راهنمای انتخاب سقف و کف کاذب

وقتی سقف خانه هم مانند دیوارها یکدست، ساده و بدون تزیین باشد، احساس یکنواختی را به افراد داخل خانه القا می کند. در حالی که با انتخاب یک مدل سقف کاذب زیبا که هم هزینه اجرایی پایینی داشته باشد و هم لوکس و زیبا باشد، می تواند به طور کامل این مشکل را حل کند. سقف کاذب به خانه شما زیبایی و جلوه ی خاصی می دهد. متاسفانه اغلب خانه های ایرانی این مشکل را دارند. یعنی سقف ها خیلی صاف و ساده و بدون هیچگونه تزیینی هستند. در این خانه ها نهایتا به یک گچبری نواری دور سقف یا مرکز سقف بسنده می کنند. این طرح ها به هیچ عنوان نمی تواند جای خالی یک مدل سقف کاذب ساده و معمولی را پر کند.

نکاتی برای انتخاب سقف کاذب

در طراحی سقف نباید محافظه کارانه عمل کنید، چرا که تزیین یا بازسازی آن در آینده خرج بیشتری روی دستتان خواهد گذاشت. شاید فرش کف خانه را هر موقعی که خواستید بتوانید عوض کنید اما یک سقف صاف و ساده را باید برای مدت طولانی تحمل کنید. اما راه حل ساده تری هم هست. آن راه حل، دادن سقف به سمت بالا و ایجاد یک حالت طبقه ای است. همین اجرای ساده میتواند هر اتاقی را فارغ از اینکه ارتفاع سقفش چقدر است، لوکس، باشکوه و شیک نشان بدهد. سقف کاذب طرح ها و مدل های بسیار متنوع و زیبایی دارد. این طرح ها علاوه بر هزینه اجرای پایین، هر خانه داری با هر درآمدی می تواند همانند آنها را در خانه خود داشته باشد.

همچنین از سقف کاذب می توان برای جدا کردن فضاهای خاص در بزرگترین اتاق خانه هم استفاده کرد. مثلا در خانه هایی که به صورت پلان باز یا بهم پیوسته طراحی شده اند، اتاق نشیمن و پذیرایی کاملا به غذاخوری و آشپزخانه متصل است.
برای جدا کردن فضا بدون اینکه لازم باشد از دیوار یا پارتیشن های جاگیر استفاده کنید، مدل سقف کاذب ساده طبقه ای می تواند به بهترین شکل این فضاها را از هم جدا کند. می شود برای زیبایی بیشتر بجای لوستر و لامپ دیواری، از نور مخفی نواری استفاده کرد. با نصب این نورهای ساده فضایی بسیار روشن و در عین حال لوکس به خانه داده شود.

کلام آخر

خب به پایان مقاله انتخاب سقف کاذب مناسب رسیدیم امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. هرگونه ابهام یا سوالی را می توانید از ما بپرسید. کافیست در قسمت نظرات همین پست سوالات خود را مطرح کنید. در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهیم بود. همچنین می توانید طرح های پیشنهادی خود را ارائه کنید. در قسمت نظرات از طرح های خود صحبت کنید. اگر ایده ای نیز در ذهن شما وجود دارد می توانید در قسمت نظرات با دیگر اعضای سایت درمیان بگذارید. در مقاله های آینده به بررسی طرح های پیشنهادی شما خواهیم پرداخت. همچنین سعی خواهیم کرد تا طرح های برجسته دنیا را برای شما گردآوری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *