افزایش امنیت ساختمان با کف کاذب و سقف کاذب

سقف کاذب سازه ای است که پایینتر از سقف ساختمان نصب می شود. این سازه ویژگی هایی دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. از سقف کاذب بیشتر برای پوشش سقف ساختمان و ایجاد دکوراسیونی زیبا در محیط داخلی منزل استفاده می شود.

برای نصب سقف کاذب از نبشی های آهنی استفاده می شود. در ابتدا باید در دورتادور سقف نبشی ها نصب شوند. در مرحله بعد فضای سقف با کمک نبشی های مخصوص به شکل مشبک در می آورند. سپس هر قسمت را به اندازه تایلی که قرار است قرار بگیرد ایجاد می کنند.

جنس سقف کاذب ها متفاوت است. شما با توجه به نوع و هدف استفاده خودتان می توانید از طرح ها و نوع های گوناگون سقف کاذب بهره ببرید. در صورت استفاده از سقف کاذب دیگر نیز به گچ کاری ندارید. با نصب سقف کاذب و نورپردازی آن می توانید شاهد زیبایی خیره کننده ای در منزل یا محل کار خود باشید.

انواع سقف کاذب

از انواع سقف کاذب های موجود میتوان موارد زیر را نام برد:

چوبی، آکوستیک، کناف، آلومینیومی، رابیتس، گریلیوم، سقف کاذب با پنل های از پیش ساخته گچی، طلقی، سقف کاذب شیشه ای

بعضی از سقف کاذب ها عایق صدا هستند و در مکان هایی که سروصدا زیاد است میتوان از آنها استفاده کرد. به طور مثال در اتاق های سرور به دلیل وجود تعداد زیادی سرور و فن هایی برای خنک کردن این اتاق از سقف های کاذب عایق استفاده میکنند تا مانع خروج صدا از اتاق سرور شوند.

نوع دیگری از سقف کاذب ها وجود دارد که در برابر حریق و آتش سوزی مقاوم است. جنس آنها به گونه ای است که در برابر آتش سوزی فقط پودر می شوند و سبب انتقال آتش به قسمت های دیگر نمی شوند. این ویژگی در سقف کاذب ها به دلیل وجود بعضی از مصالح خاص می باشد، لازم به ذکر است که غالب سقف کاذب ها سازگار با محیط زیست هستند.

در مقاله های بعدی سعی میکنیم هر نوع از سقف کاذب ها را به طور مفصل بررسی کنیم. تا شما به راحتی بتوانید سقف کاذب مناسب با شرایط خودتان را تهیه کنید.

معایب استفاده از سازه های کاذب

سقف کاذب هایی هم هستند که ویژگی خاصی بجز زیبایی ندارند. این نوع سقف کاذب ها پس از مدتی دچار رنگ پریدگی شده و زیبایی خود را از دست می دهند. به دید بعضی افراد اجرای سقف کاذب سبب کوتاه شدن ارتفاع سقف منزل و دلگیر شدن خانه می شود. طراحان برای رفع این مشکل از طرح های دیگری استفاده می کنند. آنها طرح های روشن و نور پردای های خلاقانه ای برای نصب سقف کاذب بهره می برند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *