انواع کاشی - 2

استفاده از یک کاشی با طرح مناسب کمک قابل توجهی  به زیبا شدن هرچه بهتر محیط می کند. ما سعی داریم شما را با قیمت کاشی روبین ، قیمت کاشی ساده و کاشی تایل بای می ، آشنا کرده تا بتوانید با اعتماد بیشتر خریدی رضایت بخش از کاشی تایل بای می را تجربه کنید.

اجزای تشکیل دهنده کاشی

برای پاسخ به این سوال مهم ، بهتر است بدانید که قیمت کاشی به عوامل بسیاری بستگی دارد. یکی از این موارد مربوط به مواد تشکیل دهنده کاشی است. معمولا کاشی ها از سفال ، خاک رس ، و افزودنی های طبیعی و معدنی تشکیل می شوند. و نحوه ساخت کاشی و برند آن بر روی قیمت کاشی تاثیر گذار است.

معرفی انواع کاشی جهت استفاده

کاشی ها معمولا در صنعت ساختمان سازی و در مرحله  نازک کاری ساختمان کاربرد دارند. و به نوعی مانند پوشش عمل می کند. و می توان به وسیله آن طرح های جالب در محیط پیاده سازی کرد. تا بتوان حس خوب  و رضایت را ایجاد کرد.

  • کاشی دیوار :

کاشی دیوار ، همانطور که از نامش پیدا است برای استفاده بر روی دیوار کاربرد داردو به عنوان پوشش دیوار استفاده می شود  نفوذ آب بیشتری نسبت به کاشی کف خواهد داشت. در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند.

 

  • کاشی کف :

این نوع از کاشی نیز مناسب برای کف طراحی شده است. این کاشی باید در مقابل ضربه و سایش مقاومت بیشتری نسبت به نوع کاشی دیوار داشته باشد. از این رو حرارت کوره در مدل کف بیشتر بوده تا کامل پخته و محکم تر باشد. درضمن نفوذ آب نیز در این نوع کاشی ها باید خیلی کم بوده و یا اصلا وجود نداشته باشد. و همچنین ضخامت بیشتری نیز دارند.

  • کاشی های پرسلانی :

و اما کاشی های پرسلانی نیز از خاک رس سفید تهیه میشود. مقاومت بیشتر و سایش کمتری دارند. به همین جهت با حرارت بالا در کوره قرار می گیرند و استحکام بیشتری در بیشتر مواقع از خود نشان می دهند. و نفوذ آب به مراتب کمتری توسط این کاشی های پرسلانی وجود دارد.

  • کاشی های گرانیتی :

این نوع کاشی های گرانیتی پولیش خورده هستند و لعاب نمی خورند، و همانند کاشی های پرسلانی مقاومت بیشتر ، نفوذ آب کم دارند. و دقت داشته باشید که کاشی گرانیتی کاملا متفاوت با سنگ گرانیتی است.و تنها تشابه اسمی با همدیگر دارند.

مزایا و معایب کاشی و سرامیککاشی

کاشی ها نیز همانند دیگر مصالحی که در ساختمان و زیبا سازی محیط استفاده می شوند. دارای مزایا و معایب هستند. که همین ویژگی ها بر روی قیمت کاشی موثر است. و بیشتر بودن مزایای کاشی تایل بای می  است که آن را از دیگر کاشی ها  متمایز می کند. در پایین به مواردی اشاره کرده ایم.

ویژگی های مثبت کاشی

  • سازگار بودن با محیط زیست

سازگار با محیط زیست هستند. چرا که تماما از مواد اولیه طبیعی که در زمین وجود دارند تشکیل و تهیه می شوند. و قابل بازیافت هستند.

  • مراقبت و تمیز کاری کمتر کاشی ها

کاشی به مراقبت کمتری نیاز دارد. چرا که هنگام تولید ، کامل فشرده و در کوره با دمای بالا پخت می شود. به همین دلیل گرد غبار در آنها نفوذ نمی کند و به سادگی با یک دستمال خیس و یا یک طی تمیز می شوند.

  • نصب و اتصال سریع

نصب و اتصال کاشی در مدت زمان کمتری صورت می گیرد. و می توان آنها را با ترکیب و ماسه و سیمان و یا چسب کاشی به دیوار متصل کرد.

  • استفاده بر روی اکثر سطوح

کاشی ها در اکثر محیط ها و سطوح مختلف نصب و قابل استفاده هستند. و بر روی گچ و سیمان به راحتی می توان آنها را به کار برد.

  • هزینه کمتر نسبت به دیگر پوشش ها و مصالح

کاشی در اکثر موارد  هزینه کمتری دارد و با صرفه تر برای خریدار است.

  • متنوع بودن کاشی

بالا بودن تنوع در کاشی ها و رنگ و لعاب آنها امکان ایجاد طرح بندی و رنگ بندی را بالا می برد. و باعث می شود انتخاب های متنوعی داشته باشید.

معایب کلی کاشی ها

  • عایق نبودن کاشی

کاشی ها از لحاظ عایق مناسب نیستند. و دلیل آن هم این است که کاشی ها از مواد اولیه ای تشکیل می شوند که همچین اجازه ای را به آن نمی دهد. و باعث می شود به راحتی صدا ، گرما و سرما از کاشی عبور کند. که مجبوریم برای رفع این مشکل در ساختمان از چوب پنبه های آکوستیک در کاشی کاری استفاده کنیم.

  • لغزشی بودن کاشی ها

کاشی ها در ذات خود لغزنده هستند و این لغزیدن زمانی بیشتر است که آب بر روی آنها ریخته باشد که امکان لغزش چند برابر می کند. لغزیدن در کاشی های نوع پرسلانی و سرامیکی نیز زیاد اتفاق می افتد.

  • استفاده همزمان با مصالح دیگر در پوشش دیوار و کف

در کنار کاشی ها شما نمی توانید یا به سختی می توانید از مصالح دیگر مانند : رنگ و کاغذ دیواری یا پوشش های دیگر استفاده کنید. البته دیده می شود که مثلا برای پشت تلویزیون و موارد این چنین از ترکیب کاشی با مصالح دیگر استفاده می شود ولی به طور کلی در بیشتر مواقع به تنهایی کاربرد دارند. و مورد استفاده قرار می گیرند.

  • شکننده بودن کاشی

کاشی ها شکننده بوده و سریع خش برمیدارد. و احتمال دارد به وسیله ی دیگر مصالح آسیب ببینند. و عامل دیگر در شکننده بودن کاشی ، بسیار به نوع و نحوه آن بستگی دارد. که اگر اصولی انجام نشود سبب ترک خوردگی کاشی می شود.

  • قیمت مناسب کاشی

قیمت کاشی در برخی از موارد در کنار زیبایی و جلوه منحصر به فردی که دارند. سرسام آور می شود. که اغلب این کاشی ها در سایز های بزرگ و در لابی هتل ها و حاشیه درب آسانسور در مکان های خاص دیده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *