کف کاذب مخصوص استودیو های ضبط

طراحی و معماری داخلی استودیو موسیقی یک کار مشکل است. ساخت این نوع استدیوها نیازمند یک فرد کاربلد ومتخصص می باشد. زیرا اگر اصولی انجام نشود امکان دارد در ضبط صدا و موسیقی دچار ایراداتی شوید. امروز قصد داریم با هم برخی از تجهیزات استودیو ضبط موسیقی را باهم بررسی کنیم.

در یک استودیو اتاق کنترل باید دید کافی نسبت به همه جا داشته باشد تا وقتی مدیر استودیو در آن قرار می گیرد فضای غیر قابل دید نداشته باشد. از مسائل مهم دیگر در استودیو می توان به ابعاد و اندازه درست و استاندارد آن اشاره کرد. اگر ابعاد کمی بزرگ یا کمی کوچک باشد در کیفیت ضبط صدا تاثیر می گذارد.

در طراحی یک استودیو موسیقی باید به عایق بودن و آکوستیک بودن آن بسیار توجه شود. زیرا آکوستیک بودن از انعکاس دادن صدا های اضافی محیط در زمان ضبط جلوگیری می کند. همچنین عایق بودن مانع از ورود و خروج صدا می شود. یک استودیو باید به گونه ای عایق بندی شود که صدا های اضافی بیرون توسط میکروفن ضبط نشود.

شما باید در طراحی و معماری داخلی استودیو به این نکته توجه کنید که باعث آرامش شود چون وقتی شخص احساس کلافگی کند نمی تواند کار حرفه ای تولید کند. از شلوغ کردن بیش از اندازه استودیو اجتناب شود.

نورپردازی استودیو مهم است و نباید خیلی روشن و پر نور باشد. بلکه داخل استودیو باید از نور مناسب و کافی بخوردار باشد.

تجهیزات استودیو ضبط موسیقی که باید استفاده کرد می توان به :

عایق استودیو : دارای سه نوع عایق ایزولاسیون صدا، عایق آکوستیک و دیفیوز صدا می باشد. عایق ایزولاسیون صدا به دلیل جلوگیری از نشت صدا از یک مکان به مکان دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که عایق های آکوستیک به دلیل شفاف سازی صدای اتاق فرمان و تصحیح صدای اتاق ضبط کاربرد زیادی دارند. کاربرد عایق دیفیوز صدا نیز یکنواخت سازی و نشر یکپارچه صدا در محیط می باشد. جنس غالب این عایق ها از چوب می باشد اما امکان دارد در تولید آن ها از اسفنج و فوم نیز استفاده گردد. از این نوع عایق در استودیو های حرفه ای استفاده می شود، به همین دلیل قطعات موسیقی تولید شده از استاندارد بالایی برخوردار هستند.

درب استودیو

یکی از متریال های بسیار مهم که باید مورد توجه قرار بگیرد، درب استودیو می باشد. درب استودیو به دو شیوه آکوستیک و دوپله آکوستیکی تولید می شوند. پوشش درونی درب های آکوستیک از عایق های ایزولاسیون صدا تشکیل می شود. اما درب های دوپله آکوستیک شرایط تولید بخصوصی دارند و به درب های ضد صدا نیز معروف می باشند. ضخامت درب های دوپله ای آکوستیکی نسبت به درب های آکوستیک بیشتر می باشد و زاویه شکست بیشتری دارند.

هرچه روی طراحی و معماری دکوراسیون داخلی استودیو خود هزینه کنید، کیفیت مطلوب تری در ضبط موسیقی می بینید و مکان چشم نواز تری را برای جذب مشتری ایجاد می کنید که همه این ها باعث افزایش اعتبار استودیو شما و سودآوری بیشتر می شود. استفاده از کف کاذب مخصوص استودیو های ضبط هم از مواردی است که باید مورد توجه شما باشد. درباره مزایای این نوع کف کاذب ها در مقاله های آینده صحبت خواهیم کرد.

آرمان فلور تولیدکننده انواع کف کاذب مخصوص استودیو های ضبط می تواند شما را برای ساخت یک استودیو جذاب یاری دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *