موزاییک پلیمری از دسته سنگ فرش ها و کفپوش های  قلمداد می شوند که به صرفه و ارزان قیمت هستند و از طرح رنگ و نقش بسیار خوب و متنوعی برخوردار هستند و همچنین روش نصب و اجرای تقریباً آسانی را نیز دارند.

البته جا دارد که اینجا حتما ذکر بکنیم منظور از نصب آسان این نیست که افراد بدون تجربه بتوانند نصب کنند و حتماً باید فردی که قبلاً نصب این ها را تجربه کرده است کار اجرارا انجام دهد.

این  موزاییک ها علاوه بر تنوع در طرح، رنگ و نقش، دارای وزن بسیار مناسبی نیز می باشند که وزنی حدوداً ۵۰ کیلوگرم در هر متر مربع می باشد. این وزن کاملاً مناسب بوده و برای تمامی محیط هایی همچون باغ ویلا بالکن روف گاردن و غیره مناسب است.

در خرید این محصولات دست خریدار جهت انتخاب  سایز باز می باشد و می تواند از سایز های ۴۰ در ۴۰ /۴۰ در ۶۰ / ۳۰ در ۶۰ / ۵۰ در ۵۰ و سایز های دیگر نیز استفاده کند.

مقاومت بالای موزاییک های پلیمری

نکته اساسی که در این محصولات وجود دارد  مقاومت بسیار بالای این محصولات در دماهای مختلف می باشد

کفپوش های پلیمری درجه یک که توسط یک تولید کننده معتبر تولید شده باشد و از متریال با کیفیت استفاده شده باشد می‌تواند تا دمای منفی ۴۰ درجه سانتیگراد را  پاسخگو باشد و همچنین می تواند تا  دمای مثبت ۵۰ درجه سانتیگراد نیز جواب کار ما را بدهد.

این کفپوش ها علاوه بر مقاومت دمایی دارای جذب آب بسیار پایینی نیز هستند که تقریباً زیر ۳ درصد جذب آب را خواهند داشت همین امر باعث بالا رفتن عمر محصول خواهد شد.

مواد تشکیل دهنده موزاییک پلیمری

گاهن برخی از دوستان به خاطر استفاده کردن از کلمه پلیمری تصور دارند که این موزائیک ها از مواد پلیمری یا پلاستیکی تشکیل شده است. که این تصور کاملا اشتباه می باشد

ترکیبات اصلی موزاییک های پلیمری همان ماسه و سیمان و آب می باشد( بتن) به علاوه انواع فوق روان کننده ها و افزودنی های بتن کربوکسیلات پلی کربنات و اتر که این ترکیبات و افزودنی های بتن باعث  افزایش مقاومت این محصولات در برابر سرما گرما و همچنین جذب آب پایین محصولات می شود.

 

یک سوالی که خیلی از دوستان از ما میپرسند این است آیا موزاییک پلیمری فقط برای مناطق سردسیر مناسب است؟ که ما در پاسخ به آنها می‌گویم که موزاییک پلیمری برای تمامی مناطق کشور ما مناسب می باشد

سوال دیگری که از ما پرسیده می شود این است که آیا این موزائیک ها شوره میزنند؟  شور زدن ربطی به اینکه موزاییک دارای چه مشخصه هایی هستن دارد، تمامی قطعات بتنی امکان شوره زدن را خواهند داشت و فرقی نمی کند که چه قطعه بتنی باشد موزاییک پلیمری باشد  یا موزاییک های معمولی یا واش بتن یا هر قطعه دیگر، شور زدن تنها به آب اون مناطق از کشور مربوط می شود در بعضی از مناطق آب دارای آهک یا نمک می باشد و امکان شوره زدن وجود دارد نمی توان گفت که شور زدن بر روی قطعات بتنی دلیلی بر کیفیت یا عدم کیفیت قطعات هستند  اما به دلیل اینکه موزاییک های پلیمری جذب آب کمتری نیاز دارند احتمال شوره زدن هم کمتر خواهد بود.

آیا  موزاییک های پلیمری تحمل و مقاومت دربرابر رفت و آمد خودرو را دارند؟؟

این سوال هم نیز از سوالات پرتکرار مشتریان می باشد که در جواب آن باید گفت در زمانی که اجرای کاملاً مناسب داشته باشیم  بدون هیچ استرسی میتوانیم با خودرو از روی این محصولات عبور کنیم اما نکته اینجاست که این محصولات فانتزی میباشند و وقتی می گوییم با خودرو میتوان از روی آنها عبور کرد منظور بار ترافیکی سنگین نمی باشد در حد حیاط ویلا و آپارتمان که روزانه سه چهار عدد خودرو از روی آن رفت و آمد کنند و همچنین این خودروها ماشین های سواری و در نهایت نیسان می باشد.

و اما در آخر به یکی از بزرگترین سوالات مشتریان عزیز پاسخ می دهیم آیا موزاییک پلیمری بهتر است یا سنگ طبیعی؟

محصولات پلیمری کاملاً از نظر قیمتی یک چیزی حدود یک چهارم الی یک پنجم یک سنگ طبیعی قیمت دارد. پس عموماً کسانی که دنبال کاری ارزان قیمت با ظاهری مناسب و با مقاومت دمایی بالا نیاز دارند سراغ موزاییک های پلیمری می آیند می‌توان گفت که این موزاییک ها اقتصادی می‌باشند  و نمی توانیم با سنگ طبیعی آنها را  مقایسه کنیم.

نتیجه گیری:

اگر موزاییک پلیمری درجه یک تهیه بکنیم می تواند جایگزین  خوب و ارزان در مقابل سنگ باشد و همچنین به خاطر وزن سبک  هزینه حمل کمتری پرداخت می کنیم و دارای طرح رنگ و نقش ها و سایزهای متنوع هستند که میتواند همه سلیقه ها را در بر گیرد و مناسب برای مکان های فانتزی ما مثل ویلا باغ باغچه حیات تراس و روف گاردن می باشد که با خیال راحت می توانیم در مناطق سردسیر و گرمسیر استفاده کنیم

در نهایت توصیه ما ….

موزاییک پلیمری آبین بتن

هر موزاییک پلیمری، موزاییک پلیمری نیست، موزاییک های پلیمری از لحاظ ظاهری کاملا شبیه یکدیگر هستند، اما از لحاظ باطنی و کیفیت کاملا باهم متفاوت هستند که کارگاه های مختلفی در ایران به تولید این محصولات به روش های غیر استاندارد می پردازند تا در نهایت با قیمت پایین جلب توجه و به فروش محصولات بپردازند.

موزاییک های پلیمری آبین بتن با بهره گیری از علم و دانش روز بتن و استفاده درست، استاندارد و بهینه از متریال، تولید می شود که با خیال راحت در هر ناحیه ای می توان از این کفپوش بتنی استفاده نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *