کف کاذب سنگی

کف کاذب سنگی از انواع سنگ‌های مصنوعی و یا سنگ های طبیعی مثل گرانیت، مرمریت، تراونتن و…  تولید می‌شود. این نوع کف کاذب از استحکام بالایی برخوردار است. همچنین قابلیت استفاده در مکان های پر رفت و آمد و فضاهای باز را دارد. البته نمونه سرامیکی آن نیز موجود است که در مقاله های گذشته به طور کامل به بررسی آن پرداختیم.

معرفی

سنگ های مرمر و گرانیت دارای ظاهر شکیل و براقی هستند. به همین خاطر در ساخت این نوع کف کاذب ها بیشتر استفاده می‌شوند. این سنگ ها سبب تعادل بیشتر کف کاذب با محیط ظاهری یک منزل مسکونی شده‌اند. به همین جهت کف کاذب سنگی جایگاه ویژه ای در ساختمانهای مسکونی پیدا کرده است. همچنین می توان با اطمینان گفت با سلیقه مشتریان شما هم‌خوانا خواهد بود.

همانطور که در مقاله گذشته کف کاذب سرامیکی را بررسی کردیم؛ کف کاذب، از سازه‌هایی هستش که در بالای کف اتاق یا محل مورد نظر قرار می‌گیرد و با ایجاد فضای خالی، امکان عبور تمامی تاسیسات(کابل و سیم های برق، لوله های آب و …) را در اختیار ما قرار می‌دهد.

کف کاذب، انواع مختلفی دارد که هرکدام بسته به شرایط محل (میزان رطوبت، میزان تحمل بار، نوع کابلهای عبوری و …) مورد استفاده قرار میگیرند.

سازه زیرین و زیرساخت های نصب کف کاذب

سازه این نوع کف کاذب

در تصویر بالا زیرساخت موردنیاز برای نصب یک سازه کف کاذب را مشاهده می کنید. فضای زیری باید صاف باشد به همین دلیل زیرسازه را بصورت کامل سیمان می کنند. همچنین پایه های مخصوص هر نوع کف کاذب نصب می شوند. فاصله نصب این سازه ها و تعداد آنها نیز مهم می باشند. سنگهای استفاده شده در کف کاذب سنگی مراحل تولید خاصی را می گذرانند. ابتدا با استفاده از دستگاه دیسک سنگبری با دقت 2 میلیمتر برشکاری می شوند. سپس توسط دستگاه مخصوص کالیبراسیون، کالیبره می‌شود. با استفاده از کف کاذب سنگی شما از ظاهری سنگی در داخل محیط منزل یا اداره تان تجربه خواهید کرد.

عبور تمام تجهیزات و زیرساخت های یک منزل مسکونی

ویژگی‌های کف کاذب سنگی

تا اینجای مقاله درباره ظاهر زیبا و استحکام این نوع سازه صحبت کردیم. در ادامه به بررسی دیگر ویژگی‌های آن میپردازیم.

کاهش بار مرده ساختمان و سبک سازی ساختمان از مسائل مهمی است که اهمیت بسیاری دارد. با نصب کف کاذب سنگی شما دیگر نیاز به استفاده از موادمعدنی و ملات ندارید. بنابراین سبب سبک‌سازی ساختمان می شود. برای بیان دقیق تر می توان گفت که چون با استفاده از سیستم کف کاذب نیازی به استفاده از پوکه معدنی برای تصحیح سطح ساختمان را نخواهید داشت. تنها با رگلاژ کردن پایه ها میتوانید سطح ساختمان را شیب دار کنید.

"<yoastmark

این نوع کف کاذب به دلیل جنسی که دارد در برابر رطوبت و آتش سوزی مقاوم است. به خاطر مقاوم بودن این نوع کف کاذب استفاده بسیاری از آن در پشت بام ها و بالکن ها میشود. این نوع کف کاذب می‌تواند آب های روی سطحش را به زیر منتقل کند. در مورد پایه ها نیز میتوان گفت که پایه هایی برای این نوع کف کاذب ها استفاده میشود دارای ارتفاع متغیر 2.5 الی 40 سانتی متری است که به راحتی میتوان در هر قسمتی از ساختمان شیب مطلوب خود را ایجاد کرد. اجرا و نصب سریع کف کاذب سنگی از دیگر مزایای آن است. به دلیل گستردگی در انواع سنگ ها، شما امکان انتخاب وسیعی خواهید داشت. در نتیجه از میان رنگ ها و طرح های متعدد اقدام به انتخاب طرح دلخواه خودتان خواهید کرد.

مشاوره

این پست هم به پایان خود رسید. امیدواریم از مطالب لذت برده باشید. در این مقاله سعی شد تا معرفی اجمالی از کف کاذب سنگی داشته باشیم. در مقاله های آینده به صورت تخصصی تر به بررسی انواع کف کاذب ها خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید. برای دریافت مشاوره نیز می توانید با کارشناسان ما صحبت کنید. شماره های 0215671315302156713153 پاسخگوی شما خواهد بود.

دیدگاه ها:

  1. mahmoodzadeh گفت:

    آموزنده و مفید بود. به خاطر خدمات سریع و ارائه محصولات با کیفیت از شما سپاس گزاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *