روشنایی محیط با لوستر

هر فضایی برای این که بهتر دیده شود نیازمند نورپردازی مناسب می باشد. در مقاله های گذشته درباره برخی از راهکارهای مناسب برای نورپردازی یک قسمت از منزل صحبت نمودیم. به روانشناسی های رنگ و نحوه انتخاب رنگ ها نیز اشاره هایی کردیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی جنبه های مختلف نورپردازی آشپزخانه بپردازید. شما می توانید برای آشپزخانه خود از لامپ های هالوژنی و یا لوستر های مناسب استفاده نمایید. همچنین امکان استفاده از نوارهای باریک ال ای دی نیز وجود دارد. بیشتر مطالب این مقاله درباره لوسترها و روشنایی محیط با لوستر خواهد بود.

"<yoastmark

انتخاب لوستر مناسب برای روشنایی محیط

انتخاب یک لوستر مناسب برای یک آشپزخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله ابعاد موجود در آشپزخانه، رنگ المان های مختلف موجود در آشپزخانه و…

شما باید به رنگ کابینت ها، رنگ میزغذاخوری، رنگ پرده ها و فرش ها دقت ویژه ای داشته باشید. برای انتخاب لوستری مناسب این موارد بسیار اهمیت دارند.

رنگ لوستر

همانطور که گفتیم شما باید برای انتخاب یک لوستر به باقی المان‌های آشپزخانه نیز توجه ویژه فرمایید. اگر آشپزخانه شما از کابینت ها و وسایل یک رنگ استفاده کرده است انتخاب یک لوستر تک رنگ ایده بسیار مناسبی می باشد. برای رنگ لوستر مورد نظر خود در این جور آشپزخانه ها باید به سلیقه خود رجوع کنید. برخی از افراد انتخاب یک لوستری که کاملاً متضاد به بار رنگ باقی المان های آشپزخانه خود می باشند را ترجیح می دهند. این افراد این نکته را باور دارند که زیبایی در تضاد ها می باشد. در نتیجه نیاز است برای روشنایی محیط با لوستر به عوامل مختلفی توجه داشته باشید.

"<yoastmark

اما برخی دیگر زیبایی را در هماهنگی و نظم می‌بینند. ترجیح این افراد این است که اگر کابینت های آنها به رنگ سفید است از لوسترهای به همین رنگ استفاده نمایند. یعنی قصد دارند که همه وسایل منزل خود به یک شکل و به یک رنگ باشند. نکته حائز اهمیت دیگر ابعاد مربوط به لوستر خود می باشد. شما باید ابعاد آشپزخانه خود را در نظر گرفته و نسبت به انتخاب لوستری با همان ابعاد مناسب اقدام نمایید.

ابعاد لوستر

در آشپزخانه های بزرگ شما مختار هستید از لوسترهای بزرگ و حجیم استفاده کنید. اما در بیشتر آشپزخانه ها که دارای ابعاد متوسط و یا کوچکی می باشند دامنه انتخاب های شما کاهش می یابد. در نتیجه شما باید برای روشنایی محیط با لوستر، لوستری را انتخاب کنید که با ابعاد آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد. حتما در هنگام خرید لوستر به این نکته توجه ویژه داشته باشید. صرفا لوستری با ظاهر جذاب را انتخاب نکنید. ابعاد آن را هم مدنظر داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *