تابلو ها و قاب عکس های مختلف نیز استفاده کرد. البته باید دقت داشته باشید که اصول دکوراسیون مینیمال را زیرپا نگذارید. یعنی استفاده از قاب عکس ها ویا تابلوهای نقاشی به صورتی نباشد که سبب شود دیوارها از سبک سادگی خود خارج شوند.

اتاق خواب به سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *