bedroom picture

در ادامه سری مقالات گذشته که به بررسی انواع دکوراسیون های داخلی منازل پرداخته ایم، قصد داریم در این مقاله به اتاق خواب ها مراجعه کنیم و دکوراسیون اتاق های خواب را مورد بررسی قرار دهیم.

اتاق های خواب

اگر شما به طور میانگین در طول شبانه روز بین 6 الی 8 ساعت را بخوابید، چیزی حدود 25 الی 35 درصد از یک شبانه روز را در اتاق خواب خود می گذرانید. به دلیل اینکه زمان زیادی را در اتاق خواب سپری می کنیم، طراحان و معماران داخلی توجه ویژه ای به این بخش از منازل مسکونی دارند و سعی می کنند طراحی های خود را به گونه ای رقم بزنند که:

*پس از مدتی دچار خستگی در محیط اتاق نشوید.

*طراحی آن به گونه ای نباشد که سبب دل زدگی شما شود.

*پنجره های مناسبی وجود داشته باشد تا بتوان از نور خورشید و همچنین تهویه هوا مناسب بهره برد.

*از کف پوش های مناسب و مقاوم استفاده شود. تا در هنگام جابجایی سرویس خواب دچار خراشیدگی و یا خرابی نشوند.

*سرویس خواب و در صورت نیاز ساکنان خانه، کمد دیواری و میزکار مناسب تهیه و تعبیه شود.

ویژگی های ظاهری یک اتاق خواب مناسب

 

طراحی موارد ظاهری هر بخش از ساختمان به عوامل زیادی از جمله سلائق اعضای منزل مسکونی وابسته است. در بعضی از منازل افراد علاقه زیادی به استفاده از کاغد دیواری دارند ولی در سلیقه بسیاری از افراد این چنین نیست. آنها تمایل دارند دیوارها را رنگ آمیزی کرده و بر روی دیوار ها از تابلو های گوناگون بهره ببرند.

دیوار پشت تخت خواب، از مکان هایی است که برای طراحان داخلی اهمیت ویژه ای دارند. آنها این بخش را با توجه به سلیقه های اعضای منزل طراحی می کنند. از ایده های بسیاری برای این بخش می توان استفاده کرد. مواردی مثل کاشی کردن دیوار پشت تخت خواب، قرار دادن یک قاب عکس بزرگ یا یک تابلوی نقاشی زیبا، کشیدن پارچه های رنگارنگ و استفاده از طرح های چوبی از مواردی است که می توانید از آنها بهره ببرید.

سرویس خواب نیز باید از جنس های مرغوب و با ظاهر مناسب باشد تا علاوه بر استحکام و دوامی که برای شما فراهم می کند، سبب زیبایی هرچه بیشتر اتاق شما نیز بشود.

در اتاق های دارای پنجره، از پرده های مناسبی باید استفاده کرد تا طرح های رنگی که استفاده نموده اید با پرده ها همخوانی داشته باشد و جلوه خوبی به اتاق خوابتان بدهد. انواع پرده ای گوناگون با اشکال و طرح های متفاوتی موجود است که می توانید بهترین نوع آنها را انتخاب کرده و از آن لذت ببرید.

فضاهای مورد نیاز برای یک اتاق خواب

همه افراد برای قرار دادن لباس ها و وسایل کاربردی دیگر خود نیاز به کمد دیواری ها دارند. کمد دیواری ها اکثرا در اتاق خواب ها نصب می شوند. در اتاق خواب هایی که فضایی برای کمد دیواری در نظر گرفته نشده است می توان از رآویز های موجود در بازار استفاده کرد. این وسایل که اغلب از چوب ساخته شده اند ظاهر زیبایی دارند و به فضای اتاق خواب شما نیز جلوه خوبی می بخشند.

اگر باید کارهای خود را در منزل نیز انجام دهید، باید در اتاق خواب خود مواردی را در نظر بگیرید. بخشی از فضای اتاق را باید میز کار خود را قرار بدهید و بخش دیگری نیز برای باقی وسایل خود. وسایلی نظیر پوشه ها و دفتر و کتاب و….

در این مواقع می توانید از یک کتابخانه چوبی که هم طرح با دیگر وسایل چوبی باشد استفاده کرد.

نور پردازی و گل آرایی و میز آرایش

در این بخش به بررسی مواردی می پردازیم که برای افراد خانه دار خیلی اهمیت دارد.

 

چون زمان زیادی در اتاق هستید باید فکر ویژه ای به نور اتاق هم بکنید. اگر اتاقتان دارای پنجره می باشد، در طول روز می توانید از نور خورشید بیشترین بهره را ببرید. در غیر اینصورت با کمک نورپردازی ها نوین می توانید انرژی لازم برای انجام فعالیت های خود را کسب کنید.

در منازلی که نور خورشید وجود دارد، از پیشنهاد های ما برای بهتر شدن فضا استفاده از گیاهان می باشد. با خرید گلدان های زیبا و گیاهان مناسب آپارتمان می توانید فضای بهتری برای خود ایجاد کنید. نگهداری گیاهان خواص بسیاری برای شما نیز دارد. در مقاله های بعدی سعی میکنیم در مورد انواع گیاهان آپارتمانی صحبت بکنیم.

در صورت وجود فضای خالی در اتاق، می توان یک میز آرایش مناسب تهیه کرد. میزهای آرایش مناسبی وجود دارند که خانم های خانه دار می توانند از آن ها استفاده کنند. این میزها مانع از گم شدن وسایل شما می شود. شما می توانید همه وسایلتان را مرتب بر روی میز قرار بدهید.

در این مقاله بخش هایی از یک اتاق خواب مناسب را بررسی کردیم. در مقالات آینده به بخش های دیگر یک منزل مسکونی می پردازیم. در صورت داشتن هرگونه انتقاد و پیشنهادی می توانید با ما در ارتباط باشید. شما می توانید از طریق بخش نظرات همین پست یا با کلیک بر روی صفحه تماس با ما، راه های ارتباطی با ما را بیابید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *