فضاهای استراحت در دفاتر

در این مقاله می خواهیم ایده های خوبی در ارتباط با طراحی های اتاق های کار و دفاتر اداری را مطرح کنیم. با توجه به کوچک بودن بعضی از دفاتر استفاده از فضاهای مرده بسیار مهم است. ایده هایی نظیر استفاده از میز و تخت های تاشو و… می تواند به ما کمک کند. بسیاری ایده های دیگر نیز وجود دارد. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

فضای دفتر کار

محیط دفتر کار نقش بسیار زیادی در عوامل مختلف دارد. راندمان و بازدهی کارکنان یک در یک محیط کاری که به طبع دلشان است بسیار بیشتر از هایی است که به این خواسته اهمیت نمی دهند. شما باید فضای محیطی کار خود را به خوبی در نظر بگیرید. با استفاده از طرح های زیبا فضارا دلنشین تر کنید. همچنین فضاهایی برای استراحت کارکنان باید در نظر بگیرید.

 

استفاده از محیط پیرامون خیلی به بهتر شدن فضای دفتر کمک میکند. اگر در مجاورت شما فضای سبزی وجود دارد از آن بهره ببرید. یا اگر در آپارتمان های بلند هستید، پنجره ها را نپوشانید. اجازه دهید نور خورشید وارد شود. برای استراحت چند دقیقه ای نیز افراد می توانند از این فضاها دیدن کنند. نورپردازی زمینه مهمی است که بعدا بیشتر درمورد آن بحث خواهیم کرد. در نظر گرفتن میزهای مجزای کاری بسیار مفید است. زیرا کارمند شما حس استقلال خواهد داشت. می تواند با آرامش بیشتری نیز کار بکند.

استفاده از کفپوش های شیک را فراموش نکنید. کفپوش ها باعث زیبایی محل کار شما می شوند. بهتر است برای محیط کار خود متناسب با کسب و کارتان از کفپوش استفاده کنید.

 

معضل فضاهای کوچک اداری برای طراحی اتاق کار

فضای کوچک نباید مانع فعالیت های شما باشد. در این فضاها شما باید خلاق تر باشید. شما می توانید با خریدن میزهای تاشو بهترین بهره را ببرید. به فکر تعبیه کمدهای دیواری نیز باشید. بسیاری از وسایل را می توانید در آن پنهان کنید. برای دلنشین تر شدن فضا می توانید از تصاویر شخصی خود استفاده کنید. عکس خود و همسرتان را قاب کنید و در گوشه میز خود قرار دهید.

فضاهایی برای استراحت

در طول زمان کاری نیاز است مدتی را به استراحت پرداخت. این استراحت برای تجدید قوا مناسب است. ایجاد فضاهای این چنینی خیلی موثر است. با قرار دادن صندلی های راحتی در این قسمت ها و ایجاد قفسه های کتاب برای مطالعه در مدت زمان استراحت می توانید در روحیه کارمندان خود تاثیرگذار باشید. استراحت کردن دور از فضای کاری بسیار لذت بخش است. ذهن مدتی از فعالیت های خود فاصله میگیرد. سپس می تواند با قدرت دوباره به کار برگردد.

به طور کلی اگر فضای زیادی در اختیار دارید می توانید استفاده های زیادی از این فضاها ببرید. دقت کنید این هزینه ها برای طراحی فضاهای جدید در آینده برای شما مثبت خواهد بود. زیرا در وهله اول سبب بالا رفتن اعتماد کارکنان می شود. همچنین پرستیژ بالا می رود. با این اقدامات شما در جهت آسایش کارمندان خود گام برمیدارید. آنها نیز در جواب این اقدامات شما تمام سعی خود را خواهند کرد.

در مقاله های بعدی درباره رنگ بندی ها و دکوراسیون های داخلی دفاتر صحبت میکنیم. نحوه چینش لوازم مختلف حائز اهمیت است. درباره این مسائل نیز صحبت خواهیم کرد. هرگونه نظر یا پیشنهادی را می توانید در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *