کف کاذب فولادی چیست؟

قبلا در مقاله کف کاذب چیست در مورد چیستی و علل استفاده از این محصول سخن گفتیم. اکنون در این مقاله می خواهیم در مورد کف کاذب فولادی که یک محصول کاربردی در ساختمان سازی و دیتاسنتر ها است، صحبت کنیم. در انتها خواهیم فهمید کف کاذب فولادی چیست و چه انواعی دارد.

بطور کلی کف کاذب فولادی از ورق‌های فولادی فرم داده شده ساخته می‌شوند و با رنگ‌ پودری الکترواستاتیک رنگ آمیزی می‌شوند. کف کاذب‌ فولادی دارای ابعاد مشخصی می‌باشد. در این گونه کف کاذب‌ها از نوع جنس رنگ مشخصی استفاده می‌شوند. که سبب پرکاربردتر شدن این نوع کف کاذب می‌شود.

کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی آرمان فلور

همانطور که در گذشته در مقاله ای درباره اجزای تشکیل دهنده کف کاذب بررسی کردیم. کف کاذب، از سازه‌هایی هستش که در بالای کف اتاق یا محل مورد نظر قرار می‌گیرد و با ایجاد فضای خالی، امکان عبور تمامی تاسیسات (کابل و سیم های برق، لوله های آب و …) را در اختیار ما قرار می‌دهد.

کف کاذب، انواع مختلفی دارد که هرکدام بسته به شرایط محل (میزان رطوبت، میزان تحمل بار، نوع کابلهای عبوری و …) مورد استفاده قرار می گیرند.

این تنوع کف فولادی دارای دو نوع توپر و توخالی می‌باشد که هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند. در کف کاذب فولادی توپر، میان دو ورقه فولادی تشکیل دهنده این نوع کف کاذب، از بتن خاصی استفاده می‌شود. این بتن سبب مستحکم تر شدن سازه می‌شود. ولی در نوع توخالی این محصول، از این نوع بتن استفاده نمی شود. این نوع مابین دو ورقه فولادی خالی می‌باشد. که سبب کاهش استحکام سازه می‌شود اما از طرفی باعث سبک‌تر شدن سازه می‌شود. با سبکتر شدن سازه حمل و نقل حمل و نقل آن راحتتر خواهد شد.

کف کاذب فولادی در مقایسه با کف کاذب آلومینیومی دارای استحکام بیشتری می‌باشد. به دلیل استفاده از مواد فلزی و جنس فلزی که سازه دارد، در برابر آتش سوزی نیز مقاوم است.

پوشش کف کاذب فولادی چیست ؟

این نوع کف کاذب به دلیل پوششی که دارند مقاومت خوبی در برابر سایش و فرورفتگی دارند و از آنها در فضاهایی مانند اتاق‌های سرور و اتاق‌های کنترل و سایر مکان‌های پرتردد که نیازمند استحکام بالا می‌باشد، استفاده می‌شوند. پوشش رنگی این نوع کف کاذب ها مانع از اکسیده شدن آنها می‌شود و عایق خوبی ایجاد می کند، به همین دلیل برای مراکز سوئیچینگ و اتاق‌های سرور که رفت و آمد در آنها زیاد است گزینه بسیار مناسبی می‌تواند باشد.

کف کاذب فولادی توانایی تحمل بار نقطه‌ای و یا گسترده‌ی بالایی دارد و برای محیط هایی که شرایط آب‌ و هوایی متعادلی دارد انتخاب خوبی هستش ولی از نقاط ضعف این نوع سازه می‌توان به عدم مقاومت در برابر رطوبت بالا و یا خشکی هوا اشاره کرد.

کف کاذب فولادی ظاهر زیبایی دارد که از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. طرح های مختلفی این سازه دارد که غالب آنها رنگ‌های روشن است و جلوه زیبایی برای شما به نمایش درمی‌آورد. متاسفانه این ظاهر زیبا همیشگی نیست و در اثر گذر زمان و تردد بسیار بر روی آن، کف کاذب درخشندگی خودش را از دست می‌دهد و ظاهر آن دچار تغییر می‌شود.

لازم به ذکر است که اگر هر محصولی را با توجه به شرایط استفاده‌ای که داریم انتخاب نماییم. آن محصول تا مدت زیادی جوابگو نیازهای ما خواهد بود. بنابراین نیازه همه شرایط محیطی و همه انتظارهایی که دارید رو بررسی بکنید و در نهایت با یک انتخاب صحیح تا مدت ها از صرف هزینه های اضافی بی نیاز باشید و بدون دغدغه به فعالیت های خود بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *