اتاق خواب کودک

در مقاله های گذشته درباره دکوراسیون اتاق خواب کودکان صحبت کردیم. ویژگی هایی که یک اتاق خواب مناسب باید داشته باشد را بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی موارد کلی تری بپردازیم. در انتهای مقاله شما می توانید تصمیمات خوبی درباره محیط کودکان خود در منزل بگیرید.

محیط کودکان در منزل

اتاق خواب کودک با رنگ دیوار بنفش

فضای اتاق کودک

مواردی وجود دارد که در روحیات و خلقیات آینده یک کودک تاثیرگذار است. به طور مثال، رنگی که شما برای اتاق کودک خود انتخاب می کنید می تواند در انگیزه و آرامش و هیجانات کودک خود تاثیر بگذارید. طبق بررسی هایی که دانشمندان کرده اند، رنگ های ساده نیز می تواند بر روحیه و تمرکز کودکان تاثیر بگذارد. البته میان کودکان نیز تفاوت هایی وجود دارد. مطالب این مقاله را نمی توان به عنوان یک قانون کلی بیان کرد. شاید در بعضی از کودکان انرژی که از فضای اطراف دریافت می کنند کمتر از بقیه کودکان باشد.

رنگ ها در اتاق کودکان

رنگ قرمز را برای کودکان بیش فعال اصلا توصیه نمی شود. رنگ قرمز باعث افزایش ضربان قلب و افزایش سطح اکسیژن بدن می شود. در نتیجه کودک شما بیشتر تمایل به فعالیت از خود نشان می دهد. سعی کنید تم کلی اتاق فرزند شما قرمز نباشد. در بخش های مناسبی مانند قسمتی از پرده، قسمتی از دیوار یا بخش های جزئی اتاق از رنگ قرمز استفاده شود.

اتاق خواب کودک

محیط کودکان در منزل باید Clean و خلوت باشد.

رنگهای سبز و زرد گزینه های مناسبی برای اتاق خواب کودک شما است. اگر می خواهید کودکتان شاد و با آرامش باشد از این رنگ ها استفاده کنید. طبق تحقیقات، رنگ زرد عامل شادی و خوشحالی است. رنگ سبز نیز تداعی کننده آرامش می باشد. قطعا تلفیق این دو رنگ زیبایی خاصی به اتاق کودکتان میبخشد.

نمونه محیط کودکان در منزل

اتاق خواب مینیمال کودک

رنگ های نارنجی و آبی نیز می تواند انتخاب خوبی باشد. رنگ نارنجی یک رنگ گرم می باشد. ایجاد حس دوستانه از خاصیت های این رنگ است. مواردی مثل افزایش حس اعتماد به نفس و استقلال از مزیت های استفاده از این رنگ است. رنگ آبی نیز سبب آرامش میشود.

اتاق خواب ایده آل

اتاق خواب کودک

نمونه ای زیبا از اتاق خواب کودک

فرزندان شما باید در اتاق به مدت زیادی قرار داشته باشند. به ویژه وقتیکه به مدرسه می روند. زیرا در آن زمان ها باید تکالیف خود را نیز انجام بدهند. تمام طراحان این هدف را دارند تا بتوانند محیطی آرامش بخش برای کودکان ایجاد کنند. این محیط باید بتواند نیازهای کودکان را کاملا برطرف کند. لذا می توانید با خرید میزهای مناسب، مبلمان و تخت مناسب، رنگ آمیزی مناسب اتاق، در نظر گرفتن فضای مناسب بازی، ایمن سازی منزل در برابر زلزله و… گامی مثبت در جهت ایجاد اتاق خواب ایده آل برای فرزند خود گام بردارید.

در این مقاله سعی ما بر این بود تا بتوانیم ویژگی های مناسب یک اتاق کودک , محیط کودکان در منزل را بررسی کنیم. در بعضی موارد نیاز است تا شما حتما با یک پزشک یا یک مشاور در زمینه طراحی اتاق کودکتان صحبت کنید. شما نیز می توانید هرگونه نظر درباره ویژگی های یک اتاق خوب را با ما درمیان بگذارید. هرگونه سوال یا پرسشی نیز دارید می توانید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *