دکوراسیون داخلی مینیمال

در دنیایی که پر از شلوغی و هرج و مرج های فراوان می باشد، افراد نیاز به آرامش بیشتری خواهند داشت. بعد از یک روز پر مشغله و هنگامی که وارد خانه خود می شوند باید این آرامش را کسب کنند تا بتوانند در روزهای کاری بعدی همان بازدهی گذشته را داشته باشند. در این مقاله می خواهیم درمورد دکوراسیون داخلی مینیمال با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

سبک های نوین در طراحیسبک مینیمال

سبک مینیمالیکی از سبک های طراحی می باشد که در قرن بیستم ابداع شد. این سبک تا امروز دستخوش تغییراتی در بین معماران شده است و روز به روز به محبوبیت این نوع طراحی دکوراسیون افزوده شده است.

مینیمال برگرفته شده از یک واژه لاتین می باشد (minimal) که معنای کم گرایی و طراحی مکان ها با استفاده از حداقل ها می باشد. در این سبک منازلی وجود دارند که فضای نسبتا بزرگی دارند ولی باز هم در طراحی آنها سعی بر این است که از حداقل ها استفاده شود. این سبک فقط مربط به محیط های داخلی منزل نیست و معماران از این سبک برای طراحی نماهای خارجی نیز استفاده می کنند.

سبک های نوین در طراحی

سبک مینیمال اهمیت ویژه ای به رنگ پردازی و وجود نور خورشید می پردازد. در این سبک باید دقت ویژه ای داشته باشیم تا از وسایلی که مورد نیاز است استفاده کنیم و فضاها را با استفاده از وسایل دکوری بی استفاده اشغال نکنیم.

ویژگی های طراحی داخلی به سبک مینیمال

در این سبک باید اهمیت ویژه ای به برخی موارد داد که در ادامه به بررسی دکوراسیون داخلی مینیمال می پردازیم.

سبک های نوین در طراحی

فضاهای خالی

شخصی که اولین بار با این سبک طراحی آشنا می شود احتمالا در نخستین نگاه متوجه وجود فضاهای خالی بسیار در پیاده سازی این طرح خواهد شد.

اغلب مینیمالیست ها به این باور عقیده دارند که سادگی بسیار زیباست!

سبک های نوین در طراحی

آنها با بهره مندی از رنگ های خنثی و چینش خاص مبلمان ها و کف پوش های جذاب سعی بر نمایش هر چه بهتر این طرح می کنند. از ویژگی های دیگر این سبک نزد معماران بهره مندی حداکثری از نور خورشید می باشد. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

سبک های نوین در طراحی

رنگ ها

با مشاهده‌ی عکس های موجود از این سبک طراحی و مراجعه به منازلی که به این سبک دیزاین شده اند متوجه خواهید شد که رنگ های روشن عضو جدا نشدنی این سبک طراحی است.

معماران سبک مینیمال در طراحی های خود از ترکیب رنگ های سفید و آبی بسیاری استفاده می کنند. این رنگ ها آرامش خاصی را به افراد ساکن خانه منتقل می کنند. در مرحله بعدی استفاده از دیگر رنگ های روشن مثل زرد و سبز و … می باشد.

سبک های نوین در طراحی منازل مسکونی

کف پوش هایی که در این سبک استفاده می شود نیز اغلب دارای رنگ روشن است. سعی بر این است تا از فرش و قالی بر روی کف پوش ها استفاده نشود. با این کار کف پوش زیبایی خود را به رخ بیننده های خود می کشد. فقط در بعضی از قسمت های منزل بنا بر احتیاج از فرش هایی با رنگ های خنثی بهره می گیریم. ولی سعی بر این است تا حداقل ترین میزان استفاده از فرش و قالی را داشته باشیم.

سبک های نوین در طراحی

اشکال هندسی

در دکوراسیون داخلی سیک مینیمال از لوازم دکوری استفاده زیادی نمی شود. بیشتر از یکسری وسایل خاص که شکل های هندسی دارند و کارا نیز هستند بهره می بریم. صندلی ها، آباژورها، چینش مبل های در وسط اتاق، گلدان های زیبا به اشکال گوناگون و رنگ های جذاب و … مواردی است که مینیمالیست ها به آن دقت می کنند. آنها سعی می کنند تا اشکال هندسی را پیاده سازی کنند.

در طراحی نمای خارجی نیز سعی بر سادگی و استفاده از اشکال هندسی می باشد. در نمای خارجی از رنگ های خنثی برای سنگ نماها استفاده می کنند. سعی بر نور پردازی زیبا و چشم نوازی است. نمای خارجی را به شکل هایی ایجاد می کنند تا جلوه های منحنی و هندسی شکلی را نمایش بدهد.

سبک های نوین در طراحی

تعداد زیاد پنجره ها در نمای خارجی نیز کاملا مشهود است. دلیل استفاده از تعداد پنجره های متعدد توسط مینیمالیست ها، بهره مندی نور کامل خورشید در طول روز می باشد. برخورد نور خورشید با رنگ های خنثی و روشن استفاده شده در این سبک طراحی جلوه های زیبایی را به نمایش می گزارد.

سبک های نوین در طراحی منازل مسکونی

کلام آخر

دکوراسیون داخلی سبک مینیمال اصول و ویژگی های بسیار زیادی دارد. این سبک تنها مختص منازل مسکونی نیست و بسیاری از دفتر های اداری نیز از این سبک استفاده میکنند. به دلیل سادگی این سبک و استفاده نکردن از وسایل دکوری زیاد، قیمت این نوع طراحی نیز مقرون به صرفه می باشد.

در مقاله های آینده سعی میکنیم بیشتر درباره ویژگی های سبک مینیمال صحبت کنیم. راهکارهایی برای افرادی که قصد دارند منزل مسکونی خود را به سبک مینیمال طراحی کنند را ارائه می کنیم. همچنین حتما از طراحان معروف این سبک و ایده های جالب آن ها نیز صحبت خواهیم کرد.

خب به پایان این آموزش رسیدیم امیدواریم که مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *